Pozycjonowanie sklepów

Pozycjonując sklep w wyszukiwarkach internetowych jesteśmy w stanie znacznie podnieść jego sprzedaż.

Ponad połowa Polaków, kupując towary lub usługi korzysta z elektronicznych kanałów sprzedaży. Wiemy jak sprawić, aby trafili oni do Twojego sklepu, a nie do konkurencji. Zaufaj nam!

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Zwiększ sprzedaż

Sklep internetowy to nowe, niemal niczym nieograniczone możliwości sprzedażowe. To szansa wejścia na nowe rynki przy minimalnych nakładach logistycznych. Jednak aby precyzyjnie trafić do wybranej grupy klientów i zainteresować ich ofertą, konieczne jest efektywne pozycjonowanie serwisu i zdobycie wysokich miejsc w wyszukiwarkach internetowych. W ten sposób Twoja marka zostanie zauważona w gąszczu konkurencyjnych witryn.

Jesteśmy organizacją zorientowaną na wyniki, a cała praca, którą wykonujemy zarówno pod kątem on-site SEO oraz off-site SEO sprawia, że sklepy internetowe naszych klientów zwiększają swój ruch oraz procent i ilość konwersji.

Metoda long tail

W ramach realizowanych działań przygotujemy szczegółową analizę Twojego sklepu online. Dobierzemy najlepsze słowa kluczowe, które zapewnią mu wzrost popularności w krótkim czasie, a co za tym idzie zwiększą potencjał sprzedażowy.

Aby wygenerować jak największy ruch zastosujemy pozycjonowanie na tzw. „długi ogon" - wykorzystamy maksymalną ilość precyzyjnych, wielowyrazowych fraz wpisywanych do wyszukiwarki przez potencjalnych klientów. Zoptymalizujemy pod nie Twój sklep tak, aby każdej pojedynczej frazie wchodzącej w skład "long tail" odpowiadała dedykowana  podstrona. Pozycjonowanie szerokie (pozycjonowanie long tail) jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online.

Klasyczne pozycjonowanie polega na stałych frazach kluczowych,na które promowany serwis ma zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Im bardziej ogólne (i teoretycznie popularniejsze) słowa, tym cięższa i bardziej czasochłonna praca. Zazwyczaj serwisy istniejące od lat mają już mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować nowopowstającym słowom. Jednocześnie badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trendy wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza tym mniej precyzyjne wyniki. A w związku z tym, więcej „pracy własnej” odbiorca musi dołożyć od siebie, aby dotrzeć do poszukiwanej treści.

Słowa kluczowe mogą być krótkie lub długie. te pierwsze to krótsze wyrażenia, które mają ogólne znaczenie, na przykład "obuwie męskie". Podczas gdy frazy kluczowe z długiego ogona są dłuższe i bardziej szczegółowe, a także opisują konkretną rzecz lub koncepcję, na przykład "tanie męskie buty". Słowa kluczowe z długiego ogona to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe, których użytkownicy częściej używają, gdy są bliżej punktu zakupu lub gdy używają wyszukiwania głosowego. Na początku są trochę sprzeczne z intuicją, ale mogą być niezwykle cenne przy ich prawidłowym wykorzystaniu.

pozycjonowanie long tail

Właściciele witryn internetowych (w tym także sklepów internetowych) często nie znają słów kluczowych o długim końcu i nie zdają sobie sprawy z ogromnego potencjału tych słów kluczowych. Kiedy dowiedzą się, jak długie terminy mogą w praktyce zmienić biznes online, są nieco zszokowani, że nie odkryli tego wcześniej).

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie szerokie wpływa na to, że stronę odwiedza więcej klientów, którzy rzeczywiście poszukują oferowanego produktu i wykazują gotowość do zakupu. Ponadto w przypadku pozycjonowania szerokiego efekty pojawiają się szybciej, niż przy krótkich i ogólnych frazach oraz są stabilniejsze.

Słowa long tail generują wyższe wyniki sprzedaży, dostarczają lepszą jakość ruchu oraz niższy współczynnik odrzuceń. Użytkownicy wchodzący na stronę po słowach z długiego ogona spędzają na stronie więcej czasu i odwiedzają większą liczbę podstron. Internauci, którzy szukają bardziej szczegółowych haseł, zwykle znajdują się wyżej w cyklu zakupów, niż osoby wyszukujące haseł ogólnych.

Długie ogony przyciągają użytkowników, którzy lepiej konwertują. Inwestowanie w słowa kluczowe o długim końcu jest często martwym zwrotem z inwestycji (Return On Investment) i zwycięską strategią "jakości nad ilością".

 

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu Twojego e-commerce!

Jesteśmy ekspertami od e-commerce

Regularnie organizujemy konferencje biznesowe gromadzące osoby z branży e-commerce

Cykliczne wydarzenia pod nazwą "Lunch z e-commerce" służą poszerzeniu wiedzy z zakresu e-commerce oraz networkingowi. Nasi klienci mają zagwarantowane bezpłatne wejściówki.

 

Posiadamy duże doświadczenie z zakresu SEO dla e-commerce, a nasi specjaliści wiedzą, jak zrobić, aby każdy klient, z którym współpracujemy zwiększył przychody swojego sklepu. Według badań 70-80% wejść generowanych jest poprzez niszowe frazy kluczowe, pozostałe to wejścia z fraz ogólnych. Użytkownicy zamiast pojedynczych fraz, najczęściej wpisują kombinacje kilku słów kluczowych. Poprzez wypromowanie niszowych fraz docieramy do świadomych użytkowników, którzy szukają konkretnego produktu czy usługi.

Jak pozycjonujemy sklepy?

Na podstawie zdobytej wiedzy i osiągniętych kompetencji opracowaliśmy własną metodologię pracy ze sklepami internetowymi i generowania dla nich optymalnych wyników sprzedażowych. Nasz Ekspercki Program Zwiększania Sprzedaży oparty jest o dane (Data-Driven Marketing) oraz ideologię Inbound Marketingu.

ekspercki program zwiększania sprzedaży

Współpraca przy pozycjonowaniu sklepu rozpoczyna się od dokładnego poznania branży klienta - właczając to benchmarkowanie. Ponieważ nasze prace opieramy o dane to wspomniany benchmarking (porównanie się z konkurencją i przede wszytskim sprawdzenie jakie czynności wykonuje konkurencja z zakresu pozycjonowania) jest bardzo istotna. Na tej podstawie wspólnie ustalamy konkretne cele i realne w jasno określonym horyzoncie czasowym.

Kolejny krok to audyt obecnej sytuacji poprzedzony wykorzystaniem niezbędnych narzędzi służących do oceny kondycji SEO strony. Podczas analizy bierzemy pod uwagę nie tylko sam sklep internetowy, ale także całe jego otoczenie. Przeprowadzany przez nas audyt zawiera analizę strony internetowej (ON-SITE), innych stron należących do klienta oraz witryn partnerów (OFF-SITE). Ocenie poddajemy odnośniki prowadzące do pozycjonowanej witryny. Wszystkie dane są oceniane w kontekście witryn konkurencyjnych wskazanych przez klienta lub wybranych przez nas.

Podczas realizacji założeń planu pozycjonowania monitorujemy kondycję strony, parametry SEO, postrzeganie jej przez wyszukiwarki internetowe oraz pozycje witryny na wybrane frazy. A przede wszytskim zwracamy uwagę czy podejmowane przez nas działania zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym - gdyż to to jest właśnie wyznacznikiem naszego sukcesu.

Jesteśmy w stałym kontakcie z klientem informując go o postępach i wykonanych pracach.

Pozycjonowanie szerokie sklepów internetowych

Porozmawiajmy o Twoim sklepie internetowym

Kluczowa analiza konkurencji oraz SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie może mieć miejsca bez przeprowadzenia audytu SEO oraz dokładnej analizy konkurencyjnych stron. W Ideo Force badamy sytuację także w trakcie prac pozycjonerskich, tak by móc reagować na bieżąco. Z uwagi na stale rosnącą konkurencję w  sektorze e-commerce, ciągła analiza i  idące za nią działania są niezbędne do uzyskania wysokiej pozycji w Google. Obecnie wykorzystujemy w tym celu narzędzia, takie jak:

  • Senuto, zawierające ogromną bazę słów kluczowych oraz umożliwiające sprawdzenie  widoczności  strony w Google,
  • SEMSTORM, które pozwala na filtrowanie fraz według konkretnych parametrów oraz monitorowanie ich na wybranych serwisach,
  • MAJESTIC, umożliwiające pozycjonerom analizę linków prowadzących do strony,
  • SurferSEO, analizujące dane w elementach strony, co znacznie usprawnia cały proces poprzez dostarczanie informacji niezbędnych do efektywnego pozycjonowania.

Podczas pozycjonowania sklepów skupiamy się na optymalizacji SEO. To, na jakiej pozycji w wyszukiwarce pojawi się strona zależy od elementów ON-SITE, czyli na stronie. Należą do nich między innymi tytuły podstron, optymalizacja słów kluczowych, linki wewnętrzne, użyteczność strony, mobilność. Warto także działania w obszarze ON-SITE łączyć z content marketingiem, ponieważ unikalna zawartość, czyli treść wraz z nagłówkami i obrazami (również w postaci filmów) wpływa na pozycjonowanie. To ważne, żeby nasza strona była przyjazna dla użytkownika. Jednak wartościowa treść, w której zawarto słowa kluczowe to również konkretny sygnał dla wyszukiwarki.

Nie można zapominać o tym co dzieje się poza witryną, a co wpływa na pozycję strony w wynikach organicznych. Możliwe jest to dzięki analizie elementów OFF-SITE. Wśród nich jest między innymi ilość i jakość linków prowadzących do strony, profil linkowania, sygnały  z social media związane z zaufaniem czy reputacja witryny.

Jednym z elementów OFF-SITE jest współczynnik Trust Rank, określający stopień wiarygodności naszej witryny. Służy on do zweryfikowania jakości treści znajdujących się na stronie z poszukiwaną w wyszukiwarce frazą. Dlatego tak ważne jest, aby na stronie znajdowały się unikalne i spójne z całą witryną treści. W tym celu niezbędne jest opracowanie contentu i sukcesywne wdrażanie ustalonych założeń. Poprzez Trust Rank możemy także sprawdzić wartość linków wychodzących i przychodzących. Jedne i drugie powinny mieć związek z równie wartościowymi jak nasza strona serwisami.

Systemy i technologie

Posiadamy doświadczenie pozycjonerskie w pracy z wieloma platformami do zarządzania sklepami internetowymi. Co więcej posiadamy zaplecze programistyczne, które sprawia, że potrafimy wdrożyć optymalizację SEO dla każdej z dostępnych platform - korzystając z panelów administracyjnych (głównie SaaS) bądź poprawiając kod HTML (systemy dedykowane) lub instalując odpowiednie widgety (open source). Mowa między innymi o:

  • Shoper - gotowe oprogramowanie dla sklepu internetowego dostępne jest jako usługa typu SaaS. Dostarczane sprzedawcom działającym w branży e-commerce przez firmę DreamCommerce.
  • Edito - autorski i dedykowany system do obsługi sklepów internetowych. System działa zarówno w technologii PHP jak i ASP.NET - mamy doświadczenie z oboma.
  • Prestashop - otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • Clickshop - oprogramowanie przeznaczone dla sklepów internetowych bazujące na silniku skryptu Shoper.
  • Magento - otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • IdoSell Shop oraz IAI Shop - oprogramowanie do zarządzania sklepem internetowym udostępniane w formie SaaS przez firmę IAI S.A.
  • Drupal - otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • Opencart - otwarte oprogramowanie udostępniane na licencji Open Software License.
  • Sote - oprogramowanie do zarządzania sklepem internetowym udostępniane w formie SaaS.
  • Shopgold, Shoppy, Shoplo, Shopify - mniej popularne w Polsce systemy SaaS do zarządzania sklepem internetowym.

Naszym klientom również pomagamy w wyborze optymalnego dla ich potrzeb systemu e-commerce.

Najczęstsze pytania

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu?

Koszt pozycjonowania sklepu zależny jest od nakładu pracy, jaką pozycjoner musi wykonać, by uzyskać oczekiwane rezultaty. Oprócz samej obsługi, należy uwzględnić także budżet potrzebny na pozyskanie linków, czy publikację artykułów w wartościowych serwisach. Wiele też zależy od tego, jak duża konkurencja jest w danej branży oraz od zasięgu działań: pozycjonowanie globalne będzie zdecydowanie droższe niż lokalne.

Dzięki działaniom pozycjonującym możemy zdecydowanie zwiększyć ruch na stronie, za którym idzie wzrost sprzedaży oferowanych produktów i usług, budżet przeznaczony na SEO jest w pewnym sensie inwestycją. 

Ze względu na branżę, konkurencję oraz możliwości Klienta ostateczny koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest ustalany indywidualnie po określeniu zakresu działań SEO oraz dogłębnej analizie danej firmy.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Działania SEO należy rozpocząć od analizy danej firmy oraz audytu sklepu internetowego. Te czynności pozwolą stworzyć strategię, na której będzie można oprzeć kolejne kroki oraz określić je w czasie. Analizie poddawana jest cała witryna – zarówno od strony technicznej, jak i zawartość w postaci zdjęć, grafik, filmów oraz tekstów. Po audycie następuje optymalizacja strony, a następnie pozycjoner zajmuje się pozyskaniem linków oraz treściami w e-sklepie.

Istotnym elementem pozycjonowania e-sklepu jest dobór słów kluczowych, które pozwolą wygenerować ruch na stronie. Poza krótkimi frazami, warto zwrócić uwagę na hasła z tzw. długiego ogona (long tail). To dłuższe, bardziej szczegółowe frazy, które dokładniej precyzują, czego poszukują użytkownicy. Long tail są wpisywane rzadziej, jednak ich niezaprzeczalną zaletą jest lepsze dopasowanie oferty do zapytań. Poza tym złożone zapytania zwykle świadczą o zamiarze zakupu. Użytkownik, który szuka „dobrego komputera dla graczy do 6000 zł” prawdopodobnie już jest gotowy zrobić zakupy. Z kolei jego kolega szukający „dobrego komputera” zapewne dopiero chce rozeznać się w możliwościach.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to ciągły proces, a więc prac nad utrzymaniem wysokiej pozycji w wyszukiwarkach nie należy zamykać w konkretnych ramach czasowych. Wynika to nie tylko z nieustannych działań konkurencji, ale i aktualizowanych co jakiś czas algorytmów Google. Zmiany wprowadzane przez tę najpopularniejszą wyszukiwarkę czasami mogą odbić się na pozycji strony, obniżając ją czasowo lub na stałe. Z tego powodu należy na bieżąco śledzić i odpowiednio reagować na pojawiające się aktualizacje.

Niemniej jednak pierwszych znaczących efektów pozycjonowania sklepu internetowego możesz spodziewać się już po paru miesiącach współpracy. Wiele zależy od tego, w jakim stanie jest Twój e-sklep i jak dużo elementów wymaga poprawy. Witryny z wieloma „usterkami” w postaci błędów w kodzie strony, złej jakości contentu (brak unikalnych treści lub treści w ogóle, zdjęcia i obrazy o dużym rozmiarze itp.), czy źle dopasowanych słów kluczowych, będą wymagały zdecydowanie więcej pracy i czasu, niż te wymagające jedynie zmian kosmetycznych.

Co wpływa na widoczność sklepu w wyszukiwarkach?

Google robi wszystko, by użytkownicy otrzymywali odpowiedzi, które jak najlepiej odpowiadają ich zapytaniu. To ich komfort korzystania z wyszukiwarki jest na pierwszym miejscu, dlatego twórcom i właścicielom sklepów internetowych stawia pewne wymagania. Na widoczność strony sklepu w wyszukiwarce będzie miał szereg różnych elementów: zaczynając od szybkości ładowania się strony, poprzez oryginalne i wartościowe treści, aż do jakości linków zewnętrznych, które prowadzą do strony.

Google bierze pod uwagę wszystkie aspekty techniczne strony, które w jakiś sposób mogłyby negatywnie wpłynąć na wygodę użytkowników, jak struktura menu, błędne przekierowania czy dostępność i dostosowanie wersji mobilnej. Skupia się także na popularności danej witryny – im więcej odnośników kierujących do strony, tym serwis jest popularniejszy. Nie można też zapominać o zawartości e-sklepu: tekstach i grafikach. Na pozycję wpływa obecność słów kluczowych, unikalność i długość treści, a także ich przystępność.

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i małych przedsiębiorstw z niewielkimi witrynami. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google - zarówno dla konkretnych fraz kluczowych jak i dlugiego ogona.

Oto przykłady niektórych z nich:

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Pozycjonowany przez nas sklep ma przychody z ruchu organicznego z wyszukiwarek na pozomie blisko 1 mln złotych miesięcznie. Większość generuje wyszukiwarka Google.

efekty pozycjonowania sklepów

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Pozycjonowanie dla iParts Sp. z o. o. - zajęliśmy się optymalizacją serwisu, doborem słów kluczowych, pozycjonowaniem oraz budową link popularity. Dzięki temu rosła świadomość marki i funkcjonalność samego serwisu. Zaprojektowaliśmy także szereg działań performance marketing, które miały aktywizować użytkowników serwisu, a docelowo zwiększać wskaźniki sprzedaży.
  • Kampania Ads i pozycjonowanie dla Meblemix - podjęliśmy się zadania stworzenia nowoczesnego sklepu internetowego, dzięki któremu będzie można zaprezentować szeroką i często aktualizowaną ofertę produktową Meblemix, a także promocji wspomnianego sklepu w wyszukiwarce Google.
  • Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się:  zwięszyć ilość sesji  o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
  • E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Całośc zostało zwieńczone skutecznym pozycjonowaniem na długi ogon fraz kluczowych.

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego my?

  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Wiemy jak promować sklepy internetowe, podnosić ich rozpoznawalność, a przede wszystkim zwiększać ich sprzedaż. Nasze doświadczenie z e-commerce pozwoliło już wielu sklepom zwiększyć ruch i zyski.
  • Mamy bardzo duże doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych.
  • Wykorzystujemy tylko przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO).
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie pozycjonowania w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu udoskonalenia procesu pozycjonowania.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac (SEO, link building, analityka, PPC, UX, programistyka, itd.) - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porzadek w komunikacji. Co więcej jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, wApteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.