E-mail marketing posiada szerokie zastosowanie w e-commerce. Przede wszystkim może być narzędziem, które służy do utrzymywania pozytywnych relacji z klientami, korzystającymi ze sklepu internetowego oraz do obsługi posprzedażowej. Oprócz tego, e-mail marketing, można wykorzystać do zwiększenia dochodu ze sprzedaży w sklepie internetowym.
Istnieje kilka sposobów, które są pomocne w osiągnięciu tego celu:
- Załączanie w wiadomości kuponów rabatowych, które klient może wykorzystać w określonym czasie. Warto zwrócić uwagę, by kupony dotyczyły produktów, którymi w ostatnim czasie klient się interesował.
- Mailing wzbogacony o konkurs.
- Dołączanie do newsletterów video – poradników dzięki czemu będą one chętniej czytane.
- Załączanie w wiadomościach mailowych ofert specjalnych dla najbardziej lojalnych użytkowników.
- W mailingu mogą być również zawarte informacje na temat nowości w sklepie i zbliżających się promocjach.
Dzięki stosowaniu tych metod, sklep internetowy wyróżni się na tle konkurencji.