Targi Kielce - zwiększenie użyteczności serwisu dzięki eksperckiemu audytowi UX

Klient

Targi Kielce, jeden z dwóch liderów targowych w Polsce, to 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, a w tym 36 000 m2 w 7 pawilonach wystawienniczych z nowoczesną infrastrukturą.

Targi Kielce to rocznie ponad 248 000 zwiedzających i gości z blisko 60 krajów, 7 600 firm oraz 255 000 m2 wynajętej powierzchni wystawienniczej.

Klient

Targi Kielce, jeden z dwóch liderów targowych w Polsce, to 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, a w tym 36 000 m2 w 7 pawilonach wystawienniczych z nowoczesną infrastrukturą.

Targi Kielce to rocznie ponad 248 000 zwiedzających i gości z blisko 60 krajów, 7 600 firm oraz 255 000 m2 wynajętej powierzchni wystawienniczej.

O firmie

Targi Kielce to jeden z liderów w branży targowej w Polsce. Należy do niego 1/3 udziału w krajowym rynku targowym. To ośrodek liczący 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, z czego 36 000 m2 mieści się w 7. nowoczesnych pawilonach. To drugi w Europie Środkowo-Wschodniej organizator targów i wystaw. Rocznie ośrodek jest odwiedzany przez ponad 276 000 osób z blisko 60. krajów. Każdego roku, na terenie targów odbywa się kilkaset wydarzeń, przyciągających tysiące wystawców z różnych branż. W ośrodku odbywają się wydarzenia, takie jak m.in. MSPO – jedne z największych europejskich targów przemysłu obronnego, czy AGROTECH – najchętniej odwiedzane targi rolnicze.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Strona internetowa Targi Kielce na przestrzeni lat pełniła rolę internetowego medium, które dostarczało osobom zainteresowanym oraz uczestnikom targów najświeższych informacji o organizowanych wydarzeniach. Wraz z rozwojem samej firmy wymagania biznesowe względem strony zaczęły rosnąć. Postępująca digitalizacja procesów wymagała posiadania strony, która będzie sprawnie realizować stawiane przed nią cele. Z drugiej strony mamy natomiast użytkowników, których zadowolenie jest kluczowe dla sukcesu każdego z projektowanych rozwiązań. Firma Targi Kielce czując potrzebę stworzenia strony, która będzie w pełni realizowała wymagania użytkowników oraz zadba o ich pozytywne doświadczenia zdecydowała się zlecić nam ekspercki audyt użyteczności. Audyt był pierwszym etapem w procesie całkowitego redesignu strony.

Grupa docelowa

Targi Kielce jako organizator targów oraz wydarzeń posiada 3 główne grupy docelowe:

  • Uczestnicy targów.
  • Wystawcy.
  • Organizatorzy targów/wydarzeń.

Każda z grup posiada całkowicie inne cele oraz oczekiwania. Dlatego tak ważne już na etapie researchu było odpowiednie rozpoznanie odbiorców w tym ich potrzeb, obaw i przyzwyczajeń. Lepsze poznanie oraz zrozumienie motywacji stojących za określonymi działaniami pozwoliło na przeprowadzenie jakościowego audytu eksperckiego.

Audyt użyteczności

Ekspercki audyt użyteczności przeprowadzono metodą analizy heurystycznej, która jest jednym z rodzajów analizy eksperckiej, przeprowadzanej w celu zidentyfikowania problemów w zakresie użyteczności strony internetowej. Dokonywana jest w oparciu o ogólnie przyjęte zasady użyteczności (heurystyki), wynikające z dotychczasowych badań specjalistów web usability oraz na doświadczeniu ekspertów realizujących audyt. Celem audytu była identyfikacja problemów, które w zależności od stopnia problematyczności utrudniały realizację przez użytkowników określonych zadań w stopniu lekkim lub bardzo dużym. Dla każdego z problemów przygotowaliśmy rekomendację jego rozwiązania, która miała na celu poprawę użyteczności.

Przebieg działań

Działania związane z eksperckim audytem użyteczności podzieliliśmy na kilka etapów:

  1. Zdefiniowanie celu oraz metody audytu.
  2. Pozyskanie informacji o użytkownikach, w tym ich celach i potrzebach.
  3. Przeprowadzenie audytu, na który składały się:
  • Analiza układu strony, ocena atrakcyjności i komunikacji niewerbalnej.
  • Przegląd organizacji układu (AI) - łatwości orientacji na wybranych podstronach z naciskiem na intuicyjną nawigację.
  • Struktura informacji – dostosowanie zawartości strony do oczekiwań odbiorcy, dobranie odpowiedniej wartości informacyjnej oferowanych treści.
  • Badanie poprawności budowy - dostosowanie do aktualnych wymagań stawianych przez użytkowników.
  • Badanie użyteczności i funkcjonalności – czy elementy funkcjonalne strony realizują swoje zadania we właściwy sposób, czy występują błędy, jak są komunikowane, itd.

4. Przygotowanie raportu – opracowanie problemów oraz rekomendacji ich rozwiązań.

Wyniki

  • Informacje o krytycznych problemach uniemożliwiających realizację danych zadań.
  • Informacje o problemach poważnych, które w znacznym stopniu utrudniały realizację zadań.
  • Wskazania problemów kosmetycznych, które utrudniały realizację zadań w niewielkim stopniu.
  • Zrzuty ekranu pozwalające na lepsze zrozumienie opisywanego problemu.
  • Rekomendacje rozwiązań dla wskazanych problemów.

Wnioski

Dzięki audytowi zidentyfikowaliśmy problemy, które wpływały negatywnie na użyteczność strony. Ta wiedza pozwoliła utworzyć bibliotekę rozwiązań, których należało w przyszłości unikać. Powstał również zbiór rekomendacji, których zastosowanie stanowiło solidny fundament pod prace projektowe. Oprócz propozycji nowych funkcjonalności przygotowaliśmy rekomendacje optymalizacji tych obecnych, które warto wykorzystać również na nowej stronie.

Korzyści wynikające z przeprowadzonego audytu oraz przygotowanych rekomendacji dotyczyły zarówno aspektów biznesowych jak i doświadczeń użytkowników.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.