Klient
iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.
E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.
W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.
Klient
iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.
E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.
W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.
O firmie
iParts jest jednym z najpopularniejszych e-commerce z branży motoryzacyjnej w Polsce. Zespół firmy to grupa osób posiadających wieloletnie doświadczenie w sprzedaży części samochodowych. W ofercie sklepu znajduje się ponad 2 000 000 produktów, wśród których są m.in. części do aut osobowych, terenowych oraz sportowych.
E-commerce zapewnia klientom nie tylko szeroki asortyment produktów, ale też dostęp do nowoczesnych funkcjonalności i profesjonalnego Centrum Obsługi Klienta, w którym swoją pomoc oferują doświadczeni specjaliści, doradzający na każdym etapie dokonywania zakupów.
Działania prokonsumenckie, czyli posiadanie oferty zgodnej z potrzebami odbiorców, użyteczność strony, odpowiedni kierunek promocji i analiza danych o klientach – są fundamentem aktywności iParts.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Współpraca z iParts trwa od początku działalności sklepu. Dzisiaj marka jest liderem w swojej branży. Rozpoczynaliśmy od zera – doradzaliśmy na etapie wyboru technologii, tworzenia serwisu oraz jego rozbudowy. Przeszliśmy niejedną zmianę algorytmów w Google oraz migrację serwisu. Ideo Force stanowi dla załogi sklepu wsparcie merytoryczne, ale także pełni funkcję zewnętrznego działu marketingu.
Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu stało się dopasowanie oferty i działań handlowych do grupy odbiorców, a także odpowiednia segmentacja pod względem ich zaangażowania, potrzeb i motywacji zakupowych. Komunikacja marki z klientami i potencjalnymi konsumentami przebiega wielopłaszczyznowo – od wyszukiwarki i strony internetowej po serwisy oceniające sklepy internetowe, social media, e-mail, działania content i inbound marketingowe, aż po kampanie prosprzedażowe.
Korzystanie z dostępnych w e-commerce kanałów, pozwoliło wypracować kształt dialogu, którego skutkiem jest zaangażowanie odbiorców wychodzące poza akcje promocyjne. Niezwykle istotnym było uczynienie strony miejscem funkcjonalnym, dostarczającym informacji oczekiwanych przez użytkowników. Zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki przyczyniło się do umocnienia relacji i utrzymania konwersji na zakładanym poziomie.
Grupa docelowa
Kampanie reklamowe marki wykorzystują różne profile konsumentów. Wśród nich są klienci aktywni, okazjonalni, porzucający koszyk lub ci, którzy od dłuższego czasu nie odwiedzali serwisu iParts. Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych empirycznych generowana jest szczegółowa charakterystyka osób należących do segmentów grup docelowych.
Sklep obsługuje zarówno osoby naprawiające się samodzielnie, jak i te, które kupują tylko części i warsztaty samochodowe. Z naszą pomocą marki definiują użytkowników pod kątem zaangażowania, motywacji zakupowej i potrzeb.
Komunikacja w mediach społecznościowych
Dzięki aktywnemu zarządzaniu profilami społecznościowymi firmy łatwiej jest znaleźć nowych klientów i dotrzeć do nich z reklamą. Media społecznościowe służą do przekierowywania użytkowników na stronę firmową, strony produktowe lub blog. To także idealne miejsce do komunikowania się ze stałymi odbiorcami i budowania relacji na linii marka-klient. Marketing w mediach społecznościowych jest więc jedną z podstaw do stworzenia długoterminowej strategii.
Marketing w social media to praktyka tworzenia kampanii promujących Twoją firmę i jej produkty na platformach społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, Instagram czy Twitter. Unikalne treści muszą być dostosowane do konkretnej platformy, na której są hostowane, aby zwiększyć liczbę konwersji i rozpoznawalność firmy.
Przebieg działań
Prowadzimy profil marki i koordynujemy wszelkie związane z nim aktywności. Tworzymy i regularnie publikujemy treści, prowadzimy kampanie płatne (na polubienia, remarketing dynamiczny, Messenger Ads) i zajmujemy się bieżącą komunikacją z użytkownikami. Nasze działania mają na celu zachęcić do systematycznego podejmowania interakcji z marką. Regularnie organizujemy mikrokonkursy i okazjonalnie większe wydarzenia – np. planowany konkurs z okazji 10 lat istnienia sklepu internetowego iParts.pl. Z tej okazji wykonaliśmy chatbota, który „odpowiadał” za sprawną komunikację z uczestnikami akcji. Wdrożyliśmy kampanię reklamową kierującą ruch do bota, która była skierowana do fanów marki i jej potencjalnych klientów. Wynikiem był wzrost sprzedaży związany z social commerce.
W ramach współpracy prowadzimy również działania marketingowe oraz opracowujemy wytyczne dotyczące polityki cenowej i długofalowych planów promocyjnych. Na bieżąco monitorujemy również opinie konsumentów i mierzymy skuteczność działań.
Wyniki
- Posty na Facebooku z zasięgiem nawet powyżej miliona użytkowników.
- Wzrost liczby polubień strony na Facebooku.
- Zwiększenie interakcji użytkowników w mediach społecznościowych.
Wnioski
Odpowiednio prowadzony profil w mediach społecznościowych doprowadził do zwiększenia świadomości marki wśród odbiorców. Dzięki utrzymywaniu stałych relacji z użytkownikami doprowadziliśmy także do wzrostu ich zaangażowania, a co za tym idzie do zwiększenia liczby interakcji internautów z marką. Efektywne prowadzenie działań w social media, poskutkowało zwiększeniem ruchu na stronie klienta.
Efekty współpracy są wymierne zarówno dla twórców strategii realizujących projekty, jak i dla właścicieli sklepu iParts. Efektem jest status marki myślącej przyszłościowo, znanej i cenionej w branży oraz przez klientów.