Budowa trwałych relacji UTH im. H. Chodkowskiej z odbiorcami z wykorzystaniem social mediów

Klient

Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.

Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.

Klient

Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.

Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.

O firmie

Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej W Warszawie jest niepubliczną placówką szkolnictwa wyższego, która oferuje kształcenie na poziomie licencjackim, inżynierskim, magisterskim oraz podyplomowym na kierunkach technicznych i społecznych. Misją uczelni jest utrzymanie poziomu kształcenia na najwyższym poziomie, działając w oparciu o obowiązujące zasady dotyczące upowszechniania wiedzy.

Uczelnia założona została w 1992 roku i przez ten czas stała się jedną z najchętniej wybieranych placówek edukacyjnych w centralnej Polsce. Działania promocyjne skupiają się na budowaniu wizerunku i pozyskaniu studentów poszukujących możliwości kształcenia w jednej z oferowanych dziedzin. Ze względu na specyfikę podmiotu edukacyjnego podejmowane działania promocyjne muszą sprostać połączeniu wieloletniej tradycji z panującymi obecnie trendami.

Oferta edukacyjna skierowana jest głównie do maturzystów, którzy są na etapie poszukiwania uczelni wyższej, która spełni ich oczekiwania. Stąd też to właśnie ta grupa docelowa stała się głównym odbiorcą przekazów reklamowych. Najważniejszym celem podejmowanych działań jest konwersja, która w tym przypadku oznacza aplikowanie kandydata na kierunek studiów prowadzony na UTH.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca Ideo Force z Uczelnią Techniczno-Handlową im. H. Chodkowskiej rozpoczęła się w 2014 roku. Od samego początku najważniejszym założeniem jest kompleksowość obsługi. Przed rozpoczęciem działań musieliśmy jednak poznać Klienta bliżej. Podstawą działań są regularne spotkania, podczas których możliwe jest poznanie specyfiki jednostki, jej misji oraz wizji i celów, do których dąży Klient. Dzięki temu możemy tworzyć najbardziej skuteczną i zadowalającą strategię działań i łatwiej podejmować decyzje strategiczne.

Poza obsługą kampanii reklamowych nasze działania mają również charakter kreatywny. Odpowiadamy za tworzenie koncepcji materiałów promocyjnych dla kierunków studiów licencjackich, magisterskich, inżynierskich oraz podyplomowych, tworzenie materiałów graficznych, a następnie wprowadzanie działań marketingowych. Zatem projekt łączy w sobie prace techniczne z kreatywnymi. Nie traktujemy tej współpracy jako zdefiniowanego, konkretnego pakietu działań, gdyż stale poszukujemy nowych rozwiązań oraz metod dotarcia do grupy docelowej, w celu maksymalizacji skuteczności promocji, przy jednoczesnym utrzymaniu określonego budżetu i powagi Uczelni.

Grupa docelowa

Uczelnia Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej realizuje kierunki kształcenia z zakresu nauk technicznych oraz społecznych, między innymi bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, psychologię w biznesie czy analitykę finansową. Grupą docelową są potencjalni studenci i osoby, które w najbliższych 2-3 latach staną przed wyzwaniem wyboru studiów. Zatem kampania skierowana jest głównie do:

  • maturzystów, gdzie celem jest pozyskanie zapisów na studia,
  • nieco młodszych odbiorców, gdzie celem jest zbudowanie wiedzy na temat działań edukacyjnych oferowanych przez uczelnię,
  • absolwentów studiów I stopnia, wykazujących chęć dalszego kształcenia.

Promocja skupia się głównie na województwie mazowieckim, w którym zlokalizowana jest Uczelnia oraz województwach ościennych.

Prowadzenie mediów społecznościowych

Obecnie niemal każda firma jest obecna w mediach społecznościowych. To właśnie tam można pokazać się od tej „ludzkiej” strony konsumentom, nawiązywać interakcje i budować relacje. Media społecznościowe są świetnym narzędziem do budowania i szerzenia świadomości wśród grupy docelowej, w tym przypadku głównie osób młodych. Co więcej, obecnie social media to więcej niż Facebook, choć jeszcze kilka lat temu była to najpopularniejsza platforma społecznościowa. Dlatego też nasze działania wychodzą poza ten serwis, a więc operujemy również na Instagramie, Snapchacie, Messengerze czy nawet TikToku. Ponadto media społecznościowe to także idealne miejsce na prowadzenie kampanii remarketingowej do osób, które były już na stronie poszczególnych kierunków i specjalności.

W ramach współpracy korzystamy z różnych form przekazu, nie ograniczając się wyłącznie do tworzenia i publikowania postów. Zajmowaliśmy się także przygotowaniem spotów rekrutacyjnych, których celem była promocja kierunku kryminologia i kryminalistyka. Stworzone filmy publikowane były w serwisie YouTube, co dało także możliwość łatwego rozpowszechniania ich w obrębie innych platform, zwiększając możliwość dotarcia do pożądanej grupy docelowej.

Przebieg działań

Nasze działania na rzecz Klienta z zakresu mediów społecznościowych obejmują między innymi przygotowywanie oraz publikację postów na Instagrama, komunikację z użytkownikami. Dodatkowo jako działania reklamowe w social mediach prowadzimy kampanie płatne na Facebooku, Snapchacie i TikToku. Komunikację kierujemy do nowych użytkowników, wykazujących zainteresowanie kierunkami studiów realizowanymi na Uczelni Techniczno-Handlowej oraz w ramach remarketingu do osób, które odwiedziły w przeszłości witrynę uczelni. Zajmowaliśmy się także kreowaniem grafik publikowanych w mediach społecznościowych UTH.

To jednak nie wszystko. Social media to „miejsce”, które pozwala budować relację z odbiorcami poprzez różnego rodzaju działania angażujące. Wiedząc o tym, stworzyliśmy dla klienta konkurs na Facebooku, w którym użytkownik mógł wcielić się w rolę detektywa i rozwiązać zagadkę kryminalną. Zabawa dostępna była w chatbocie osadzonym na Messengerze i miała na celu promocję specjalności kryminologia i kryminalistyka. Duże zaangażowanie odbiorców sprawiło, że konkurs stał się stałym elementem działań i organizowany jest każdego roku.

Konkurs to jednak niejedyny sposób, w jaki udało nam się zwiększyć zainteresowanie użytkowników ofertą uczelni. W tym celu wykorzystaliśmy także potencjał, tkwiący zarówno w formach multimedialnych (ciekawych i szybkich w odbiorze), jak i w  storytellingu. Nie od dziś wiadomo, że umieszczenie marki w opowiadanej historii jest doskonałym narzędziem, dzięki któremu można zwiększyć jej dostrzegalność i świadomość oraz skutecznie wyróżnić się na tle innych komunikatów, licznie docierających do użytkowników sieci.

Storytelling to inaczej marketing narracyjny, pomagający budować relacje między odbiorcami a marką, poprzez opowiadanie historii, oddziałujących na emocje i wyobraźnię. Ciekawa opowieść jest w stanie przyciągnąć do marki grupę osób, na których najbardziej jej zależy (w przypadku UTH byli to kandydaci, chcący aplikować na studia), a także generować spontaniczny marketing szeptany.

Celem prowadzonej przez nas kampanii było przekonanie młodych osób do tego, że to właśnie oferta edukacyjna UTH w Warszawie będzie dla nich najlepszym wyborem. Aby zrealizować ten cel, przygotowaliśmy m.in. filmy promocyjne, poświęcone dwóm specjalnościom – kryminologii i kryminalistyce. Mózg człowieka skonstruowany jest w sposób, który pozwala mu zauważyć głównie to, co jest inne i zaskakujące, ale również ubrane w fabułę. Właśnie takie były nasze spoty rekrutacyjne, stworzone z wykorzystaniem storytellingu.

Pierwszy z filmów pt. „Gdzie leży granica między fascynacją a obsesją? Geneza zbrodni”  opierał się na historii pewnej zbrodni. Napięcie widza było budowane stopniowo – wykorzystano do tego motywy takie jak stalking, śledzenie, zbrodnia. Zarówno do obejrzenia filmu, jak i do podjęcia studiów na UTH zachęcał opis „(…) Spójrz oczami mordercy. Poznaj mechanizmy jego działania. Wejdź w świat okrutnej zbrodni i przestudiuj nowoczesne techniki kryminalistyczne”. W spocie przedstawiliśmy świat z perspektywy mordercy, ukazując poszczególne mechanizmy jego działania, co było także nawiązaniem do części zagadnień, które studenci będą mogli zgłębić podczas studiowania na specjalności kryminologia i kryminalistyka.

Drugi z przygotowanych spotów rekrutacyjnych pt. „Nie ma zbrodni doskonałej. Wyścig z czasem trwa…” wykorzystywał podobną mechanikę marketingową (storytelling). Świat przedstawiony w filmie można było obserwować oczami detektywa, co pozwoliło zbudować emocje związane z promowanym obszarem kształcenia i tym samym utrwalić jego świadomość w głowach odbiorców.

Oryginalny sposób przedstawienia kształcenia na specjalności wpłynął na to, że spoty obejrzało niemal 20 000 użytkowników. Dzięki komunikacie opartym na narracji udało zbudować się świadomość oferty edukacyjnej specjalności wśród grupy docelowej oraz zbudować dostrzegalność samego komunikatu.

Z naszej strony współpraca zawsze przebiega na zasadach holistycznego podejścia, czyli zapewnienia kompleksowego i całościowego wsparcia Klientowi. Aby tego dokonać równolegle z promocją w mediach społecznościowych, prowadzimy także inne działania z zakresu e-marketingu, jak pozycjonowanie, poprawa użyteczności czy kampanie Google Ads.

Wyniki

  • Wzrost świadomości marki.
  • Większy ruch na stronie.
  • Zwiększone zainteresowanie kierunkami studiów.
  • Budowanie trwałych relacji oraz sposobu komunikacji z użytkownikami.

Wnioski

Największym wyzwaniem współpracy jest konieczność ciągłego poszukiwania nowych kanałów przekazu oraz redefiniowania działań e-marketingowych. Wynika to z faktu, że grupa docelowa to osoby młode, których nawyki w sieci często się zmieniają. Konieczna jest więc nieustanna optymalizacja działań.

Ponadto, wyzwaniem jest także pogodzenie komunikacji, która będzie trafiała do młodych osób z powagą instytucji, jaką jest uczelnia wyższa.

Widoczne efekty przynosi konsekwencja i zachowanie tożsamości komunikacyjnej we wszystkich kanałach (ten sam styl graficzny kandydat może spotkać w tramwaju, reklamie Google, na Facebooku itd.). Zapewnia to spójność odbioru i zwiększa prawdopodobieństwo zapamiętania marki.

Wykorzystanie w części działań storytellingu, pozwoliło skutecznie kreować wizerunek UTH, jako nowoczesnej uczelni, w której warto podjąć naukę. Dziś śmiało możemy stwierdzić, że Ideo Force oraz Uczelnia Techniczno-Handlowa to coś więcej niż współpraca. Po tak wielu latach jest to pewnego rodzaju przyjaźń biznesowa z obopólnymi korzyściami.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.