Prowadzenie social media

Dzięki mediom społecznościowym masz wiele możliwości kreowania wizerunku, zwiększania rozpoznawalności, komunikowania się z klientami oraz informowania. Uwzględnij prowadzenie social media w swojej strategii firmy.

Social media to obecnie najdynamiczniej rozwijający się kanał marketingu internetowego. Informacje, jakie marka przekazuje swoim klientom za pomocą mediów społecznościowych, mają ogromny wpływ na ich decyzje zakupowe. Wiemy, jak zamienić obserwatorów w klientów. Zobacz, na czym polega prowadzenie social media przez nasz zespół.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Marketing social media

Aktywność marek w social media jest już niemal obowiązkowa. Swoje profile prowadzą nie tylko duże brandy. Jest wśród nich wiele małych i średnich firm – one również doceniły potencjał mediów społecznościowych.

Prowadzenie social media polega nie tylko publikowaniu postów czy odpowiadaniu na komentarze i wiadomości. Kluczowe jest budowanie grupy zaangażowanych odbiorców marki, co jest możliwe dzięki dostarczaniu interesującego contentu, wchodzenia z obserwatorami w interakcję oraz reklamę. Równie ważne jest bycie na bieżąco z wydarzeniami mogącymi zainteresować odbiorców, a także regularne publikowanie postów i relacji. Działania w ramach social media marketingu, w tym prowadzenie fanpage’a, kreują pozytywny wizerunek firmy, a to przekłada się na wzrost świadomości użytkowników zarówno o marce, jak i jej produktach.

Działanie w social media

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecność firmy na tym kanale jest praktycznie obowiązkowa. Z przeprowadzonego przez nas badania wśród użytkowników mediów społecznościowych wynika, że przeciętna osoba korzysta aktywnie z co najmniej dwóch serwisów. Dlatego oprócz prowadzenia fanpage np. na Facebooku, marka powinna być obecna również w innych serwisach dopasowanych do grupy docelowej (np. Twitter czy Instagram).

Działania naszej firmy w ramach usługi prowadzenia stron firmowych w mediach społecznościowych wpływają bezpośrednio na zwiększenie zaangażowania użytkowników, wzrost liczby osób lubiących lub obserwujących profil, budowanie rozpoznawalności brandu, a ten ma coraz większe znaczenie, także w przypadku pozycjonowania strony www. Im więcej osób będzie wyszukiwać Twój brand w wyszukiwarce Google, tym większa szansa na to, że strona będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, a oferta dotrze do szerszego grona odbiorców firmy.

Prawidłowe prowadzenie social media przyczynia się do pozyskania większej liczby konwersji i rozwoju twojego biznesu, a co za tym idzie, zyskania przewagi w branży.

Poprowadzimy Twój profil w social media!

Dlaczego warto prowadzić social media?

Media społecznościowe są potężnym narzędziem w rękach świadomej marki. To dzięki nim, szereg informacji o marce przekazywany jest w odpowiedniej formie i we właściwym dla odbiorcy czasie. Dlatego marketing firmy , która chce zajmować określoną pozycję na rynku, powinien uwzględniać obecność w social media. Co dokładnie firma zyskuje przez prowadzenie fanpage na tego typu serwisach?

  • Dotarcie do potencjalnych klientów – z samego Facebooka w Polsce korzysta obecnie ponad 20 milionów użytkowników internetu w Polsce, wśród nich są także Twoi klienci.
  • Budowanie świadomości marki – dzięki nieograniczonym możliwościom publikacji contentu oraz różnorodności form, od statycznych postów, poprzez video, relacje czy transmisje na żywo (np. na Facebooku) mamy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców.
  • Interakcja z użytkownikami w czasie rzeczywistym – tylko media społecznościowe dają możliwość natychmiastowej reakcji na zapytania i potrzeby naszych potencjalnych klientów.
  • Budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki oraz ambasadorów marki – w mediach społecznościowych mamy możliwość uzyskania od razu feedbacku od naszej społeczności, poprzez odpowiednie narzędzia jesteśmy w stanie budować zaangażowanie i zaufanie do naszej marki.
  • Możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej – poprzez kampanie reklamowe w social media, możemy precyzyjnie targetować nasze komunikaty i dzięki temu docierać do ściśle określonej grupy odbiorców, która oczekuje od nas informacji zgodnych z jej potrzebami.
  • Wzrost ruchu na stronie internetowej – zaangażowanie obserwatorów w mediach społecznościowych przekłada się w późniejszym okresie na wzrost ruchu na stronie www. Internauci poszukując w sieci informacji na temat marki, w naturalny sposób trafią na stronę internetową.
  • Rozwijanie sprzedaży – budowanie zaangażowania, pozyskiwanie ambasadorów marki i szeroko rozumiana komunikacja poprzez social media przekłada się na wzrost zainteresowania użytkowników produktami lub usługami, a w efekcie na zwiększenie sprzedaży, na czym z pewnością każdej firmie zwłaszcza z branży e-commerce zależy.  

Jak działamy w social media?

Właściwą obsługę profilu (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest i wiele innych) w zakresie mediów społecznościowych musi poprzedzić przekazanie przez Klienta niezbędnych informacji i materiałów, a następnie ustalenie ostatecznego kształtu publikowanych postów. Pracę rozpoczynamy od spotkania warsztatowego z Klientem, na którym doprecyzujemy strategię działania, zaprezentujemy plan działań, określimy cechy komunikacji i zakres tematyczny treści w ramach postów. Z klientami pracujemy z reguły w sprintach tygodniowych. Każdy cykl składa się z kilku stałych etapów. Na koniec miesiąca przygotowujemy raport z efektów uzyskanych na profilu.

Case study

Wzrost liczby polubień strony na Facebooku, wzrost świadomości marki, większa liczba obserwujących dzięki działaniom w social media.

Sprawdź! 

Oferujemy aktywne prowadzenie profili na portalach społecznościowych (w tym odpowiadanie na wiadomości i komentarze) oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Stworzymy posty, które wypromują Twoja firmę w social media.

Zajmujemy się również projektowaniem, jak i obsługa kampanii reklamowych oraz przygotowujemy raport z ich przebiegu. Każdy nasz klient obsługiwany jest przez zespół projektowy, w skład którego wchodzą: Account Manager, Social Media Manager, Creative and Content Manager, Copywriter oraz Grafik.

Z pewnością, jedną z częściej oczekiwanych odpowiedzi, jest ta na pytanie: ile kosztuje prowadzenie fanpage? Wszystko zależy m.in. od stopnia zaangażowania marki w dotychczasowe posunięcia w social media (być może konieczne będzie dopiero stworzenie profilu) kondycji profilu, rodzaju branży przy uwzględnieniu poziomu konkurencyjności i skalę działalności.

Należy również wziąć pod uwagę kampanie reklamowe czy liczbę postów.

Skontaktuj się z nami, powiedz czego oczekujesz, a my na podstawie danych, które otrzymamy przygotujemy ofertę, która odpowie Twoje na potrzeby oraz wycenę usługi.

prowadzenie-social-media

Realizujemy KPI poprzez Social Media

Dzięki jasnemu i konkretnemu planowi działań pomagamy naszym klientom zdobywać uznanie, sprzedawać więcej i wyprzedzać konkurencję. Kluczowe elementy realizowane w ramach współpracy:

  • Pierwsze spotkanie warsztatowe – po otrzymaniu materiałów proponujemy spotkanie warsztatowe. Zarządzanie mediami społecznościowymi wymaga wyjątkowych umiejętności, takich jak strategiczne myślenie czy umiejętności organizacyjne, ale także znajomości marki. Spotkanie warsztatowe (online lub na żywo) pozwala nam poznać specyfikę marki i wartości, które ze sobą niesie.
  • Zaczynamy od planu – każda dobra strategia biznesowa zaczyna się od dobrego planu, w ramach której: ustalamy cele i zadania do zrealizowania w mediach społecznościowych (a tym samym doprecyzujemy dobór serwisów społecznościowych), badamy i benchmark’ingujemy konkurencję oraz wyciągamy wnioski.
  • Dobieramy styl komunikacji – konfrontujemy dane o obecnych klientach z deklaracjami oraz opracowanymi target grupami i personami. Odkrywamy szczegółowe informacje o najpopularniejszych hashtag’ach czy konkretnych twórców (do działań infuencer marketingu).
  • Reweryfikujemy plan – posiadając określone cele, wstępnie zebrane dane własne oraz przeprowadzone audyty doprecyzowujemy plan i tworzymy szczegółowy kalendarz publikacji postów oraz realizacji działań. Wykorzystujemy promowanie krzyżowe między platformami.
  • Budujemy relacje – nasze działania to nie tylko piękne posty, ale to także praca na relacjach i zaangażowaniu. Pielęgnowanie relacji pomaga w budowaniu lojalnej społeczności, która z czasem doprowadzi do ciągłej sprzedaży.
  • Trendy wyznaczają nowe kierunki działań - zwracamy uwagę na trendy w mediach społecznościowych. Analizujemy co aktualnie cieszy się największa popularnością w branży – pomaga to prowadzić działania reat time marketingowe (TRM) oraz tworzyć treści, które będą rezonować z biegiem czasu.
  • Sprzedajemy – każda firma social media wykorzystujemy w innych celach (sprzedaż, employer brandingu, budowa marki, komunikacja z inwestorami). Jeśli to możliwe to sprzedajemy produkty bezpośrednio z kanałów społecznościowych.
  • Stawiamy jakość ponad ilością – marketing społecznościowy polega na budowaniu relacji. Publikujemy treści, które angażują, zatrzymują użytkownika, zachęcają do śledzenia kanału. Użytkownicy mediów społecznościowych lubią interakcję z markami, w wyniku czego marki doświadczają takich korzyści jak rozszerzony zasięg rynkowy, zwiększona świadomość marki czy skutecznie realizowane założenia do co KPI.
  • Używamy odpowiednich narzędzi – pomagają nam one w zarządzaniu zaangażowaniem, zebraniu wszystkich danych analitycznych w jednym miejscu i wyciąganiu wniosków, 
  • Pracujemy w oparciu o dane – śledzimy i udoskonalamy swoje wyniki. Wskaźniki, które śledźmy zależą od wyznaczonych nam celów. Zazwyczaj jednak są to zasięg, zaangażowanie, wzmianki, udostępnienia, kliknięcia postów, przejścia na stronę, zrealizowane cele na stronie internetowej (po przejściu z social media).

Dzisiaj do klientów nie wystarczy jedynie mówić. Trzeba przede wszystkim poznawać ich potrzeby, rozmawiać z nimi, a na kryzysy sprawnie reagować. Działalność firmy w Internecie ma być dialogiem, który buduje relacje z klientami. Pomaga w tym monitoring marki i opracowanie strategii przeciwdziałania niepożądanym wydarzeniom.

Facebook

Facebook, czyli najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie pozwala tworzyć społeczności, a także promować firmę i realizować jej cele biznesowe dzięki rozbudowanemu systemowi reklamowemu. Poprzez dobrze prowadzony profil na Facebooku poszerzysz grono klientów i lepiej zrozumiesz ich potrzeby oraz zwiększysz rozpoznawalność na rynku.

Prowadzenie profilu na Facebooku to prawdziwe źródło korzyści dla firmy, ale i nie lada wyzwanie. Nieumiejętne zarządzanie stroną na Facebooku może wyrządzić szkody, np. wizerunkowe. To jeden z powodów, dla których warto oddać sprawy w ręce agencji. 

Oczekiwania obserwujących profil firmy dotyczą m.in.: informacji na temat produktów i usług (firma może informować o wyprzedażach i nowościach w ofercie) oraz wydarzeń związanych z marką, a także pomocy w obsłudze (np. poprzez chatbota lub wiadomości prywatne).

Dlaczego warto?

  • Budowanie wizerunku Twojej firmy – poprzez odpowiednio dobrane treści, wypracowany sposób komunikacji i charakterystyczną szatę graficzną budujemy pozytywny i spójny wizerunek marki. Zmniejszamy dystans marki i grupy docelowej, ukazując markę jako życzliwą klientowi.
  • Stały kontakt z fanami – szybkie i rzeczowe odpowiedzi na pytania użytkowników są oznaką zaangażowania marki. 
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową – w ramach usługi stale monitorujemy i błyskawicznie reagujemy na ewentualne nieprzychylne komentarze. 
  • Wzrost sprzedaży – fanpage wspiera prowadzenie e-commerce. Bezpośrednia interakcja z potencjalnymi klientami, buduje zaangażowanie, a posty reklamowe wpływają znacząco na sprzedaż.
  • Darmowa reklama - poprzez konsekwentne prowadzenie działań organicznych i tworzenie angażujących postów i treści, promocja marki może stać się całkowicie darmowa.
  • Działania reklamowe - podczas prowadzenia profilu korzystamy z systemu reklamowego Facebook Ads. 
  • Szeroki zasięg – firmowy kanał na Facebooku niejednokrotnie dociera do większej liczby odbiorców, aniżeli w przypadku stosowania marketingu tradycyjnego.
  • Podgląd konkurencji – analiza działań konkurencji pozwoli Ci wydobyć i wykorzystać unikalne cechy marki i stać się firmą licząca  na rynku.
  • Analiza statystyk – Facebook daje możliwość śledzenia statystyk na stronie, dzięki czemu możesz podejmować trafne decyzje biznesowe. 

Facebook wciąż podąża za technologicznymi trendami i ukazuje szerokie spectrum możliwości. To już nie tylko publikacja postów i przycisk „Lubię to!”. Teraz to spersonalizowane promocje, relacje na żywo czy coraz popularniejsze chatboty, dzięki którym mamy szansę na zaistnienie w sieci i zbudowanie swojej własnej, oddanej grupy osób. Jednak musimy pamiętać, że prowadzenie profilu na Facebooku jest procesem długotrwałym, wymagającym pracy, konsekwencji i zaangażowania, jednak z całą pewnością - opłacalnym.

W ramach prowadzenia fanpage działania rozpoczynamy od opracowania odpowiedniej strategii dla naszego klienta. Podczas jej tworzenia bierzemy przede wszystkim pod uwagę indywidualne potrzeby i preferencje marki. Od samego początku wnikliwie analizujemy jej dotychczasową aktywność w social media, jak również zajmujemy się analizą całej branży i przeglądem działań konkurencji – tak, aby zaproponowane działania były na tyle unikalne, by wyróżnić markę że naszego klienta spośród setek innych.

W zakres usługi wchodzi audyt social media, którego wyniki pozwolą nam zaproponować zupełnie nowe działania marketingowe. A te obejmują m.in. angażujące treści, przykuwająca uwagę szata graficzna, opracowanie postów ustalenie harmonogramu publikacji, działania reklamowe. Towarzyszą temu jasno określone cele, a przez cały okres współpracy monitorujemy efektywność wdrażanych rozwiązań, wysuwamy wnioski i podejmujemy stosowne kroki w celu ich uskutecznienia.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku? Jest pytanie, na które odpowiedź jest złożona, bo wymaga dokładnej analizy konta firmowego. Ta, obejmuje posunięcia składające się z dokładnego zbadania czynników, takich jak: liczba fanów, dotychczasowe wpisy czy jakość komunikacji i grafiki wraz treścią. Specjaliści Ideo Force wiedzą, jak skutecznie prowadzić promocję  -  budżet na działania reklamowe zostanie wykorzystany efektywnie. 

Bogate doświadczenie i wiedza zebrana przy współpracy z większymi i mniejszymi firmami pozwala nam na prowadzeniu usługi, która w pełni wykorzysta potencjał Twojej marki. Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen przedstawiający ilość ruchu do witryny internetowej z Facebooka. Aktualnie portal posiada ponad 1 mln użytkowników w skali miesiąca z portalu Facebook - w całości jest to ruch naturalny/organiczny (bezpłatny).

Instagram

Instagram firmowy jest narzędziem służącym do tworzenia treści, które mają angażować obserwujących profil. Instagram umożliwia prowadzenie komunikacji wizualnej, która opiewa w profesjonalne zdjęcia, Stories, a nawet dłuższe materiały wideo.

Prowadzenie profilu na Instagramie pomoże Ci wykorzystać potencjał różnych form contentu w budowaniu spójnej komunikacji Twojej marki. Prowadzenie Instagrama wymaga przemyślanej strategii. Jej celem może być budowanie pozytywnego wizerunki firmy, dotarcie do nowych odbiorów, zachęcanie obserwatorów do aktywności (np. zamieszczania komentarzy), albo pozyskiwanie klientów i sprzedaż. Jest to proces wymagający przede wszystkim skupienia się na kreatywnych rozwiązaniach i systematyczności.

Prowadzenie konta na Instagramie - dlaczego warto?

  • Ponad 800 milionów użytkowników – liczby mówią same za siebie, możesz wśród nich znaleźć swoich klientów.
  • Visual content – treści graficzne wyrażają znacznie więcej niż słowa, obraz pozwala odkryć i zapamiętać. Niejednokrotnie przekonaliśmy się, że odbiorcy są bardziej skłonni wchodzić w interakcję w odpowiedzi na grafikę.
  • Wzmocnienie pozycji marki w mediach społecznościowych – tam gdzie Cię nie ma w sieci, jako firma dla wielu konsumentów nie istniejesz. Co więcej, zostawiasz przestrzeń dla konkurencji.
  • Budowanie relacji z odbiorcami – w porównaniu z innymi kanałami social media, użytkownicy Instagrama są bardziej skłonni do aktywności. Dzięki nawiązaniu kontaktu łatwiej Cię zapamiętają i wrócą, gdy Twój produkt im się spodoba.
  • Dotarcie do potencjalnych klientów – publikowane materiały pozwalają przyciągnąć uwagę osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. To pierwszy krok, by pokazać się z jak najlepszej strony. Decydując się na prowadzenie profilu na Instagramie z nami, pomożemy postawić kolejny.
  • Możliwości reklamowe – Instagram stale rozwija się jako narzędzie reklamowe i daje na tym polu szerokie spektrum możliwości. W zakresie prowadzenia profilu, oferujemy pełne wykorzystanie mechanizmów promocyjnych Instagrama.

W ramach prowadzenia profilu firmowego na Instagramie badamy obecną sytuację firmy. Współpraca z nami rozpocznie się od poznania Twojej firmy oraz analizy celów i oczekiwań. Na podstawie zebranych informacji określimy plan naszych działań oraz opracujemy strategię.

Często nasi klienci zaczynają swoją podróż z Instagramem, dopiero po przekroczeniu progu naszej firmy. Nie mają konta lub obserwujących i czasu, by ich zgromadzić na profilu. Wtedy my bierzemy sprawy w swoje ręce – zakładamy profil firmowy na Instagramie, uzupełniając wszystkie niezbędne informacje lub budujemy go biorąc pod uwagę dotychczasowy stan.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, co robi konkurencja. Dzięki temu jesteśmy w stanie wypracować swój unikalny język do komunikacji z odbiorcami. Jednak to nie koniec naszej pracy, a dopiero początek.

Dzięki wsparciu działu graficznego jesteśmy w stanie przygotować spójną i atrakcyjną strategię wizualną. Wiemy, jakie grafiki potrafią zainteresować określona grupę odbiorców, jak przekazać emocje i zaangażować. Jednak wizualna strona to nie wszystko. Ustalamy harmonogram publikacji postów, tak aby maksymalnie wykorzystać potencjał publikowanych postów. Podczas pracy bazujemy na sprawdzonych narzędziach. Instagram to nie tylko treści, ale również ciągła interakcja z użytkownikami. Dbamy o to, żeby każdy odbiorca czuł, że po drugiej stronie znajduje się marka chętna do rozmowy, wychodząca z własną inicjatywą i służąca pomocą. Na bieżąco sprawdzamy liczbę obserwujących, polubień i zasięgi, jakie dają przygotowane przez nas posty na profilu.

LinkedIn

Jeszcze kilka lat temu LinkedIn kojarzył się głównie z profilami prywatnymi zakładanymi w celach rekrutacyjnych oraz Personal Brandingiem.

Zachodzące na rynku pracy zmiany oraz zmiany w komunikacji spowodowały, że konto na LinkedInie stało się narzędziem marketingowym dla firm, które sprawnie realizują w serwisie działania z zakresu Employer Brandingu. Obecnie na LinkedInie możemy prowadzić stronę firmy, co wiąże się z prezentowaniem osiągnięć, angażowaniem pracowników i pozyskiwaniem kontaktów biznesowych. Marketerzy i rekruterzy zgodnie potwierdzają, że prowadzenie profilu na LinkedIn jest dla użytkowników pomocne w poszukiwaniu informacji o markach.

LinkedIn jest też dla kandydatów źródłem informacji o firmie. LinkedIn sprawdza się szczególnie w biznesie, dlatego wśród użytkowników znajdziemy pracowników, menedżerów, dyrektorów, rekruterów.

Dlaczego warto?

  • Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, w celu wsparcia procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmę.
  • Employer branding wewnętrzny – działania skierowane do obecnych pracowników firmy pomagają budować przyjazną atmosferę w pracy.
  • Employee advocacy – LinkedIn to najlepszy portal do wzmocnienia zaangażowania pracowników w tworzenie treści o firmie, stają się oni przez to najlepszymi ambasadorami marki.
  • Budowanie wizerunku marki jako eksperta – dzięki publikowaniu treści branżowych, nowinek, ciekawostek, informacji ogólnie niedostępnych pomoże wykreować firmę jako eksperta w swojej dziedzinie.
  • Wizytówka firmy – strona firmowa na LinkedIn jest podstawowym źródłem informacji o firmie, prowadzonych przez nią działaniach, inwestycjach itd., dzięki temu możemy zadbać, aby zainteresowane osoby zobaczyły to, na czym nam zależy.
  • Obserwacja konkurencji – analiza działań firm konkurencyjnych pozwoli na przemyślenie własnej strategii komunikacji i stworzenie planu pozwalającego odróżnić się firmie na tle pozostałych marek.
  • Analiza statystyk – LinkedIn pozwala śledzić statystyki na stronie, dotyczące publikowanych treści oraz użytkowników zainteresowanych profilem firmy, co pozwala bardziej świadomie podejmować decyzje biznesowe w przyszłości. 

Strategia komunikacji marki w ramach profilu Linkedin znacząco różni się od stylu publikowanych treści na pozostałych portalach społecznościowych. Przekaz marki powinien opierać się na wiadomościach z życia firmy, informacjach  z branży, komunikatach o prowadzonych działaniach rekrutacyjnych, budowaniu relacji.

Mimo ogromnego potencjału, jaki daje firmom LinkedIn większość z nich nie ma sprecyzowanej strategii komunikacji obowiązującej na tym portalu. Rozpoczynając swoją obecność na LinkedIn warto więc skorzystać z pomocy profesjonalistów.

W Ideo Force przygotujemy odpowiednią strategię szytą na miarę potrzeb naszego klienta. Podstawą opracowania odpowiedniej strategii komunikacji jest poznanie firmy, branży, w której działa oraz działań prowadzonych przez konkurencję. Analizujemy również dotychczasową działalność marki we wszystkich kanałach social media. Pozwala nam to uzyskać szeroką wiedzę o potrzebach komunikacyjnych marki.

Na podstawie przeprowadzonego audytu jesteśmy w stanie zaproponować nowe i konkretne działania marketingowe. Ustalamy przemyślaną strategię komunikacji marki, która pozwoli na budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy i eksperta.

Często nasi klienci nie wiedzą jak stworzyć profil firmowy. Pomagamy wtedy od podstaw założyć konto, przygotowujemy zestaw grafik profilowych, a także przygotowujemy profesjonalny opis firmy. Ustalonym działaniom towarzyszą jasno określone cele, dlatego też przez cały czas monitorujemy ich efektywność, wysuwamy wnioski i podejmujemy stosowne kroki w celu ich uskutecznienia. 

YouTube

Działalność na YouTube należy rozpatrywać w szerszym kontekście marketingowym. Dobrze prowadzone konto na YouTube będzie miało wpływ na konwersję, kierowanie ruchu na stronę (a więc też sprzedaż) oraz pozycjonowanie treści przynależnych do marki. Szczególną uwagę należy zwrócić na pozycjonowanie. Filmy zamieszczone na firmowym kanale YouTube lądują na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Kolejna istotna sprawa to ogromny potencjał wyszukiwarki YouTube. Podobnie, jak w Google, na YouTube użytkownik wkracza na ścieżkę zakupową.

Konto na YouTube może być nieocenionym i bardzo ważnym elementem strategii content marketingowej. Wiemy, że wartościowe dla użytkowników treści wspierają sprzedaż, budują wizerunek marki, generują ruch na stronie i wartościowe konwersje. W długofalowej perspektywie content marketing buduje pomiędzy użytkownikiem a marką więź, wartościową relację, która przekłada się na lojalności wobec marki i większe zaangażowanie ze strony klienta. Ponadto, mówiąc własnym językiem i dostarczając użytkownikom interesującego contentu, stajemy się widoczni i rozpoznawalni na tle konkurencji. Treść jest ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej.

Youtube, daje sporo korzyści związanych z elementami przypisanymi tradycyjnemu content marketingowymi:

  • Wsparcie w decyzjach zakupowych - badania pokazują, że treść wideo ma ogromną moc perswazyjną. To właśnie obejrzenie konkretnego filmu, na którym został np. zaprezentowany produkt prowadzi do podjęcia konkretnej decyzji zakupowej. Jeśli konsument ma dostęp do treści wideo w procesie zakupowym online, z wielkim prawdopodobieństwem ją obejrzy i to ona finalnie przekona go do podjęcia takiej, a nie innej decyzji. 
  • Prezentacja treści - często posługujemy się stwierdzeniem, że obraz mówi więcej niż słowa. I rzeczywiście, w przekazie wizualnym jest duża moc. Zaprezentowanie produktu, jego funkcjonalności w postaci filmu wideo (mogą to być też inne treści) ma kilka niewątpliwych zalet. Po pierwsze, obraz nie jest zapośredniczony przez słowa. Można być zatem pewnym, że rzecz wygląda tak, a nie inaczej. Przekaz jest dość jednoznaczny. Po drugie, to niewątpliwie uwiarygadnia produkt, usługę, markę. Po trzecie, obraz skraca dystans komunikacyjny. Po czwarte, dużo lepiej przemawia do wyobraźni i potrzeb odbiorcy. 
  • Ekonomia komunikacyjna - treści wideo to ukłon w stronę odbiorców i ich preferencji. Konsumowanie treści w sieci rządzi się swoimi prawami. Decydujący głos ma tutaj ekonomia komunikacyjna – użytkownicy oczekują, że w jak najkrótszym możliwym czasie zdobędą interesujące ich informacje czy odpowiedź na istotne dla nich pytanie. Ważna jest również forma podania treści, która stawia na zrozumiałość i nie wymaga angażowania przesadnie dużych zasobów intelektualnych. Obraz video doskonale realizuje te potrzeby. Dużo bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik sięgnie właśnie po krótki film video niż przeczyta dłuższy tekst.
  • Wiarygodność - video content pomaga zbudować wiarygodny wizerunek w sieci. Jako użytkownicy mamy tendencję do dawania większego kredytu zaufania firmom czy markom, które możemy „zobaczyć”. Również z tego względu warto postawić na treści video. 
  • Potencjał wirusowy treści video - filmy video mają dużą nośność komunikacyjną, a przez to użytkownicy chętniej dzielą się nimi. W tym również tkwi ich duży potencjał wirusowy, który można wykorzystać do promocji firmy, marki czy produktu.

Warto także wspomnieć o wpływie materiałów wideo na konwersję w działaniach e-marketingowych. Siłę rażenia video najlepiej obrazuje wykorzystanie go do e-mail marketingu. Maile zawierające treści w postaci filmu odznaczają się dużo wyższym współczynnikiem otwieralności i klikalności. Jest to na pewno świetny sposób na kierowanie ruchu na firmowe konto na YouTube. Finalnie chodzi oczywiście do zapoznanie się firmą, jej ofertą, bądź wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, która była naszym celem. Działania e-marketingowe to również wszelkiego rodzaju kampanie reklamowe typu PPC prowadzone w ramach kampanii Google Ads. Ich ważnym elementem jest reklama na platformie YouTube. To świetny sposób na promowanie materiałów video zamieszczanych na firmowym koncie. Co ważne, można ich również używać do akcji remarketingowych.

Dlaczego warto?

  • Dotarcie do swoich odbiorców – prowadzenie konta na YouTube pozwala dotrzeć do grupy docelowej, która z pewnością się tam znajduje; możliwość precyzyjnego targetowania przekazu zwiększa efektywność prowadzonych działań.
  • Zwiększenie sprzedaży – video content jest doskonałym narzędziem do wsparcia sprzedaży; umożliwia ciekawą prezentację oferty, sposobu działania produktów, ich wykorzystania, użytkowania, dzielenia się swoim know-how.
  • Wzrost zaangażowana odbiorców – video content w ramach prowadzonego konta na YouTube jest dużo bardziej angażującą formą treści; odbiorcy chętniej po nią sięgają, ponieważ lepiej odpowiada na ich potrzeby komunikacyjne.
  • Realizacja celów biznesowych – kanał na YouTube i video content pozwalają na realizację określonych przez markę celów; bardzo dobrze sprawdzają się do kreowania wizerunku, zwiększania świadomości marki, wsparcia sprzedaży, podniesienia poziomu konwersji, prezentacji usług, produktów.
  • Zwiększenie zasięgów w sieci – video content podnosi efektywność działań związanych z pozycjonowaniem w sieci, generuje ruch na stronę, jest świetnym źródłem pozyskiwania ruchu organicznego.
  • Wsparcie dla działań e-marketingowych – konto na YouTube rozszerza zakres działań, które można podejmować w ramach e-marketingu, a to bez wątpienia ma duży wpływ na podnoszenie ich efektywności.
  • Budowanie wizerunku – różne formy, którymi można posługiwać się w ramach video contentu, pozwalają na budowanie pożądanego i wiarygodnego wizerunku; przydatne, ciekawe i inspirujące treści wzmacniają pozycję marki na rynku.
  • Prowadzenie dialogu z odbiorcami – YouTube to również doskonała platforma, na której można bezpośrednio komunikować się ze swoimi odbiorcami, uzyskiwać od nich informację zwrotną, badać opinie; umożliwiają to komentarze zamieszczane pod treściami video. 

Najistotniejsze w procesie opracowywania strategii obecności na YouTube jest jasne określenie celów, które ma spełniać konto i publikowane na nim treści. Analizujemy potrzeby naszego klienta i śledzimy działania konkurencji w spójnych obszarach. Skupiamy się na precyzyjnym zdefiniowaniu grupy docelowej, do której przekaz będzie kierowany.

W oparciu o te dane powstaje strategia komunikacji, która z jednej strony realizuje cel Klienta, a z drugiej odpowiada na oczekiwania grupy docelowej. Obejmuje ona tematykę przewodnią kanału, format treści, konwencję i styl komunikacji. Po zakończeniu prac koncepcyjnych, podejmujemy prace produkcyjne materiałów wideo. W ramach tych działań możemy również podjąć współpracę z vlogerami i influencerami.

Ostatnie dwa etapy to dystrybucja treści i mierzenie efektów działań. Pracujemy nad promowaniem treści i dotarciem do wyznaczonej grupy docelowej. Wsparciem w tym obszarze są najróżniejsze działania i narzędzia z zakresu e-marketingu, które dostosowujemy do osiągnięcia jak najlepszych efektów. Analizując ich wyniki, podejmujemy niezbędne kroki optymalizacyjne.

Pinterest

Społeczność Pinterest (nie tylko w Polsce) jest dość mocno określona. Profil użytkownika umocnił się na tyle, że doskonale wiemy, do kogo kierujemy przekaz marketingowy. Kim zatem jest Pinners? Chociaż tu należałoby użyć rodzaju żeńskiego. Pinnerka jest kobietą – kobiety stanowią prawie 80% całej społeczności. Ujednolicając nieco statystyki, można napisać, że to grupa kobiet młodych. Największy procent stanowią użytkowniczki w wieku 18-35 lat. Kolejne dane pokazują, że siły zaczynają rozkładać się nieco inaczej. Jeśli chodzi o najnowsze rejestracje w serwisie, już 40% z nich stanowią mężczyźni.

Jakie są ich zainteresowania użytkowników pinteresta? Najłatwiej można je określić przez najpopularniejsze na portalu kategorie treści. Mogą nam one posłużyć do oszacowania możliwości sprzedażowych naszych produktów czy usług. Najchętniej pinowane treści dotyczą kulinariów. Na niższych pozycjach znajdują się tematy związane z rzemiosłem artystycznym, dekoracją, w tym oczywiście wszystkie z kategorii DIY. W tym zestawieniu nie może zabraknąć zdjęć mody damskiej, wszystkiego, co związane jest ze ślubem czy sztuką. Na tablicy użytkowników możemy znaleźć treści związane z branżą beauty, zdrowiem i fitnessem. Do popularnych należą także kategorie: dzieci, edukacja, podróże, fotografia.

Biorąc pod uwagę, że publiczność Pinterest jest zainteresowana także przekazem dotyczący nawet mniej popularnych kategorii (np. technologia, historia) to marketing w ramach serwisu ma ogromne szanse na zarezonowanie z dużą grupą użytkowników.

W kontekście grupy docelowej i jej potrzeb dość łatwo można opisać potencjał marketingowy samej platformy i jej fenomen. Przede wszystkim Pinterest ma ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Oczywiście należy przy tym brać pod uwagę specyfikę grupy docelowej obecnej na Pinterest i preferowanych branż.

Jeśli przyjrzymy się badaniom dotyczącym procesu zakupowego w sieci, zobaczymy, że ponad połowa pomysłów zakupowych ma źródło właśnie na Pinterest (w porównaniu z innymi platformami Social Media i nawet wyszukiwarką Google'a). Użytkownicy odkrywają tam nowe produkty i poszukują tych z konkretnych kategorii. To, z czym się zetknęli – konkretne oferty – przekładają się na ich decyzje zakupowe. Są to zarówno akcje spontaniczne, jak i wcześniej zaplanowane.

Poza jasnym udziałem platformy w podejmowaniu decyzji zakupowej, jako źródła pomysłów, ważne jest również innego rodzaju wsparcie w procesie zakupowym. Pinterest wykorzystywany jest również do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach, którymi użytkownicy są zainteresowani.

Wisienką na torcie jest funkcjonalność, która umożliwia markom i producentom skrócenie ścieżki zakupowej i zaprezentowanie oferty na samej platformie. Mowa tutaj o Rich Pins, które mogą służyć jako karta produktu. Do pina dołączamy zdjęcie produktu i co najważniejsze mamy możliwość wprowadzenia jego ceny oraz informacji o dostępności.

Tego typu piny mają ewidentnie prosprzedażowy charakter. Pinterest może być ponadto bezpośrednio połączony z naszą platformą zakupową, gdzie zainteresowana osoba dokona zakupu.

Dlaczego warto?

  • Sprzedaż – konto na Pinterest może z powodzeniem służyć do generowania sprzedaży dla Twojej firmy, stanowiąc początek ścieżki zakupowej klienta, będąc uzupełnieniem strony internetowej.
  • Budowanie świadomości marki – przemyślana strategia prowadzenia profilu na Pinterest zwiększa świadomość marki i oferowanych przez nią produktów.
  • Zaangażowanie – Pinterest jest platformą społecznościową, która pozwala na nawiązywanie wartościowych relacji marek z odbiorcami, zwiększając ich zaangażowanie, które z czasem owocuje lojalnością wobec marki. 
  • Polecenia – re-piny interesującego użytkowników contentu działają jak polecenia, mają ważny udział w społecznościowym promowaniu produktów lub usług i wpływają na decyzje zakupowe innych osób.
  • Pozycjonowanie – wykorzystanie SEO-writingu w przypadku publikowanych treści, wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Prowadzenie profilu prowadzimy skupiając się w szczególności na strategii komunikacji. Podstawą do opracowania przez nas strategii są cele biznesowe naszego klienta. Od czego zaczynamy pracę?

Analizujemy otoczenie konkurencyjne marki i precyzujemy grupy odbiorców, które chcemy zaangażować.

Obserwujemy i określamy trendy komunikacyjne w danej kategorii i branży. Na tej podstawie projektujemy przekaz – jego styl, oprawę wizualną, również w postaci zdjęć, a także określamy najskuteczniejszy sposób dotarcia do grupy docelowej. Pinterest nie jest kanałem, który opiera się tylko na publikacji atrakcyjnych zdjęć. Prowadzenie profilu składa się z regularnego kontaktu z użytkownikami.

Projektujemy i wdrażamy działania, które pomagają budować zaangażowaną społeczność. Jesteśmy aktywnymi moderatorami. Sporą uwagę poświęcamy analizie wyników naszych działań, wykorzystując w tym celu narzędzia. Dzięki temu nie tylko jesteśmy w stanie podejmować trafne decyzje, ale również optymalizować działania pod kątem ich skuteczności.

Twitter

Twitter jest platformą mediów społecznościowych o mniejszym zasięgu niż Facebook czy Instagram. Jego potencjał w Polsce jest wciąż niedoceniany. Konto na Twitterze powoli Ci dotrzeć do osób, dla których serwis jest narzędziem pracy i komunikacji, zarówno poprzez zamieszczanie treści i reagowanie na komentarze, jak i reklamę.

Potencjalna trudność w prowadzeniu konta na Twitterze wynika ze stylu komunikacji, który jest reakcją na wydarzenia i jednocześnie dyskusją. Tweety mają angażować, bo Twitter służy do mówienia o tym, co aktualne i pozwala użytkownikom na natychmiastową reakcję. Osoba, która korzysta z Twittera dzieli się tym, co dla niej istotne.

W ten sposób możesz poznać swoich odbiorców, dowiedzieć się co ich interesuje, jakie mają potrzeby, jak reagują. To cenne informacje, które przydają się podczas projektowania komunikacji. Wiedzę tę warto wykorzystać jako kontekst do promocji marki i oferty. Jako że na Twitterze mamy dostęp do dyskusji i komentarzy dotyczących bieżących wydarzeń, konto na Twitterze możesz wykorzystać do działań Real Time Marketing prowadzonych na innych platformach, np. Facebooku.

Prowadzenie profilu to wejście w świat, który z założenia jest demokratyczny. Oznacza to, że nie znajdziemy tu, jak chociażby na Facebooku, dedykowanych markom profili. Z poziomu konta każdy użytkownik jest równy - firma, osoba prywatna, polityk czy dziennikarz. Warto mieć na uwadze, że Twitter nie różnicuje pod tym względem użytkowników. Tutaj wszystko powstaje w oparciu o interakcje wynikające z rozmowy.

Jaka komunikacja będzie efektywna? Z pewnością autentyczna. Właśnie taka najbardziej zaangażuje. Przy czym pamiętajmy, że poziom, na jakim tworzy się relacje z użytkownikiem, może być partnerski. Druga istotna sprawa to wymienianie się prywatnymi wiadomościami z obserwatorami. To bardzo korzystne dla firmy rozwiązanie ze sprzedażowego punktu widzenia. Skoro konta nie są dzielone na prywatne i firmowe, w imieniu marki można wysłać prywatną wiadomość do dowolnego użytkownika. Jest to szeroko wykorzystywane np. do komunikacji posprzedażowej lub konkursowej, kiedy dopinamy proces wysyłania nagród.

Konto na Twitterze może być doskonałym miernikiem jakości rozmowy, a zatem i jakości zamieszczanych treści. W tym przypadku proces zaangażowania użytkowników i jego efekty wyglądają nieco inaczej niż na innych portalach. Re-tweetowanie treści lub dołączenie do dyskusji to podstawowe aktywności, które w ramach interakcji mogą podjąć użytkownicy. Te działania, z punktu widzenia intencji i skutków znacznie różnią się np. od kliknięcia lajka na Facebooku. Dużo bardziej przypominają share'owanie contentu czy komentowanie posta. Podjęcie takich interakcji oznacza większe zaangażowanie i zachęcenie użytkowników do działania, co nie jest takie proste. Użytkownicy nie będą tracić czasu na dyskutowanie o tematach, które ich nie interesują. Zaangażowanie lub jego brak związane są z jakością wpisów. Dlatego content na Twitterze musi być ciekawy, inspirujący, ma po prostu zachęcać do rozmowy.

Niemały wpływ na jakość publikowanego contentu ma oczywiście krótka forma tweetów. Komunikat ograniczony do 140 znaków wymaga skupienia na tym, co najistotniejsze. Dla twórcy postów może to być problematyczne, jednak użytkownicy otrzymują konkretne wypowiedzi bez niepotrzebnej i często mało interesującej nadbudowy. Odpowiada to również sposobowi, w jaki lubimy się komunikować - ludzie z niechęcią podchodzą do długich wypowiedzi. Rzadko kiedy mogą faktycznie skupić się na dłuższej treści i poświęcić jej czas, nie wspominając o rozmowie. Sama komunikacja, szczególnie online, jest dynamiczna, a Twitter doskonale w nią wpasowuje się.

Jednym z najpowszechniej powtarzanych mitów jest to, że na Twitterze spotkamy głównie dziennikarzy i polityków. Ten mit często sprawia, że błędnie określamy potencjał tej platformy. Owszem, dziennikarze i politycy są istotną grupą aktywnych uczestników Twittera, ale nie najliczniejszą. Wynika to z tego, że użytkownicy Ci, publikują niezwykle atrakcyjny dla innych content. Tematy związane z szeroko pojętą polityką są zwyczajnie angażujące i często cytowane przez media. Punkt ciężkości w tym przypadku spoczywa na contencie, a nie na grupie użytkowników.

Dlaczego warto?

  • Autentyczny dialog – spełnienie oczekiwań użytkowników, którzy chcą, by komunikacja z markami i firmami była prawdziwa, bardziej osobista, zaangażowana.
  • Real time marketing – doskonała platforma, która pozwala na wykorzystanie potencjału komunikacyjnego bazującego na szybkiej reakcji.
  • Komunikacja w czasie rzeczywistym – wsparcie obsługi klienta, sprzedaży, natychmiastowy feedback, możliwość szybkiej reakcji na potrzeby klientów.
  • Monitoring obecności – szybka i łatwa analiza obecności marki w świadomości użytkowników oraz możliwość obserwowania contentu powiązanego z wyspecjalizowanymi branżami.
  • Zwiększenie świadomości marki – zaangażowanie w bezpośrednią komunikację z odbiorcami, reagowanie na istotne z punktu widzenia marki, bieżące wydarzenia budują jej świadomość wśród potencjalnych klientów.
  • Zwiększenie zaangażowania – prowadzenie autentycznego dialogu z odbiorcami znacząco wpływa na ich zaangażowanie, aktywizuje do uczestnictwa wydarzeniach związanych z działalnością firmy. 
  • Budowanie pozycji eksperta – Twitter skupia wielu specjalistów branżowych, pozwala na prowadzenie dialogu z zainteresowanymi i publikację wysokiej jakości contentu.
  • Wsparcie wizerunkowe i sprzedażowe – dzięki wartościowemu dialogowi i byciu tu i teraz marki zyskują w oczach swoich odbiorców, a to przekłada się nie sprzedaż. 

Prowadząc konto na Twitterze wykorzystujemy dostępne w ramach platformy narzędzia:

  • Tworzenie ankiet, które umożliwiają pozyskanie feedbacku od klientów.
  • Wewnętrzna wyszukiwarka, która pozwala na efektywne monitorowanie dyskusji toczących się w obrębie związanych z marką fraz.
  • Tworzenie list dzięki którym w obrębie interesującej nas tematyki, w tym  także treści publikowanych przez influencerów i dziennikarzy jesteśmy na bieżąco.
  • Kreowanie momentów ułatwiających na przykład prezentowanie oferty lub ważnych wydarzeń z możliwością wzbogacenia ich o tweety użytkowników.
  • Prowadzenie transmisji live, które stają się jedną z bardziej popularnych form komunikacji w ostatnim czasie.

Działania, które podejmujemy, mają charakter angażujący i monitorujący. Z jednej strony wchodzimy w interakcje z użytkownikami, inicjując dyskusje, zachęcając ich do angażowania się i budując ciekawy content. Z drugiej monitorujemy istotne dla marki lub firmy rozmowy i wydarzenia, tak by jak najpełniej wykorzystać ich potencjał komunikacyjny. Obowiązkowo mierzymy skuteczność naszych działań, korzystając z dostępnych na rynku narzędzi analitycznych. Na każdym etapie optymalizujemy rozwiązania, tak by efekty przynosiły oczekiwane przez naszych klientów efekty.

Threads

Threads, aplikacja opracowana przez twórców Instagrama, będąca częścią koncernu Meta, zadebiutowała w Europie w połowie grudnia 2023 roku, szybko zdobywając popularność i otwierając nowe możliwości dla firm i marek. Jest bezpośrednim rywalem platformy X (znanego wcześniej jako Twitter). Aplikacja Threads (po polsku: wątki) wprowadza innowacyjny sposób na interakcję online i otwiera możliwość budowania zaangażowanych i aktywnych społeczności wokół marek.  

Aplikacja została zaprojektowana z myślą o tworzeniu i dzieleniu się krótkimi wpisami. To przestrzeń, gdzie społeczności mogą swobodnie dyskutować na różnorodne tematy, od aktualnych wydarzeń po nadchodzące trendy. Dzięki integracji z Instagramem, Threads oferuje płynne przejście między obiema platformami, umożliwiając łatwe zarządzanie kontem i zwiększając zasięg komunikacji. 

Użytkownicy mogą śledzić aktywności innych, reagować na posty poprzez polubienia i komentarze, a także przekazywać interesujące treści dalej. Warto zaznaczyć, że długość postów jest ograniczona do 500 znaków, co sprzyja zwięzłości i klarowności komunikatów. Na chwilę obecną Threads nie zawiera reklam (sytuacja ta może ulec zmianie w przyszłości). 

Threads jest doskonałym miejscem dla każdego, kto pragnie dzielić się swoimi przemyśleniami i ideami poprzez dynamiczne wątki. To idealna przestrzeń dla tych, którzy chcą być na bieżąco z aktualnymi trendami, eksplorować świeże treści i nawiązywać kontakt z osobami o podobnych zainteresowaniach. 

Platforma ta jest również nieocenionym narzędziem dla osób i marek dążących do tworzenia i utrzymywania mocnych relacji z ich odbiorcami. Threads może stanowić znakomitą bazę dla firm, które pragną angażować się w głębokie rozmowy dotyczące ich produktów lub usług, a także dla wszystkich, którzy chcą kształtować i wzmacniać swoją markę osobistą. 

Dla marek posiadających produkty lub usługi, które mogą stać się przedmiotem dyskusji na tematy związane z wartościami czy jakością, Threads oferuje unikalną okazję do wyróżnienia się i zbudowania silnej pozycji na rynku.

Dlaczego warto prowadzić profil w Threads?

Threads otwiera przed Twoją firmą nowe horyzonty w komunikacji online. Jako platforma skupiająca się na krótkich, angażujących postach, daje możliwość szybkiego dotarcia do szerokiej publiczności. Brak intensywnego szumu informacyjnego, który często towarzyszy bardziej ugruntowanym platformom, sprawia, że Threads jest idealnym miejscem do budowania silnych relacji z odbiorcami i efektywnego promowania Twojej marki. Dodatkowo, podkreśla świadomość i podążanie marki za trendami.  

Threads, jako nowa i dynamicznie rozwijająca się platforma mediów społecznościowych, oferuje szereg korzyści dla firm. Oto dlaczego warto rozważyć prowadzenie profilu na Threads: 

  • Nowatorskie podejście do komunikacji. Threads skupia się na krótkich, angażujących postach, co sprzyja szybkiej i skutecznej komunikacji z odbiorcami.
  • Wysoki potencjał zasięgu. Brak szumu informacyjnego, charakterystycznego dla bardziej ugruntowanych platform, zwiększa widoczność Twoich treści. 
  • Budowanie społeczności. Threads jest idealnym miejscem do tworzenia i pielęgnowania społeczności wokół Twojej marki, co jest kluczowe w budowaniu lojalności klientów. 
  • Bezpośrednia interakcja z odbiorcami. Platforma umożliwia bezpośrednią komunikację z odbiorcami, co pozwala na szybkie rozwiązywanie ich problemów i odpowiadanie na pytania, a także dokładne poznanie grupy docelowej – jej preferencji czy bolączek. 
  • Idealne narzędzie do tworzenia eksperckich wątków. Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, Threads pozwala na tworzenie wątków eksperckich, które otwierają dyskusję z odbiorcami i pomagają budować autorytet. 
  • Budowanie silnych marek osobistych. Dla osób chcących budować swoją markę osobistą, Threads oferuje miejsce do prezentowania oryginalnych perspektyw i eksperckiego podejścia. 
  • Nawiązywanie głębokich relacji. Threads umożliwia nawiązywanie dyskusji z odbiorcami, co jest nieocenione w budowaniu wizerunku marki, a także trwałych i pozytywnych relacji z klientami. 
  • Odkrywanie i reagowanie na trendy. Szybka adaptacja do zmieniających się trendów jest możliwa dzięki dynamicznej naturze Threads, co pozwala na utrzymanie aktualności i atrakcyjności Twojej marki. 
  • Integracja z Instagramem. Aplikacja stwarza dodatkowe możliwości promocyjne i zwiększa zasięg działań marketingowych. 

Założenie profilu na Threads może okazać się strategicznym krokiem dla każdej marki, która chce być na bieżąco z najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, ale jednocześnie zależy jej na tworzeniu zaangażowanej społeczności ambasadorów. 

Prowadząc konto na Threads, zyskujemy możliowść budowania silnej i zaangażowanej społeczności

W Ideo Force rozumiemy unikalny charakter i możliwości, jakie oferuje Threads. Nasze działania na tej platformie są skoncentrowane na tworzeniu spersonalizowanych strategii, które pomogą Twojej marce zaistnieć i rozwijać się w tym nowym środowisku. 

  • Tworzymy angażujące treści, które przyciągają uwagę i zachęcają do dyskusji. 
  • Nasz zespół ekspertów dba o to, aby każdy post był zgodny z tożsamością Twojej marki i przemawiał do Twojej grupy docelowej. 
  • Skupiamy się na tworzeniu silnej społeczności wokół Twojej marki, zachęcając do interakcji i budowania relacji z obserwatorami. 
  • Regularnie analizujemy wyniki działań na Threads, dostosowując strategię do zmieniających się trendów i preferencji odbiorców, aby maksymalizować efektywność Twoich działań marketingowych.  
  • Wykorzystujemy synergiczne połączenie Threads z Instagramem, aby zwiększyć zasięg Twoich działań i dotrzeć do jeszcze szerszej publiczności.  
  • Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami i wykorzystujemy je w strategii komunikacji, aby Twoja marka była zawsze aktualna i atrakcyjna dla odbiorców. 

Threads to obiecująca platforma, która oferuje nowe możliwości w zakresie komunikacji i budowania relacji z klientami. Jako agencja Ideo Force, jesteśmy gotowi pomóc Ci wykorzystać ten potencjał, tworząc spersonalizowane strategie, które pozwolą Twojej marce zaistnieć i rozwijać się w tym ekscytującym środowisku. Zapraszamy do współpracy i odkrycia, jak Threads może wzmocnić Twoją obecność w mediach społecznościowych. 

Monitoring marki

Gdy zachodzi potrzeba, prowadzimy monitoring marki. Jest to kompleksowa analiza obecności marki, która obejmuje między innymi śledzenie wzmianek i przegląd publikacji na temat marki oraz pojawiające się w sieci wypowiedzi użytkowników. Dzięki informacjom na ten temat jesteśmy w stanie opracować kompleksową strategię marketingową, która uwzględni opinie klientów o marce i tym samym pozwoli nadać komunikacji zupełnie nową jakość, bo zgodną z ich oczekiwaniami.

Monitoring marki, nie dotyczy jedynie firmy, ale obejmuje również jej konkurencję. Celem jest uzyskanie informacji o działaniach marketingowych innych marek, tak by móc na ich podstawie zaplanować rozwiązania, które pomogą w budowaniu przewagi konkurencyjnej i pozwolą wyróżnić się na rynku.

Realizujemy KPI poprzez Social Media!
Zwiększamy ROI z każdej inwestycji!
Pomożemy!

 

Mamy pełną wiedzę i wieloletnie doświadczenie na temat monitorowania marek w sieci, dzięki temu nasi klienci mogą odnosić sukcesy – od wizerunkowych po sprzedażowe. Efektem współpracy z marką iParts, która sprzedaje części samochodowe było m.in.: dotarcie do grupy docelowej i tym samym zwiększenie ruchu na stronie sklepu, przeprowadzenie kampanii reklamowych skutkujących nawet 150 tysięcznym zasięgiem czy budowanie fanpage od postaw (w pół roku podwoiliśmy liczbę fanów). Działania naszych specjalistów na rzecz marki Cobi, producenta, importera i dystrybutora zabawek przyniosły równie świetne efekty w postaci wzrostu liczby odsłon, użytkowników i transakcji.

W celu monitorowania marek korzystamy z narzędzi o najwyższej skuteczności. Wśród nich są SentiOne i Brand24. Korzystamy również z usług Google, w tym narzędzia, jakim jest Google Alerts. Jest to usługa wykrywająca i powiadamiająca o zmianach treści związanych z wybranym tematem. Staramy się, aby uzyskane przez nas dane pochodziły nie tylko z różnych źródeł, ale prezentowały szeroki punkt widzenia.

Najczęstsze pytania

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebook?

Wycena usługi prowadzenia fanpage na Facebooku jest zupełnie indywidualną kwestią dla każdego klienta. Na ostateczną cenę składa się wiele czynników i może się ona wahać od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych. Rozbieżność jest ogromna, tak samo, jak ogromne są różnice między fanpage’ami. Zatem jakie czynniki wpływają na koszty?

  • Wielkość i stopień rozwinięcia fanpage’a - stworzenie profilu od nowa i budowanie grupy odbiorców od zera jest bardziej wymagające niż dbanie o fanpage, który posiada już swoją historię i grono fanów.
  • Częstotliwość publikowania - każda branża wymaga indywidualnej strategii publikacji postów. Jeśli posiadasz niewielką, lokalną restaurację wystarczą 2-3 posty w tygodniu, i to zwykle jest minimum. Istnieje też możliwość np. codziennej publikacji i w tym przypadku koszty są znacznie wyższe.
  • Materiały - powierzając swój fanpage agencji, nadal musisz dostarczać materiały do publikacji. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, pamiętaj - organizacja sesji zdjęciowych, transmisje live, czy obecność agentów na Twoich wydarzeniach dodatkowo kosztuje.
  • Kampanie reklamowe - budżet na reklamę jest liczony oddzielnie niż koszty obsługi profilu. To, ile miesięcznie wydasz na kampanię, zależało będzie od przyjętej strategii.
Z jakich serwisów społecznościowych korzystają użytkownicy w Polsce?

Nie da się ukryć, że social media skradły serca ludzi. Aż 19 milionów Polaków korzysta z serwisów społecznościowych - jest to aż połowa całej populacji. Jednak z jakich portali korzystamy najczęściej? Za tym wynikiem kryje się zacięta walka najpopularniejszych platform społecznościowych, a rezultat jest dosyć zadziwiający.

Według raportu Hootsuite “Digital 2020” opublikowanego w lutym 2020 roku, największą popularnością w Polsce cieszy się… YouTube (aż 92% użytkowników social mediów). Facebook, którego prawdopodobnie typowałeś na pierwsze miejsce, depcze mu po piętach z wynikiem 89%. Ostatnie miejsce na podium zajął Facebook Messenger, którego do komunikacji używa 72% badanych. Te serwisy zdecydowanie królują w Polskim Internecie, jednak nie należy zapominać o ich pozostałych konkurentach. Tuż za Messengerem, z wynikiem 55% uplasował się (najpopularniejszy na świecie) Instagram. Zaraz za nim, światowy konkurent Messengera - Whatsapp (45%). Zaskakujący jest też wynik bardzo popularnego na całym świecie Twittera - tylko 35%. Być może jesteś ciekaw, jak w tym zestawieniu wypadł zyskujący coraz większą popularność TikTok? Bardzo słabo - korzysta z niego zaledwie 15% użytkowników.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki social media?

Social media dają mnóstwo możliwości dla rozwoju Twojej firmy. Prowadząc ciekawy profil, z łatwością możesz pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększać sprzedaż. Jak to zrobić?

Przede wszystkim - kampanie. Media społecznościowe gromadzą mnóstwo przydatnych  informacji na temat użytkowników - znają ich płeć, wiek oraz zainteresowania. Podczas tworzenia kampanii reklamowej możesz bez limitu korzystać z tych wszystkich informacji i tworzyć doskonale zoptymalizowane grupy odbiorców, do których skierujesz spersonalizowane treści.

Szybka i sprawna komunikacja - jak już wiesz, z Messengera korzysta aż 72% użytkowników social mediów. Umożliwiając kontakt z Twoją firmą za pomocą tego komunikatora, niezwykle ułatwiasz klientom ten proces, co zachęca ich do zadawania pytań.

Rozrywka i ciekawostki - publikując ciekawe i angażujące posty, zatrzymujesz przy sobie odbiorców i zyskujesz ich sympatię i lojalność, a odpowiadając na komentarze, udowadniasz, że zawsze mogą na Ciebie liczyć. Pokaż im swoich pracowników, uchyl rąbka tajemnicy o procesie produkcyjnym i daj się polubić, a przekonasz się, jak wpłynie to na sprzedaż.

Dlaczego obsługę social media warto powierzyć agencji?

Prowadzenie profilu w social mediach może wydawać się błahostką, przecież każdy go ma i jakoś sobie radzi. Napisanie posta na Facebooka czy Instagrama faktycznie nie jest skomplikowane, ale napisanie dobrego posta - to już twardszy orzech do zgryzienia.

Treść musi być przyjemna do czytania, obrazek przyciągający uwagę, a całość zachęcająca do działania. Platformy społecznościowe nakładają na komercyjne profile mnóstwo wymagań i nawet najmniejszy błąd może kosztować dużą utratę zasięgu. Dodatkowo prowadzenie jednego, a tym bardziej kilku fanpage’y jednocześnie wymaga bardzo dużo cennego czasu od właściciela strony.

Powierzając obsługę swojego profilu agencji marketingowej, masz pewność, że Twoje posty będą chwytliwe i konwertujące. Nad Twoim fanpage’em będą czuwać profesjonaliści - specjalista social media (który nie tylko zadba o systematyczną publikację konwertujących postów i przeprowadzi kampanie reklamowe, ale także będzie na bieżąco analizować wyniki i optymalizować kampanie) oraz grafik komputerowy (do którego należało będzie tworzenie unikalnych i przyciągających uwagę obrazów). Treści będą pojawiały się regularnie, zgodnie ze wspólnie ustaloną strategią, a żaden komentarz nie pozostanie bez odpowiedzi, dzięki czemu utrzymasz stałą interakcję ze swoimi fanami.

Dlaczego warto monitorować markę?

Monitoring internetu powinien mieć miejsce, jeszcze przed podjęciem istotnych strategicznych decyzji, a więc stanowić bazę wyjściową dla wszystkich następujących po nim działaniach. Z pewnością nie jest czynnością jednorazową, a cyklicznym sprawdzaniem kondycji firmy, w tym również badaniem jej pozycji na rynku.

Decydując się na monitoring mediów społecznościowych będziemy w stanie określić to, na jakim poziomie skuteczności jest nasza komunikacja z fanami profili. Najkrócej rzecz ujmując, monitoring social media pokaże, czy prezentowany przez nas content spełnia ich oczekiwania. Skupiając się w dużej mierze na skutecznej komunikacji z użytkownikami nie możemy zapominać o roli, jaką odgrywa monitoring mediów i to nie tylko społecznościowych. Internet jest bowiem medium, które wymaga ujęcia z szerokiej perspektywy.

Oto przykładowe korzyści, które zyskasz w ramach monitoringu prowadzonego przez naszych specjalistów:

  • Wiedzę o klientach i  zachowaniach konsumenckich, dzięki której właściwie przedstawisz ofertę, a także dopracujesz proces sprzedaży i poprawisz obsługę klienta.
  • Informacje o działaniach konkurencji, które pozwolą zyskać nad nią przewagę. 
  • Wartościowe dane niezbędne do opracowania strategii działania w ramach mediów społecznościowych.
  • Wiedzę na temat wizerunku firmy w sieci, w tym poznanie ewentualnego źródła kryzysu wizerunkowego, a dzięki nam stworzenie rozwiązania, które poprawi opinię o marce.
  • Dostęp do analizy, która powstaje dzięki funkcjonalnościom najlepszych na rynku narzędzi.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego_warto_z_nami_wspolpracowac_ideo_force

Prowadzimy z sukcesami skuteczną promocję marek w social media - zarządzane przez nas profile niejednokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii według rankingu Sotrender.

Wykorzystujemy media społecznościowe do prowadzenia zróżnicowanej interakcji z użytkownikami.

W naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz kreacje graficzne.

Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego.

W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających komunikację w social media - np. SentiOne, Brand24, Sotrender.

Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie.

Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.

Nasze działania opierają się na ustalonym planie, obserwacji konkurencji oraz monitoringu trendów.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

W ramach reklam na Facebooku oferujemy kompleksową obsługę kampanii. Zarządzamy kampanią, monitorujemy, mierzymy jej skuteczność, konfigurujemy Pixel Facebooka.
Obsługujemy kampanie na Instagramie, wykorzystując przy tym pełny potencjał narzędzia Instagram Ads. Założymy konto (lub przekształcimy je w profesjonalne), skonfigurujemy narzędzia, zaplanujemy czas kampanii i budżet.
LinkedIn Ads umożliwia precyzyjne targetowanie reklamy na podstawie danych takich, jak stanowisko i funkcja pełniona w organizacji, zakres działalności firmy, wykształcenie czy obecność użytkownika w grupach serwisu.
W Pinterest Ads Manager mamy do dyspozycji promowane piny w formie grafiki, filmu, piny karuzelowe oraz piny promujące aplikacje. Wybierzemy odpowiedni format i przygotujemy kreację pozwalającą zrealizować cele.
Poprzez Snapchat Ads promujemy markę w jednej z popularniejszych aplikacji opartej na przekazie wizualnym. Wybieramy cel adekwatny do Twoich potrzeb, jak na przykład ruch w witrynie, kontakt użytkowników z firmą czy budowanie świadomości marki.
Nasi specjaliści określą cel kampanii i dopasują reklamę do grupy docelowej – z Twitter Ads można precyzyjnie targetować reklamę – oraz skierują przekaz na podstawie słów kluczowych.
Kampanie reklamowe wygenerują ruch na Twojej stronie, liczbę pobranych aplikacji, przyciągają konwertujących użytkowników (np. zostawiających dane kontaktowe).
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.