Prowadzenie testów A/B przynosi ze sobą szereg korzyści. Testy dają możliwość zastosowania najlepszego rozwiązania opierając się o ścisłe dane.
Na stronie wprowadzane są zmiany, dzięki którym użytkownik chętniej podejmuje pożądane przez nas decyzje – dodaje produkt do koszyka i finalizuje zamówienie czy też składa zapytanie ofertowe. Witryna jest dostosowywana do jego potrzeb, co przekłada się na zwiększenie czasu przebywania potencjalnych klientów na stronie oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń.
Testowanie różnych wariantów rozwiązań pozwala także na zwiększenie średniej wartości koszyka, a więc nie tylko wpływamy na ilość konwersji, ale także na ich jakość. Dobrze zoptymalizowany sklep internetowy pomoże w stworzeniu grupy stałych klientów. W końcu o wiele przyjemniej robi się zakupy w jednym miejscu, które spełnia nasze wszystkie oczekiwania.
Co jeszcze zyskujesz na testach? Czas zaoszczędzony na wprowadzanie zmian metodą prób i błędów. Dzięki zmianom opartym o dane (a nie jedynie o własną wiedzę) mamy pewność co do skuteczności wprowadzonych rozwiązań.