Prowadzenie social media

Przeciętny użytkownik internetu korzysta średnio przez 2 godziny dziennie z mediów społecznościowych. Jak zatem przełożyć naszych fanów na klientów?

Social media to obecnie najdynamiczniej rozwijający się kanał marketingu internetowego. Informacje, jakie marka przekazuje swoim klientom za pomocą mediów społecznościowych mają ogromny wpływ zarówno na wizerunek firmy (przyciągając nowych klientów), jak i decyzje zakupowe. To właśnie dlatego warto zadbać o wizerunek firmy w social media, opracowując kampanie z pomocą specjalistów od marketingu.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Marketing social media

Obecnie aktywność marek w social mediach jest już niemal obowiązkowa. Swoje profile prowadzą nie tylko duże brandy. Jest wśród nich wiele małych i średnich firm - one również doceniły potencjał mediów społecznościowych. Prowadzenie fanpage nie polega tylko na samym publikowaniu postów. Kluczowe jest budowanie grupy zaangażowanych odbiorców marki na portalach społecznościowych i angażowanie jej poprzez serwowanie wartościowego i interesującego contentu.

Działania w ramach social media marketingu, w tym prowadzenie fanpage przez firmę, wykreują jej pozytywny wizerunek w sieci i branży, a to przełoży się na wzrost świadomości użytkowników Internetu na temat produktów i usług, które sprzedajesz.

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecność firmy na tym kanale jest praktycznie obowiązkowa. Z przeprowadzonego przez nas badania wśród użytkowników mediów społecznościowych wynika, że przeciętna osoba korzysta aktywnie z co najmniej dwóch serwisów. Dlatego oprócz prowadzenia fanpage np. na Facebooku, marka powinna być obecna również w innych serwisach dopasowanych do grupy docelowej (np. Twitter czy Instagram).

Działania naszej firmy w ramach usługi prowadzenia stron firmowych w mediach społecznościowych wpływają bezpośrednio na zwiększenie zaangażowania użytkowników, wzrost liczby osób lubiących lub obserwujących profil, budowanie rozpoznawalności brandu, a ten ma coraz większe znaczenie, także w przypadku pozycjonowania strony www. Im więcej osób będzie wyszukiwać Twój brand w wyszukiwarce Google, tym większa szansa na to, że strona będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, a oferta dotrze do szerszego grona odbiorców firmy.

Prawidłowe prowadzenie social media przyczynia się do pozyskania większej liczby konwersji i rozwoju twojego biznesu, a co za tym idzie, zyskania przewagi w branży.

Poprowadzimy Twój profil w social media!

Dlaczego warto prowadzić social media?

Media społecznościowe są potężnym narzędziem w rękach świadomej marki. To dzięki nim, szereg informacji o marce przekazywany jest w odpowiedniej formie i we właściwym dla odbiorcy czasie. Dlatego marketing firmy , która chce zajmować określoną pozycję na rynku, powinien uwzględniać obecność w social media. Co dokładnie firma zyskuje przez prowadzenie fanpage na tego typu serwisach?

  • Dotarcie do potencjalnych klientów – z samego Facebooka w Polsce korzysta obecnie ponad 20 milionów użytkowników internetu w Polsce, wśród nich są także Twoi klienci.
  • Budowanie świadomości marki – dzięki nieograniczonym możliwościom publikacji contentu oraz różnorodności form, od statycznych postów, poprzez video, relacje czy transmisje na żywo (np. na Facebooku) mamy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców.
  • Interakcja z użytkownikami w czasie rzeczywistym – tylko media społecznościowe dają możliwość natychmiastowej reakcji na zapytania i potrzeby naszych potencjalnych klientów.
  • Budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki oraz ambasadorów marki – w mediach społecznościowych mamy możliwość uzyskania od razu feedbacku od naszej społeczności, poprzez odpowiednie narzędzia jesteśmy w stanie budować zaangażowanie i zaufanie do naszej marki.
  • Możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej – poprzez kampanie reklamowe w social media, możemy precyzyjnie targetować nasze komunikaty i dzięki temu docierać do ściśle określonej grupy odbiorców, która oczekuje od nas informacji zgodnych z jej potrzebami.
  • Wzrost ruchu na stronie internetowej – zaangażowanie obserwatorów w mediach społecznościowych przekłada się w późniejszym okresie na wzrost ruchu na stronie www. Internauci poszukując w sieci informacji na temat marki, w naturalny sposób trafią na stronę internetową.
  • Rozwijanie sprzedaży – budowanie zaangażowania, pozyskiwanie ambasadorów marki i szeroko rozumiana komunikacja poprzez social media przekłada się na wzrost zainteresowania użytkowników produktami lub usługami, a w efekcie na zwiększenie sprzedaży, na czym z pewnością każdej firmie zwłaszcza z branży e-commerce zależy. 

Zapytaj o ofertę
 

 

Jak działamy w social media?

Właściwą obsługę profilu (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest i wiele innych) w zakresie mediów społecznościowych musi poprzedzić przekazanie przez Klienta niezbędnych informacji i materiałów, a następnie ustalenie ostatecznego kształtu publikowanych postów. Pracę rozpoczynamy od spotkania warsztatowego z Klientem, na którym doprecyzujemy strategię działania, zaprezentujemy plan działań, określimy cechy komunikacji i zakres tematyczny treści w ramach postów. Z klientami pracujemy z reguły w sprintach tygodniowych. Każdy cykl składa się z kilku stałych etapów. Na koniec miesiąca przygotowujemy raport z efektów uzyskanych na profilu.

Oferujemy aktywne prowadzenie profili na portalach społecznościowych (w tym odpowiadanie na wiadomości i komentarze) oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Stworzymy posty, które wypromują Twoja firmę w social media. Zajmujemy się również projektowaniem, jak i obsługa kampanii reklamowych oraz przygotowujemy raport z ich przebiegu. Każdy nasz klient obsługiwany jest przez zespół projektowy, w skład którego wchodzą: Account Manager, Social Media Manager, Creative and Content Manager, Copywriter oraz Grafik.

Z pewnością, jedną z częściej oczekiwanych odpowiedzi, jest ta na pytanie: ile kosztuje prowadzenie fanpage? Wszystko zależy m.in. od stopnia zaangażowania marki w dotychczasowe posunięcia w social media (być może konieczne będzie dopiero stworzenie profilu) kondycji profilu, rodzaju branży przy uwzględnieniu poziomu konkurencyjności i skalę działalności. Należy również wziąć pod uwagę kampanie reklamowe czy liczbę postów.

Skontaktuj się z nami, powiedz czego oczekujesz, a my na podstawie danych, które otrzymamy przygotujemy ofertę, która odpowie Twoje na potrzeby oraz wycenę usługi.

prowadzenie-social-media

Efekty naszych prac

Prowadzenie mediów społecznościowych jest usługą złożoną. To nie tylko posty, które zamieszczamy na fanpage - chociaż to one są widocznym przejawem naszej działalności. Usługi, które wykonujemy na rzecz naszych klientów obejmują przygotowanie strategii social media, prowadzenie profili, w tym tworzenie contentu czy też analizę danych dotyczących ruchu i aktywności obserwatorów. Przedstawimy przykładowe efekty prowadzenia Facebooka dla dwóch naszych klientów: iParts - firmy sprzedającej zamienne części samochodowe i Dyduś - producenta akcesoriów dla niemowląt.

Dla marki iParts prowadzimy profil na Facebooku. Efektem pracy naszych specjalistów jest podwojenie osób lubiących fanpage w ciągu pół roku (z 6 tys. do prawie 12 tys.), przy czym warto wspomnieć, że obecnie profil skupia społeczność licząca ponad 56 tysięcy fanów. Zasięgi, jakie uzyskujemy są równie korzystne dla naszego klienta - docieramy jednym postem nawet do 150 tysięcy osób.

Współpraca z marką Dyduś rozpoczęła się od audytu konkurencyjnych profili na Facebooku, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. To, na tej podstawie opracowaliśmy strategię, w której to znalazły się: sposób komunikacji z klientami, charakter fanpage, tematyka i formaty postów. Efektem sprawnie realizowanej strategii był m.in. zwiększenie liczby fanów o 10 tys. w ciągu pół roku. Stworzyliśmy unikalny profil na Facebooku dla młodych rodziców, którego społeczność liczy obecnie ponad 41 tys. osób.

Zapytaj o rozwiązanie dedykowane dla Ciebie

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Już ponad 18 lat pomagamy naszym klientom zaistnieć w internecie.
  • Zrealizowaliśmy już ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym również projekty z obszaru social media.
  • Prowadzimy z sukcesami skuteczną promocję marek w social media - zarządzane przez nas profile niejednokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii według rankingu Sotrender.
  • Wykorzystujemy media społecznościowe  do prowadzenia zróżnicowanej interakcji z użytkownikami.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia profili w social media, w naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz kreacje graficzne.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego. Account Manager odpowiada za bieżącą komunikację z klientem oraz koordynację wszystkich prac w zespole projektowym.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających skuteczną komunikację w social media, takich jak SentiOne, Brand24, Sotrender i wiele innych.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie: Signia Hearing, Pratt & Whitney, Blanx, Uczelnia Techniczno – Handlowa, Bratex i wiele innych Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

Obsługa serwisów:

Największy serwis społecznościowy w Polsce. W ramach współpracy proponujemy kompleksowe prowadzenie fanpage (pisanie postów, tworzenie grafik, publikacja, budowanie społeczności, optymalizacja fanpage, promocja). Posty mogą mieć różną formę w zależności od ustalonej strategii. Prowadzenie działań marketingowych, a w szczególności działań wizerunkowych wymaga ustalenia harmonogramu. Nasze działania opierają się na ustalonym planie, obserwacji konkurencji oraz monitoringu trendów zarówno na światowych marek jak i dla konkretnej branży dla której prowadzimy profil.
Razem z Facebookiem platforma ta umożliwia szybką, skuteczną, spersonalizowaną komunikację i dotarcie do ogromnej grupy odbiorców. Z Facebooka oraz z Instagrama korzysta dzisiaj na co dzień około 2,5 miliarda osób, które nie tylko śledzą aktywność swoich znajomych, ale i wchodzą w interakcje z ulubionymi markami. To aplikacja, której największa siła tkwi w atrakcyjnym wizualnie contencie. W ramach działań mamy możliwość również uruchomienia Instastories (Instagram relacje), czyli funkcji, która notuje świetne wyniki, a użytkownicy bardzo chętnie je przeglądają.
Serwis, który łączy ludzi przede wszystkim na gruncie zawodowym. W LinkedIn użytkownicy inwestują czas, w celu ulepszenia swoich umiejętności, poszerzenia wiedzy zawodowej, budowy sieci kontaktów, a także szukania okazji zawodowych. Co jest bardzo ważne, to zaufanie użytkowników wobec LinkedIn i serwowanych na nim treści jest wysokie. Regularne publikowanie wartościowych i merytorycznych treści na tym serwisie pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie i przekłada się na ogromne zaufanie naszych potencjalnych klientów.
YouTube to najpopularniejsza platforma wideo na świecie. Rozbieżny tematycznie content tam zamieszczany sprawia, że kanał nie służy tylko do rozrywki, ale również pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych, prezentowaniu oferty, realizowaniu celów biznesowych, budowaniu wizerunku i wiele innych kwestiach. Opracowujemy tematykę przewodnia kanału, format treści, konwencję i styl komunikacji i co najważniejsze jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem.
Komunikacja na Twitterze to dialog, a nie monolog. Rozmowa jest żywa, to rzeczywista interakcja i odbywa się ona w sposób ciągły. Konto na Twitterze można z powodzeniem wykorzystać do działań z zakresu real time marketing. Prowadząc profil na Twitterze dbamy o niego kompleksowo. Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.
VKontakte czyli rosyjskojęzyczny Facebook to portal społecznościowy skupiający ponad 500 mln użytkowników. Oprócz treści do posta na VKontakte dołączamy elementy, które wzbudzają zainteresowanie: grafikę lub zdjęcia, plik video, plik audio, pliki tekstowe w formie dokumentów, ankietę, link do strony. Projektujemy i wdrażamy kampanie reklamowe, których efekty raportujemy.
Pinterest posiada ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Użytkownicy odkrywają tam nowe produkty i poszukują tych z konkretnych kategorii. Pinterest wykorzystywany jest również do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach. Daje pozytywny wydźwięk również jeśli chodzi o pozycjonowanie.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.