[Prasówka #24] Google Ads wycofuje tCPA i tROAS, a na Fb zmiany bezpieczeństwa w grupach

Google Ads zapowiada wycofanie strategii tCPA i tROAS. Google Moja Firma wprowadza narzędzie do zarządzania recenzjami firmy. Na Twitterze planowane nowe funkcje w kontach biznesowych! Więcej newsów z minionego tygodnia w poniższym przeglądzie!
22 marca 2021

Drugi tydzień marca dostarcza szereg informacji na temat tego, co dzieje się w digital marketingu. Ważną zmianą jest  news o tym, że Google planuje wprowadzić nowe pole zastępujące strategie tCPA i tROAS. Ponadto udoskonalona zostanie zakładka ,,Przegląd” w Google Ads. W Google Moja firma na kontach z niewielką ilością wpisów umożliwione zostanie korzystanie z narzędzia do zarządzania recenzjami. Social media pracuje nad bezpieczeństwem użytkowników, a na Twitterze pojawiają się nowe opcje na kontach biznesowych. Szczegóły w poniższej prasówce!

 

Spis treści:

1. Wycofanie strategii tCPA i tROAS (Google Ads).
2. Ulepszenie zakładki „Przegląd” (Google Ads).
3. Pole pytań i odpowiedzi panelu lokalnego Bing.
4. Google radzi co zrobić jeśli witryna przechodzi w tryb offline.
5. Luka w zabezpieczeniach WP Super Cache.
6. Google Moja Firma: narzędzie do zarządzania recenzjami.
7. Facebook zachęca do szczepień przeciwko COVID-19.
8. Konta biznesowe na Twitterze - nowe opcje.
9. Bezpieczeństwo w grupach na Facebooku.
10. Podsumowanie.


Wycofanie strategii tCPA i tROAS (Google Ads)


Wycofanie strategii

Google informuje, że od kwietnia 2021 r. u części reklamodawców w strategii maksymalizacji liczby konwersji i maksymalizacji wartości konwersji pojawi się nowe pole, które umożliwi określenie docelowego CPA i ROASu. Opcja ta finalnie ma zastąpić wydzielone jako osobne strategie tCPA oraz tROAS. Nie ma jeszcze oficjalnej informacji kiedy strategie tCPA i tROAS zostaną całkowicie wyłączone.

Według aktualnych informacji zmiana ta, nie powinna w żaden sposób ograniczać funkcjonalności i możliwości optymalizacyjnych kampanii.

Więcej:  https://www.ppchero.com/google-is-retiring-tcpa-and-troas-bidding-strategies/


Ulepszenie zakładki „Przegląd” (Google Ads)


Ulepszenie Google Ads

Google poinformował o ulepszeniach w widoku „Przegląd”.

Co się zmienia? Możliwość szybkiego sprawdzenia skuteczności, pojawienie się szybkiej akceptacji rekomendacji, szybkie tworzenie i edytowanie kampanii oraz zarządzanie słowami kluczowymi.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10512774


Pole pytań i odpowiedzi panelu lokalnego Bing


Pole pytań

W przypadku niektórych firm Microsoft Bing wyświetla teraz sekcję pytań i odpowiedzi w lokalnym panelu firmy w wynikach wyszukiwania. To okno pytań i odpowiedzi, w przeciwieństwie do Google, pobiera bezpośrednio z pytań i odpowiedzi ze strony internetowej.

Więcej: https://www.seroundtable.com/bing-local-question-answer-box-31073.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google radzi co zrobić jeśli witryna przechodzi w tryb offline


Google witryna

W przypadku dłuższych przestojów, jeśli ruch z Google ma kluczowe znaczenie dla Twojej witryny, zalecane jest utworzenie tymczasowej, statycznej wersji ważnych stron. Pomaga to utrzymać indeksowanie stron. Planując czasowe wyłączenie strony, warto zapisać swoje strony internetowe jako HTML. W przypadku gdy  witryna przejdzie w tryb offline w nieplanowanym wydarzeniu, istnieje szansa, że znajduje się Wayback Machine, które pozwala pobrać kopię statycznego kodu HTML do przesłania na serwer.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-offline-static-version-31069.html


Luka w zabezpieczeniach WP Super Cache


Luka zabezpieczeń

Luka w zabezpieczeniach wtyczki WP Super Cache dotyczy ponad 2 milionów witryn, umożliwia zdalne wykonanie uwierzytelnionego kodu.  Haker będzie mógł przesłać i wykonać kod PHP, który pozwoli mu zainstalować backdoory, uzyskać dostęp i wprowadzić zmiany w bazie danych, uzyskując kontrolę większą niż administrator. Zalecamy aktualizację wtyczki do najnowszej wersji.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/wp-super-cache-vulnerability/399272/


Google Moja Firma: narzędzie do zarządzania recenzjami


Zarządzanie recenzjami

Najnowsza funkcja pozwala przeglądanie ostatnich recenzji firmy w Google Moja Firma. Dostęp do tej funkcjonalności znajduje się pod linkiem - https://support.google.com/business/workflow/9945796. Joy Hawkins poinformowała, że funkcja działa na kontach Google Moja Firma z niewielką ilością wpisów.

Więcej:  https://searchengineland.com/google-my-business-manage-your-reviews-tool-346936


Facebook zachęca do szczepień przeciwko COVID-19


Facebook antycovid

Jedna z nowych opcji na Facebooku ma pokazywać użytkownikom w Stanach Zjednoczonych, gdzie mogą się zaszczepić. Facebook ma udostępniać też linki, które umożliwią umówienie się na wizytę w danej placówce.

Serwis chce również promować centrum informacyjne dot. szczepień u góry kanałów użytkowników na Instagramie. Planuje dodawać naklejki do Stories, które pozwolą użytkownikom pokazanie poparcia dla szczepień. Ponadto nawiązuje on współpracę ze specjalistami, w celu rozwinięcia chatbotów w WhatsAppie -  mają one ułatwić rozpowszechnianie korzyści związanych ze szczepionką.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-wprowadza-nowe-narzedzia-zachecajace-do-szczepien-przeciwko-covid-19


Konta biznesowe na Twitterze - nowe opcje


Konto biznesowe Twitter

Twitter przybliżył kilka szczegółów dotyczących funkcji, które mogłyby pojawić się w profilach biznesowych!

Konta biznesowe obejmowałyby takie elementy jak: domyślna weryfikacja, kategoria biznesowa, nowy panel informacji biznesowych oraz zaktualizowana plakietka profilu biznesowego.

Serwis pracuje także nad oznaczeniami „zautomatyzowanego konta”. Takie oznaczenia miałyby się wyświetlać na profilach botów, dzięki czemu użytkownik będzie wiedział z kim tak naprawdę ma do czynienia.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-zastanawia-sie-nad-nowymi-funkcjami-kont-biznesowych-pyta-o-ich-funkcjonalnosc


Bezpieczeństwo w grupach na Facebooku


Bezpieczeństwo grup

Facebook zapowiedział, że grupy na Facebooku staną się bezpieczniejsze!

Serwis zamieścił aktualizację zasad, które dotyczą znajdowania grup i korzystania z nich. Mają one na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się szkodliwych treści.

Zmiany wpłyną m.in. na to, które z grup będą pojawiać się w spersonalizowanych rekomendacjach. Facebook osłabi również widoczność grup, które łamią zasady. Po wielokrotnych złamaniu zasad – będą one blokowane. Ponadto, nowo powstałe grupy oraz grupy o tematyce obywatelskiej/politycznej nie będą wyświetlane już w rekomendacjach. Dalej jednak będzie można je wyszukać i zapraszać do nich znajomych.

Ograniczenia będą również dotyczyły samych użytkowników. Każdy użytkownik, który będzie stale naruszał standardy społeczności narazi się na zablokowanie możliwości publikowania lub komentowania we wszystkich grupach, do których należy. Serwis pozbawi go również możliwości stworzenia nowej grupy i zapraszania innych osób do istniejących już grup.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-chce-zwiekszyc-bezpieczenstwo-w-grupach


Podsumowanie

Zmiany w zakresie digital marketingu zachodzą w dynamicznym tempie. Korzystając na co dzień z narzędzi i aplikacji, warto wiedzieć jakie funkcjonalności są dodawane bądź blokowane dla użytkowników. Dlatego już za tydzień wracamy z kolejną dawką newsów i zmian. Bądźcie na bieżąco!

 

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy