Koszt reklam w social mediach może być zarówno bardzo niski, jak i skrajnie wysoki. Można go dostosować samodzielnie, analizując przewidywane statystyki dla poszczególnych grup odbiorców oraz dziennych kwot. Na Facebooku stawki za około 1000 wyświetleń zaczynają się już od 5 zł, natomiast koszt za 1 polubienie strony może zaczynać się już od kilkudziesięciu groszy.
Jednak nie tylko wybrana kwota decyduje o sukcesie naszej kampanii. Istnieje szereg zmiennych, od których zależny jest finalny wynik, dlatego bardzo ważne jest, aby dokładnie i szczegółowo je przeanalizować i zoptymalizować. W przeciwnym razie możemy sporo przepłacić, a pozyskane wyświetlenia i kliknięcia nie będą skuteczne.
- Ustal cel kampanii - pomyśl, na czym najbardziej Ci zależy. Może to być na przykład zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
- Wybierz lokalizację - nie wybieraj zbyt szerokiego obszaru, gdy prowadzisz lokalną firmę usługową. Nawet jeśli kogoś zainteresuje Twoja reklama, to nie przyjedzie do Ciebie z sąsiedniego województwa.
- Zdefiniuj grupę odbiorców - wybierz płeć i wiek użytkowników, sugerując się swoimi najczęstszymi klientami.