Ekspercki audyt UX

Już nawet wstępna analiza ekspercka pod kątem UX może prowadzić do wykrycia krytycznych problemów w sklepie internetowym. Poprawa błędów przełoży się na znaczny wzrost użyteczności serwisu, a więc zaangażowanie użytkowników prowadzące do zakupów.

Ekspercki audyt UX prowadzi najczęściej dwóch specjalistów, którzy na podstawie dobrych zasad użyteczności i własnego doświadczenia oceniają produkt cyfrowy pod kątem ergonomii użytkowania. Z audytu możesz skorzystać zarówno, kiedy zarządzasz stroną internetową, jak i e-sklepem i w ten sposób poprawiać doświadczenia użytkowników.

Rafał Olszta
Rafał Olszta
Account Manager
  • tel. 510 216 678
Napisz do mnie

Ekspercki audyt UX

Dla internautów coraz więcej stron internetowych oznacza wybór, dla firm rosnącą konkurencję. Do tego dochodzą wymagania użytkowników, które wymuszają na właścicielach sklepów i stron internetowych działania zmierzające do poprawy ich doświadczeń. Napotkanie nawet jednego problemu podczas interakcji ze stroną, może wpłynąć negatywnie na emocje związane z firmą lub marką. Negatywne wrażenie trudno zatrzeć, dlatego najlepiej do niego nie dopuścić.

Strona użyteczna to strona przynosząca zyski. Użytkownik, który zamierza kupić, nie może trafiać na błędy, a informacje, jakie otrzymuje, powinny mu pomagać, a nie komplikować. Identyfikacja potencjalnie problematycznych elementów jest możliwa dzięki eksperckiemu audytowi UX. Wychwycenie przeszkód pozwoli się ich szybko pozbyć, a użytkownikom strony zapewni bezbłędne korzystanie z niej, zgodne z ich nawykami przeglądania i szukania informacji.

Audyt user experience

 Strona audytowana jest najczęściej przez dwóch ekspertów, którzy niezależnie oceniają ją pod kątem m.in.:

  • układu i atrakcyjności,
  • architektury informacji,
  • poprawności działania funkcjonalności,
  • dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników,
  • zachowania dobrych praktyk użyteczności,
  • przejrzystości prezentacji treści.

Do przeprowadzenia analizy wykorzystamy jedną z kilku metod:

  • analiza heurystyczna - weryfikacja pod kątem heurystyk czyli zbioru dobrych zasad, wskazówek użyteczności,
  • wędrówka poznawcza - analiza polegająca na wcieleniu się przez audytującego w rolę użytkownika, a następnie realizacji typowych zadań,
  • lista kontrolna - lista zasad jakie powinien spełniać produkt cyfrowy. Lista cech może być opracowana samodzielnie przez agencję lub bazować na ogólnie dostępnych źródłach. Zwykle takie listy są bardziej konkretne niż heurystyki.

Co zapewni ekspercki audyt UX?

  • Wykrycie problemów na stronie – analiza UX dostarcza informacji o błędach i problemach, które powodują utratę pozycji w wyszukiwarce oraz utratę zainteresowania użytkowników.
  • Zwiększenie ergonomii użytkowania – pozbycie się błędów (np. powodujących, że strona ładuje się zbyt wolno) wpłynie na komfort użytkowników i działanie strony, w tym jej pozycje w Google.
  • Zwiększenie sprzedaży – podczas audytu eksperckiego przygotujemy rekomendacje rozwiązań podnoszących generowany przychód.
  • Zwiększenie współczynnika konwersji – dzięki optymalizacji kluczowych elementów na stronie sprzedażowej, takich jak karta produktu czy koszyk, poprawi się konwersja.
  • Poprawę satysfakcji użytkowników – wdrożenie wytycznych zawartych w raporcie z audytu UX wpłynie na poprawę odczuć związanych z użytkowaniem strony. 
Wykonamy dla Ciebie ekspercki audyt użyteczności!

Jak przeprowamy ekspercki audyt UX

Audyt wykonywany jest przez eksperta ds. użyteczności, który na podstawie dobrych praktyk oraz własnego doświadczenia ocenia stronę, sklep, serwis, aplikację lub inny produkt cyfrowy pod kątem użyteczności.

Case study

Kompleksowy audyt strony internetowej metodą eksperckiej analizy heurystycznej.

Sprawdź! 

Wynikiem analizy jest raport, który zawiera informacje co do wykorzystanej metodologii, opisów problemów oraz podsumowania badania.

Każdy z problemów jest poddawany gradacji w wyniku czego może przyjąć miano problemu:

  • krytycznego - w bardzo dużym stopniu utrudniającego wykonanie określonych zadań,
  • poważnego - utrudniającego realizację zadań,
  • kosmetycznego - w niewielkim stopniu utrudniającego realizację zadań oraz korzystanie z serwisu.

W raporcie wskazywane są również pozytywne rozwiązanie ułatwiające korzystanie z serwisu. Ekspercki audyt UX jest także względnie najmniej kosztownym i najszybszym rodzajem badań.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego my?

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w audytowaniu, projektowaniu i tworzeniu stron, dzięki czemu jesteśmy w stanie zająć się pracami wdrożeniowymi.

Raporty z naszych audytów pomogły poprawić użyteczność wielu stron, serwisów oraz sklepów internetowych.

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności potrzeby i oczekiwania klienta.

Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą jak udoskonalić istnienie firmy w internecie.

Każdy klient jest informowany na bieżąco o statusie wykonywanych prac oraz o ich wynikach.

Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

User experience - komponenty

Ten rodzaj badania jest bardzo skuteczną metodą weryfikacji użyteczności strony. Pozwala określić te obszary i funkcjonalności, które dla użytkowników są źródłem problemów i dyskomfortu. Wprowadzane zmiany są oparte na realnych potrzebach użytkowników.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Pozwala na zdefiniowanie potrzeb oraz wymagań stawianych przed wdrażanym rozwiązaniem. Dzięki opracowaniu zakresu prac przyśpieszamy czas realizacji projektu, zmniejszamy jego koszty oraz zwiększamy jakość.
Dobrze zaprojektowana architektura informacji pozwala użytkownikom na intuicyjne poruszanie się po stronie internetowej. Dzięki niej nie tylko szybciej odnajdują oni to, czego szukają, ale również chętniej spędzają czas w witrynie.
Dzięki identyfikacji potencjalnych problemów wpływających negatywnie na doświadczenia odwiedzających możemy podjąć działania naprawcze, których celem będzie podniesienie jakości obsługi naszego rozwiązania.
Skontaktuj się z nami
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.