Tworzenie newslettera

Użytkownik kieruje uwagę w stronę ciekawych i kreatywnych komunikatów. Tak też jest podczas korzystania z poczty e-mail. Zadbamy, aby Twoje wiadomości w ramach newslettera zachęcały do otwarcia i angażowały odbirców.

Newsletter jest narzędziem, który nawet przy stosunkowo niewielkiej bazie subskrybentów przynosi korzyści w postaci promowania brandu czy zwiększania pośrednich i bezpośrednich konwersji. Często jednak wiadomości trafiają do spamu, a wynika to głównie z nieprawidłowej higieny bazy oraz niewłaściowego projektu newslettera.

Martyna Miłek
Martyna Miłek
Key Account Manager
  • tel. 518 976 205
Napisz do mnie

Tworzenie newslettera

W dobie komunikatorów i połączeń telefonicznych oraz dostępu do informacji wciąż ogromne znaczenie w komunikacji klientami ma newsletter. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał marketingowy e-maila i zachęcić użytkowników do czytania, postaw na wiadomości zawierające treści przydatne dla poszczególnych segmentów grup odbiorców. Jakie jeszcze? Z pewnością spersonalizowane, przyjemne w odbiorze, zachęcające do działania, np. przejścia na stronę z ofertą. Wiadomość powinna bez problemu otwierać się na urządzeniach mobilnych.

Tworzymy newslettery na podstawie przemyślanego szablonu, w którym zachowujemy odpowiednie proporcje każdego z elementów. Nasze wiadomości zawierają elementy prosprzedażowe oraz są zgodne wynikami analizy eyetrackingowej, a także zasadami User Experience (UX) i User Interface (UI).

Elementy newslettera

W każdym newsletterze powinniśmy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Nadawca – często pomijany element przy projektowaniu newslettera. Musimy zwrócić uwagę, aby mail nadawcy nie wzbudzał podejrzeń systemów antyspamowych i nie został przez to przeniesiony do folderu SPAM.
  • Temat – jest to kluczowy element, który wpływa na Open Rate naszej kampanii. Powinien być zachęcający do otwarcia. Nie możemy tu jednak przesadzić, filtry w skrzynkach pocztowych są szczególnie czułe na zbytnią sztuczność w tym zakresie.
  • Preheader – oprócz zachęcającej grafiki warto umieścić także standardowy tekst. Większość klientów pocztowych wymaga zgody na pobranie grafik. Nie pozwólmy, aby użytkownik dostał na pierwszy rzut oka pustą wiadomość!
  • Układ graficzny – wszystkie elementy newslettera powinny być ułożone zgodnie z zasadami UX, a następnie testowane w celu osiągnięcia najlepszego efektu. Każda grupa subskrybentów cechuje się nieco innymi oczekiwaniami. W jednym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie długi newsletter bazujący na szeregu istotnych informacji, w innym skuteczne będzie tworzenie minimalistycznych newsletterów z jedną grafiką i hasłem.
  • Stopka – na dole każdego newslettera powinna znaleźć się stopka, w której znajdziemy informacje o firmie, możliwości wypisania czy linkach do mediów społecznościowych.
     
Zaprojektujemy dla Ciebie atrakcyjny newsletter!

Dlaczego warto?

  • Kanał komunikacji i sprzedaży – skuteczny i przejrzysty projekt newslettera jest w stanie zapewnić stałe źródło transakcji. Możesz poprzez wiadomości informować subskrybentów o promocjach i wyprzedażach, o tym co nowego pojawiło się w ofercie. Przebudowa projektu newslettera u jednego z naszych klientów potrafiła wygenerować 10-krotnie większą ilość transakcji przy braku innych zmiennych.
  • Zaangażowanie odbiorców i budowanie wizerunku – tworzenie angażującej i atrakcyjnej wizualnie treści w ramach newslettera przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i zwiększa szansę na to, że odbiorcy skorzystają z prezentowanej w wiadomości oferty.
  • Przewaga nad konkurencją – newsletter to szansa na wyróżnienie marki spośród konkurencji. Kreatywne i oryginalne treści przykuwają uwagę użytkowników i budują wizernuek firmy zorietnowanej na klietna. Stała komunikacja za pomocą wiadomości e-mail może być autem firmy, zwłasza jeśli podobne w branży firmy nie korzystają z tego rodzaju marketingu. 

Jak tworzymy newsletter?

Każdy newsletter analizujemy indywidualnie. W celu przeprowadzenia skutecznej kampanii mailingowej możemy skorzystać z gotowych szablonów lub zaprojektować indywidualną grafikę dopasowaną do potrzeb klienta i grupy subskrybentów. W Ideo Force posiadamy sekcję kreatywnych grafików, którzy znają obecne trendy i wykorzystują swoją wiedzę do tworzenia atrakcyjnych projektów graficznych. Grafika po zaakceptowaniu przez klienta jest następnie dostosowana do wersji HTML z wyciętymi elementami.  

Obsługa samej kampanii to przede wszystkim prowadzenie testów A/B w zakresie treści, tematów, grafiki, terminów wysyłki oraz higiena bazy: segmentacja klientów, podział klientów na aktywnych i nieaktywnych, aktywnych i kupujących, aktywnych i niekupujących itd. Podczas naszych prac analizujemy również zwroty wysyłki w celu wykrycia problemów i ograniczenie tego wskaźnika do maksymalnie 2-5%.

Ponadto każdy Klient podczas współpracy z Ideo Force otrzymuje opiekuna projetu, z którym jest w stałym kontakcie. 

Dlaczego my?

  • Posiadamy liczne grono zadowolonych klientów. 
  • Od blisko 2 dekad pomagamy klientom rozwijać ich marki, zapewniając szerokie, e-marketingowe wsparcie.
  • Działamy na wszystkich najpopularniejszych narzędziach mailingowych jak Mailchimp, Sare, Freshmail, GetResponse i wielu innych.
  • Posiadamy 50 specjalistów z różnych dziedzin, w tym specjalistów od UX/UI, grafików, programistów, analityków oraz ekspertów od e-mail marketingu.
  • Działamy kompleksowo. Dla naszego klienta z branży motoryzacyjnej udało nam się poprawić ilość transakcji o 110% pracując na bazie powyżej 100 000 rekordów. Działania polegały na odpowiednim segmentowaniu bazy, testach A/B w projekcie newslettera oraz zapewnieniu odpowiedniej higieny bazy po każdej wysyłce.
  • Przebudowa projektu newslettera u jednego z naszych klientów potrafiła wygenerować 10-krotnie większą ilość transakcji przy braku innych zmiennych.
  • Pracujemy dla liderów w kraju i zagranicą. Wśród naszych klientów wyróżniamy: PayU, Nazwa.pl, iParts, Ucando, BPH THI, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Klienci o nas

Dlaczego my?

Ideo Force_Dlaczego my?

Mailing to obecnie jedna z najskuteczniejszych i najbardziej elastycznych form bezpośredniej komunikacji z klientem. Jest także relatywnie tania, co nie pozostaje przecież bez znaczenia.

Zdając sobie sprawę z różnic pomiędzy klientami prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji komunikacyjnych.

Przygotujemy dla Ciebie profesjonalne i angażujące treści, przykuwające uwagę swoją atrakcyjną formą.

Sprawimy, że użytkownicy z chęcią będą zaglądać do wiadomości, a nie tylko mechanicznie je usuwać.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Wykorzystujemy ponad 30 różnych platform i narzędzi, które dedykowane są wysyłce newsletterów.

Jeśli nasi klienci zarządzają projektami poprzez aplikacje, jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.

Opracujemy skuteczne strategie komunikacyjne, pozwalające aktywizować odbiorców i zachęcać ich do działania.

Jako zespół mamy ogromne doświadczenie w tworzeniu skutecznych newsletterów. Wykorzystujemy wiedzę i zasady z zakresu UX/UI, tworzymy prosprzedażowe przekazy, analizujemy ich skuteczność w oparciu o testy A/B.
Wykorzystujemy ponad 30 różnych platform i narzędzi, które dedykowane są wysyłce newsletterów. Jesteśmy w stanie zintegrować w zasadzie każdy CMS z odpowiednią platformą mailingową.