Koncepcje kreatywne

"Twoją marką jest to, co ludzie mówią o tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju". Jeff Bezos

Przemyślany i konsekwentnie realizowany marketing przyczynia się znacząco do sukcesu marki. Aby skutecznie trafiać do klientów i pozyskiwać ich uwagę, konieczne jest opracowanie odpowiedniej koncepcji kreatywnej.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Odpowiedni pomysł

Przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta jest coraz trudniejsze. Z jednej strony możliwości ogranicza aktywność konkurencji, z drugiej panujący szum komunikacyjny. Konsumenci coraz częściej odcinają się od przekazów reklamowych, w szczególności tych generycznych, powielanych reklam, nie oferujących im niczego wartego uwagi.

Z tego względu, tak ważna jest właściwa koncepcja kampanii. Znając potrzeby i motywacje konsumenckie możliwie jest spersonalizowanie komunikacji. Dostarczenie odpowiednich bodźców, wartości dodanej, atrakcyjnego przekazu czy obietnicy spełnienia oczekiwań ma przykuć uwagę odbiorców oraz angażować w dalsze interakcje z marką.

Opracowywanie koncepcji kreatywnych

Przed przystąpieniem do prac nasz zespół możliwie dokładnie poznaje liczne aspekty firmy i jej otoczenia – ofertę, klientów, konkurencję, dotychczasowe działania marketingowe. Dzięki takiej wiedzy, mogą przygotować dedykowaną koncepcję odpowiadającą konkretnym potrzebom i spójną z dotychczasowymi działaniami wokół marki.

Efektem prac naszego zespołu jest dokument prezentujący:

  • założenia koncepcji marketingowej,
  • cele działań promocyjnych,
  • rekomendowane narzędzia, kanały i sposoby dotarcia do klientów,
  • sposoby budowania komunikacji i prowadzenia dialogu z odbiorcami, w tym styl stosowanego języka,
  • wyróżniane atuty i zalety marki, pozwalające budować przewagę rynkową,
  • konkretne koncepcje kampanii reklamowych.


Celem dokumentu jest nie tylko dostarczenie konkretnych pomysłów i inspiracji, które firma może w przyszłości rozwijając i adaptować do zmieniających się potrzeb. To także swego rodzaju przewodnik pozwalający na zachowanie spójności wizerunku, wzmacnianie wiarygodności marki i skuteczne docieranie do potencjalnych odbiorców.

Zapytaj o ofertę
 

 

Projektowanie identyfikacji wizualnej

W naszej agencji projektowanie identyfikacji wizualnej zaczyna się dość daleko od działu graficznego. W pierwszej kolejności staramy się jak najlepiej przeanalizować powierzoną nam markę i jej otoczenie – poznać jej wartości, zrozumieć specyfikę branży, grup docelowych, produktów, a także przyglądamy się działaniom je j konkurencji.

Bazując na takich informacjach jesteśmy w stanie sprofilować brand i przypisać mu określone cechy, najlepiej obrazujące jego charakter. Dopiero wtedy do akcji wkracza nasz dział graficzny, który przekłada te wstępne koncepcje na konkretne propozycje wizualne. Te z nich, które najlepiej oddają komunikacyjne założenia są przedstawiane klientowi. Po otrzymaniu jego akceptacji, wybrana kreacja graficzna jest finalnie dopracowywana.

Ostatnim etapem prac jest przygotowanie tzw. księgi znaku, czyli zbioru zasad dotyczących wykorzystywania logotypu, kolorystyki i kroju pisma w różnych kanałach, przez które marka komunikuje się ze swoim otoczeniem. Z reguły tego typu dokumenty zawierają także dodatkowe projekty graficzne materiałów firmowych. Dysponując takimi wytycznymi klient ma pewność, że wszystkie materiały tworzone na potrzeby działań marki zachowają jednolity, spójny charakter.

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.