E-mail marketing w e-commerce

E-mail marketing w e-commerce to jedno z najskuteczniejszych narzędzi bezpośredniego kontaktu z klientem.

E-mail marketing w sprzedaży online daje firmie możliwość nawiązywania relacji z klientami i potencjalnie zainteresowanymi odbiorcami oferty, a następnie podtrzymywanie z nimi kontaktu poprzez regularną wysyłkę spersonalizowanych wiadomości.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

E-mail marketing w e-commerce

E-mail marketing dla sklepów internetowych stanowi format marketingu, który opiera się komunikacji wykorzystującej pocztę elektroniczną. Daje natychmiastowe efekty, które możemy w każdej chwili ocenić dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi. Polega na tworzeniu i wysyłce wiadomości e-mail w postaci newslettera, mailingu, autorespondera czy maili mających na celu odzyskiwanie koszyka.

Newsletter jest formą komunikacji stałej, w której odbiorca otrzymuje wiadomości regularnie o określonej porze dnia. Mailing różni się tym od newslettera, że jest jednorazową wiadomością. Autoresponder to z kolei automatyczna wiadomość mająca charakter komunikatu informacyjnego (np. powitalna), która przydaje się podczas zakładania konta w sklepie internetowym. Dzięki prawidłowo wdrożonej strategii marketingowej z wykorzystaniem newslettera możemy realizować cele sprzedażowe, informacyjne i edukacyjne. Subskrybenci oczekują wiadomości, które nawiązują do ich wcześniejszej aktywności. Dlatego dobrze, żeby wiadomości były związane z zainteresowaniem konkretnymi produktami, bądź pytaniami zadanymi za pośrednictwem formularza kontaktowego.

E-mailing świetnie nadaje się do odzyskiwania utraconych koszyków. Komunikacja - po wykryciu porzucenia - sposób statystyczny (według schematów tekstowych) bądź dynamiczny (w oparciu o feed produktowy) jest bardzo pomocna w sklepie internetowym.

Dlaczego warto?

Czy warto wdrażać email marketing w sklepie internetowym? Niewątpliwie tak. Jak pokazują wyniki sprzedaży sklepów korzystających z tego typu komunikacji, e-marketing wykorzystujący wiadomości, jest przede wszystkim skuteczny. Zwłaszcza e-mail marketing w dużym sklepie internetowym pozwala dzielić odbiorców na grupy mniej lub bardziej zaangażowane, a z tymi drugimi  budować długoterminowe relacje. 

Zalety kampanii e-mail marketingowych to: 

  • Personalizacja przekazu, która zwiększa zaangażowanie odbiorcy wiadomości.
  • Niski koszt poprzez całkowitą automatyzację.
  • Mierzenie wyników kampanii na podstawie informacji o wysłanych, odebranych, otwartych i przeczytanych wiadomościach, a także kliknięciach w linki umieszczone w treści. 
  • Aktywność subskrybentów poprzez dostarczanie klientom interesujących treści odsyłających do witryny (dodanie przycisku CTA).
  • Dowolny format angażujący odbiorców (np. konkursu, ankiety, udostępniania treści jedynie dla osób zapisanych do newslettera).  
  • Pozyskiwanie informacji o klientach, które pozwolą dopasować do nich ofertę i sposób komunikacji. 
  • Budowanie bazy klientów od podstaw lub rozbudowa dotychczas zgromadzonej. 
  • Tworzenie wizerunku marki, jako firmy zaangażowanej w utrzymywanie kontaktu ze swoimi klientami.
  • Zwiększenie ruchu na stronie sklepu, przekładające się na sprzedaż. 
  • Poznanie odbiorców, a więc dotarcie do użytkowników najbardziej skłonnych do zakupu. 
  • Prowadzenie e-mail remarketingu, który umożliwia przygotowanie spersonalizowanej oferty opierającej się na zawartości  koszyka zakupowego czy przedstawienie okazji promocyjnej.  
  • Skalowalność, czyli możliwość korzystania z e-mail marketingu przy dowolnej liczbie odbiorców z opcją  dodawania kolejnych lub usuwania osób rezygnujących z wiadomości. E-mail marketing w małym sklepie internetowym będzie równie skuteczny, jak w e-commerce z szeroką ofertą.

Jak prowadzimy e-mail marketing?

Głównym komponentem e-mail marketingu jest zbieranie adresów e-mail klientów, które posłużą jako baza odbiorców. W e-commerce pozyskać subskrybentów można na wiele sposobów, jak chociażby poprzez reklamy w wyszukiwarce czy działania w social media. Istotne jest to, by klient świadomie wyraził zgodę na zapisanie do bazy i potwierdził otrzymywanie newslettera. Dlatego baza, którą przygotowujemy zawiera potwierdzone zgody marketingowe w świetle obowiązujących przepisów o administrowaniu danych osobowych. Dzielimy klientów na aktywnych i nieaktywnych, aktywnych i kupujących oraz aktywnych i niekupujących. 

W kolejnym etapie skupiamy się na przygotowaniu newslettera, zgodnego z obowiązującymi standardami wiadomości. W e-mailu znajdzie się nagłówek, temat, grafika i preheader (element uzupełniający grafikę), stopka, w której umieścimy dane kontaktowe, informacje na temat  firmy, opcję rezygnacji z subskrypcji oraz ikony będące odnośnikami do social media. Dopasowujemy tytuł do informacji zawartych w wiadomości. Następnym działaniem jest wysyłka, na którą składa się email powitalny oraz mierzenie skuteczności zaprojektowanej komunikacji. 

Skuteczny e-mail marketing dla sklepu internetowego w naszym wydaniu to suma czynników i konsekwentnej realizacji planu:

  • budujemy bazę klientów,
  • badamy grupy odbiorców, aby móc przekazywać informacje zgodne z ich oczekiwaniami (np. testy A/B) 
  • zapewniamy zgodność działań z przepisami prawnymi, 
  • opracowujemy strategie komunikacyjne aktywizujące użytkowników,
  • przygotujemy maile, które ominą spam,
  • korzystamy platform do e-mail marketingu,
  • wykorzystujemy narzędzia do e-mail marketingu (np. SARE)    
  • integrujemy CMS z platformą mailingową, 
  • prowadzimy badania skuteczności newslettera za pomocą testów A/B,
  • analizujemy wyniki kampanii mailingowych, 
  • tworzymy przekaz spójny z wizerunkiem firmy, przekazując dane odpowiadające realizowaniu celów marketingowych, 
  • dbamy o układ informacji przystosowany do urządzeń mobilnych.

E-mail remarketing i odzyskiwanie koszyka

Jeżeli dany użytkownik nie zdecydował się na zakup i wybrał jednak ofertę konkurencji, to jeszcze nic straconego. Poznanie potrzeb potencjalnego klienta (który wyraził zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą), pozwala dostosować kolejną ofertę współgrającą z poprzednim wyszukiwaniem. Remarketing w kampaniach mailingowych daje możliwość wzmocnienia przekazu poprzez wysyłkę innej oferty, promocji, a także ratując utracone koszyki.

Dlaczego my?

  • Zrealizowaliśmy ponad 1000 projektów e-marketingowych w Polsce i na świecie.
  • Korzystając z usługi e-mail marketingu dla sklepów internetowych będziesz miał do dyspozycji pomoc specjalistów i opiekę indywidualnego opiekuna projektu.
  • Jako agencja ze statusem Google Premium Partner mamy dostęp do zupełnie nowych metod i form promocji, które wykorzystujemy, aby lepiej realizować cele biznesowe firm współpracujących z nami.
  • Stale dążymy do zwiększenia współczynnika konwersji i poprawy zwrotu z inwestycji.
  • Jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje do zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • Nasi menedżerowie mają doświadczenie w obsłudze kampanii e-mail marketingowych. Analizujemy model biznesowy i potrzeby klienta, a następnie ustalamy priorytety i projektujemy kampanie tak aby realizowały zakładane cele.
  • Wszechstronność, edukacja, zamiłowanie do narzędzi i raportowanie zapewniają, że sprawnie łączymy planowanie, analizę i strategię.
  • Jesteśmy skoncentrowani na wyniku, a o naszej skuteczności świadczy szerokie grono zadowolonych ze współpracy marek, w tym liderzy w swoich branżach na rynku, np. Wolters Kluwer, iParts, Wapteka, Cobi Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.