Prowadzenie social media

Dzięki mediom społecznościowym masz wiele możliwości kreowania wizerunku, zwiększania rozpoznawalności, komunikowania się z klientami oraz informowania. Uwzględnij prowadzenie social media w swojej strategii firmy.

Social media to obecnie najdynamiczniej rozwijający się kanał marketingu internetowego. Informacje, jakie marka przekazuje swoim klientom za pomocą mediów społecznościowych, mają ogromny wpływ na ich decyzje zakupowe. Wiemy, jak zamienić obserwatorów w klientów. Zobacz, na czym polega prowadzenie social media przez nasz zespół.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Marketing social media

Aktywność marek w social media jest już niemal obowiązkowa. Swoje profile prowadzą nie tylko duże brandy. Jest wśród nich wiele małych i średnich firm – one również doceniły potencjał mediów społecznościowych.

Prowadzenie social media polega nie tylko publikowaniu postów czy odpowiadaniu na komentarze i wiadomości. Kluczowe jest budowanie grupy zaangażowanych odbiorców marki, co jest możliwe dzięki dostarczaniu interesującego contentu, wchodzenia z obserwatorami w interakcję oraz reklamę. Równie ważne jest bycie na bieżąco z wydarzeniami mogącymi zainteresować odbiorców, a także regularne publikowanie postów i relacji. Działania w ramach social media marketingu, w tym prowadzenie fanpage’a, kreują pozytywny wizerunek firmy, a to przekłada się na wzrost świadomości użytkowników zarówno o marce, jak i jej produktach.

Działanie w social media

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecność firmy na tym kanale jest praktycznie obowiązkowa. Z przeprowadzonego przez nas badania wśród użytkowników mediów społecznościowych wynika, że przeciętna osoba korzysta aktywnie z co najmniej dwóch serwisów. Dlatego oprócz prowadzenia fanpage np. na Facebooku, marka powinna być obecna również w innych serwisach dopasowanych do grupy docelowej (np. Twitter czy Instagram).

Działania naszej firmy w ramach usługi prowadzenia stron firmowych w mediach społecznościowych wpływają bezpośrednio na zwiększenie zaangażowania użytkowników, wzrost liczby osób lubiących lub obserwujących profil, budowanie rozpoznawalności brandu, a ten ma coraz większe znaczenie, także w przypadku pozycjonowania strony www. Im więcej osób będzie wyszukiwać Twój brand w wyszukiwarce Google, tym większa szansa na to, że strona będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, a oferta dotrze do szerszego grona odbiorców firmy.

Prawidłowe prowadzenie social media przyczynia się do pozyskania większej liczby konwersji i rozwoju twojego biznesu, a co za tym idzie, zyskania przewagi w branży.

Poprowadzimy Twój profil w social media!

Dlaczego warto prowadzić social media?

Media społecznościowe są potężnym narzędziem w rękach świadomej marki. To dzięki nim, szereg informacji o marce przekazywany jest w odpowiedniej formie i we właściwym dla odbiorcy czasie. Dlatego marketing firmy , która chce zajmować określoną pozycję na rynku, powinien uwzględniać obecność w social media. Co dokładnie firma zyskuje przez prowadzenie fanpage na tego typu serwisach?

  • Dotarcie do potencjalnych klientów – z samego Facebooka w Polsce korzysta obecnie ponad 20 milionów użytkowników internetu w Polsce, wśród nich są także Twoi klienci.
  • Budowanie świadomości marki – dzięki nieograniczonym możliwościom publikacji contentu oraz różnorodności form, od statycznych postów, poprzez video, relacje czy transmisje na żywo (np. na Facebooku) mamy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców.
  • Interakcja z użytkownikami w czasie rzeczywistym – tylko media społecznościowe dają możliwość natychmiastowej reakcji na zapytania i potrzeby naszych potencjalnych klientów.
  • Budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki oraz ambasadorów marki – w mediach społecznościowych mamy możliwość uzyskania od razu feedbacku od naszej społeczności, poprzez odpowiednie narzędzia jesteśmy w stanie budować zaangażowanie i zaufanie do naszej marki.
  • Możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej – poprzez kampanie reklamowe w social media, możemy precyzyjnie targetować nasze komunikaty i dzięki temu docierać do ściśle określonej grupy odbiorców, która oczekuje od nas informacji zgodnych z jej potrzebami.
  • Wzrost ruchu na stronie internetowej – zaangażowanie obserwatorów w mediach społecznościowych przekłada się w późniejszym okresie na wzrost ruchu na stronie www. Internauci poszukując w sieci informacji na temat marki, w naturalny sposób trafią na stronę internetową.
  • Rozwijanie sprzedaży – budowanie zaangażowania, pozyskiwanie ambasadorów marki i szeroko rozumiana komunikacja poprzez social media przekłada się na wzrost zainteresowania użytkowników produktami lub usługami, a w efekcie na zwiększenie sprzedaży, na czym z pewnością każdej firmie zwłaszcza z branży e-commerce zależy. 

Jak działamy w social media?

Właściwą obsługę profilu (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest i wiele innych) w zakresie mediów społecznościowych musi poprzedzić przekazanie przez Klienta niezbędnych informacji i materiałów, a następnie ustalenie ostatecznego kształtu publikowanych postów. Pracę rozpoczynamy od spotkania warsztatowego z Klientem, na którym doprecyzujemy strategię działania, zaprezentujemy plan działań, określimy cechy komunikacji i zakres tematyczny treści w ramach postów. Z klientami pracujemy z reguły w sprintach tygodniowych. Każdy cykl składa się z kilku stałych etapów. Na koniec miesiąca przygotowujemy raport z efektów uzyskanych na profilu.

Oferujemy aktywne prowadzenie profili na portalach społecznościowych (w tym odpowiadanie na wiadomości i komentarze) oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Stworzymy posty, które wypromują Twoja firmę w social media. Zajmujemy się również projektowaniem, jak i obsługa kampanii reklamowych oraz przygotowujemy raport z ich przebiegu. Każdy nasz klient obsługiwany jest przez zespół projektowy, w skład którego wchodzą: Account Manager, Social Media Manager, Creative and Content Manager, Copywriter oraz Grafik.

Z pewnością, jedną z częściej oczekiwanych odpowiedzi, jest ta na pytanie: ile kosztuje prowadzenie fanpage? Wszystko zależy m.in. od stopnia zaangażowania marki w dotychczasowe posunięcia w social media (być może konieczne będzie dopiero stworzenie profilu) kondycji profilu, rodzaju branży przy uwzględnieniu poziomu konkurencyjności i skalę działalności. Należy również wziąć pod uwagę kampanie reklamowe czy liczbę postów.

Skontaktuj się z nami, powiedz czego oczekujesz, a my na podstawie danych, które otrzymamy przygotujemy ofertę, która odpowie Twoje na potrzeby oraz wycenę usługi.

prowadzenie-social-media

Monitoring marki

Dzisiaj do klientów nie wystarczy jedynie mówić. Trzeba przede wszystkim poznawać ich potrzeby, rozmawiać z nimi, a na kryzysy sprawnie reagować. Działalność firmy w Internecie ma być dialogiem, który buduje relacje z klientami. Pomaga w tym monitoring marki i opracowanie strategii przeciwdziałania niepożądanym wydarzeniom.

Monitoring marki to kompleksowa analiza obecności marki, która obejmuje między innymi śledzenie wzmianek i przegląd publikacji na temat marki oraz pojawiające się w sieci wypowiedzi użytkowników. Dzięki informacjom na ten temat jesteśmy w stanie opracować kompleksową strategię marketingową, która uwzględni opinie klientów o marce i tym samym pozwoli nadać komunikacji zupełnie nową jakość, bo zgodną z ich oczekiwaniami.

Monitoring marki, nie dotyczy jedynie firmy, ale obejmuje również jej konkurencję. Celem jest uzyskanie informacji o działaniach marketingowych innych marek, tak by móc na ich podstawie zaplanować rozwiązania, które pomogą w budowaniu przewagi konkurencyjnej i pozwolą wyróżnić się na rynku.

Mamy pełna wiedzę i wieloletnie doświadczenie na temat monitorowania marek w sieci, dzięki temu nasi klienci mogą odnosić sukcesy – od wizerunkowych po sprzedażowe. Efektem współpracy z marką iParts, która sprzedaje części samochodowe było m.in.: dotarcie do grupy docelowej i tym samym zwiększenie ruchu na stronie sklepu, przeprowadzenie kampanii reklamowych skutkujących nawet 150 tysięcznym zasięgiem czy budowanie fanpage od postaw (w pół roku podwoiliśmy liczbę fanów). Działania naszych specjalistów na rzecz marki Cobi, producenta, importera i dystrybutora zabawek przyniosły równie świetne efekty w postaci wzrostu liczby odsłon, użytkowników i transakcji.

W celu monitorowania marek korzystamy z narzędzi o najwyższej skuteczności. Wśród nich są SentiOne i Brand24. Korzystamy również z usług Google, w tym narzędzia, jakim jest Google Alerts. Jest to usługa wykrywająca i powiadamiająca o zmianach treści związanych z wybranym tematem. Staramy się, aby uzyskane przez nas dane pochodziły nie tylko z różnych źródeł, ale prezentowały szeroki punkt widzenia.

Najczęstsze pytania

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebook?

Wycena usługi prowadzenia fanpage na Facebooku jest zupełnie indywidualną kwestią dla każdego klienta. Na ostateczną cenę składa się wiele czynników i może się ona wahać od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych. Rozbieżność jest ogromna, tak samo, jak ogromne są różnice między fanpage’ami. Zatem jakie czynniki wpływają na koszty?

  • Wielkość i stopień rozwinięcia fanpage’a - stworzenie profilu od nowa i budowanie grupy odbiorców od zera jest bardziej wymagające niż dbanie o fanpage, który posiada już swoją historię i grono fanów.
  • Częstotliwość publikowania - każda branża wymaga indywidualnej strategii publikacji postów. Jeśli posiadasz niewielką, lokalną restaurację wystarczą 2-3 posty w tygodniu, i to zwykle jest minimum. Istnieje też możliwość np. codziennej publikacji i w tym przypadku koszty są znacznie wyższe.
  • Materiały - powierzając swój fanpage agencji, nadal musisz dostarczać materiały do publikacji. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, pamiętaj - organizacja sesji zdjęciowych, transmisje live, czy obecność agentów na Twoich wydarzeniach dodatkowo kosztuje.
  • Kampanie reklamowe - budżet na reklamę jest liczony oddzielnie niż koszty obsługi profilu. To, ile miesięcznie wydasz na kampanię, zależało będzie od przyjętej strategii.
Z jakich serwisów społecznościowych korzystają użytkownicy w Polsce?

Nie da się ukryć, że social media skradły serca ludzi. Aż 19 milionów Polaków korzysta z serwisów społecznościowych - jest to aż połowa całej populacji. Jednak z jakich portali korzystamy najczęściej? Za tym wynikiem kryje się zacięta walka najpopularniejszych platform społecznościowych, a rezultat jest dosyć zadziwiający.

Według raportu Hootsuite “Digital 2020” opublikowanego w lutym 2020 roku, największą popularnością w Polsce cieszy się… YouTube (aż 92% użytkowników social mediów). Facebook, którego prawdopodobnie typowałeś na pierwsze miejsce, depcze mu po piętach z wynikiem 89%. Ostatnie miejsce na podium zajął Facebook Messenger, którego do komunikacji używa 72% badanych. Te serwisy zdecydowanie królują w Polskim Internecie, jednak nie należy zapominać o ich pozostałych konkurentach. Tuż za Messengerem, z wynikiem 55% uplasował się (najpopularniejszy na świecie) Instagram. Zaraz za nim, światowy konkurent Messengera - Whatsapp (45%). Zaskakujący jest też wynik bardzo popularnego na całym świecie Twittera - tylko 35%. Być może jesteś ciekaw, jak w tym zestawieniu wypadł zyskujący coraz większą popularność TikTok? Bardzo słabo - korzysta z niego zaledwie 15% użytkowników.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki social media?

Social media dają mnóstwo możliwości dla rozwoju Twojej firmy. Prowadząc ciekawy profil, z łatwością możesz pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększać sprzedaż. Jak to zrobić?

Przede wszystkim - kampanie. Media społecznościowe gromadzą mnóstwo przydatnych  informacji na temat użytkowników - znają ich płeć, wiek oraz zainteresowania. Podczas tworzenia kampanii reklamowej możesz bez limitu korzystać z tych wszystkich informacji i tworzyć doskonale zoptymalizowane grupy odbiorców, do których skierujesz spersonalizowane treści.

Szybka i sprawna komunikacja - jak już wiesz, z Messengera korzysta aż 72% użytkowników social mediów. Umożliwiając kontakt z Twoją firmą za pomocą tego komunikatora, niezwykle ułatwiasz klientom ten proces, co zachęca ich do zadawania pytań.

Rozrywka i ciekawostki - publikując ciekawe i angażujące posty, zatrzymujesz przy sobie odbiorców i zyskujesz ich sympatię i lojalność, a odpowiadając na komentarze, udowadniasz, że zawsze mogą na Ciebie liczyć. Pokaż im swoich pracowników, uchyl rąbka tajemnicy o procesie produkcyjnym i daj się polubić, a przekonasz się, jak wpłynie to na sprzedaż.

Dlaczego obsługę social media warto powierzyć agencji?

Prowadzenie profilu w social mediach może wydawać się błahostką, przecież każdy go ma i jakoś sobie radzi. Napisanie posta na Facebooka czy Instagrama faktycznie nie jest skomplikowane, ale napisanie dobrego posta - to już twardszy orzech do zgryzienia.

Treść musi być przyjemna do czytania, obrazek przyciągający uwagę, a całość zachęcająca do działania. Platformy społecznościowe nakładają na komercyjne profile mnóstwo wymagań i nawet najmniejszy błąd może kosztować dużą utratę zasięgu. Dodatkowo prowadzenie jednego, a tym bardziej kilku fanpage’y jednocześnie wymaga bardzo dużo cennego czasu od właściciela strony.

Powierzając obsługę swojego profilu agencji marketingowej, masz pewność, że Twoje posty będą chwytliwe i konwertujące. Nad Twoim fanpage’em będą czuwać profesjonaliści - specjalista social media (który nie tylko zadba o systematyczną publikację konwertujących postów i przeprowadzi kampanie reklamowe, ale także będzie na bieżąco analizować wyniki i optymalizować kampanie) oraz grafik komputerowy (do którego należało będzie tworzenie unikalnych i przyciągających uwagę obrazów). Treści będą pojawiały się regularnie, zgodnie ze wspólnie ustaloną strategią, a żaden komentarz nie pozostanie bez odpowiedzi, dzięki czemu utrzymasz stałą interakcję ze swoimi fanami.

Dlaczego warto monitorować markę?

Monitoring internetu powinien mieć miejsce, jeszcze przed podjęciem istotnych strategicznych decyzji, a więc stanowić bazę wyjściową dla wszystkich następujących po nim działaniach. Z pewnością nie jest czynnością jednorazową, a cyklicznym sprawdzaniem kondycji firmy, w tym również badaniem jej pozycji na rynku.

Decydując się na monitoring mediów społecznościowych będziemy w stanie określić to, na jakim poziomie skuteczności jest nasza komunikacja z fanami profili. Najkrócej rzecz ujmując, monitoring social media pokaże, czy prezentowany przez nas content spełnia ich oczekiwania. Skupiając się w dużej mierze na skutecznej komunikacji z użytkownikami nie możemy zapominać o roli, jaką odgrywa monitoring mediów i to nie tylko społecznościowych. Internet jest bowiem medium, które wymaga ujęcia z szerokiej perspektywy.

Oto przykładowe korzyści, które zyskasz w ramach monitoringu prowadzonego przez naszych specjalistów:

  • Wiedzę o klientach i  zachowaniach konsumenckich, dzięki której właściwie przedstawisz ofertę, a także dopracujesz proces sprzedaży i poprawisz obsługę klienta.
  • Informacje o działaniach konkurencji, które pozwolą zyskać nad nią przewagę. 
  • Wartościowe dane niezbędne do opracowania strategii działania w ramach mediów społecznościowych.
  • Wiedzę na temat wizerunku firmy w sieci, w tym poznanie ewentualnego źródła kryzysu wizerunkowego, a dzięki nam stworzenie rozwiązania, które poprawi opinię o marce.
  • Dostęp do analizy, która powstaje dzięki funkcjonalnościom najlepszych na rynku narzędzi.

Efekty naszych prac

Prowadzenie mediów społecznościowych jest usługą złożoną. To nie tylko posty, które zamieszczamy na fanpage - chociaż to one są widocznym przejawem naszej działalności. Usługi, które wykonujemy na rzecz naszych klientów obejmują przygotowanie strategii social media, prowadzenie profili, w tym tworzenie contentu czy też analizę danych dotyczących ruchu i aktywności obserwatorów. Przedstawimy przykładowe efekty prowadzenia Facebooka dla dwóch naszych klientów: iParts - firmy sprzedającej zamienne części samochodowe i Dyduś - producenta akcesoriów dla niemowląt.

Dla marki iParts prowadzimy profil na Facebooku. Efektem pracy naszych specjalistów jest podwojenie osób lubiących fanpage w ciągu pół roku (z 6 tys. do prawie 12 tys.), przy czym warto wspomnieć, że obecnie profil skupia społeczność licząca ponad 56 tysięcy fanów. Zasięgi, jakie uzyskujemy są równie korzystne dla naszego klienta - docieramy jednym postem nawet do 150 tysięcy osób.

Współpraca z marką Dyduś rozpoczęła się od audytu konkurencyjnych profili na Facebooku, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. To, na tej podstawie opracowaliśmy strategię, w której to znalazły się: sposób komunikacji z klientami, charakter fanpage, tematyka i formaty postów. Efektem sprawnie realizowanej strategii był m.in. zwiększenie liczby fanów o 10 tys. w ciągu pół roku. Stworzyliśmy unikalny profil na Facebooku dla młodych rodziców, którego społeczność liczy obecnie ponad 41 tys. osób.


Zapytaj o ofertę
 

 

Obsługa serwisów:

W ramach współpracy proponujemy kompleksowe prowadzenie fanpage (pisanie postów, tworzenie grafik, publikacja, budowanie społeczności, optymalizacja fanpage, promocja).
Razem z Facebookiem platforma ta umożliwia szybką, skuteczną, spersonalizowaną komunikację i dotarcie do ogromnej grupy odbiorców. W ramach działań mamy możliwość również uruchomienia Instastories.
Regularne publikowanie wartościowych i merytorycznych treści na tym serwisie pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie i przekłada się na ogromne zaufanie naszych potencjalnych klientów.
Opracowujemy tematykę przewodnią kanału, format treści, konwencję i styl komunikacji i co najważniejsze jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem.
Prowadząc profil na Twitterze dbamy o niego kompleksowo. Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.
Oprócz treści do posta na VKontakte dołączamy elementy, które wzbudzają zainteresowanie: grafikę lub zdjęcia, plik video, plik audio, pliki tekstowe w formie dokumentów, ankietę, link do strony.
Pinterest posiada ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Wykorzystywany jest do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Prowadzimy z sukcesami skuteczną promocję marek w social media - zarządzane przez nas profile niejednokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii według rankingu Sotrender.

Wykorzystujemy media społecznościowe do prowadzenia zróżnicowanej interakcji z użytkownikami.

W naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz kreacje graficzne

Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego.

W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających komunikację w social media - np. SentiOne, Brand24, Sotrender.

Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie.

Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.

Nasze działania opierają się na ustalonym planie, obserwacji konkurencji oraz monitoringu trendów.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.