[Prasówka #16] Google i Web Stories, a na LinkedIn centrum edukacyjne

Google wprowadzi Web Stories do wyników wyszukiwania, You Tube aktualizuje treści reklam dla dzieci, a na LinkedIn bezpłatne centrum edukacyjne. Więcej w najnowszej prasówce!
25 stycznia 2021

Końcówka stycznia, to liczne zapowiedzi zmian w świecie digital marketingu. Google chce wprowadzić Web Stories w wynikach wyszukiwania, od niedawna raport statystyk indeksowania Google pokazuje więcej indeksowań. Na Facebooku wprowadzone zostaje ułatwienie dla osób niedowidzących i niewidomych. Co jeszcze wydarzyło się w minionym tygodniu? Koniecznie sprawdź w poniższym przeglądzie newsów!

 

Spis treści:

1. Aktualizacja zasad weryfikacji reklamodawców poszerzona na kolejne kraje.
2. Aktualizacja treści przeznaczonych dla dzieci w YouTube i reklamach.
3. Google wprowadzi Web Stories do wyników wyszukiwania.
4. Małe i duże obrazy w fragmentach wyników wyszukiwania na telefonie.
5. John Mueller dostarcza więcej informacji o Mobile-first Index.
6. Raport statystyk indeksowania Google pokazuje teraz więcej indeksowań.
7. DuckDuckGo osiąga nowy rekord: 100 milionów wyszukiwań dziennie.
8. Testy na Instagramie.
9. Centrum Edukacyjne Reklamowania na LinkedIn.
10. Facebook usuwa zakładkę ,,Nasza historia”.
11. Ułatwienie dla niedowidzących i niewidomych na Fb.
12. Podsumowanie.

Prasówka 16


Aktualizacja zasad weryfikacji reklamodawców poszerzona na kolejne kraje


Rozszerzona weryfikacja

Google wprowadza zmiany w weryfikacji reklamodawców w kolejnych krajach. Aktualnie zmiany dotyczą: Australii, Austrii, Chorwacji, Cypru, Estonii, Francji, Indii, Irlandii, Kanady, Nowej Zelandii, Polski, RPA, Rosji, USA, Ukrainy i UK.

Aktualizacja zasad dotyczy wykorzystania oraz udostępniania informacji o reklamodawcy. Obejmuje ona: weryfikację tożsamości reklamodawcy oraz wyświetlania w powiązanych reklamach informacji, takich jak: imię i nazwisko lub nazwy firmy oraz lokalizacji.

Dodatkowo w ramach poszerzania zakresu działań Google związanych z przejrzystością, może udostępniać dodatkowe informacje o kontach i kampaniach reklamodawcy. W związku z powyższymi zmianami, reklamodawcy mogą otrzymywać informacje mailowo lub/i alertami na kontach Google Ads o potrzebie weryfikacji konta.

Po otrzymaniu informacji od Google o rozpoczęciu weryfikacji, reklamodawca ma 30 dni na przesłanie wymaganych danych, jeżeli weryfikacja dotyczy wyłącznie tożsamości reklamodawcy.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/9703665


Aktualizacja treści przeznaczonych dla dzieci w YouTube i reklamach


Ograniczenia treści

Google informuje, że od 16 marca 2021 zaktualizuje zasady dotyczące reklam w treściach przeznaczonych dla dzieci w YouTube.

Ograniczone zostaną następujące typy reklam: zachęcanie do zakupu (promocje lub treści, które zachęcają dzieci do zakupu produktu lub usługi lub nakłaniają rodziców lub inne osoby do zakupu); mylące i zwodnicze twierdzenia (płatne reklamy nie będą mogły wprowadzać dzieci w błąd, ani zawierać oszukańczych lub bezpodstawnych twierdzeń); płatne reklamy nie będą mogły sugerować, że poprawią status społeczny użytkownika; ograniczenia w kreacji reklam dotyczące CTA.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/10302896


Google wprowadzi Web Stories do wyników wyszukiwania


Web Stories

John Mueller z Google informuje, że Web Stories może zostać wprowadzone do wyników wyszukiwania w innych krajach, jeśli więcej witryn zacznie z nich korzystać oraz publikować tam treści. Właściciele witryn mogą przyspieszyć wdrażanie nowych funkcji wyszukiwania w swoim kraju, korzystając z nich wcześniej, dopóki nie zostaną oficjalnie obsługiwane.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-may-expand-roll-out-of-web-stories-if-more-sites-use-them/392726/


Małe i duże obrazy w fragmentach wyników wyszukiwania na telefonie


Małe obrazy

Google testuje wyświetlanie dużych oraz mniejszych miniatur obrazów w jednym fragmencie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Wyniki dostarczają więcej informacji z obrazu niż wcześniej.

Więcej:  https://www.seroundtable.com/google-large-small-images-snippets-30762.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


John Mueller dostarcza więcej informacji o Mobile-first Index


Mobile First Index

John Mueller otrzymuje od czasu do czasu pytania jak używać linków rel-alternate oraz rel-canonical na stronach internetowych z oddzielnymi mobilnymi adresami URL, przygotował więc diagram, który przedstawia sytuacje tych witryn. Informuje również, że jeśli witryna jest już zaindeksowana na urządzeniach mobilnych, to w tym przypadku nic się nie zmieni.

Więcej:  https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-clears-confusion-about-mobile-first-index/392852/


Raport statystyk indeksowania Google pokazuje teraz więcej indeksowań


Więcej indeksowania

Google opublikowało aktualizację swojego nowego raportu ze statystykami indeksowania, oznacza to, że można zauważyć wzrost indeksacji zgłoszonych dla witryny, jednak to tylko zmiana w raportowaniu.

Więcej: https://searchengineland.com/google-crawl-stats-report-now-showing-more-crawls-345452


DuckDuckGo osiąga nowy rekord: 100 milionów wyszukiwań dziennie


Duck Duck

DuckDuckGo świętuje osiągniecie 100 milionów wyszukiwań w ciągu jednego dnia, publiczne dane o ruchu wskazują, że rekord został pobity w poniedziałek 11 stycznia. Obecnie wyszukiwarka jest oficjalnie drugą w USA na urządzeniach mobilnych. DuckDuckGo działa na rynku od 12 lat. Główną zaletą serwisu są funkcje prywatności, użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwania bez gromadzenia ich danych osobowych i sprzedawania ich reklamodawcom.

Więcej:  https://www.searchenginejournal.com/duckduckgo-hits-new-record-100-million-searches-per-day/392736/


Testy na Instagramie


Instagram wprowadza opcję, która umożliwi użytkownikom wybór pomiędzy  „ukrywaniem” a „odkrywaniem” liczby polubień w postach. Aktualizacja pozwoliłaby ponownie wyświetlać „liczbę serduszek”, po tym, jak Instagram wyłączył tę opcję dla większości kont (w 2019 roku).

Użytkownicy Instagrama być może będą mogli ukryć wyświetlanie liczby polubień jeszcze podczas tworzenia postu, po przejściu do sekcji „ustawienia zaawansowane”.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-opcje-pokazywania-liczby-polubien-postow-mozliwosc-ukrycia-liczby


Centrum Edukacyjne Reklamowania na LinkedIn


Centrum nauki

LinkedIn stworzył bezpłatne centrum edukacyjne LinkedIn Marketing Labs, skierowane do specjalistów  marketingu!

Dzięki platformie pogłębić można wiedzę o marketingu na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Serwis stworzył aż sześć kursów, które obejmują m.in. budowanie strategii marketingowej czy korzystanie z LinkedIna w celu zwiększenia świadomości marki.

Przed wybraniem jednego z kursów, użytkownicy mogą wybrać, czy zajmują się prowadzeniem kampanii reklamowych, czy planowaniem emisji w mediach oraz strategią (lub obydwie opcje).

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-uruchomilo-centrum-edukacyjne-dotyczace-reklamowania-w-serwisie


Facebook usuwa zakładkę ,,Nasza historia”


Nasza historia

Facebook planuje usunąć zakładkę „Nasza historia” – już 28 lutego 2021r! Obecnie serwis wyświetla komunikat w którym o tym informuje i zachęca właścicieli stron do przeniesienia treści z „Naszej historii” do sekcji „Dodatkowe informacje”.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-usuwa-ze-stron-sekcje-nasza-historia


Ułatwienie dla niedowidzących i niewidomych na Fb


Ułatwienie FB

Nowa aktualizacja na Facebooku dotyczy alternatywnego tekstu, dołączonego do zdjęć oraz grafik i ma pomóc niedowidzącym lub niewidomym użytkownikom w jeszcze lepszym odbiorze udostępnianych materiałów. Do tworzenia opisów, serwis wykorzysta sztuczną inteligencję – będą one jeszcze bardziej szczegółowe i umożliwią identyfikację np. gatunków zwierząt czy punktów orientacyjnych.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-aktualizuje-opcje-alternatywnego-obrazu-ktory-pomaga-uzytkownikom-niedowidzacym


Podsumowanie

Świat digital marketingu stale zaskakuje nowościami. Liczne ulepszenia i zapowiedzi wprowadzenia nowych funkcjonalności zadziwiają użytkowników z tygodnia na tydzień. Warto śledzić bieżące zmiany by w pełni wykorzystywać potencjał oferowanych przez producentów usług. Zachęcamy do śledzenia cotygodniowej prasówki!

Ocena artykułu:
[Prasówka #16] Google i Web Stories, a na LinkedIn centrum edukacyjne

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.