Pozycjonowanie sklepów internetowych nie może mieć miejsca bez przeprowadzenia audytu SEO i dokładnej analizy konkurencyjnych stron. W Ideo Force badamy sytuację pod tym kątem także w trakcie prac pozycjonerskich. W ten sposób jesteśmy w stanie reagować na bieżąco na sytuacje mogące zaburzyć oczekiwany wynik. Z uwagi na stale rosnącą konkurencję w sektorze e-commerce, ciągła analiza strony sklepu internetowego i idące za nią działania są niezbędne do uzyskania wysokiej pozycji w Google.
Obecnie wykorzystujemy w tym celu narzędzia, takie jak:
- Senuto – zawiera ogromną bazę słów kluczowych, umożliwia analizę widoczności strony w Google i codzienny monitoring pozycji, wskazanie i analizę konkurencyjnych serwisów.
- SEMSTORM – pozwala na filtrowanie fraz według konkretnych parametrów oraz monitorowanie ich na wybranych serwisach, monitorowanie pozycji strony (sklepu internetowego), analizę konkurencyjnych serwisów.
- MAJESTIC – umożliwia pozycjonerom analizę sieci i backlinków, śledzenie stron, odnajdywanie linków w pobliżu witryny i stron konkurencji.
- Surfer – zapewnia analizę SERP na podstawie czynników rankingowych takich, jak widoczność wyszukiwania, linki zwrotne, struktura, pozwala tworzyć zoptymalizowaną zawartość strony lub optymalizować istniejącą, badać słowa kluczowe.
Pozycjonowanie dla e-commerce przez naszych specjalistów koncentruje się na optymalizacji sklepu SEO.
Pozycja sklepu online w wyszukiwarce Google zależy od elementów ON-SITE, czyli znajdujących się na stronie. Należą do nich m.in.: tytuły podstron, słowa kluczowych, linki wewnętrzne, użyteczność sklepu, mobilność. Warto działania w obszarze ON-SITE łączyć z content marketingiem, ponieważ unikalna zawartość, czyli treść wraz z nagłówkami i obrazami (również w postaci filmów) wpływa na pozycjonowanie sklepu. Strona powinna być przyjazna dla użytkownika, dlatego dbałość o wartościową dla użytkownika (potencjalnego klienta/klienta) treść obejmuje tworzenie wysokiej jakości tekstów, opisy produktów, właściwy dobór słów kluczowych. Wartościowa treść zawierająca słowa kluczowe to konkretny sygnał dla Google.
Nie zapominamy o tym, co dzieje się poza witryną, a co wpływa na pozycję strony w wynikach organicznych Google. Mowa o elementach OFF-SITE, wśród których możemy wymienić m.in.: ilość i jakość linków prowadzących do strony, profil linkowania, sygnały z social media związane z zaufaniem, reputację witryny.
Jednym z elementów OFF-SITE jest współczynnik Trust Rank, określający stopień wiarygodności witryny. Służy do zweryfikowania jakości treści znajdujących się na stronie z poszukiwaną w wyszukiwarce frazą. Dlatego tak ważne jest, aby na stronie sklepu znajdowały się unikalne i tematycznie spójne treści. Niezbędne będzie więc opracowanie planu publikowanego contentu, przygotowanie treści i sukcesywne wdrażanie ustalonych założeń. Poprzez Trust Rank sprawdzimy wartość linków wychodzących i przychodzących. Jedne i drugie powinny dotyczyć serwisów równie wartościowych, jak nasza witryna.