Rebranding to inaczej odświeżenie wizerunku naszej marki. Musimy pamiętać, że raz zbudowany przez nas obraz firmy wcale nie musi pozostać bez zmian do samego końca. Chcąc być atrakcyjnym dla naszych klientów, powinniśmy świadomie podążać za zmieniającym się światem - nowymi trendami i wymaganiami społeczności zgromadzonej wokół naszej działalności. Właśnie do tego służy rebranding.
Nie musimy zmieniać wszystkiego. Działania związane z rebrandingiem powinny być dobrze przemyślane i zaplanowane, ponieważ nasi odbiorcy są już w pewien sposób przyzwyczajeni i przywiązani do obrazu marki, który utrwaliliśmy w ich pamięci. Chcąc wprowadzać tego typu zmiany, powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, jak są one odbierane przez naszych klientów.
Często odświeżenie wizerunku sprowadza się do zmian wizualnych, takich jak nowe logo, inna kolorystyka itd. Jednak nawet wtedy musimy działać z głową - z pozoru niewielkie zmiany mogą spotkać się z różnymi opiniami. Ich monitorowanie pozwoli nam ustalić, czy zmierzamy w dobrym kierunku, a nasze pomysły są wartościowe.