Projektowanie UX/UI

Makieta (prototypowanie stron internetowych) pokazuje, jak projektowana strona będzie działać i w jaki sposób użytkownik będzie wchodził z nią w interakcję. Tworzenie makiet stron www jest też potrzebne, by zobaczyć, jak będzie wyglądała gotowa witryna.

Bezplatna konsultacja
Mateusz Bober
Mateusz Bober
Senior UX / UI Designer, Team Leader
  • tel. 723 988 859

Przygotowanie projektu funkcjonalnego sprzyja przygotowaniu produktu ergonomicznego, zgodnego z dobrymi zasadami użyteczności. Finalnie zwiększa to skuteczność realizowanych celów biznesowych, stawianych przed produktem. Dzięki prototypowaniu stron internetowych i aplikacji, ich przebudowa i aktualizacja są wykonywane zgodnie ze standardami UX.

Projektowanie makiet

Przygotowanie makiet poprzedzamy dogłębną analizą pozwalającą poznać podłoże projektu. Prace związane z projektowaniem mogą zostać wsparte analizami ilościowymi oraz benchmarkingowymi, za pomocą których zaprojektujemy produkt dostosowany do zachowań i wymagań grupy docelowej. Nieodłączną częścią projektowania makiet są warsztaty podczas, których określamy cele biznesowe i preferencje związane z wyglądem strony. Następnie omawiamy spostrzeżenia oraz wnioski z analiz, a także priorytety i wspólnie pracujemy nad pomysłami i rozwiązaniami.

Wynikiem prac są makiety widoków, które prezentują układ oraz rozmieszczenie poszczególnych elementów interfejsu. Makieta jest interaktywna, co oznacza, że zostają na niej zobrazowane sposoby działania określonych mechanizmów np. dodawanie produktu do koszyka, proces zamawiania, przejścia.

landing page w technologii no code - sprawdź case study

Makiety stron i aplikacji

Makieta strony internetowej jest schematem prezentującym rozmieszczenie elementów strony internetowej. Proces tworzenia strony internetowej jest złożony, dlatego prototypowanie strony www spełniające rolę dokładnej mapy dojścia do celu jakim jest skuteczny serwis internetowy ma tak duże znacznie w osiągnięciu sukcesu w Internecie.

W zależności od stopnia rozbudowania projektu i potrzeb tworzymy makiety uproszczone (low fidelity), które prezentują statyczną strukturę rozmieszczenia elementów witryny lub makiety dynamiczne (high fidelity) mające postać w pełni funkcjonalną (symulującą działanie mechanizmów prawdziwej witryny).

Etap prototypowania, czyli tworzenia makiety strony internetowej - tak często pomijany - jest niezwykle ważny ponieważ:

  • pozwala przeanalizować pomysły i wybrać optymalne propozycje osób biorących udział w projekcie,
  • znacząco wpływa na ostateczną skuteczność strony internetowej (np. ilość generowanych leadów, wartość sprzedaży),
  • ma ogromny wpływ na oszczędność czasu potrzebną w kolejnych etapach projektowania graficznego i programowania przez co znacząco obniża ostateczny koszt serwisu internetowego
  • umożliwia bardzo precyzyjne określenie kosztów stworzenia strony,
  • pozwala uniknąć wielu nieprzewidzianych problemów w kolejnych etapach budowania witryny,
  • ma bardzo pozytywny wpływ na przyszłe doświadczenia użytkowników korzystających z serwisu,
  • daje możliwość przebadania użyteczności prototypu na użytkownikach w momencie kiedy wszelkie modyfikacje są proste i tanie,
  • znacznie ułatwia rozwijanie i modyfikację projektu w przyszłości.

Prototypownie aplikacji oraz tworzenie prototypów (makiet) stron internetowych wykonujemy w oparciu o best practices branży, zasady ux oraz benchmarking, a sam proces projektowania prowadzimy w narzędziach takich jak Axure RP, Moqups bądź UXPin.

Dlaczego warto projektować makiety?

  • Ułatwienie przygotowania wyceny projektu wdrożeniowego - makiety doprecyzowują wygląd oraz funkcjonalności, które znajdą się np. na stronie, dzięki czemu możliwy jest precyzyjny szacunek kosztów.
  • Przyśpieszenie czasu realizacji projektu – dzięki nakreśleniu konkretnego projektu, który jest konsekwentnie realizowany na kolejnych etapach.
  • Pozwalają unikać nieporozumień - na płaszczyźnie klient – wdrożeniowiec.
  • Pozwalają uniknąć błędów i dodatkowych kosztów - z racji doprecyzowania wszystkich kwestii na początkowym etapie realizacji projektu.
  • Proces projektowania strony internetowej lub aplikacji pomaga w weryfikacji modelu biznesowego.
  • Dają pogląd i szansę na zmiany - ewentualne nieprawidłowości i sugestie poprawek są wprowadzane na etapie projektowania makiety.  

Zapytaj o ofertę na wykonanie makiety!

Jak projektujemy makiety?

Przed przystąpieniem do prototypowania / tworzenia makiety strony internetowej konieczne jest określenie celów biznesowych, które będzie ona realizowała oraz nadanie tym celom odpowiednich priorytetów.

Case study

Prototypownie w oparciu o analizę SEO i UX.

Sprawdź! 

Projektant musi dokładnie poznać wizję klienta, aby wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie przygotować propozycje pozwalające osiągnąć maksymalną efektywność witryny internetowej przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich założeń wstępnych.

Do projektowania makiet wykorzystujemy program Axure, który dzięki swoim funkcjonalnościom umożliwia przygotowanie w pełni interaktywnych prototypów.

Makieta z jednej strony obrazuje to jak strona będzie działa, z drugiej mamy możliwość przetestowania danych mechanizmów na użytkownikach jeszcze przed wdrożeniem strony.

Etapy przygotowania makiet:

  1. Analiza ilościowa obecnego serwisu.
  2. Ekspercki audyt benchmarkingowy.
  3. Badanie CAWI na użytkownikach odwiedzających obecną stronę.
  4. Warsztaty z Klientem.
  5. Projektowanie produktu (persony, architektura informacji, user flow, makietowanie).
  6. Badanie użytkowników na makietach.
  7. Poprawki makiet z uwzględnieniem wniosków z badania.

Wynikiem prac są makiety, które obrazują układ oraz wstępny wygląd produktu z uwzględnieniem wymagań grupy docelowej i celów biznesowych właściciela. Prototypowaniem stron internetowych w agencji Ideo Force zajmują się specjaliści posiadający wieloletnie doświadczenie (zwłaszcza w UX), mający na koncie ponad 200 zrealizowanych makiet stron internetowych.

Projektant przygotowujący makietę współpracuje bardzo blisko z koordynatorem projektu po stronie klienta tak, aby możliwe było dopracowanie projektu w najdrobniejszych szczegółach. Gotowa makieta strony internetowej doskonale nadaje się do przeprowadzenia (w dowolnej formie) badania na użytkownikach weryfikującego słuszność założeń klienta i projektanta w momencie kiedy wprowadzanie zmian jest zupełnie bezproblemowe i tanie.

strona b2b i b2c - case study - projektowanie ux

 

Dlaczego my?

  • Przygotowywane przez nas projekty zorientowane są na potrzeby użytkowników oraz cele biznesowe stawiane przez właściciela przed produktem.
  • Gwarantujemy stały kontakt i bieżące raportowanie wykonywanych działań. 
  • Posiadamy wykwalifikowany zespół profesjonalistów nastawionych na określony cel. 
  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu projektów zarówno dla stron, serwisów, jak i sklepów internetowych.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania, jak i tworzenia strony, co pozwala na kompleksową obsługę w zakresie tworzenia produktu.
  • Jako agencja reklamy internetowej opieramy się na best practices z rynku i branży.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Szynaka Meble, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Klienci o nas

Wiedza o zrachowaniach użytkowników Twojej strony pomoże Ci projektować rozwiązania, które ułatwią im przeglądanie jej i znajdowanie potrzebnych informacji, czego efektem będzie zaangażowanie, konwersja i sprzedaż.
Audyt pod kątem UX dokonywany jest przez naszych ekspertów z ogromnym doświadczeniem w badaniu użyteczności serwisów internetowych. Analityka obejmuje użycie odpowiedniej dla specyfiki projektu metody badania użyteczności.
Testy A/B są narzędziem, które umożliwia optymalizację i wdrażanie na stronę najbardziej skutecznych rozwiązań pod kątem sprzedaży. Decyzje podejmowane na podstawie testów A/B są oparte na niezbędnych danych. Zmiany poprawiają użyteczność i skuteczność strony.
Współczynnik konwersji ma bezpośrednie przełożenie na realizację założonych celów biznesowych. Przeprowadzamy eksperckie audyty użyteczności strony. Działania z zakresu optymalizacji konwersji pozwalają w pełni wykorzystać potencjał strony.
W bliskiej współpracy z naszymi klientami przygotowujemy interaktywne makiety stron www. Poznajemy i analizujemy specyfikę projektu, określamy cele biznesowe, które ma spełniać witryna, wypracowujemy koncepcję estetyczną.
Nawet wstępna analiza ekspercka pod kątem UX może prowadzić do wykrycia krytycznych problemów w sklepie internetowym. Poprawa błędów przełoży się na znaczny wzrost użyteczności serwisu.
Optymalizacja SXO (Search Experience Optimization) obejmuje prace związane ze stroną pod kątem SEO, w tym jej treścią i użytecznością (User Experience). Jej wynikiem będzie strona przyjazna dla Twoich klientów i wyszukiwarek.
Google Analytics 4 to podstawa w analityce, niezależnie od tego czy myślimy o stronie, e-commerce, czy aplikacji. To dzięki narzędziom do analizy ilościowej uzyskujemy dane, będące cyfrowym odbiciem użytkowników, odwiedzających nasz digitalowy ekosystem.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.