Pinterest Ads

59% użytkowników wykorzystuje Pinterest do poszukiwania informacji o zakupionych produktach.

Jedną z naszych usług jest kompleksowe prowadzenie profili w social media, a więc również obsługa kampanii reklamowych, w tym reklama firmy na Pinterest. Platforma ta jest jednym z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, w którym marka styka się z klientem. 

Krzysztof Wójcik
Krzysztof Wójcik
Account Manager
  • tel. 510 216 678
Napisz do mnie

Pinterest Ads

Pinterest jest w głównej mierze oparty o content graficzny. Użytkowanie serwisu polega na zapisywaniu pinów i linków w postaci zdjęć, które uzyskały nasze uznanie lub takich, które chcemy zachować do późniejszego przeglądnięcia. Jest to możliwe dzięki wcześniejszemu utworzeniu własnej "tablicy", na której w ramach bloków tematycznych możemy zapisywać materiały. Mamy możliwość dzielenia się naszą tablicą z innymi, pozwalając im przeglądanie inspiracji, polubienie poszczególnych elementów, komentowanie i umieszczenie w swojej kolekcji. Żadna inna sieć społecznościowa nie jest aż tak skoncentrowana na przekazywaniu  inspiracji. Pinterest odpowiada na naturalną potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz umożliwia poszukiwanie i obserwowanie osób o podobnym hobby.

Kampania Pinterest Ads doskonale sprawdzi się w e-commerce. Dla 60% użytkowników Pinteresta platforma jest miejscem rozpoczęcia zakupów, a 72% twierdzi, że w czasie, kiedy nie szukali produktów, zdecydowali się na zakup. Blisko 70% użytkowników to właśnie tutaj dowiedziało się o nowych produktach. Pinterest jest medium, które warto rozważyć, zwłaszcza jeśli działasz w sektorze B2C. W szczególności, jeśli grupą docelową są kobiety, ponieważ to one stanowią blisko 70% użytkowników całej platformy.  

pinterest ads

Formaty reklam na Pinterest

Pinterest jako reklama? Jak najbardziej! Jednym z najczęstszych pytań związanych z reklamą na tym kanale social media jest: jak zareklamować się na Pinterest? Menedżer reklam Pinterest (Pinterest Ads Manager) daje możliwości skutecznego zaprezentowania oferty. Narzędzie pozwala tworzyć, edytować i zarządzać kampaniami Ads Pinterest, udostępniając markom cztery formaty reklam.

  • Reklamy (Promoted Pins) – promowane piny to podstawowy format zawierający wyróżniony obraz z krótkim opisem, realizowany przy założeniu jednego z wybranych celów marketingowych (budowanie świadomości, rozważenie zakupu, konwersja).
  • Promowane piny filmowe (Promoted Video Pins) – reklama wideo przystosowana do każdego celu kampanii, dostępna w wielu rozmiarach, z możliwością dodawania nakładek i napisów. 
  • Promowane piny karuzelowe (Promoted Carousels) – format reklamy złożony z maksymalnie pięciu zdjęć, które użytkownicy mogą przesuwać.
  • Promowane piny aplikacji (Promoted App Pins) – reklama pozwala na instalowanie aplikacji z poziomu Pinteresta, bez konieczności wychodzenia ze strony. W ramach optymalizacji możemy wskazać współczynnik CPI (Cost Per Install).

Dlaczego warto korzystać z Pinteresta?

  • Jedna z najpopularniejszych stron internetowych na świecie – serwis jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie z 322 milionami aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca.
  • Skuteczna forma przedstawienia oferty w wybranych branżach – o ile mechanik samochodowy nie będzie w stanie uzyskać z prowadzenia profilu na Pinterest wymiernych korzyści, o tyle w niektórych branżach, takich jak moda, zdrowie i uroda, wyposażenie wnętrz czy dieta, kanał pozwala docierać do użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami.
  • Pinterest generuje konwersje wspomagane – serwis bezpośrednio nie sprzedaje, jednak jest narzędziem do inspirowania i tworzenia w świadomości odbiorców potrzeb. Pinterest generuje blisko 33% więcej przejść na stronę docelową, niż Facebook. Użytkownicy szukają najczęściej pomysłów  na dekoracje i aranżację wnętrza.
  • Pomaga podjąć decyzję o zakupie – prawie 90% aktywnych użytkowników Pinteresta twierdzi, że serwis pomaga im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Za pomocą Pinteresta dowiadują się o markach i zapoznają treściami brandowymi.
  • Niska konkurencyjność – reklama na Pinterest w Polsce z uwagi na mniejszą liczbę reklamodawców, jest łatwiej dostrzegalna przez użytkowników. 
Porozmawiajmy o Pinterest Ads dla Twojego biznesu!

Obsługa Pinterest Ads

Pierwszym krokiem do stworzenia kampanii Pinterest Ads, jest założenie profilu firmowego. Pokażemy Twoim odbiorcom, że warto być na bieżąco z pinami, które udostępniasz. Uzupełnimy profil wysokiej jakości contentem, stworzymy  tablice podzielone na sekcje, dodamy odpowiednie hashtagi. To dzięki prawidłowemu oznaczaniu zdjęć, użytkownicy znajdą treści, a my dostaniemy szansę na zaangażowanie ich Twoją ofertą. I zamierzamy ją w pełni wykorzystać!

Tworzymy reklamy, wybieramy cel kampanii, określamy budżet i harmonogram, mając na uwadze wytyczne dla reklam na Pinterest. Kierujemy reklamę na zainteresowania użytkowników, odbiorców, czyli osoby mające styczność z firmą, a także na słowa kluczowe korzystając przy z tym z opcji wykluczania słów i raportów o wyszukiwanych wyrażeniach. Kierowanie na odbiorców pozwoli nam przygotować listę osób podobnych do klientów. Targetowanie może odbywać się również na podstawie danych demograficznych (np. tylko kobiety) i miejsca docelowe (np. wyniki wyszukiwania, podczas przeglądania Pinteresta).   

Prowadzimy kampanie reklamowe z użyciem narzędzia Pinterest Ads, używając tagu Pinteresta. Tag możemy wykorzystać do śledzenia konwersji (zobaczyć co użytkownicy robią na stronie po kliknięciu w reklamę), mierzenia wyników kampanii i stworzenia grupy odbiorców do kolejnej kampanii według danych uzyskanych w trakcie prowadzenia obecnej.  

Dlaczego Ideo Force?

  • Marketing internetowy znamy z praktyki, wdrażając nowo nabytą wiedzę na bieżąco. Współpracujemy z największymi e-commerce w Polsce (również z zasięgiem międzynarodowym), generując dla naszych klientów wysoką sprzedaż. 
  • Skutecznie prowadzimy profile w mediach społecznościowych, zarządzając przy tym systemami reklamowymi (np. Pinterest Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads czy Allegro Ads).
  • W naszym zespole pracują specjaliści, którzy nie poprzestają na dotychczasowej wiedzy. Wiemy (i widać to po efektach), że działania poparte wiedzą i śledzeniem nowości branżowych, wykazują najwyższą skuteczność.
  • Skupiamy się głównie na korzyściach klienta wyrażonych w złotówkach, a nasz zespół nastawiony jest na osiągnięcie celu. Specjaliści uczestniczący w projekcie na bieżąco analizują przebieg kampanii reklamowej. 
  • Zapewniamy stały kontakt z indywidualnym opiekunem klienta (kierownik projektu), raportowanie pracy i efektów kampanii Pinterest Ads.  
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach, działający na rynku polskim i zagranicznym, np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.