Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce Google podnosi sprzedaż i buduje pozycję na rynku. Sprawimy, że Twoja strona e-commerce będzie przyjazna dla użytkowników i widoczna w wynikach wyszukiwania.

Ponad połowa kupujących Polaków korzysta z elektronicznych kanałów sprzedaży. Wiemy, jak do nich dotrzeć, bo wiemy, jak pozycjonować sklep internetowy, by znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania. Prowadzimy również kampanie marketingowe dla sklepów, a w razie potrzeby przygotujemy opisy produktów do Twojego sklepu zgodne z SEO.

Renata Grodzka
Renata Grodzka
Key Account Manager
  • tel. 601 240 168
Napisz do mnie

Zwiększenie sprzedaży

Sklep internetowy otwiera przed marką wiele możliwości sprzedażowych. Jest szansą wejścia na nowe rynki przy minimalnych nakładach logistycznych. Jeśli chcesz trafić do wybranej grupy klientów, zainteresować ich swoją ofertą i w ten sposób zwiększyć sprzedaż, zainwestuj w pozycjonowanie sklepu internetowego w Google. Uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania jest równoznaczne z zauważeniem marki przez użytkowników w gąszczu konkurencyjnych witryn.

Nasza praca pod kątem zewnętrznych i wewnętrznych czynników SEO sprawia, że właściciele sklepów internetowych, które obsługujemy, obserwują zwiększenie ruchu w sklepie, wzrost konwersji i sprzedaży oraz stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy kluczowe.

Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie polega na stosowaniu słów bądź wyrażeń kluczowych, na które promowany serwis ma zająć pozycję w wynikach wyszukiwania. Im bardziej ogólne (a więc popularniejsze) słowa, tym poziom trudności i czas pracy wzrasta. Zazwyczaj serwisy funkcjonujące od wielu lat mają już mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować nowopowstającym stronom. Jednocześnie badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trendy wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza, tym użytkownik otrzymuje mniej dokładne wyniki. W związku z czym, internauta musi włożyć więcej pracy, by dotrzeć do wyniku spełniającego oczekiwania. 

Frazy kluczowe mogą być krótkie lub długie. Pierwsze to wyrażenia, które mają ogólne znaczenie, na przykład "obuwie męskie" lub “sklep motoryzacyjny”. Frazy kluczowe z długiego ogona są dłuższe i bardziej szczegółowe, a także opisują konkretną rzecz lub koncepcję, na przykład "męskie buty sportowe białe" lub “sklep internetowy z odzieżą damską tanio”. Użytkownicy korzystający z rozbudowanych wyrażeń są zazwyczaj blisko zakupu. Zapytania w tym formacie kierują również osoby używające wyszukiwania głosowego. Bywa, że pytania głosowe wydają się sprzeczne z intuicją, ale w trakcie pozycjonowania sklepu internetowego wykazują skuteczność.

Właściciele witryn internetowych (w tym także sklepów internetowych) coraz częściej doceniają możliwości słów kluczowych o długim końcu, zdając sobie sprawę z ich ogromnego potencjału. Metoda long tail umożliwia skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, dlatego jest częstym punktem naszego programu budowania pozycji sklepów internetowych  w wynikach wyszukiwania.  

pozycjonowanie long tail

Przygotujemy szczegółową analizę Twojego sklepu internetowego i na podstawie jej wyników dobierzemy słowa kluczowe. Właściwe słowa zapewnią wzrost popularności sklepu w Google i zwiększą potencjał sprzedażowy Twojego sklepu. Pozycjonowanie e-sklepu na długi ogon przez naszych specjalistów obejmuje dopasowanie maksymalnej liczby precyzyjnych, wielowyrazowych fraz wpisywanych do wyszukiwarki przez potencjalnych klientów. Sklep internetowy optymalizujemy tak, żeby każdej pojedynczej frazie wchodzącej w skład "long tail" poświęcona była jedna podstrona.

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu Twojego e-commerce!

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie metodą long tail jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online, ponieważ zwiększa wartościowy ruch w sklepie internetowym. Oznacza to, że stronę odwiedzają klienci, którzy rzeczywiście poszukują oferowanego produktu i wykazują gotowość do zakupu. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego na długi ogon efekty nie tylko pojawiają się szybciej, niż przy krótkich, ogólnych frazach, ale będą stabilne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych szerokie:

  • generuje wysoką sprzedaż sklepu online,
  • ma niski współczynnik odrzuceń,
  • dostarcza wysoką jakość ruchu. 

Użytkownicy wchodzący na stronę sklepu po słowach z długiego ogona spędzają na stronie więcej czasu i odwiedzają większą liczbę podstron. Internauci, którzy szukają bardziej szczegółowych haseł, zwykle znajdują się wyżej w cyklu zakupów, niż osoby wyszukujące haseł ogólnych. Długie ogony przyciągają użytkowników, którzy lepiej konwertują. Inwestowanie w słowa kluczowe o długim końcu cechuje się wyższym ROI i okazuje zwycięską strategią "jakości nad ilością".

Jak pozycjonujemy sklepy?

Na podstawie wiedzy i kompetencji zdobywanych przez kilkanaście lat w branży e-commerce, opracowaliśmy własną metodologię pracy ze sklepami internetowymi i generowania dla nich optymalnych wyników sprzedażowych. Nasz Ekspercki Program Zwiększania Sprzedaży oparty jest o dane (Data-Driven Marketing) oraz ideologię Inbound Marketingu. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami, informujemy o postępach i wykonanych pracach. Z doświadczenia wiemy, że budżet na pozycjonowanie sklepu internetowego zwraca się, czyniąc ten typ usługi jednym z najbardziej opłacalnych. 

ekspercki program zwiększania sprzedaży

Analiza w e-commerce

Pozycjonowanie sklepu internetowego rozpoczynamy od dokładnego poznania branży. Pracę w tym obszarze opieramy o benchmarking, czyli porównanie Twojego sklepu z konkurencją, w tym sprawdzenie aktywności konkurencyjnych sklepów internetowych  z zakresu pozycjonowania. Na tej podstawie wyników badania, wspólnie ustalamy realne cele, umieszczając je w jasno określonym horyzoncie czasowym.

Audyt e-sklepów

Kolejny krok to audyt sklepu internetowego poprzedzony wyborem niezbędnych narzędzi służących do oceny kondycji SEO strony. Podczas analizy bierzemy pod uwagę zarówno sklep internetowy, jak i całe jego otoczenie. Nasz audyt SEO zawiera analizę strony internetowej (ON-SITE), innych stron należących do klienta i witryn partnerów (OFF-SITE). Ocenie poddajemy odnośniki prowadzące do sklepu internetowego. Wszystkie dane zostaną ocenione w  kontekście witryn konkurencyjnych wskazanych przez klienta lub wybranych przez nas.

Optymalizacja sklepu internetowego

Jak realizujemy plan pozycjonowania sklepu? Monitorujemy kondycję Twojego sklepu internetowego w Google, parametry SEO, postrzeganie jej przez wyszukiwarki internetowe oraz pozycje witryny na wybrane frazy. Zwracamy uwagę czy podejmowane przez nas działania zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym. To główny miernik skuteczności proponowanych i wdrażanych przez nas rozwiązań. 

Pozycjonowanie szerokie sklepów internetowych

Analiza konkurencji i SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie może mieć miejsca bez przeprowadzenia audytu SEO i dokładnej analizy konkurencyjnych stron. W Ideo Force badamy sytuację pod tym kątem także w trakcie prac pozycjonerskich. W ten sposób jesteśmy w stanie reagować na bieżąco na sytuacje mogące zaburzyć oczekiwany wynik. Z uwagi na stale rosnącą konkurencję w sektorze e-commerce, ciągła analiza strony sklepu internetowego i idące za nią działania są niezbędne do uzyskania wysokiej pozycji w Google. 

Obecnie wykorzystujemy w tym celu narzędzia, takie jak:

  • Senuto – zawiera ogromną bazę słów kluczowych, umożliwia analizę widoczności  strony w Google i codzienny monitoring pozycji, wskazanie i analizę konkurencyjnych serwisów.
  • SEMSTORM – pozwala na filtrowanie fraz według konkretnych parametrów oraz monitorowanie ich na wybranych serwisach, monitorowanie pozycji strony (sklepu internetowego), analizę konkurencyjnych serwisów. 
  • MAJESTIC – umożliwia pozycjonerom analizę sieci i backlinków, śledzenie stron, odnajdywanie linków w pobliżu witryny i stron konkurencji. 
  • Surfer – zapewnia analizę SERP na podstawie czynników rankingowych takich, jak  widoczność wyszukiwania, linki zwrotne, struktura, pozwala tworzyć zoptymalizowaną zawartość strony lub optymalizować istniejącą, badać słowa kluczowe. 

Pozycjonowanie dla e-commerce przez naszych specjalistów koncentruje się na optymalizacji sklepu SEO.

Case study

Zwiększenie ruchu organicznego i poprawa widoczności: usługi SEO dla narzedziowy24.eu

Sprawdź! 

Pozycja sklepu online w wyszukiwarce Google zależy od elementów ON-SITE, czyli znajdujących się na stronie. Należą do nich m.in.: tytuły podstron, słowa kluczowych, linki wewnętrzne, użyteczność sklepu, mobilność. Warto działania w obszarze ON-SITE łączyć z content marketingiem, ponieważ unikalna zawartość, czyli treść wraz z nagłówkami i obrazami (również w postaci filmów) wpływa na pozycjonowanie sklepu. Strona powinna być przyjazna dla użytkownika, dlatego dbałość o wartościową dla użytkownika (potencjalnego klienta/klienta) treść obejmuje tworzenie wysokiej jakości tekstów, opisy produktów, właściwy dobór słów kluczowych. Wartościowa treść zawierająca słowa kluczowe to konkretny sygnał dla Google.

Nie zapominamy o tym, co dzieje się poza witryną, a co wpływa na pozycję strony w wynikach organicznych Google. Mowa o elementach OFF-SITE, wśród których możemy wymienić m.in.: ilość i jakość linków prowadzących do strony, profil linkowania, sygnały z social media związane z zaufaniem, reputację witryny.

Jednym z elementów OFF-SITE jest współczynnik Trust Rank, określający stopień wiarygodności witryny. Służy do zweryfikowania jakości treści znajdujących się na stronie z poszukiwaną w wyszukiwarce frazą. Dlatego tak ważne jest, aby na stronie sklepu znajdowały się unikalne i tematycznie spójne treści. Niezbędne będzie więc opracowanie planu publikowanego contentu, przygotowanie treści i sukcesywne wdrażanie ustalonych założeń. Poprzez Trust Rank sprawdzimy wartość linków wychodzących i przychodzących. Jedne i drugie powinny dotyczyć serwisów równie wartościowych, jak nasza witryna. 

Systemy i technologie

Posiadamy doświadczenie w pracy z wieloma platformami do zarządzania sklepami internetowymi oraz zaplecze programistyczne, które sprawia, że potrafimy wdrożyć optymalizację SEO dla każdej z dostępnych platform. Korzystamy przy tym z paneli administracyjnych (głównie SaaS), poprawiamy kod HTML (systemy dedykowane) lub instalujemy odpowiednie widgety (open source). Mowa tutaj między innymi o: 

  • Shoper – gotowe oprogramowanie dla sklepu internetowego dostępne, jako usługa typu SaaS. Dostarczane sprzedawcom działającym w branży e-commerce przez firmę DreamCommerce.
  • Edito – autorski i dedykowany system do obsługi sklepów internetowych. System działa zarówno w technologii PHP, jak i ASP.NET - mamy doświadczenie z oboma.
  • Prestashop – otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • Clickshop – oprogramowanie przeznaczone dla sklepów internetowych bazujące na silniku skryptu Shoper.
  • Magento – otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • IdoSell Shop oraz IAI Shop – oprogramowanie do zarządzania sklepem internetowym udostępniane w formie SaaS przez firmę IAI S.A.
  • Drupal – otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • Opencart – otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • Sote - oprogramowanie do zarządzania sklepem internetowym udostępniane w formie SaaS.
  • Shopgold, Shoppy, Shoplo, Shopify – mniej popularne w Polsce systemy SaaS do zarządzania sklepem internetowym.

Nasza oferta SEO dla sklepów internetowych obejmuje pomoc w wyborze optymalnego systemu e-commerce. 

Kluczem do sukcesu e-commerce jest jego widoczność w wynikach wyszukiwania. Wyzwaniem jest prawidłowa optymalizacja dużych serwisów i sklepów internetowych z szerokim asortymentem, a w szczególności platform korporacyjnych z funkcjami premium. Poznaj ofertę Ideo – eCommerce Software House oraz zbuduj rozbudowaną platformę sprzedażową i wypromuj ją na pierwsze wyniki wyszukiwania.

Najczęstsze pytania

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu?

Na pytanie dotyczące kosztu pozycjonowania stron nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od obranego celu i stopnia efektów oraz czasu, w jakim chcemy je osiągnąć. Pozycjonowanie stron może być rozliczane w formie modelu, jakim jest abonament lub opłata za wynik.  Wycena pozycjonowania każdej witryny  jest kwestią indywidualną. Na ostateczny kształt oferty wraz z ceną wpływają następujące czynniki:

  • Rodzaj branży i specyfika – witryna może funkcjonować w konkurencyjnym środowisku lub odwrotnie – specjalizować się w niszowym sektorze.  
  • Typ strony internetowej (witryna lub sklep online) – przykładem może być sklep internetowy z ogromnym asortymentem i rozbudowanymi podstronami  oraz mały sklepik  funkcjonujący na rynku lokalnym – naturalne jest, że w tym przypadku skala działań wpływa na koszt pozycjonowania.
  • Ilość fraz kluczowych i stopień konkurencyjności – na koszt wpływa cel, jaki chcemy osiągnąć pozycjonując na konkretne frazy, na przykład pozycja strony w TOP 10 wyników z uwzględnieniem czasu indeksowania zmian i  poczynań konkurencji.
  • Audyt SEO – sprawdzenie strony klienta pod kątem widoczności w wyszukiwarce oraz stron konkurencyjnych i fraz na jakie witryna pozycjonuje. 
  • Historia witryny – czyli obecna kondycja  i wcześniej prowadzone prace w zakresie pozycjonowania lub ich brak (bywa, że trzeba poprawić błędy wynikające z poprzednich działań).
  • Specjaliści biorący udział w projekcie – mowa zarówno o opiekunie dedykowanym projektowi, jak i specjalistach wykonujących zdania wchodzące w usługę, a którymi są programiści, graficy czy copywriterzy.
  • Narzędzia wspomagające pozycjonowanie – skuteczne i fachowe pozycjonowanie nie może odbyć się bez korzystania z narzędzi o zaawansowanych funkcjach (w Ideo Force korzystamy między innymi z Semstorm, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console czy Sentione).
  • Cel – każdy klient ma wizję korzyści płynących z wypozycjonowania strony, mogą to być wysokie wyniki w wyszukiwarce, ale również wzrost konwersji, kreowanie pozytywnego wizerunku marki, optymalizacja serwisu.
  • Raporty z pracy – klienci otrzymują  sprawozdania z działań, działań które pokazują stopień zaawansowania prac.
  • Czas trwania umowy – pozycjonowanie to proces z uwzględnieniem powyższych czynników, więc wymaga czasu.
Jak pozycjonować sklep internetowy?

Działania SEO należy rozpocząć od analizy danej firmy oraz audytu sklepu internetowego. Te czynności pozwolą stworzyć strategię, na której będzie można oprzeć kolejne kroki oraz określić je w czasie. Analizie poddawana jest cała witryna – zarówno od strony technicznej, jak i zawartość w postaci zdjęć, grafik, filmów oraz tekstów. Po audycie następuje optymalizacja strony, a następnie pozycjoner zajmuje się pozyskaniem linków oraz treściami w e-sklepie.

Istotnym elementem pozycjonowania e-sklepu jest dobór słów kluczowych, które pozwolą wygenerować ruch na stronie. Poza krótkimi frazami, warto zwrócić uwagę na hasła z tzw. długiego ogona (long tail). To dłuższe, bardziej szczegółowe frazy, które dokładniej precyzują, czego poszukują użytkownicy.

Long tail są wpisywane rzadziej, jednak ich niezaprzeczalną zaletą jest lepsze dopasowanie oferty do zapytań. Poza tym złożone zapytania zwykle świadczą o zamiarze zakupu. Użytkownik, który szuka „dobrego komputera dla graczy do 6000 zł” prawdopodobnie już jest gotowy zrobić zakupy. Z kolei jego kolega szukający „dobrego komputera” zapewne dopiero chce rozeznać się w możliwościach.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to ciągły proces, a więc prac nad utrzymaniem wysokiej pozycji w wyszukiwarkach nie należy zamykać w konkretnych ramach czasowych. Wynika to nie tylko z nieustannych działań konkurencji, ale i aktualizowanych co jakiś czas algorytmów Google. Zmiany wprowadzane przez tę najpopularniejszą wyszukiwarkę czasami mogą odbić się na pozycji strony, obniżając ją czasowo lub na stałe. Z tego powodu należy na bieżąco śledzić i odpowiednio reagować na pojawiające się aktualizacje.

Niemniej jednak pierwszych znaczących efektów pozycjonowania sklepu internetowego możesz spodziewać się już po paru miesiącach współpracy. Wiele zależy od tego, w jakim stanie jest Twój e-sklep i jak dużo elementów wymaga poprawy. Witryny z wieloma „usterkami” w postaci błędów w kodzie strony, złej jakości contentu (brak unikalnych treści lub treści w ogóle, zdjęcia i obrazy o dużym rozmiarze itp.), czy źle dopasowanych słów kluczowych, będą wymagały zdecydowanie więcej pracy i czasu, niż te wymagające jedynie zmian kosmetycznych.

Co wpływa na widoczność sklepu w wyszukiwarkach?

Google robi wszystko, by użytkownicy otrzymywali odpowiedzi, które jak najlepiej odpowiadają ich zapytaniu. To ich komfort korzystania z wyszukiwarki jest na pierwszym miejscu, dlatego twórcom i właścicielom sklepów internetowych stawia pewne wymagania. Na widoczność strony sklepu w wyszukiwarce będzie miał szereg różnych elementów: zaczynając od szybkości ładowania się strony, poprzez oryginalne i wartościowe treści, aż do jakości linków zewnętrznych, które prowadzą do strony.

Google bierze pod uwagę wszystkie aspekty techniczne strony, które w jakiś sposób mogłyby negatywnie wpłynąć na wygodę użytkowników, jak struktura menu, błędne przekierowania czy dostępność i dostosowanie wersji mobilnej. Skupia się także na popularności danej witryny – im więcej odnośników kierujących do strony, tym serwis jest popularniejszy. Nie można też zapominać o zawartości e-sklepu: tekstach i grafikach. Na pozycję wpływa obecność słów kluczowych, unikalność i długość treści, a także ich przystępność.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego_warto_z_nami_wspolpracowac_ideo_force

Nasze doświadczenie z e-commerce pozwoliło już wielu sklepom zwiększyć ruch i zyski.

Od wielu lat zajmujemy się promowaniem e-sklepów - mamy ogromne doświadczenie.

Wiemy, jak dzięki pozycjonowaniu zwiększać sprzedaż w e-commerce.

Pozycjonowanie sklepów przez naszych specjalistów bazuje na bezpiecznych technikach.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.