PTak, badania wykazują, że dzięki marketing automation sprzedaż może wzrosnąć nawet o 14,5%. Automatyzacja pozwala na idealne dopasowanie treści marketingowych do odbiorców poprzez analizowanie ich własnych działań i skupia się na najbardziej wartościowych leadach. Dzięki temu reklama wyświetla się dokładnie wtedy, kiedy potencjalny klient jej potrzebuje, a także dotyczy produktu, którym jest zainteresowany. Jednocześnie skracamy i upraszczamy jego ścieżkę zakupową (proces zakupowy) oraz wpływamy na przyspieszenie podjęcia decyzji o dokonaniu transakcji.
Marketing automation daje również możliwość docierania do osób, które dodały już produkty do koszyka w naszym sklepie internetowym ale z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu (tzw. porzucenie koszyka). Analizujemy wtedy czynniki, jakie mogły powstrzymać go przed zakupem, a następnie kierujemy do niego spersonalizowaną reklamę, która rozwieje jego wątpliwości lub zaoferuje specjalny kod zniżkowy, co znacznie zwiększy prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji.