Kreacje graficzne

Użytkownik kieruje uwagę w stronę komunikatów atrakcyjnych wizualnie. Kreacje graficzne w reklamie online decydują czy zechce poświęcić marce swój czas.

Odpowiednie kreacje graficzne do reklamy online mają niebagatelny wpływ na jej skuteczność. Pozwalają wyróżnić ją spośród konkurencji, zbudować pierwsze skojarzenia i wywołać pożądane emocje.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Kreacje graficzne

Ikonografiki, infografiki, gify czy krótkie materiały video stają się podstawowymi narzędziami w szeroko rozumianej komunikacji. Trend nie omija także sfery marketingowej, wymusza jednak przy tym bardzo specyficzne podejście w kreacji graficznej do reklamy online. Aby wyróżnić się spośród konkurencji należy nade wszystko pamiętać, że współcześni użytkownicy cenią sobie indywidualne podejście oraz personalizację. Koniecznym staje się poznanie klientów. Rozumiejąc ich potrzeby, motywacje i zainteresowania możliwe jest przygotowanie takich kreacji graficznych, które przykują ich uwagę.

Współczesny użytkownik widzi reklamy bardzo wybiórczo, konieczne jest zatem posiadanie odpowiedniej wiedzy, umiejętności i doświadczenia, aby stworzyć kreację graficzną, która będzie na niego skutecznie oddziaływać.

Tworzymy reklamy

Współczesny konsument to osoba żyjąca niezwykle dynamicznie – mająca ograniczony czas wolny, poświęcająca relatywnie mało uwagi na odbierane informacje i szybko tracąca nimi zainteresowanie. Konsekwencją tego jest nieustannie rosnące znaczenie równie dynamicznych komunikatów, w tym w szczególności wizualnych. Szansa na pozyskanie użytkownika to zaledwie parę sekund, kiedy ten skanuje stronę internetową wzrokiem. 

Reklama graficzna od zawsze miała ogromną moc wpływania na odbiorcę. Atrakcyjna wizualnie treść przykuwa jego uwagę i skłania do podjęcia interakcji z marką. Obecnie ma szczególne znaczenie – pozwala wyróżnić się na tle konkurencyjnych komunikatów.

Dzisiejsza rzeczywistość jest przepełniona przekazami reklamowymi i natłokiem informacji. Konsumenci coraz bardziej się na nie uodparniają i wybierają wyłącznie te, które szczególnie przypadną im do gustu oraz odpowiadają na ich potrzeby. Z tego względu projektowanie reklam wymaga szczególnych umiejętności i wiedzy, którą dysponują nasze zespoły kreatywne.

Na całym świecie dominuje trend komunikacji wizualnej. Zdjęcia, infografiki czy video są najczęściej spotykaną i szczególnie popularną formą. Widać to wyraźnie na przykładzie social media, gdzie wywołują najwięcej interakcji i aktywizują odbiorców. Zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest dla każdej marki efektywne wykorzystanie nowoczesnych mediów. Dlatego zapewniamy naszym klientom kompleksową obsługą obejmującą zarówno tworzenie tekstów, jak i grafik na najwyższym poziomie.

Zapytaj o ofertę na kreację graficzną do reklamy online!

Dlaczego warto?

  • Zdobywanie uwagi konsumenta – kreacje graficzne do reklam online mają ogromne znaczenie we współczesnym trendzie opierającym się na komunikacji wizualnej.
  • Budowanie odpowiednich emocji – obraz ma ogromną moc kreowania odpowiedniego wizerunku marki i związanych z nim emocji oraz skojarzeń – jest prostszy i szybszy w odbiorze niż tekst, a także ma pierwszeństwo w procesach poznawczych odbiorcy.
  • Wyróżnianie się spośród konkurencji – komunikacja wizualna daje szersze pole działania w budowaniu unikatowych komunikatów marketingowych.
  • Możliwość testowania różnych kreacji – przygotowanie różnych kreacji graficznych do reklamy online pozwala swobodnie weryfikować skuteczność każdej z nich, a tym samym lepiej poznawać bodźce, które skłaniają klientów do działania.
  • Wpływ na wstępne decyzje konsumenckie – współczesny użytkownik kieruje swoją uwagę w stronę komunikatów, które po prostu mu się spodobają.
  • Obecność w miejscach, które odwiedza użytkownik – dostępne narzędzia takie jak Google Ads, a w szczególności remarketing pozwalają marce towarzyszyć użytkownikowi w sieci i wyświetlać reklamę w serwisach, które aktualnie przegląda.

Jak tworzymy kreacje graficzne

Oprócz atrakcyjności kreacji graficznej, konieczna jest też jej adekwatność. Dlatego zawsze dokładamy starań, aby jak najlepiej poznać branżę naszego klienta, jego markę oraz specyfikę jej odbiorców. Dysponując taką wiedzą nasz dział graficzny przygotowuje wstępne propozycje, które są przedstawiane klientowi.

Razem z nim wypracowywany jest finalny kształt reklamy. Uważamy, że taka współpraca daje najlepsze efekty końcowe. Nasza znajomość rynkowych trendów oraz umiejętności i pomysły naszych grafików w połączeniu z wiedzą naszego klienta o jego branży, pozwalają stworzyć skuteczne kreacje graficzne do reklamy online.

Projektujemy banery w różnych celach – dedykowane do publikacji w wybranych serwisach internetowych, do wykorzystania w ramach Google Display Network, Facebook Ads, Instagram Ads, Linkedin Ads, Twitter Ads czy w innych sieciach reklamowych, zawsze uwzględniając specyfikę konkretnego kanału.

Skuteczność reklam i osiągane przez nie wyniki są na bieżąco weryfikowane przez naszych specjalistów, a także regularnie raportowane klientowi. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, przedstawiane są także propozycje zmian i optymalizacji w prowadzonych kampaniach banerowych.

Zapytaj o ofertę
 

 

Najczęstsze pytania

Ile kosztuje stworzenie infografiki?

Infografika to przyjazna w odbiorze, graficzna wizualizacja wiedzy, danych, statystyk czy wyników badań. Ma ona za zadanie w przejrzysty i zrozumiały sposób przekazać złożone i nieoczywiste informacje. To świetny patent na wytłumaczenie klientom bardziej skomplikowanych aspektów związanych z naszą działalnością - na przykład sposobu działania czy skuteczności jakiegoś innowacyjnego produktu.

Koszt stworzenia takiej grafiki zależy od wielu czynników. Ceny prostych, małych infografik zaczynają się od kilkuset złotych. Natomiast większe, skomplikowane projekty z dużą ilością informacji i grafik, to koszt przekraczający 1000 zł. Cena projektu zależy jednak nie tylko od obszerności samej infografiki. Składają się na nią między innymi:

  • Zakres usługi - udostępniając grafikowi wszelkie potrzebne materiały, zapłacimy tylko za samo wykonanie infografiki. Jednak jeśli wymagamy kompleksowej obsługi całego procesu, cena obejmie nie tylko pracę grafika, ale także wstępny projekt, research i teksty.
  • Liczba poprawek - może się tak zdarzyć, że mamy uwagi co do efektu i prosimy o naniesienie zmian. Musimy liczyć się z tym, że każda poprawka to dodatkowa praca grafika, za którą trzeba zapłacić.
Czy reklama graficzna jest skuteczna?

A raczej - czy reklama graficzna nadal jest skuteczna? Ta kwestia w ostatnich czasach zastanawia coraz więcej przedsiębiorców. Jest to związane z pewnego rodzaju przesyceniem marketingiem w internecie. Użytkownicy, którzy z każdej strony bombardowani są banerami i wyskakującymi okienkami zaczynają kreować zjawisko tak zwanej “ślepoty banerowej”, czyli automatycznie ignorować wyświetlające się reklamy. Istnieje również coraz więcej programów typu adBlock, służących do całkowitego blokowania treści sponsorowanych.

Jednak fakty są takie, że całkowite zrezygnowanie z reklamowania się online mogłoby doprowadzić do poważnego spadku sprzedaży. Więc odpowiedź na nasze pytanie brzmi: reklama graficzna jest nie tylko skuteczna, ale też niezbędna! Jednak stworzenie takiej reklamy jest obecnie znacznie trudniejsze niż kilka lat temu. Jeśli chcemy, by nasz baner był zauważalny i klikany, musimy szczególnie zadbać o jego wygląd oraz miejsca, w których się pojawi. Grafika powinna być unikalna, zawierać chwytliwy slogan, przyciągający wzrok obrazek, subtelne wezwanie do działania oraz nazwę i logo firmy. Tylko przemyślana i szczegółowo dopracowana reklama może przynieść zadowalające wyniki!

Co to jest reklama graficzna?

Grafika to bez dwóch zdań najważniejszy element reklamy. Jest to nic innego jak zdjęcia, obrazki lub plakaty, które w formie bannerów reklamowych dostrzegamy wielokrotnie podczas surfowania po sieci. Pełnią one najistotniejszą funkcję w całym marketingu, a mianowicie - przyciągają uwagę. 

Z własnego doświadczenia wiemy, że zwracamy uwagę na ładne rzeczy - jesteśmy wzrokowcami. Dlatego tak ważne jest, by promując nasze produkty nie zapominać o chwytliwym obrazku. Nawet najciekawszy i najlepiej konwertujący tekst, bez żadnego zdjęcia pozostanie niezauważony.

Odpowiednio zaprojektowana, trafna grafika pomoże nie tylko zwiększyć zasięg organiczny i skuteczność kampanii marketingowej, ale także będzie budowała wizerunek firmy w sieci. Najważniejszymi elementami reklamy graficznej są:

  • nazwa oraz logo firmy - należy pamiętać, że promując produkt, promujemy przede wszystkim naszą markę,
  • subtelne wezwanie do działania (tzw. call to action) - zachęćmy odbiorcę hasłem “zadzwoń teraz” lub ‘dowiedz się więcej”,
  • zrozumiały przekaz - wprost pokażmy klientowi, że przeceniony produkt będzie kosztował aż 500 zł mniej.
Jakie są najpopularniejsze rozmiary reklam graficznych?

Planując internetową kampanię marketingową, zastanawiamy się co, gdzie i w jakim formacie publikować. Obecnie istnieje wiele możliwości, które różnią się między sobą lokalizacją, wielkością i kształtem. Inne są także wymiary reklam graficznych na komputery i smartfony. A które z nich są najpopularniejsze?

  • Master Baner - najpopularniejszy format reklamy w internecie. Jest to podłużne, poziome okienko o wymiarach 750x100px i jest pierwszą reklamą, którą zauważamy po wejściu na stronę - znajduje się na samej górze. Jest również najbardziej zaawansowaną wersją baneru, gdyż zawiera wszystkie możliwe elementy.
  • Wieżowiec i Half Page - równie świetnie zauważalne, podłużne, poziome banery, które znajdują się po bokach wyświetlanej strony. Dzięki swojej sporej powierzchni mają równie duży potencjał. Ich wymiary wynoszą kolejno: 120x600px i 160x600px dla Wieżowca, 300x600px dla Half Page’a.
  • Kwadrat lub prostokąt - najbardziej uniwersalny format, który trafia w różne miejsca serwisu. Najczęściej da się go spotkać między treściami danej strony. Ich wymiary mogą wynosić na przykład 250x250px, 300x250px lub 336x280px.

Dlaczego my?

  • Posiadamy własny dział odpowiadający za kreacje graficzne do reklam online.
  • Nasi specjaliści stale poszerzają swoje kompetencje i pozostają na bieżąco z rynkowymi trendami projektowymi.
  • Wiemy jak przykuć uwagę odbiorcy i nakłonić go do działania.
  • Zapewniamy szerokie, specjalistyczne wsparcie dla naszych Klientów, obejmujące liczne aspekty e-marketingu (m.in. analitykę, UX, copywriting, IT, pozycjonowanie, realizację kampanii PPC). Każdy klient otrzymuje indywidualnego opiekuna i koordynatora prac projektowych, co ułatwia i upraszcza dwustronny przepływ informacji.
  • Posiadamy bogate doświadczenie – już ponad 18 lat wspieramy klientów z różnych branż i sektorów gospodarki.
  • Pośród naszych klientów znalazły się takie rozpoznawalne marki jak Melvit, Dyduś, Cobi, Wapteka, Szynaka Meble, BPH THI i wiele więcej.

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.