Plan e-marketingowy to bardzo indywidualny dokument. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jakie punkty powinny się w nim znaleźć. Wszystko zależy od specyfiki naszej firmy, tego, jakie mamy potrzeby i oczekiwania. Możemy jednak wyróżnić elementy, które przeważnie znajdują się w planie e-marktingowym, takie jak:
- analiza konkurencji pod kątem marketingowym,
- charakterystyka grup docelowych, do których chcemy dotrzeć z naszymi działaniami e-marketingowymi,
- wyznaczenie punktów styczności marki z klientem,
- charakterystyka narzędzi, którymi zamierzamy się posłużyć w celach promocyjnych,
- opis strategii marketingowej z uwzględnieniem podziału na poszczególne kanały komunikacji z konsumentami,
- harmonogram działań marketingowych,
- cele wizerunkowe, informacyjne, sprzedażowe i komunikacyjne, a także sposoby ich realizacji.
Pamiętajmy jednak, że segmenty planu e-marketingowego mogą być bardzo różne. Warto zlecić opracowanie takiego planu specjalistom, którzy podzielą się z nami swoją wiedzą oraz zadbają o to, aby nasza strategia e-marketingowa była szyta na miarę, specjalnie dla naszej firmy.