Zwiększanie sprzedaży w sklepie – jak to zrobić?

Dzięki poziomowi sprzedaży sklep jest w stanie nie tylko określić skuteczność przedsięwziętych środków, ale otrzymuje informacje o słuszności wdrażanych rozwiązań ofertowych. Jak w e-commerce sprzedawać więcej?
31 lipca 2018

ZwiÄ™kszanie sprzedaży w sklepie internetowym jest procesem, który wykorzystuje szereg rozwiÄ…zaÅ„ koncentrujÄ…cych siÄ™ wokół marki i produktów. Jeszcze przed ich wdrożeniem warto podjąć siÄ™ rozeznania  sytuacji rynkowej i oceny potencjaÅ‚u sprzedażowego sklepu. Zaleca siÄ™ analizÄ™ Å›cieżki zakupowej klientów i diagnozapisz zmianyzÄ™ konkurencyjnych stron. Po uzyskaniu wglÄ…du w sytuacjÄ™ na stronie, a także poznaniu mocnych i sÅ‚abych stron konkurencji, możemy rozpocząć zabiegi typowo sprzedażowe.

Na generowanie przychodów w e-commerce wpływają działania takie, jak:

  • Pozycjonowanie – skutecznym typem budowania widocznoÅ›ci w wyszukiwarce jest pozycjonowanie na dÅ‚ugi ogon. Wielowyrazowe frazy znacznie lepiej konwertujÄ…, majÄ… niższy współczynnik odrzuceÅ„ i co wiÄ™cej, efekty pojawiajÄ… siÄ™ szybko wykazujÄ…c przy tym stabilność.
  • Google Ads – system reklamowy Google oferuje formaty dla e-sklepów, którymi sÄ… m.in.: linki sponsorowane (reklama w wyszukiwarce), reklamy produktowe PLA (Google Zakupy), reklama remarketingowa w sieci Google Display Network i w wynikach wyszukiwania.
  • Reklama w social media – sklepy mogÄ… korzystać z systemów reklamowych dostÄ™pnych w ramach serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (np. Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads), które oferujÄ… wiele formatów i opcji kierowania reklam.
  • Badanie użytecznoÅ›ci – monitorowanie użytecznoÅ›ci sklepu internetowego pozwoli wyeliminować bÅ‚Ä™dy (niekiedy niewielkie, ale uniemożliwiajÄ…ce sfinalizowanie transakcji) i usprawnić klientom korzystanie ze strony. Poznawanie preferencji użytkowników daje informacje, dziÄ™ki którym zweryfikujemy ofertÄ™ i poprawimy procesy sprzedażowe. 
  • Marketing afiliacyjny – promowanie produktów na stronach podczas uczestnictwa w programach partnerskich daje korzyÅ›ci w postaci zwiÄ™kszenia Å›wiadomoÅ›ci o marce i produktach oraz pozyskanie nowych klientów.
  • E-mail marketing – komunikacja z klientami przy pomocy poczty e-mail jest formÄ… podtrzymywania kontaktu, sposobem na informowanie o zmianach (nowoÅ›ciach) w ofercie i promocjach. Umożliwia aktywizowanie odbiorców i prowadzenie spersonalizowanej komunikacji, podczas której sklep korzysta z danych gromadzonych w procesie sprzedaży.
  • Porównywarki cenowe – dodatkowy kanaÅ‚ pozwalajÄ…cy sklepowi na przedstawienie produktów, a użytkownikom porównanie ich z innymi, konkurencyjnymi. Porównywarki udostÄ™pniajÄ… narzÄ™dzia sÅ‚użące do promocji. Reklamy cechujÄ… siÄ™ niskim kosztem i znaczÄ…co przyczyniajÄ… siÄ™ do zwiÄ™kszenia rozpoznawalnoÅ›ci.  
  • Marketplace – platformy sprzedażowe (Allegro, Amazon, Empik itp.) mogÄ… stanowić dodatkowÄ… sposobność sprzedaży lub główne pole aktywnoÅ›ci. E-sklep może w peÅ‚ni zautomatyzować sprzedaż, a także otrzymuje dostÄ™p do bazy klientów, kontrolÄ™ nad ofertÄ…, wglÄ…d do statystyk i opcje korzystania z narzÄ™dzi pomagajÄ…cych w sprzedaży.
  • Chatboty – w e-commerce mamy kilka typów botów (np. chatboty promocyjne, konkursowe odpowiadajÄ…ce na pytania), które można umieÅ›cić na stronie internetowej sklepu lub wdrożyć na Facebooku. Chatboty usprawniajÄ… komunikacjÄ™ z klientami odpowiadajÄ…c na najczęściej zadawane pytania, wspierajÄ… klientów w trakcie kupowania, powiadamiajÄ… o bieżących wydarzeniach zwiÄ…zanych z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… sklepu.
  • Powiadomienia push – widomoÅ›ci push na telefonie lub powiadomienia web push (komunikat w przeglÄ…darce) to dla sklepu niski koszt przy jednoczeÅ›nie wysokim współczynniku klikalnoÅ›ci. Podczas kampanii otrzymujemy wyniki dotyczÄ…ce np. liczby transakcji, pozyskanych leadów i wartoÅ›ci konwersji.
Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy