[Prasówka #82] Nowe funkcje w statystykach reklam Google Ads

W branży e-marketingu jak zawsze wiele nowości. Google wprowadza aktualizację Helpful Content i dodaje nowe funkcje w statystykach reklam. Zmiany także w świecie mediów społecznościowych i w obszarze PPC. Więcej informacji w prasówce.
27 grudnia 2022

Media społecznościowe rozwijają się w zawrotnym tempie. YouTube testuje nowe możliwości reakcji odbiorców w transmisjach na żywo, a Twitter wprowadza zmiany, mające zapobiegać oszustwom w serwisie. Od teraz zdjęcia profilowe należące do firm, będą miały kształt kwadratu, a nie tak jak dotychczas – koła.

Nowości również w obszarze SEO. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji Helpful Content, Google zamierza docenić witryny, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby użytkowników, a nie te, które zostały stworzone tylko dla wyszukiwarki. W dzisiejszej prasówce ważne informacje także dla osób, korzystających z kampanii Google Ads. W statystykach reklam pojawiły się nowe funkcje, z którymi warto się zapoznać.

Zapraszamy do lektury najnowszej prasówki!

 

Spis treści:

1. YouTube testuje nowe reakcje emotikonów w transmisjach na żywo.
2. Twitter zmienia awatary profilu marki na kwadraty, aby przeciwdziałać podszywaniu się pod inne osoby.
3. Instagram dodaje nowe środki, aby pomóc użytkownikom odzyskać dostęp do zablokowanych kont.
4. TikTok testuje nowy - poziomy, pełny wyświetlacz dla filmów.
5. Aktualizacja Google Grudzień 2022: Spam Update with SpamBrain AI.
6. Zaktualizowano wytyczne E-A-T.
7. Wyniki Desktop Search można przewijać w sposób ciągły.
8. Google wprowadza aktualizację Helpful Content Update.
9. Twitter wdraża nowe zasady, zakazujące umieszczania linków do innych platform społecznościowych.
10. Nowe umiejscowienie reklam na Instagramie.
11. Kredyty Google Ads.
12. Nowe funkcje w statystykach reklam Google Ads.
13. Nowości od Microsoft – 12/2022.
14. Podsumowanie.


YouTube testuje nowe reakcje emotikonów w transmisjach na żywo


YouTube ikony

YouTube dodaje kolejną opcję odpowiedzi w transmisjach na żywo, z nowym testem reakcji emoji podczas transmisji.

Platforma rozpoczyna testować nowy sposób reagowania na to, co dzieje się w transmisjach na żywo. Więc jeśli użytkownik zobaczy opcje reagowania, za pomocą jednej z pięciu dostępnych reakcji emoji oznaczać to będzie, że bierze udział w eksperymencie. Istotne jest to, że reakcje są anonimowe, a inni widzowie na czacie nie będą mogli zobaczyć, kto użył konkretnej reakcji.

Reakcje w Live to kolejny sposób na zapewnienie prostego wskaźnika zainteresowania, bez konieczności pozostawiania pełnego komentarza. Taki krok może pomóc YouTube zwiększyć zaangażowanie i reakcje w obrębie strumieni.

Więcej: https://www.socialnationnow.com/youtube-tests-new-emoji-reactions-during-live-streams/


Twitter zmienia awatary profilu marki na kwadraty, aby przeciwdziałać podszywaniu się pod inne osoby


Twitter awatary

Niekończąca się reorganizacja weryfikacji firmy Elona Muska, przyjęła nowy kierunek. Profile marek mają teraz kształt kwadratu, aby łatwiej odróżniały się od profili zwykłych użytkowników, które mają kształt koła.

Dużym problemem, związanym z nowym programem weryfikacji Twittera za 8 dolarów jest to, że natychmiast otworzył on ścieżkę do podszywania się pod inne osoby/marki w aplikacji. By temu przeciwdziałać, Twitter dodał złote znaczniki wyboru dla marek, których nie można kupić, aby użytkownicy mieli pewność, które konto jest oficjalne. Nowe kwadratowe kafelki także mają dawać pewność, że prawdziwe profile firm są wyświetlane w aplikacji, jako kwadraty, a nie koła.  

Jest to dodatkowy poziom ochrony przed podszywaniem się pod innych użytkowników.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Twitter-Profile-Avatars-Now-Squares/639124/


Instagram dodaje nowe środki, aby pomóc użytkownikom odzyskać dostęp do zablokowanych kont


Instagram blokady

Instagram dodał kilka nowych narzędzi, które pomogą użytkownikom odzyskać dostęp do ich kont, jeśli zostaną zablokowane. Dodał także narzędzia, ułatwiające walkę z oszustami, podszywającymi się pod innych użytkowników.

Instagram utworzył nowe centrum odzyskiwania, które przeprowadzi użytkowników przez proces ponownego logowania się do swojego profilu (jeśli zostanie ono zablokowane).

Jeśli użytkownik zostanie zablokowany na Instagramie, może przejść do strony Instagram.com/hacked, która przeprowadzi go przez proces uzyskiwania danych logowania. Funkcja zadziała również wtedy, gdy użytkownik nie będzie mógł się zalogować, np. w wyniku utraty hasła.  

W centrum odzyskiwania będzie można wykonać szereg kroków, aby odzyskać dostęp do swojego konta. Oprócz tego Instagram wprowadził również nowe środki do walki z podszywaniem się pod inne osoby w aplikacji (w tym nowe ostrzeżenia o wątpliwych kontaktach i rozszerzone wyświetlanie plakietek weryfikacyjnych).

Więcej: https://techcrunch.com/2022/12/15/instagram-launches-hub-help-users-resolve-account-access-issues/


TikTok testuje nowy - poziomy, pełny wyświetlacz dla filmów


TikTok nadal odwraca uwagę od swoich konkurentów, którzy naciskają na kopiowanie jego kluczowych funkcji. Aplikacja używa do tego własnych narzędzi i opcji, które projektuje, by maksymalizować zaangażowanie użytkowników w aplikacji.

Najnowszym eksperymentem TikToka na tym froncie jest opcja poziomego, pełnoekranowego wyświetlania w stylu YouTube, zapewniająca zupełnie nowy sposób oglądania TikToków.

Niektórzy użytkownicy, już teraz widzą nowy przycisk „Pełny ekran” wyświetlany w niektórych filmach, co zachęca ich do obrócenia urządzenia na bok, aby zobaczyć ekran o pełnej szerokości. To może zapewnić twórcom mnóstwo dodatkowych możliwości, które można wykorzystać, aby zwiększyć zaangażowanie i zainteresowanie użytkowników.

Więcej: https://www.redmention.com/news/tiktok-checks-new-horizontal-full-width-show-for-movies/


W ostatnich dniach oczy specjalistów SEO zwrócone są m.in. w kierunku aktualizacji spamu linków oraz aktualizacji Helpful Content. Celem drugiej z nich jest docenienie witryn, które oferują treści przydatne użytkownikom. W obszarze SEO istotną zmianą są także nowe zasady, wprowadzone na Twitterze – konta użytkowników, które zawierają w swoim bio linki do konkurencyjnych platform, mogą zostać usunięte.


Aktualizacja Google Grudzień 2022: Spam Update with SpamBrain AI


Google grudzień

W połowie grudnia Google rozpoczęło aktualizację spamu linków. To nowa aktualizacja, która wykorzystuje SpamBrain AI i pozwala wykrywać, zarówno strony kupujące linki, jak i witryny przekazujące linki wychodzące. Jest to szersze działanie aktualizacji, która już nie tylko wykrywa SPAM. Podobnie jak w przypadku innych działań, nikt nie zostanie poinformowany, że został nimi objęty.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-december-2022-link-spam-update-34574.html


Zaktualizowano wytyczne E-A-T


Wytyczne eat

Google zaktualizowało wytyczne oceny jakości wyszukiwania, dodając punkty dotyczące doświadczenia. Koncepcja EAT została zaktualizowana do EEAT, co znaczy - Doświadczenie, Ekspertyza, Autorytatywność i Wiarygodność. To wiele zmian i nowości oraz dodatkowych informacji, z którymi warto się zapoznać.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-e-e-a-t-experience-search-quality-raters-guidelines-34576.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Wyniki Desktop Search można przewijać w sposób ciągły


Desktp search

Google zapewnia ciągłe przewijanie wyników wyszukiwania na komputerach. Opcja na razie dostępna jest w Stanach Zjednoczonych. Google wyniki wyszukiwania na komputery upodabnia do wyników mobilnych, gdzie użytkownicy mogą przewijać strony bez końca. Aktualizacja jest korzystna dla organicznych wyników, gdyż Google na pierwszej stronie dodaje nowe funkcjonalności oraz więcej reklam. Dzięki temu użytkownik łatwiej trafi do strony w wynikach organicznych.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googles-desktop-search-results-are-now-continuously-scrollable/473217/


Google wprowadza aktualizację Helpful Content Update


Helpful content

W Grudniu Google zaczęło wprowadzać nową aktualizację Helpful Content. Jej celem jest nagrodzenie witryn, które są tworzone dla użytkownika, a nie dla wyszukiwarki. Aktualizacja nie tylko obejmuje wszystkie języki, ale również nowe sygnały i poprawki poprzednich.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-rolls-out-december-2022-helpful-content-update/473360/


Twitter wdraża nowe zasady, zakazujące umieszczania linków do innych platform społecznościowych


Twitter wprowadza nowe zasady dotyczące linkowania w profilu. To ostatni moment dla użytkowników, aby przejrzeli swoje bio. W innym przypadku ich konta zostaną szybko zawieszone.

Elon Musk i jego zespół zdecydował, że linkowanie do każdej konkurencyjnej platformy społecznej, w jakikolwiek sposób, jest teraz przeciwko ich zasadom.

Jak wyjaśnia Twitter, platforma zdaje sobie sprawę z tego, że wielu  jej użytkowników jest aktywnych w innych serwisach społecznościowych. Jednak serwis nie będzie już zezwalał na bezpłatną promocję niektórych serwisów w swoim obrębie. W szczególności zostaną usunięte konta utworzone wyłącznie w celu promowania innych platform społecznościowych oraz treści, które zawierają linki lub nazwy użytkowników z platform, takich jak Facebook, Instagram, Mastodon, Truth Social, Tribel, Nostr i Post.

Również korzystanie z zewnętrznych aplikacji do tworzenia linków jest zabronione - np. Linktree Co ciekawe - linki do YouTube, Pinterest, Reddit, LinkedIn, Snapchat i TikToka są w porządku.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-implements-new-rules-banning-links-to-other-social-platforms/639047/


Od teraz Google Analytics zapewnia użytkownikom możliwość skorzystania z jednorazowego kredytu, na stworzenie reklamy w Google Ads. Celem akcji jest pomoc firmom, w dotarciu do jak największej liczby odbiorców. W Google Ads pojawiły się także nowe funkcje, które mają pomóc reklamodawcom, w lepszym zrozumieniu aktualnych trendów.


Nowe umiejscowienie reklam na Instagramie


Reklamy instagram

W systemie reklamowym Meta pojawiła się nowa opcja umiejscowienia reklam na Instagramie. Reklamy będą wyświetlane również w feedzie profilu. Użytkownicy, którzy przeglądają treści na profilu danego twórcy, będą mogli zauważyć treści sponsorowane innych marek.

Umiejscowienie jest już dostępne w ramach automatycznych umiejscowień reklam oraz w kampaniach Advantage+. Reklamodawcy mogą również ręcznie wybrać nowe umiejscowienie Aktualności profilu na Instagramie, spośród innych dostępnych opcji, w ramach reklam wyświetlanych w aktualnościach na Instagramie.

Kreacje reklamowe dedykowane do nowego umiejscowienia powinny mieć format 1:1 dla obrazów oraz 4:5 dla filmów.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7008414918135697408/


Kredyty Google Ads


Kredyty Google Ads

Google Analytics zapewnia teraz użytkownikom jednorazowy kredyt na reklamę Google Ads. Celem jest pomoc w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów, za pomocą danych z Google Analytics. Nowa rekomendacja będzie widoczna u góry raportu reklam lub w sekcji Statystyki i rekomendacje na stronie głównej wybranych kont Google Analytics.

Więcej: https://support.google.com/analytics/answer


Nowe funkcje w statystykach reklam Google Ads


W ostatnim czasie w zakładce statystki zostały wdrożone nowe funkcje, które mają pomóc reklamodawcom lepiej zrozumieć aktualne trendy oraz przygotować się na nadchodzące zmiany.

  • Statystyki wyszukiwanych haseł

Pomagają szybko zrozumieć, które hasła wyszukują użytkownicy bez potrzeby analizowania poszczególnych słów kluczowych. Dane są zagregowane w szersze grupy tematyczne, dzięki czemu można w łatwy sposób sprawdzić, które są najbardziej  popularne wśród odbiorców reklam oraz generują najwięcej konwersji i wyświetleń.

  • Statystyki zasobów

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób poszczególne komponenty reklam są odbierane przez potencjalnych klientów. Dzięki tym danym można w łatwy sposób określić grupy odbiorców charakteryzujące się dużym zaangażowaniem, co można wykorzystać do planowania dalszych działań marketingowych.

  • Statystyki odbiorców

Dostępne z poziomu konta pomagają zrozumieć charakterystykę osób, które angażują się w treści reklam. Dowiadujemy się więcej na temat zainteresowań naszych odbiorców oraz rzeczy, które są dla nich istotne. Takie informacje pozwolą nam tworzyć reklamy lepiej dostosowane do osób z naszej grupy docelowej.

  • Historia zmian

Pozwalają zrozumieć, jak zmiany wprowadzone na koncie wpływają na wyniki kampanii reklamowych. Wyraźne zmiany w statystykach poszczególnych wskaźników pozwalają zrozumieć, czym zostały one spowodowane i podjąć decyzję o dalszych krokach optymalizacyjnych.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/new-holiday-insights


Nowości od Microsoft – 12/2022


Nowości Microsoft

Microsoft poinformował o szeregu zmian, które zostaną wprowadzone jeszcze przed końcem 2022 roku. Część z nich obejmuje rozszerzenie dostępnych już funkcji na nowe rynki. Do najważniejszych zmian należą:

1. Reklamy Video Ads w Microsoft Audience Network są już dostępne - w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii i Nowej Zelandii. Ten format reklamowy uzupełnia reklamy w sieci wyszukiwania oraz reklamy displayowe i pozwala na dotarcie do nowych odbiorców reklam.

2. Rozszerzenia ulotek (Flyer Extensions) są już dostępne globalnie. Są to dodatkowe obrazy wyświetlane obok reklam tekstowych. Reklamodawcy mogą stworzyć maksymalnie 5 rozszerzeń tego typu na jednym koncie reklamowym.

3. Import kampanii Performance Max z Google Ads będzie dostępny globalnie w ciągu nadchodzących kilku tygodni. Na kontach, dla których ta funkcja jest już dostępna, pojawią się powiadomienia widoczne w zakładce Notifications.

4. Automatyczne listy remarketingowe są już dostępne dla wszystkich reklamodawców. Pozwalają w prosty sposób rozpocząć działania remarketingowe, w ramach kampanii reklamowych. Dostępne są trzy typy list:

1. Wszyscy odwiedzający witrynę w ciągu ostatnich 30 dni.

2. Użytkownicy konwertujący w ciągu ostatnich 180 dni.

3. Użytkownicy o dużym prawdopodobieństwie dokonania konwersji, podobni do osób, które dokonały konwersji – lista inteligentna.

5. Podgląd zaplanowanych kampanii reklamowych w formie kalendarza. Ułatwia przegląd zaplanowanych działań w łatwej i przejrzystej formie.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/december-2022/video-ads-and-other-product-updates-for-december


Podsumowanie

Świat e-marketingu wciąż się rozwija, dlatego warto  śledzić aktualne trendy. Tylko tak można wykorzystać stwarzane przez nie możliwości, do rozwoju własnego e-biznesu. Umiejętne wykorzystywanie nowych technologii, funkcjonalności, czy rozwiązań  ma wpływ na budowę przewagi konkurencyjnej. To bardzo ważne w branży e-commerce, gdzie liczba sklepów sprzedających online stale rośnie, co sprawia, że marki chcące odnieść sukces – muszą się wyróżniać, odpowiadając przy tym na realne potrzeby e-konsumentów.

 

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy