[Prasówka #98] Zmiany w Google Grafika

W kompleksowej wyszukiwarce grafiki w sieci, czyli Google Grafika doszło do zmian, mających na celu poprawę wyświetlania graficznych wyników wyszukiwania. Od teraz są one prezentowane w sposób bardziej przejrzysty. Więcej w najnowszej prasówce.
22 sierpnia 2023

Jeszcze do niedawna domena bez faviconu była wyświetlana pod znacznikiem tytułowym strony. Od teraz małą ikonę, wraz z nazwą strony można zobaczyć pod wskazanym obrazem. Dodatkowo wielu użytkowników zaobserwowało, że napisy pod elementami graficznymi mają większy rozmiar niż w przeszłości. To tylko jedna ze zmian, o których mówi się w ostatnim czasie. Zapraszamy do lektury.

Spis treści:

Instagram testuje liczbę nowych komentarzy i udostępnień w postach w strumieniu


Instagram testuje nowy format wskaźników dla postów, który wyświetlałby liczbę udostępnień i komentarzy, tuż obok polubień przy każdej aktualizacji w strumieniu. Nowe liczniki komentarzy i udostępnień mają na celu dostarczenie szerszego kontekstu interakcji użytkownika z danym postem.

Udostępnianie staje się ważniejsze na Instagramie, gdzie interakcje są coraz bardziej zamknięte. Umieszczenie tych statystyk na pierwszym miejscu może podnieść presję społeczną, zachęcając większą liczbę użytkowników do udostępniania treści.

Instagram dąży do tego, by platforma była miejscem łączenia się z bliskimi i śledzenia contentu, ważnego dla użytkowników. Nowe zmiany w interakcjach mogą sprzyjać osiągnięciu tego celu lub zwiększyć rywalizację między użytkownikami.

Testowany format już pojawia się w niektórych wersjach aplikacji Instagrama. Więcej informacji na temat tej opcji, powinno pojawić się już wkrótce.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-new-comment-and-share-counts-on-posts-in-stream/690712/


TikTok dodaje nowe etykiety dla treści generowanych przez sztuczną inteligencję


Ilość generowanych przez sztuczną inteligencję treści rośnie, dlatego media społecznościowe starają się to kontrolować, wprowadzając własne funkcje AI.

TikTok wprowadza nowe zasady oznaczania treści AI, aby uniknąć deepfake’ów. Platforma posiada tag dla treści AI i inspiruje się wcześniejszym doświadczeniem w chińskiej wersji (Douyin).

Wprowadzenie tego typu etykiet jest ważne, gdyż narzędzia AI stają się bardzo popularne i możliwe, że już wkrótce, platformy społecznościowe będą musiały radzić sobie z jeszcze większą ilością treści, stworzonych przez sztuczną inteligencję. Tymczasem etykiety mogą być niezbędne w walce z dezinformacją.

Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-provides-new-required-labels-for-ai-generated-content-material/


Meta ostrzega administratorów grup, aby utrzymywali aktywność, gdyż mogą zostać zastąpieni


Facebook ostrzega administratorów grup, że muszą intensyfikować moderację, gdyż inaczej mogą utracić swoją rolę. Aktualne wytyczne Meta sugerują, że w przypadku braku zaangażowania ze strony administratorów, inni członkowie grup mogą zostać nimi mianowani.

Takie podejście może spotkać się z niezadowoleniem ze strony obecnych administratorów, którzy mogą stracić kontrolę nad swoimi grupami. W dodatku społeczności, które nie będą posiadały administratora, ani nie zostanie wyznaczona osoba na jego zastępstwo – mogą zostać zablokowane.

To podejście dotyczy tylko tych grup, które nie są aktywne. Istnieją także pewne parametry, takie jak liczba członków i ich aktywność, które wpłyną na to działanie.Meta stara się uniknąć utraty grup, ale kwestia automatycznego przydzielania administratorów budzi kontrowersje.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-warns-group-admins-maintain-activity-or-theyll-be-replaced/690606/


Instagram rozszerza teksty piosenek w rolkach na więcej regionów


Instagram rozwija opcję dodawania tekstów piosenek do rolek, która teraz dostępna jest w większej liczbie regionów. Użytkownicy mogą wyświetlać słowa utworów na ekranie, korzystając z nowego wymiaru kreatywności w treściach. To część konkurowania, pomiędzy TikTokiem i Instagramem, poprzez ułatwienie artystom promowania ich twórczości.

Platforma umożliwia również umieszczanie utworów w postach, rekomenduje muzykę do wykorzystania w rolkach i oferuje funkcję "Dancify" do dynamicznych treści. Ten ruch pomaga Instagramowi utrzymać atrakcyjność, podążać za trendami i stanowić ewentualną alternatywę, w przypadku ograniczeń TikToka. To przykład elastycznego reagowania na zmieniające się preferencje społeczności online.

Więcej: https://www.redmention.com/news/instagram-expands-tune-lyrics-in-reels-to-extra-areas-2/


YouTube pozwoli dodawać więcej linków do profilu kanału


YouTube umożliwia kanałom dodawanie większej liczby linków zewnętrznych do nagłówka. Teraz twórcy mogą umieścić do 14. linków, w tym do swojej strony internetowej, profili w mediach społecznościowych i innych miejsc. Linki można dostosować pod kątem tytułów.

Ta aktualizacja jest częścią większego odświeżenia kanałów, które obejmuje także dodatkowe karty, np. „Kursy” dla kursów i „Wydania” dla muzyków prezentujących nową muzykę. Zmiany te mają na celu zwiększenie atrakcyjności YouTube dla twórców i ułatwienie budowania obecności online. Nowe wyświetlanie linków będzie widoczne dla wszystkich użytkowników, najpóźniej do 23 sierpnia.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-will-now-let-you-add-more-links-your-channel-profile/690602/


W obszarze SEO jak zawsze wiele nowości i zmian. Te dotyczą m.in. wyświetlania Rich snippets, związanych z najczęściej zadawanymi pytaniami i instrukcjami. Ponadto w Moz, czyli popularnym narzędziu SEO typu All-In-One, w ostatnim czasie pojawił się nowy wskaźnik – Brand Authority. Więcej w poniższym przeglądzie.


Rich snippets i zmiany w ich wyświetlaniu


W ostatnim czasie Google postanowiło zmienić sposób wyświetlania dwóch typów rozszerzeń – Rich snippets, odnoszących się do:

  • najczęściej zadawanych pytań,
  • instrukcji.

Jak donosi wpis na blogu Google Search Central, elementy rozszerzone FAQ od teraz mają wyświetlać się w organicznych wynikach wyszukiwania, wyłącznie dla znanych oraz wiarygodnych stron internetowych, które przynależą do organizacji zdrowia publicznego oraz instytucji państwowych. Z kolei fragmenty rozszerzone dla HowTo będziemy mogli zobaczyć tylko w wyszukiwarce desktopowej. Zatem nie pokażą się nam więcej w SERP-ie na telefonach mobilnych.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Warto zauważyć, że zmiana związana z Rich snippets będzie obowiązywała globalnie, co oznacza, że będzie dotyczyć bezpłatnych wyników wyszukiwania na całym świecie. Google natomiast argumentuje wprowadzane zmiany w następujący sposób:

„Aby zapewnić bardziej przejrzysty i spójny proces wyszukiwania, zmieniamy sposób wyświetlania niektórych typów wyników z elementami rozszerzonymi w wynikach wyszukiwania Google”.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-96


Moz i nowa metryka Brand Authority


Moz, czyli popularne narzędzie SEO typu All-In-One, opracowało w ostatnim czasie nowy wskaźnik o nazwie Brand Authority, działający w wartości punktowej od 0 do 100. Tak ostatnio wypowiedział się o nowej metryce Dr. Peter J. Meyers, który zajmuje stanowisko Marketing Scientist w organizacji:

„Na wysokim poziomie Brand Authority łączy w sobie wiedzę Moz w zakresie intencji i potencjału wyszukiwań, co pozwala wyliczyć wynik obrazujący całościową siłę zapytań związanych z marką danego serwisu”.

Zatem można powiedzieć, że nowy wskaźnik pozwala użytkownikom mierzyć siłę marki, a co za tym idzie, jej popularność wśród potencjalnych klientów w Internecie. Stąd, metryka ta może przykładowo:

  • wskazać ocenę skuteczności strategii PR-owych,
  • ocenić wartość marki,
  • poddać analizie konkurencje.

W tym momencie Brand Authority działa wyłącznie na podstawie danych ze Stanów Zjednoczonych, a ponadto jest dostępny w Moz w wersji PRO lub poprzez API. Firma już zapowiedziała, że planuje rozszerzyć swoje możliwości również na inne kraje w 2024 roku.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-96


Zmiana prezentacji treści w Google Grafika


Część osób mogła już zauważyć zmianę w prezentacji wyświetlania wyników, w najbardziej kompleksowej wyszukiwarce grafiki w sieci, czyli Google Grafika. Co dokładnie zostało poddane zmianie? Dawniej domena bez faviconu wyświetlana była pod znacznikiem tytułowym strony. Od teraz można z kolei zobaczyć małą ikonę wraz z nazwą strony zaraz pod wskazanym obrazem. Dodatkowo wielu użytkowników zaobserwowało, że napisy pod elementami graficznymi są oznaczone większym rozmiarem pisma niż poprzednio. Dzięki temu odbiór graficznych wyników wyszukiwania stał się od teraz bardziej przyjemny oraz przejrzysty.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-96


Kodowanie tematów kolorami w pasku wyszukiwania Google


W ostatnim czasie Google zaczęło testować kodowanie kolorami w pasku wyszukiwania w Google. Można zauważyć, że wyświetlane tam kolory mogą się różnić w zależności od tematyki, jaką w danym momencie poruszamy.

Można powiedzieć, że zmiana ta nie niesie za sobą nic nadzwyczajnego, jednak warto zauważyć, że analogiczną rzecz można dostrzec w Search Generative Experience, czyli eksperymentalnej wersji wyszukiwarki Google, która w swoim działaniu opiera się na sztucznej inteligencji (Al). Powstała w celu generowania kontekstowych odpowiedzi na bardziej skomplikowane oraz złożone pytania użytkowników. W związku z tym część osób zaczęła się zastanawiać, czy firma powoli nie przymierza się do integracji nowych rozwiązań z klasyczną wersją wyszukiwarki Google. 

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-96


Oczy specjalistów PPC zwrócone są m.in. w kierunku nowych funkcji, które ostatnio pojawiły się w Google Analytics 4. Te mogą pomóc w zwiększeniu skuteczności kampanii promujących aplikacje. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat.


Google Analytics 4 – nowe funkcje, zwiększające skuteczność kampanii promujących aplikacje


W ostatnim czasie firma Google wprowadziła kilka nowych funkcji związanych z odbiorcami, z których skorzystają użytkownicy Google Analytics 4. Znajdziemy wśród nich m.in. nową, sugerowaną grupę odbiorców złożoną z osób, które nie otrzymują powiadomień. Oprócz tego możliwe będzie bezproblemowe, ponowne używanie list odbiorców z użytkownikami aplikacji i stron internetowych. W nadchodzących tygodniach Google umożliwi również tworzenie list odbiorców Google Analytics 4 bezpośrednio w panelu Google Ads.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13780704


Nowy format rozszerzenia połączeń


W ostatnim czasie zaobserwowano nowy sposób wyświetlania rozszerzenia połączeń na urządzeniach desktopowych. Po kliknięciu przycisku pojawia się menu z numerem telefonu oraz kod QR, który można zeskanować w celu nawiązania połączenia.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7094600083022712833/


Nowy format reklam w wyszukiwarce



W wyszukiwarce pojawił się nowy format reklamowy – dotyczy on wyszukiwania lokalnego.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7092904502726389760/


Możliwość dodania video bezpośrednio do biblioteki komponentów


Na wybranych kontach Google Ads dostępna jest już funkcja dodawania materiałów wideo bez konieczności wcześniejszego umieszczania ich na kanale YouTube.

Więcej: panel Google Ads


Podsumowanie


W e-commerce pozostawanie na bieżąco z najnowszymi trendami jest kluczowe, ze względu na dynamiczny rozwój branży. Nowe technologie, czy zmieniające się preferencje użytkowników, wymagają ciągłego dostosowywania działań do bieżących oczekiwań konsumentów. Bieżące śledzenie nowych funkcjonalności i wdrażanie ich do strategii działań e-marketingowych, jest jedną z podstaw dla zachowania konkurencyjności. Już teraz zapraszamy więc do lektury kolejnej prasówki, która regularnie pojawia się na naszej stronie internetowej. 

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy