Konsulting i doradztwo

"Celem marketingu jest poznać i zrozumieć konsumenta tak dobrze, że produkt czy usługa doskonale mu pasują i sprzedają się same". Peter F. Drucker

Oferujemy Ci stworzenie kompleksowej strategii marki, wszechstronne wsparcie marketingowe oraz profesjonalne doradztwo naszych ekspertów.

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Managing Director
  • tel. 500 226 626
Napisz do mnie

Planujemy strategie

Strategia marki to w rzeczywistości budowanie jej tożsamości i świadomości pośród odbiorców.

Jest nierozerwalnie związana z wizją firmy, jej kulturą organizacji, polityką oraz wyznaczonymi celami biznesowymi. Pozwala na tworzenie spójnego, przejrzystego i wiarygodnego wizerunku, a także określanie kierunków jego rozwoju.

Dobrze przygotowany plan wymaga jednak odpowiedniej wiedzy - znajomość rynku, działań konkurencji, panujących trendów a przede wszystkim potrzeb i oczekiwań konsumentów. To w końcu ich trzeba pozyskać i przywiązać do marki - nie wiedząc czego chcą, nie możemy im tego dać.

Tworzymy plany e-marketingowe

Jak wydobyć drzemiący w Twojej firmie potencjał? Jak sprawić, żeby Twoja marka cieszyła się popularnością i uznaniem? To proste! Potrzebujesz profesjonalnie opracowanej strategii e-marketingowej, czyli najprościej mówiąc - spójnego planu działań. Chętnie pomożemy Ci go przygotować! 

Świadczymy kompleksowe usługi doradcze z zakresu e-marketingu, e-commerce i nowoczesnych technologii internetowych.

Z chęcią podejmiemy współpracę nad kształtowaniem i rozwojem Twojej marki w sieci. Przeprowadzamy szczegółowe analizy rynku oraz konkurencji, wskazujemy oczekiwania i przyzwyczajenia konsumentów. Dobieramy odpowiednie narzędzia i kanały promocji a finalnie integrujemy strategie e-biznesowe z ogólną koncepcją Twojej firmy.

Dzisiejszy biznes jest zdominowany przez technologię i rozwiązania cyfrowe. Rynek przepełniony jest narzędziami wspomagającymi rozwój, niejednokrotnie brakuje jednak wiedzy, które z nich będą wartościowe w przypadku danego biznesu. We współpracy z Ideo eCommerce Software House pomagamy podejmować właściwe wybory oraz stosując najnowsze narzędzia IT wykorzystujemy w pełni potencjał Twojego biznesu. Sprawdź ofertę rozwiązań informatycznych dedykowanych dużemu biznesowi.

Stworzymy dla Ciebie idealny
plan e-marketingowy!

Wykorzystujemy Inbound Marketing

Inbound Marketing jest aktualnie jedną z najpopularniejszych ideologii prowadzenia działań e-marketignowych. Zgodnie z tą ideologią zwiększamy rozpoznawalność firm, przyciągamy użytkowników na strony, konwertujemy ruch na konwersje, pomagamy domykać leady oraz podtrzymujemy dobre relacje.

Jako efekt działań, czyli konwersję, uznaje się pozostawienie swoich danych kontaktowych, podanie e-maila, rejestrację w newsletterze bądź założenie konta w serwisie.

Oczywiście finalnie chodzi o realny zarobek – dla sklepu internetowego będzie to każda jednorazowa sprzedaż, dla producenta wygenerowanie wzrostu wolumenu sprzedaży, a dla serwisów informacyjnych po prostu powiększania bazy odbiorców przekazu, co finalnie i tak jest monetyzowane.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: inbound marketing

Najczęstsze pytania

Na czym polega doradztwo marketingowe?

Doradztwo marketingowe to usługa, polegająca na pomocy w ustaleniu, jakie działania marketingowe będą najbardziej efektywne w przypadku naszej firmy. Obejmuje takie aspekty, jak:

  • Analiza rynku i konkurencji - proces, od którego należy zacząć tworzenie strategii marketingowej. Pozwala wyznaczyć cele i poznać zarówno tendencje rynkowe, jak i potrzeby naszych konsumentów.
  • Określenie oczekiwań i charakterystycznych zachowań odbiorców - dzięki temu będziemy mogli precyzyjniej określić, jakie treści będą najskuteczniejsze w przypadku interesującej nas grupy docelowej.
  • Wybór kanałów promocji oraz narzędzi, które będą najlepiej pasować do profilu naszej firmy - dostosowanie kanałów promocji i narzędzi do potrzeb naszej firmy oraz tego, jak chcemy być postrzegani przez naszych odbiorców, pozwoli nam zoptymalizować podejmowane działania marketingowe.

W dobie internetu mamy dostęp do wielu narzędzi, ale aby wykorzystać je w pełni, warto powołać się na specjalistów w dziedzinie marketingu, którzy swoją wiedzę i doświadczenie zbierali przez lata pracy.

Co powinien zawierać plan e-marketingowy?

Plan e-marketingowy to bardzo indywidualny dokument. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jakie punkty powinny się w nim znaleźć. Wszystko zależy od specyfiki naszej firmy, tego, jakie mamy potrzeby i oczekiwania. Możemy jednak wyróżnić elementy, które przeważnie znajdują się w planie e-marktingowym, takie jak:

  • analiza konkurencji pod kątem marketingowym,
  • charakterystyka grup docelowych, do których chcemy dotrzeć z naszymi działaniami e-marketingowymi,
  • wyznaczenie punktów styczności marki z klientem,
  • charakterystyka narzędzi, którymi zamierzamy się posłużyć w celach promocyjnych,
  • opis strategii marketingowej z uwzględnieniem podziału na poszczególne kanały komunikacji z konsumentami,
  • harmonogram działań marketingowych,
  • cele wizerunkowe, informacyjne, sprzedażowe i komunikacyjne, a także sposoby ich realizacji.

Pamiętajmy jednak, że segmenty planu e-marketingowego mogą być bardzo różne. Warto zlecić opracowanie takiego planu specjalistom, którzy podzielą się z nami swoją wiedzą oraz zadbają o to, aby nasza strategia e-marketingowa była szyta na miarę, specjalnie dla naszej firmy. 

Jak rozwijać markę firmy w sieci?

Chcąc, aby marka naszej firmy prężnie rozwijała się w internecie, powinniśmy zadbać o kilka spraw. Na początku pomyślmy o tym, jak prezentujemy się w sieci: ustalmy jedną, spójną i dopasowaną do naszego loga kolorystykę, której będziemy się trzymać na wszystkich kanałach komunikacji z konsumentami. Zatroszczmy się o estetykę naszej strony www oraz kont w mediach społecznościowych. Pozwoli nam to zakorzenić w umysłach odbiorców pewien zestaw cech, które będą automatycznie kojarzyć z naszą marką.

Kiedy to już będziemy mieli opanowane, musimy zadbać o dobry kontakt z konsumentami. Przygotujmy treści, które będą dla nich atrakcyjne i którymi będą chcieli podzielić się z innymi - marketing wirusowy w sieci potrafi zdziałać cuda. Starajmy się jak najszybciej reagować na komentarze i wiadomości od naszych odbiorców. To podkreśli nasz profesjonalizm i poważne podejście do problemów naszych klientów.

Oprócz tego cały czas trzymajmy rękę na pulsie. Śledźmy zmieniające się trendy, obserwujmy opinie internautów i na bieżąco wdrażajmy zmiany, aby wizerunek naszej marki w sieci ciągle był atrakcyjny dla konsumentów.

Jak stworzyć strategię e-marketingową?

Zanim przejdziemy do planowania strategii e-marketingowej, powinniśmy dokonać analizy potrzeb oraz słabych i mocnych stron naszego przedsiębiorstwa. Oprócz tego warto przyjrzeć się działaniom konkurencji. Jest to źródło informacji, dzięki którym będziemy mogli zmieniać i usprawniać nasze własne działania. Na podstawie analizy rynku oraz zachowań konsumentów, możemy wybrać kanały i narzędzia, którymi będziemy posługiwać się w celu osiągnięcia wyznaczonych celów. To wszystko składa się na fundament, na którym później będziemy mogli budować strategię.

Mając taką bazę, możemy przejść do dalszego działania. Jako że trendy w sieci stale ulegają zmianom, nasz plan musi być bardzo dokładnie przemyślany. Powinniśmy określić, jakie działania z największym prawdopodobieństwem przybliżą nas do osiągnięcia celu, a jakie są potencjalną stratą czasu i energii. Cały czas powinniśmy jednak pamiętać, że w przypadku e-marketingu, sztywne trzymanie się wcześniej stworzonej strategii nie jest dobrym pomysłem. Aby odniosła ona sukces, musimy stale monitorować postępy, obserwować rezultaty naszych działań oraz działań konkurencji i na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację w sieci.

Konsulting i doradztwo - komponenty

Analiza jest procesem, który pomaga wyznaczać cele rozwojowe dla marki. Zrozumienie trendów rynkowych, oczekiwań odbiorców, ocena otoczenia zewnętrznego i działań własnych są podstawą do budowania strategii działań marketingowych, które przynoszą oczekiwane rezultaty.
Głównym kanałem komunikacji, z którego korzystają Twoi odbiorcy, są social media. Audyt komunikacyjny to kompleksowa analiza obecności marki na platformach społecznościowych. Analizując wiele czynników, rekomendujemy rozwiązania, które przekładają się na sukces w social media.
Google Ads to bardzo skuteczne narzędzie reklamowe, jeśli tylko potrafimy w pełni wykorzystać jego potencjał. Audyt konta w Google Ads pozwala zweryfikować efektywność i poprawność wszystkich prowadzonych działań – od konfiguracji konta, przez koncepcję reklamową i dobór słów kluczowych, po analizę kluczowych wskaźników i wykorzystania budżetu.
Audyt SEO przeprowadzamy, by strony naszych klientów mogły osiągać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Sprawdzamy wszelkie parametry, które mają na to wpływ. Badamy elementy on-site i off-site. Używamy wielu specjalistycznych narzędzi. Korzystamy z naszego wieloletniego doświadczenia.
Inbound marketing to strategia marketingowa pozwalająca zbudować obustronną relację pomiędzy nadawcą i odbiorcą komunikatu. Jego skuteczność bazuje na autentycznym zaangażowaniu odbiorcy, który staje się otwarty na kontakt z marką. Inbound marketing buduje długofalowe i wartościowe relacje z marką.
Dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest koniecznością. Znaczący wzrost udziału tych urządzeń w przeglądaniu treści pokazuje, jak zmieniły się nawyki komunikacyjne użytkowników. Nasi eksperci przeprowadzą niezbędny audyt, by w pełni dostosować witrynę do świata mobile.
Budowanie wizerunku marki w sieci i dbanie o niego to niezbędny element działań marketingowych. Opinie użytkowników i wypowiedzi o marce mają realny wpływ na jej pozycję – przekładają się na konsumenckie wybory, decyzje zakupowe. W ramach monitoringu marki w sieci integrujemy kanały komunikacji, śledzimy je i prowadzimy dialog z użytkownikami.
Projektowanie makiet stron internetowych pozwala na przeanalizowanie i wybranie optymalnych rozwiązań, które przekładają się na ich skuteczność i użyteczność. Ten proces pozawala zaoszczędzić sporo czasu na kolejnych etapach realizacji. Umożliwia również precyzyjne oszacowanie kosztów projektu.
Każda strategia e-marketingowa jest indywidualnym i złożonym planem działań, który przygotowujemy dla naszych klientów. Wyznaczamy najważniejsze cele marketingowe i określamy sposób osiągnięcia ich. Przeprowadzamy analizę w wielu obszarach związanych z marką, porządkujemy wiedzę. Dostarczamy dokument strategiczny, który stanowi podstawę dla spójnych i skutecznych działań marketingowych.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas