Reklama w Social Media

79% osób na świecie posiadających dostęp do Internetu jest aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. Statystyczny użytkownik spędza średnio blisko 2h dziennie w tym środowisku.

Dynamika rozwoju mediów społecznościowych i ich poziom angażowania użytkowników sprawia, że jest to obszar który absolutnie nie może być pominięty w planowaniu skutecznej kampanii reklamowej.

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Managing Director
  • tel. 500 226 626
Napisz do mnie

Social media ads

Większość z najpopularniejszych serwisów społecznościowych oferuje możliwość płatnego promowania produktów i usług wśród swoich użytkowników. Ogromną wartością są tutaj dane o użytkownikach dotyczące ich zachowań, preferencji, demografii i geolokalizacji pozwalające komunikować się z właściwymi osobami w odpowiednim momencie. Reklama w mediach społecznościowych powinna być i jest zdecydowanie bardziej bezpośrednia, osobista i angażująca co pozwala budować zaufanie przyszłego klienta już od pierwszego kontaktu.

Niezależnie od celu promocji, zarówno w przypadku kampanii wizerunkowych, zasięgowych, jak i leadowych czy sprzedażowych reklama w social media jest właściwym wyborem w realizacji każdego celu biznesowego. Ważne jest jednak odpowiednie dobranie serwisów społecznościowych, targetu i kreacji do oczekiwanych efektów.

Gdy zasięg organiczny to za mało

Media społecznościowe możemy dzielić ze względu na rodzaj na:

  • platformy społecznościowe (np. Facebook, Twitter, Linkedin),
  • komunikatory (np. Messenger, WhatsApp),
  • serwisy opiniotwórcze (np. TripAdvisor, TrustedShops, Opineo),
  • środowiska wymiany zdjęć (np. Instagram, Snapchat),
  • platformy wideo (np. Youtube, Vimeo, Twitch),
  • blogosferę,
  • platformy ekonomii współdzielenia (AirBnB, Kickstarter, Wspieram.to, Zrzutka.pl).

Niezależnie od typu, ich wspólną zaletą z punktu widzenia marketingu internetowego jest ogromny potencjał reklamowy. Działania na rzecz realizacji celów biznesowych w mediach społecznościowych możemy podzielić na organiczne (bezpłatne) oraz płatne.

Prowadzenie płatnych działań promocyjnych w obszarze social media pozwala niejednokrotne na realizowanie celu kampanii (lead, sprzedaż) już w miejscu kontaktu z klientem, czyli w samym serwisie społecznościowym bez konieczności odsyłania go np. do strony www lub aplikacji. Zajmiemy się tym. Dzięki znajomości narzędzi promocji poprzez Social Media pomożemy znacząco zwiększyć zasięg publikowanych treści i tym samym zbudować pozytywny wizerunek Twojej marki. Nasi specjaliści przeprowadzą analizę, opracują szczegółowe grupy docelowe i pomogą tym samym dotrzeć do użytkowników zainteresowanych prezentowaną ofertą.

Wiemy, jak tworzyć angażujące
reklamy w Social Media!

Zalety reklamy w social media

  • Duży zasięg – tylko jedna na 5 osób nie korzysta z mediów społecznościowych i ich ilość ciągle maleje. Tym kanałem komunikacji można dotrzeć do zdecydowanej większości potencjalnych klientów.
  • Precyzyjne targetowanie – reklama w mediach społecznościowych ma najbardziej precyzyjne możliwości w zakresie wybierania cech użytkowników, do których chcemy dotrzeć.
  • Bezpośredni kontakt – social media najskuteczniej skracają dystans między biznesem i potencjalnym klientem. Dają szereg narzędzi ułatwiających nawiązanie błyskawicznej, dwukierunkowej komunikacji.
  • Wysoka konwersja – skuteczne wykorzystanie możliwości reklamy w mediach społecznościowych pozwala realizować jedne z najbardziej efektywnych kampanii marketingowych online.
  • Niski koszt – jednostkowy koszt dotarcia komunikatu marketingowego do potencjalnego klienta w mediach społecznościowych należy do jednych z najniższych.
  • Brak minimalnych wydatków – brak tej bariery pozwala na korzystanie z tego medium przez każdy biznes niezależnie od jego wielkości i budżetu którym dysponuje.
  • Kierowanie na podobnych użytkowników – media społecznościowe jako jedne z nielicznych udostępniają mechanizmy pozwalające docierać z reklamą do użytkowników podobnych do tych, którzy są już naszymi klientami lub posiadają określony zestaw cech.

Najczęstsze pytania

Dlaczego warto reklamować się w social media?

Social media to aktualnie najpopularniejszy sposób na spędzanie wolnego czasu. Sam Facebook skupia już prawie 2,5 mld użytkowników z całego świata. Taka ilość osób, stojących ciasno tuż obok siebie, zajęłaby prawie tyle miejsca, co dwie powierzchnie Warszawy (ponad 1000 km2). A teraz wyobraź sobie, że ci wszyscy ludzie to Twoi potencjalni klienci. Całkiem sporo, prawda?

Social media to ogromne bazy danych, z których można korzystać za darmo i bez ograniczeń. Gromadzą informacje o użytkownikach, takie jak płeć, wiek czy zainteresowania oraz umożliwiają wykorzystywanie ich do swoich celów marketingowych. Dzięki temu możesz tworzyć bardzo różne i szczegółowe grupy odbiorców, a więc docierać dokładnie do tych użytkowników, którzy będą zainteresowani Twoją reklamą. Pozwala to pozyskać wiele wartościowych leadów, a jednocześnie zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy.

Dodatkowo social media to doskonałe miejsce do budowania i umacniania swojego wizerunku - regularne posty, wydarzenia i interakcja z klientami zapewnia nam nie tylko pozytywny odbiór, ale także sympatię i lojalność odbiorców.

Jaki jest koszt reklamy w social media?

Koszt reklam w social mediach może być zarówno bardzo niski, jak i skrajnie wysoki. Można go dostosować samodzielnie, analizując przewidywane statystyki dla poszczególnych grup odbiorców oraz dziennych kwot. Na Facebooku stawki za około 1000 wyświetleń zaczynają się już od 5 zł, natomiast koszt za 1 polubienie strony może zaczynać się już od kilkudziesięciu groszy.

Jednak nie tylko wybrana kwota decyduje o sukcesie naszej kampanii. Istnieje szereg zmiennych, od których zależny jest finalny wynik, dlatego bardzo ważne jest, aby dokładnie i szczegółowo je przeanalizować i zoptymalizować. W przeciwnym razie możemy sporo przepłacić, a pozyskane wyświetlenia i kliknięcia nie będą skuteczne.

  • Ustal cel kampanii - pomyśl, na czym najbardziej Ci zależy. Może to być na przykład zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
  • Wybierz lokalizację - nie wybieraj zbyt szerokiego obszaru, gdy prowadzisz lokalną firmę usługową. Nawet jeśli kogoś zainteresuje Twoja reklama, to nie przyjedzie do Ciebie z sąsiedniego województwa.
  • Zdefiniuj grupę odbiorców - wybierz płeć i wiek użytkowników, sugerując się swoimi najczęstszymi klientami.
Jakie są najpopularniejsze formaty reklam w serwisach społecznościowych?

Social media dają nam mnóstwo możliwości tworzenia reklam. Możemy wybierać spośród dużej liczby gotowych szablonów i z łatwością projektować swoje materiały. Najpopularniejszymi formatami reklam w serwisach społecznościowych są:

  • reklamy graficzne - mają formę klasycznego posta ze zdjęciem oraz treścią. Dobrze sprawdzą się dla sezonowych promocji i nowych produktów.
  • reklamy wideo - ma postać filmu z krótkim opisem. Takie reklamy wymagają znacznie więcej wkładu (zarówno pracy, jak i pieniędzy), a jednocześnie są niezwykle skuteczne i przyciągają uwagę.
  • karuzele - jest to format, w którym można umieścić aż 10 zdjęć, które na wzór karuzeli można przesuwać w prawo i lewo. Taki rodzaj reklamy bardzo angażuje odbiorców i jest uznawany za wyjątkowo atrakcyjny.
  • reklamy produktów - polegają na zaimportowaniu produktów z Twojego sklepu internetowego do reklamy. Są bardzo skuteczne do promowania promocji sprzedaży, edycji limitowanych czy produktów outletowych. Ostatnio bardzo często spotykane również w formie karuzeli.
  • reklamy witryny internetowej - rodzaj reklam, które po kliknięciu kieruje użytkownika na Twoją stronę internetową. Świetnie sprawdzają się w przypadku promowania aktualizacji na stronie lub nowych wpisów na blogu.

Obsługa reklam w social media

Początkiem każdej kampanii reklamowej jest określenie precyzyjnych i mierzalnych celów kampanii. Istotne jest na początku poznanie marki, a także produktów i usług będących przedmiotem kampanii. Specyfika prowadzenia biznesu ma bezpośredni wpływ na kształt skutecznej reklamy w mediach społecznościowych.

Kolejnym etapem jest dobranie odpowiednich serwisów społecznościowych, a także narzędzi analitycznych pozwalających na bieżąco śledzić wyniki prowadzonych działań oraz narzędzi pozwalających na maksymalnie efektywne poprowadzenie kampanii.

Trzeci etap to określenie planowanego budżetu oraz czasu realizacji kampanii. Na tej podstawie przygotowywany jest harmonogram i określane są grupy docelowe, na których będzie realizowana kampania. Ostatni krok przed uruchomieniem promocji to zaprojektowanie kreacji oraz określenie częstotliwości ich zmiany i metody weryfikowania skuteczności każdej z nich. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej w mediach społecznościowych jest też doprecyzowanie formy i sposobu raportowania efektów działań promocyjnych.

Efektywność kampanii reklamowej w social media zależy przede wszystkim od jej realizacji. Duże znaczenie ma tutaj natychmiastowe reagowanie na zmiany parametrów, ponieważ charakterystyczne dla tej formy promocji są dynamiczne zmiany skuteczności kampanii w krótkich okresach czasu. Niewiele mniejsze znaczenie ma sama witryna lub aplikacja, która często jest miejscem docelowej konwersji. W tych kampaniach, w których celem jest konwersja na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność ich działania jest również obiektem naszych analiz. W tej sytuacji optymalizacja prowadzonych działań reklamowych obejmuje nie tylko same kreacje, sposób targetowania, stawki i budżety, ale również elementy i funkcjonalności witryny lub aplikacji.

Dlaczego my?

  • Ponad 18 lat pomagamy naszym klientom zaistnieć w internecie.
  • Mamy na swoim koncie ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym również projekty z obszaru reklamy w social media.
  • Prowadzimy z sukcesami skuteczne kampanie w social media.
  • Wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do prowadzenia zróżnicowanych reklam.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia profili w social media w naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz grafików odpowiedzianych za kreacje.
  • Każdy klient posiada indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego. Account Manager odpowiada za bieżącą komunikację z klientem oraz koordynację wszystkich prac w zespole projektowym, co usprawnia proces współpracy.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie: Signia Hearing, Pratt & Whitney, Blanx, Uczelnia Techniczno – Handlowa, Bratex i wiele innych Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

Reklama w social media

Facebook Ads, dzięki zaawansowanym opcjom targetowania, umożliwia dotarcie z reklamą do użytkowników potencjalnie zainteresowanych marką. W ramach reklam na Facebooku oferujemy kompleksową obsługę kampanii. Zaczynamy od wybrania celu (rozpoznawalność, działania, konwersja), by następnie móc dopasować odpowiedni format reklamy. Zarządzamy kampanią, monitorujemy, mierzymy jej skuteczność, konfigurujemy Pixel Facebooka. Z naszą pomocą zbudujesz stałą grupę odbiorców, dotrzesz do osób, które już znają Twoją markę (poprzez remarketing), pozyskasz klientów.
Obsługujemy kampanie na Instagramie, wykorzystując przy tym pełny potencjał narzędzia Instagram Ads. Zaczynamy od poznania Twojej firmy, by móc dopasować cel reklamy adekwatny do założeń biznesowych. Założymy konto (lub przekształcimy je w profesjonalne), skonfigurujemy narzędzia, zaplanujemy czas kampanii i budżet. Dzięki reklamie na Instagramie zbudujesz rozpoznawalność, zwiększysz zasięg marki, dotrzesz do klientów, przyciągniesz uwagę interesującym formatem – reklamą w aktualnościach, na Stories, grafiką lub filmem.
Reklama na LinkedIn przeznaczona jest przede wszystkim dla użytkowników serwisu z obszaru HR oraz B2B i to właśnie z myślą o tych grupach tworzymy kreację. LinkedIn Ads umożliwia precyzyjne targetowanie reklamy na podstawie danych takich, jak stanowisko i funkcja pełniona w organizacji, zakres działalności firmy, wykształcenie czy obecność użytkownika w grupach serwisu. W ramach obsługi LinkedIn Ads wybieramy grupę docelową i dzielmy ją na segmenty, konfigurujmy narzędzia analityczne i tworzymy materiały niezbędne do wdrożenia kampanii.
Pinterest to jedna z najpopularniejszych stron internetowych na świecie – to tutaj zaczynają się zakupy. Serwis bazuje na zdjęciach i grafice, dlatego kluczowe jest przygotowanie atrakcyjnej reklamy, która przebije się przez setki materiałów, jakie na co dzień widzi użytkownik. W Pinterest Ads Manager mamy do dyspozycji promowane piny w formie grafiki, filmu, piny karuzelowe (zestaw 5 zdjęć) oraz piny promujące aplikacje. Wybierzemy odpowiedni format i przygotujemy kreację pozwalającą zrealizować Twój cel reklamowy.
Poprzez system Snapchat Ads wypromujesz markę w jednej z popularniejszych aplikacji opartej na przekazie wizualnym. Kampania reklamowa na Snapchat może być realizowania poprzez natychmiastowe utworzenie, jak i zaawanasowane opcje. Korzystamy z obu rozwiązań, z których wybieramy cel adekwatny do Twoich potrzeb, jak na przykład ruch w witrynie, kontakt użytkowników z firmą, budowanie świadomości o marce, aplikacji i produktach. Snapchat Ads pozwoli nam w pełni kontrolować reklamy, a Ty uzyskujesz łatwy dostęp do transakcji i wydatków na koncie.
Twitter to kanał social media, który stawia przede wszystkim na zwięzły komunikat, podobnie jest z reklamą. Narzędzie do prowadzenia kampanii Twitter Ads udostępnia reklamodawcom możliwość zamieszczania tweetów sponsorowanych, reklam wideo i zdjęć, kart wzywających do działania i korzystania z formatu promującego markę. Nasi specjaliści określą cel kampanii i dopasują reklamę do grupy docelowej – z Twitter Ads można precyzyjnie targetować reklamę – oraz skierują przekaz na podstawie słów kluczowych. Jedną z wielu korzyści promowania firmy na Twitterze jest niski koszt pozyskania ruchu, w tym płatność za efekty.
VKontakte to medium popularne przede wszystkim w Europie Wschodniej i Azji. Pełni rolę serwisu społecznościowego, umożliwiając jednocześnie wyszukiwanie i korzystanie na przykład z telewizji online. Z VKontakte Ads stworzymy reklamę, która wypromuje Twoją stronę VK lub wydarzenie, witrynę internetową, aplikację czy grę – wszystko to w ramach udostępnianych przez narzędzie formatów (np. posty sponsorowane). Z nami dotrzesz do rosyjskojęzycznych użytkowników i zareklamujesz firmę na rynku wschodnim wśród potencjalnych kontrahentów.
Jeśli odbiorcami Twoich produktów są osoby młode, prowadzenie konta i reklama na TikTok będą działaniami przyczyniającymi się do zwiększania rozpoznawalności marki. To nie jedyne zalety korzystania z TikTok Ads – kampanie reklamowe wygenerują ruch na Twojej stronie, liczbę pobranych aplikacji, przyciągają konwertujących użytkowników (np. zostawiających dane kontaktowe). Opracujemy dla Ciebie reklamy przy wykorzystaniu dowolnego formatu w zgodzie ze strukturą kampanii TikTok Ads Manager.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas