Pinterest Ads

59% użytkowników wykorzystuje Pinterest do poszukiwania informacji o zakupionych produktach.

Jedną z naszych usług jest kompleksowe prowadzenie profili w social media, a więc również obsługa kampanii reklamowych, w tym reklama firmy na Pinterest. Platforma ta jest jednym z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, w którym marka styka się z klientem. 

Krzysztof Wójcik
Krzysztof Wójcik
Account Manager
  • tel. 510 216 678
Napisz do mnie

Pinterest Ads

Pinterest jest w głównej mierze oparty o content graficzny. Użytkowanie serwisu polega na zapisywaniu pinów i linków w postaci zdjęć, które uzyskały nasze uznanie lub takich, które chcemy zachować do późniejszego przeglądnięcia. Jest to możliwe dzięki wcześniejszemu utworzeniu własnej "tablicy", na której w ramach bloków tematycznych możemy zapisywać materiały.

Mamy możliwość dzielenia się naszą tablicą z innymi, pozwalając im przeglądanie inspiracji, polubienie poszczególnych elementów, komentowanie i umieszczenie w swojej kolekcji. Żadna inna sieć społecznościowa nie jest aż tak skoncentrowana na przekazywaniu inspiracji. Pinterest odpowiada na naturalną potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz umożliwia poszukiwanie i obserwowanie osób o podobnym hobby.

Formaty reklam na Pinterest

Pinterest jako reklama? Jak najbardziej! Jednym z najczęstszych pytań związanych z reklamą na tym kanale social media jest: jak zareklamować się na Pinterest? Menedżer reklam Pinterest (Pinterest Ads Manager) daje możliwości skutecznego zaprezentowania oferty. Narzędzie pozwala tworzyć, edytować i zarządzać kampaniami Ads Pinterest, udostępniając markom cztery formaty reklam.

  • Reklamy (Promoted Pins) – promowane piny to podstawowy format zawierający wyróżniony obraz z krótkim opisem, realizowany przy założeniu jednego z wybranych celów marketingowych (budowanie świadomości, rozważenie zakupu, konwersja).
  • Promowane piny filmowe (Promoted Video Pins) – reklama wideo przystosowana do każdego celu kampanii, dostępna w wielu rozmiarach, z możliwością dodawania nakładek i napisów. 
  • Promowane piny karuzelowe (Promoted Carousels) – format reklamy złożony z maksymalnie pięciu zdjęć, które użytkownicy mogą przesuwać.
  • Promowane piny aplikacji (Promoted App Pins) – reklama pozwala na instalowanie aplikacji z poziomu Pinteresta, bez konieczności wychodzenia ze strony. W ramach optymalizacji możemy wskazać współczynnik CPI (Cost Per Install).
     
Porozmawiajmy o Pinterest Ads
dla Twojego biznesu!

Pinterest a e-commerce

Kampania Pinterest Ads doskonale sprawdzi się w e-commerce. Dla 60% użytkowników Pinteresta platforma jest miejscem rozpoczęcia zakupów, a 72% twierdzi, że w czasie, kiedy nie szukali produktów, zdecydowali się na zakup. Blisko 70% użytkowników to właśnie tutaj dowiedziało się o nowych produktach. Pinterest jest medium, które warto rozważyć, zwłaszcza jeśli działasz w sektorze B2C. W szczególności, jeśli grupą docelową są kobiety, ponieważ to one stanowią blisko 70% użytkowników całej platformy.  

pinterest ads

Dlaczego warto korzystać z Pinteresta?

  • Jedna z najpopularniejszych stron internetowych na świecie – serwis jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie z 322 milionami aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca.
  • Skuteczna forma przedstawienia oferty w wybranych branżach – o ile mechanik samochodowy nie będzie w stanie uzyskać z prowadzenia profilu na Pinterest wymiernych korzyści, o tyle w niektórych branżach, takich jak moda, zdrowie i uroda, wyposażenie wnętrz czy dieta, kanał pozwala docierać do użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami.
  • Pinterest generuje konwersje wspomagane – serwis bezpośrednio nie sprzedaje, jednak jest narzędziem do inspirowania i tworzenia w świadomości odbiorców potrzeb. Pinterest generuje blisko 33% więcej przejść na stronę docelową, niż Facebook. Użytkownicy szukają najczęściej pomysłów  na dekoracje i aranżację wnętrza.
  • Pomaga podjąć decyzję o zakupie – prawie 90% aktywnych użytkowników Pinteresta twierdzi, że serwis pomaga im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Za pomocą Pinteresta dowiadują się o markach i zapoznają treściami brandowymi.
  • Niska konkurencyjność – reklama na Pinterest w Polsce z uwagi na mniejszą liczbę reklamodawców, jest łatwiej dostrzegalna przez użytkowników. 

Obsługa Pinterest Ads

Pierwszym krokiem do stworzenia kampanii Pinterest Ads, jest założenie profilu firmowego. Pokażemy Twoim odbiorcom, że warto być na bieżąco z pinami, które udostępniasz. Uzupełnimy profil wysokiej jakości contentem, stworzymy  tablice podzielone na sekcje, dodamy odpowiednie hashtagi. To dzięki prawidłowemu oznaczaniu zdjęć, użytkownicy znajdą treści, a my dostaniemy szansę na zaangażowanie ich Twoją ofertą. I zamierzamy ją w pełni wykorzystać!

Tworzymy reklamy, wybieramy cel kampanii, określamy budżet i harmonogram, mając na uwadze wytyczne dla reklam na Pinterest. Kierujemy reklamę na zainteresowania użytkowników, odbiorców, czyli osoby mające styczność z firmą, a także na słowa kluczowe korzystając przy z tym z opcji wykluczania słów i raportów o wyszukiwanych wyrażeniach. Kierowanie na odbiorców pozwoli nam przygotować listę osób podobnych do klientów. Targetowanie może odbywać się również na podstawie danych demograficznych (np. tylko kobiety) i miejsca docelowe (np. wyniki wyszukiwania, podczas przeglądania Pinteresta).   

Prowadzimy kampanie reklamowe z użyciem narzędzia Pinterest Ads, używając tagu Pinteresta. Tag możemy wykorzystać do śledzenia konwersji (zobaczyć co użytkownicy robią na stronie po kliknięciu w reklamę), mierzenia wyników kampanii i stworzenia grupy odbiorców do kolejnej kampanii według danych uzyskanych w trakcie prowadzenia obecnej.  

Dlaczego Ideo Force?

  • Marketing internetowy znamy z praktyki, wdrażając nowo nabytą wiedzę na bieżąco. Współpracujemy z największymi e-commerce w Polsce (również z zasięgiem międzynarodowym), generując dla naszych klientów wysoką sprzedaż. 
  • Skutecznie prowadzimy profile w mediach społecznościowych, zarządzając przy tym systemami reklamowymi (np. Pinterest Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads czy Allegro Ads).
  • W naszym zespole pracują specjaliści, którzy nie poprzestają na dotychczasowej wiedzy. Wiemy (i widać to po efektach), że działania poparte wiedzą i śledzeniem nowości branżowych, wykazują najwyższą skuteczność.
  • Skupiamy się głównie na korzyściach klienta wyrażonych w złotówkach, a nasz zespół nastawiony jest na osiągnięcie celu. Specjaliści uczestniczący w projekcie na bieżąco analizują przebieg kampanii reklamowej. 
  • Zapewniamy stały kontakt z indywidualnym opiekunem klienta (kierownik projektu), raportowanie pracy i efektów kampanii Pinterest Ads.  
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach, działający na rynku polskim i zagranicznym, np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.