Automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu usprawnia procesy sprzedażowe. Pozwala oszczędzić czas i usprawnić komunikację marketingową.
Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • tel. 723 988 859
Napisz do mnie

Marketing automation

Automatyzacja marketingu to działania, które nakierowane są na maksymalne usprawnianie procesów sprzedażowych. Dzięki zastosowaniu specjalistycznego oprogramowania i narzędzi jesteśmy w stanie skutecznie i szybko reagować na podejmowane przez klienta działania, automatycznie dostosowując do nich przekaz marketingowy. Co więcej procesy automatyzacji projektujemy tak, żeby obejmowały całość działań marketingowych tj. począwszy od pozyskiwania leadów aż po generowanie sprzedaży.

Na co dzień korzystamy ze sprawdzonych systemów automatyzacji marketingu takich jak SalesManago czy Userengage – pamiętamy jednak, że każde narzędzie musi być konfigurowane w stosunku do potrzeb naszego klienta.

Monitorujemy i analizujemy zachowania internautów

Dzięki wdrożeniu odpowiedniego oprogramowania jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym śledzić dogłębnie interakcje użytkownika z naszą stroną internetową analizując jego zachowanie, rozpoznawać źródła odwiedzin czy np. określać lokalizację użytkownika. Na tej podstawie użytkownik zostaje poddany segmentacji – dzięki precyzyjnie opisanym regułom automatyzacji możemy szacować „wartość” każdego odwiedzającego serwis użytkownika i odpowiednio segmentować naszą bazę kontaktów według zainteresowań czy pożądanych cech.

Dzięki połączeniu wszystkich tych mechanizmów stajemy się posiadaczami dokładnej wiedzy na temat zainteresowań klienta, precyzyjnie docieramy do niego z przekazem dokładnie wtedy kiedy pojawia się u niego potrzeba zakupowa tym samym generujemy dużo więcej wartościowych leadów handlowych.

Porozmawiajmy o automatyzacji marketingu
dla Twojego biznesu!

Jesteśmy ekspertami od e-commerce

Regularnie organizujemy konferencje biznesowe gromadzące osoby z branży e-commerce

Cykliczne wydarzenia pod nazwą "Lunch z e-commerce" służą poszerzeniu wiedzy z zakresu e-commerce oraz networkingowi. Nasi klienci mają zagwarantowane bezpłatne wejściówki.

 

Personalizujemy przekaz marketingowy

Czym lepiej poznajemy zwyczaje zakupowe naszych klientów tym bardziej trafnie jesteśmy w stanie dobrać dopasowaną do preferencji danej osoby ofertę. Wszystkie reklamy możemy personalizować między innymi na podstawie zdobytych wcześniej danych (m. in. dane behawioralne, transakcyjne czy etap zakupowy). Ten tak zwany lead scoring czyli ocenianie użytkownika pozwala nam na doskonalenie komunikacji z klientem w wielu kanałach jednocześnie. Nie tylko wysyłamy personalizowane stricte według zachowań klienta e-maile ale również tworzymy kampanie SMS, generujemy dynamicznie dedykowane treści i banery na stronie www czy tworzymy kampanie marketingu wielokanałowego.

Edukujemy i poznajemy klienta

Prowadzimy nie tylko kampanie typowo sprzedażowe ale także kampanie Lead Nurturing, które skupione są na edukowaniu klientów. Naszym celem jest towarzyszenie klientowi począwszy od pierwszej interakcji ze stroną dostosowując przekazywane mu treści w taki sposób aby dojrzał do decyzji o zakupie czy skorzystaniu z naszych usług. Pozyskujemy tym samym nie tylko kolejną transakcję na liście ale świadomego klienta, który jest przekonany o jakości świadczonych przez nas usług czy oferowanych towarów. Taki klient jeszcze długo po odejściu od kasy będzie przekonany o słuszności podjętej decyzji

Ratujemy porzucone koszyki

Statystyki pokazują, że blisko 67% koszyków w sklepach internetowych jest porzucanych. W przypadku każdego sklepu, niezależnie od ruchu czy obrotu jest to ogromna ilość transakcji, która przepada. Dzięki połączeniu działań naszych i automatyzacji marketingu jesteśmy w stanie nakłonić część klientów do powrotu do sklepu i dokończenia zakupów. Nasze działania opieramy o dokładną analizę koszyka zakupowego określając tym samym część z najważniejszych do wyeliminowania powodów porzucania koszyków wśród klientów takich jak wolne ładowanie się strony, zbyt skomplikowany proces zakupowy, niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych i wiele innych, które mogą decydować o porzuceniu koszyka. Po określeniu i wyeliminowaniu potencjalnie słabych punktów włączamy w nasze działania systemy Marketing Automotion, które dzięki precyzyjnie opisanym regułom docierają do klientów z personalizowanymi wiadomościami zachęcającymi do powrotu i dokończenia zakupów.

Narzędzia IT usprawniające biznes

Na usprawnienie procesów sprzedażowych duży wpływ ma wykorzystanie rozwiązań IT. Jesteśmy częścią Ideo – eCommerce Software House, który specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnych narzędzi w oparciu o najnowsze technologie. Sprawdź jak rozwiązania takie jak, Elektroniczny Obieg Dokumentów, system elektronicznej obsługi Klienta eBOK czy platformy typu PIM mogą usprawnić działanie Twojego biznesu.

Zapytaj o ofertę
 

 

Najczęstsze pytania

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu opiera się na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, której celem jest ułatwienie pracy marketerom, a więc lepsza jakość obsługi, która przekłada się na wzrost sprzedaży. Dzięki marketing automation można m.in. z łatwością zautomatyzować procesy wysyłania powiadomień (np. z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia i o statusie jego realizacji), ale to nie wszystko.

Łącząc oprogramowanie marketing automation z innymi narzędziami, możemy gromadzić informacje o zainteresowaniach, czynnikach demograficznych lub z dużą dokładnością sprawdzić, jak przebiegała interakcja danego użytkownika z naszą stroną, oceniamy jego wartość, czyli prawdopodobieństwo dokonania transakcji i skupiamy się na osobach, które spędziły na stronie najwięcej czasu czy odwiedziły najwięcej zakładek.

Znając już profil Klienta, kierujemy do niego dopasowane treści marketingowe dotyczące, na przykład, wybranego produktu i najbliższego sklepu. Dzięki temu usprawniamy procesy sprzedażowe firmy oraz znacznie zwiększamy efektywność kampanii reklamowych, jednocześnie oszczędzając wiele pracy na ich ręcznym tworzeniu i analizowaniu.

Czy dzięki marketing automation zwiększy się sprzedaż w sklepie?

PTak, badania wykazują, że dzięki marketing automation sprzedaż może wzrosnąć nawet o 14,5%. Automatyzacja pozwala na idealne dopasowanie treści marketingowych do odbiorców poprzez analizowanie ich własnych działań i skupia się na najbardziej wartościowych leadach. Dzięki temu reklama wyświetla się dokładnie wtedy, kiedy potencjalny klient jej potrzebuje, a także dotyczy produktu, którym jest zainteresowany. Jednocześnie skracamy i upraszczamy jego ścieżkę zakupową (proces zakupowy) oraz wpływamy na przyspieszenie podjęcia decyzji o dokonaniu transakcji.

Marketing automation daje również możliwość docierania do osób, które dodały już produkty do koszyka w naszym sklepie internetowym ale z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu (tzw. porzucenie koszyka). Analizujemy wtedy czynniki, jakie mogły powstrzymać go przed zakupem, a następnie kierujemy do niego spersonalizowaną reklamę, która rozwieje jego wątpliwości lub zaoferuje specjalny kod zniżkowy, co znacznie zwiększy prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji.

Marketing Automation - do czego jest Ci potrzebny?

Przede wszystkim automatyzacja marketingu oszczędzi Twój czas i pieniądze. Nie będziesz już musiał ręcznie wysyłać maili do klientów, analizować ich działań ani zgadywać, czego oczekują. Klient zobaczy automatycznie wygenerowaną reklamę odpowiadającą jego potrzebom, a po dokonaniu zakupu otrzyma maile dotyczące potwierdzenia transakcji czy wysyłki towaru. Ty w tym czasie możesz zająć się ważniejszymi sprawami.

Marketing automation pozwala także dogłębnie poznać Twoich nabywców, zarówno pod kątem demograficznym, jak i ich zainteresowań lub potrzeb. Dowiesz się skąd trafili na Twoją stronę, czego na niej szukali, a nawet, co sprawiło im problem. Dzięki wyciągniętym wnioskom jeszcze lepiej zoptymalizujesz swoją stronę oraz kampanie marketingowe.

Satysfakcja Twoich klientów mocno wzrośnie. Nie będą już wzdychać kolejny raz widząc reklamę nie na temat. Otrzymają ofertę dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebują i są gotowi do dokonania zakupu. Dzięki spersonalizowanej komunikacji poczują się wyjątkowo i chętniej staną się lojalni wobec Twojej marki.

Jakie są narzędzia do automatyzacji marketingu?

Narzędzia do automatyzacji mają na celu zadbanie o każdy etap podejmowania decyzji zakupowej przez potencjalnego klienta. Pomagają mu jeszcze przed wejściem na stronę znaleźć Twój sklep, a następnie towarzyszą mu w wyborze, podejmowaniu decyzji i dokonywaniu transakcji. Przypominają o sobie nawet po dokonaniu zakupu.

  • User tracking – system do pozyskiwania i gromadzenia informacji o osobach odwiedzających stronę. Dzięki niemu dowiesz się kim są, czego szukają, czym się interesują i będziesz mógł spersonalizować swoją kampanię.
  • Powiadomienia web push – czyli rzucające się w oczy reklamy w formie okienka, pojawiające się na ekranie komputera lub telefonu. Nie wymagają od użytkownika podania adresu email oraz są odporne na Adblock.
  • Live chat lub chatbot – bot, który powita potencjalnego klienta na Twojej stronie, natychmiastowo odpowie na jego pytania lub połączy go z konsultantem, a dzięki temu sprawi, że obsługa klienta w Twojej firmie będzie skuteczniejsza.
  • Pop-up – narzędzie pomagające w zebraniu dodatkowych informacji o leadach (np. adres email). Mowa tu o popularnym wyskakującym okienku, które zachęca osobę odwiedzającą stronę do zapisania się do newslettera.
  • E-mail marketing – to zarówno automatycznie wysyłane maile dotyczące dokonanej transakcji, jak i maile z treściami reklamowymi np. o kodach rabatowych czy specjalnych okazjach.

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.