Google ADS

Efektywna reklama pojawia się w odpowiednim dla użytkownika miejscu i we właściwym dla niego czasie. Google Ads daje możliwość sterowania tymi czynnikami, przez co z naszą pomocą dotrzesz do osób skłonnych do skorzystania z Twojej oferty.

Internet jest dla milionów ludzi na całym świecie głównym źródłem zdobywania informacji, dlatego warto korzystać z reklamy Google Ads, której wyświetlanie można zaplanować. Elastyczność i precyzja reklam Google pozwoli Ci dotrzeć z przekazem do swojej grupy docelowej za pomocą wyszukiwarki i stron internetowych.

Renata Grodzka
Renata Grodzka
Key Account Manager
  • tel. 601 240 168
Napisz do mnie

Kampanie reklamowe Google Ads

System Google Ads jest najskuteczniejszym rozwiązaniem reklamowym w Internecie. Za pomocą linków sponsorowanych, nawet słabo wypozycjonowane serwisy, mają szansę pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – kluczowej dla pozyskiwania ruchu na stronie.

Google Ads umożliwia reklamowanie się w sieci wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej Google, do której należą strony internetowe, aplikacje i filmy. System oddaje do naszej dyspozycji np. reklamy tekstowe i elastyczne reklamy displayowe, które wizualnie dopasowują się do strony, na której są wyświetlane. W zależności od rodzaju kampanii wybieramy odpowiedni cel, np. w kampanii produktowej możemy skupić się na sprzedaży i konwersji, zwiększeniu ruchu na stronie albo zachęceniu użytkowników do interakcji z marką.

Zalety Google Ads

Płatność tylko za wyniki

Ze względu na charakter działania reklamy PPC (pay per click) płatność pobierana jest tylko za kliknięcie reklamy. Oznacza to, że jeśli kampania okaże się mniej skuteczna niż w pierwotnych założeniach to również jej koszt będzie mniejszy. Oczywiście dobrze skonfigurowana kampania uwzględniająca realia biznesowe doprowadzi do realizacji efektów biznesowych i zakładanego ROI. Ważne jest również, że nie ma minimalnej inwestycji wymaganej do reklamowania się poprzez system Google Ads, dzięki czemu wszystkie firmy mają szansę wykorzystać potencjał Google Ads bez względu na wielkość budżetu marketingowego.

Mierzalność

Marketing online jest znacznie bardziej wymierny niż reklama tradycyjna - np. telewizyjna bądź billboardowa. Reklama PPC to jedna z najbardziej mierzalnych i przejrzystych metod reklamowych, pozwalająca szybko dowiedzieć się, czy realizowana kampania marketingowa skutecznie i efektywnie dociera do grupy docelowej. Szczegółowo widzimy między innymi to, które reklamy otrzymały najwięcej kliknięć, koszt tych kliknięć, najskuteczniejsze słowa kluczowe pod kątem konwersji i wiele innych potrzebnych danych.

Elastyczność

Kampanie Google Ads można łatwo dostosować, dzięki czemu można skupić się na określonych grupach docelowych i realizacji bardzo konkretnych celów. Google Ads oferuje bardzo dużo typów kampanii – począwszy od wizerunkowych, poprzez sprzedażowe na remarketingu kończąc. A to wszystko w wynikach wyszukiwania, aplikacjach mobilnych, platformach Gmail i YouTube czy stronach internetowych będących częścią sieci partnerskiej Google.

Google Ads daje również wiele możliwości targetowania reklamy:

  • kierowanie behawioralne: zainteresowania, wzorce zachowań, wyszukiwane frazy, odwiedzane strony, kategorie podobieństw, remarketing,
  • kierowanie kontekstowe: tematy stron, słowa kluczowe,
  • kierowanie automatyczne: wykorzystujące machine learning Google.

Co więcej, elastyczne strategie ustalania stawek w sposób zautomatyzowany (na podstawie uczenia maszynowego) ustalają stawki w celu optymalizacji pod kątem określonych celów w kampaniach i grupach reklam. Elastyczne strategie ustalania stawek stosujemy do kampanii, grup reklam i słów kluczowych. Ponieważ strategie te można stosować na różnych poziomach i zawsze są dostosowane do konkretnych celów strategicznych zawsze dokonujemy szczegółowej analizy realnych potrzeb i możliwości. Pomagamy zdefiniować sukces.

Wyznajmy zasadę, że najlepsza strategia Google Ads opiera się na elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się wymagań.

Zasięg

Google stało się częścią codziennego życia ludzi. Jest wiodącą i najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, z ponad 1,5 miliardem użytkowników. Jest też właścicielem drugiej najpopularniejszej wyszukiwarki – YouTube. Google przetwarza średnio około 40 000 zapytań na sekundę. Google Ads daje możliwość wyświetlania reklamy potencjalnym klientom w promieniu kilku kilometrów od reklamowanej firmy, w danym województwie czy regionie, ale także w całym kraju.

Zaangażowanie

System Google Ads wspiera wszelkie formy pomiaru zaangażowania grupy docelowej, której wyświetlane są reklamy.

Case study

Zwiększenie przychodów w lazienkionline.pl dzięki Google Ads.

Sprawdź! 

Reklamy budujące zaangażowanie są dobrym sposobem na skupienie uwagi odbiorcy i wejście z nim w interakcję, gdyż ich wyświetlenie uzależnione jest od wykonania przez niego konkretnych czynności.

Istnieje możliwość analizy zaangażowania i optymalizacji prowadzonych działań. Np. można się dowiedzieć, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z reklamami lightbox (rozwinięcie reklamy), reklamami wideo (interakcja z elementem, który nie przekierowuje do strony zewnętrznej, np. kliknięcie zwiastuna lub ikony, by rozwinąć kartę), reklamami wideo aplikacji (obejrzenie 10 sekund reklamy wideo lub całej, jeśli jest krótsza niż 10 sekund albo kliknięcie reklamy wideo) czy reklamami produktowymi z funkcją prezentacji (rozwinięcie reklamy na co najmniej 10 sekund lub kliknięcie jej przed upływem 10 sekund).

Rozszerzenie dla pozycjonowania

Zarówno pozycjonowanie jak i wykorzystanie Google Ads mogą być efektywne i skuteczne – aby określić, które działanie będzie optymalne, należy dokonać dogłębnej analizy branży oraz działań konkurencji. Dla wielu firm połączenie wyników organicznych i płatnych często działa najlepiej. 

Integrując obecność w płatnych oraz bezpłatnych kanałach, wykorzystujemy wgląd w dane z kampanii płatnych realizowanych w Google Ads, aby wzmocnić podejście do SEO, w tym uzyskać cenny wgląd w oczekiwane współczynniki konwersji, skuteczność na poziomie słów kluczowych, szacunki dotyczące możliwości ruchu i nie tylko. Usprawniamy działania pozycjonerskie, tworząc kampanie remarketingowe w ramach strategii SEM, aby dotrzeć do tych, którzy wcześniej nie przekształcili się w klientów. 

Porozmawiajmy o Twojej kampanii Google Ads

Formy reklamy Google Ads

Google Ads jest narzędziem elastycznym – to klienci Ideo Force (z naszym wsparciem) wybierają rodzaj reklamy, która będzie odpowiadała potrzebom wizerunkowym ich marki i przedstawi ofertę w najkorzystniejszy dla nich sposób. Poniżej prezentujemy możliwe formy kampanii reklamowe w Google:

Reklama tekstowa 

Znana również pod nazwą linku sponsorowanego, to reklama, która wyświetla się powyżej i poniżej organicznych wyników wyszukiwania w Google oraz na stronach korzystających z mechanizmów Google. Inaczej mówiąc, reklama odpowiada na potrzebę danej chwili, czyli tuż po wpisaniu przez użytkownika fraz kluczowej dotyczącej produktu czy usługi.

Pojawienie się reklamy, jako wyniku wyszukiwania znacząco zwiększa szansę na skorzystanie z oferty. Korzyści płynące z wykorzystania reklamy tekstowej to przede wszystkim bardzo szybki efekt – wyświetla się zaraz po opłaceniu kampanii, przy czym na bieżąco umożliwia sprawne wprowadzanie zmian w budżecie, treści i ustawieniach. Reklama rozliczna jest w modelu PPC (Pay Per Click), czyli płacimy wówczas, gdy użytkownik przejdzie na naszą witrynę, a nie jedynie wyświetli reklamę.

Reklama graficzna

Wyświetlana jest w sieci reklamowej Google Display Network. Kliknięcie baneru przenosi użytkownika na stronę internetową z ofertą. Google oferuje nam ogromny wybór rozmiarów grafiki dla komputerów i urządzeń mobilnych. Możemy także zdecydować się na konkretny typ reklamy graficznej. I w tym przypadku mamy do wyboru reklamę graficzną, elastyczną, dynamiczną oraz format lightbox. Co więcej, kampania Google Ads w tym formacie reklamowym umożliwia kierowanie przekazu do konkretnych grup odbiorców.

W tworzeniu reklamy graficznej nie możemy zapominać o skłonieniu do reakcji na nią, czyli umieszczeniu przycisku „call to action”. Do korzyści płynących z zastosowania reklamy graficznej z pewnością możemy zaliczyć niski koszt przy jednoczesnym docieraniu do licznej grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych ofertą. Reklama ta jest doskonałym sposobem na informowanie o nowościach w ofercie, remarketing i zaprezentowanie korzystnego wizerunku firmy w wirtualnym świecie.

Dopasowanie reklamy do grupy docelowej pozwala dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów. Dzięki atrakcyjnej formie graficznej, internauta zauważy markę i będzie w stanie zapamiętać ją na dłużej. Konsekwencją jest zazwyczaj samodzielne poszukiwanie informacji o firmie i jej ofercie.

Tworząc promocję w ramach sieci Google Display Network, naszym Klientom oferujemy kierowanie reklamy opierającej się na czynnikach takich jak:

  • Demografia – popularność reklamowanych produktów i usług ustalamy na podstawie informacji dotyczących wieku, płci, stanu rodzinnego, aktywności zawodowej.
  • Lokalizacja – pojawianie się reklamy zawężone jest do konkretnego terytorium, co wykazuje ogromną skuteczność podczas kierowania kampanii do środowiska lokalnego.
  • Kontekst – kierunek reklamy określany jest na podstawie słów kluczowych i wyrażeń związanych z ofertą lub tematem – reklama zostanie skierowana na witryny, które  Google zanalizuje pod względem treści, struktury i tematyki.
  • Miejsce docelowe – system reklamowy bierze pod uwagę jedynie wskazane strony (np. konkretne adresy URL, aplikacje) nie wymagając przy tym określenia słów kluczowych.
  • Urządzenie – reklama może być kierowana do użytkowników korzystających ze wszystkich typów urządzeń, jednak różnią się one na tyle, że konieczne będzie dopasowanie właściwego formatu reklamy do każdego z nich.
  • Remarketing – reklama zostanie skierowana tylko do użytkowników, którzy mieli już kontakt z firmą, a więc zaznajomionych z ofertą i skłonnych w dużej mierze do powrotu na ścieżkę zakupową.

W zależności od formatu reklamy, kampania zostanie skierowana do innego typu odbiorców. 

Reklama video

Kampanie video umożliwiają wyświetlanie reklam w YouTube. Co skłania reklamodawców do promowania oferty w wersji wideo? Z pewnością jest to zasięg. YouTube to serwis należący do Google, z którego korzysta większość Polaków. Jest drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie! Zdarza się, użytkownicy udostępniają reklamy na swoich stronach lub innych kanałach społecznościowych, co naturalnie przekłada się na zwiększenie zasięgu. Wszystko dlatego, że reklama video stwarza ogromne możliwości kreowania obrazu, na tyle atrakcyjnego, że odbiorca przekazuje go dalej.

Reklamę video można bardzo dokładnie targetować. Dotarcie do grup docelowych odbywa się poprzez wykorzystanie informacji wynikających ze słów kluczowych, kategorii tematycznych, danych lokalizacyjnych oraz demograficznych, zainteresowań użytkowników czy konkretnych filmów i kanałów. Skuteczność reklamy na YouTube możemy weryfikować. Google Ads udostępniając szczegółowe raporty, umożliwia mierzalność reklamy. Na YouTube możemy prowadzić również remarketing, kierując kampanię do użytkowników, którzy mieli już kontakt z marką.

Reklama w poczcie Gmail

GSP, czyli Gmail Sponsored Promotions. Reklama jest wyświetlana na karcie „Oferta” lub „Społeczności” na górze listy skrzynki odbiorczej, tuż nad otrzymanymi wiadomościami. Wygląda jak e-mail i wyświetla się wraz z nazwą reklamodawcy (na urządzeniach mobilnych będzie to również logo), tematem i tekstem. Po kliknięciu możemy zobaczyć tekst, obraz, odtworzyć wideo, wypełnić formularz lub przejść do witryny z ofertą. Opłaty naliczane są za kliknięcia (Cost Per Click) rozwijające reklamę – nie płacimy za konkretne interakcje użytkowników z rozwiniętą reklamą.

Kampanie GSP stwarzają możliwości precyzyjnego skierowania oferty. Google analizuje ruch użytkowników i na tej podstawie dopasowuje reklamy do konkretnych grup odbiorców. Brane są pod uwagę, podobnie jak w przypadku innych kampanii Google Ads, dane dotyczące: wieku, płci, położenia terytorialnego czy używanego urządzenia. Wysoką skuteczność zapewniają kampanie prowadzone w oparciu o frazy kluczowe znajdujące się w wiadomościach e-mail. Możliwość połączenia GSP z Google Analytics i Google AdWords pozwala na dokładne śledzenie konwersji i tym samym badanie skuteczności obranej strategii (mierzalność). Jako że reklama dociera do użytkowników codziennie przeglądających pocztę, jest duża szansa, że przyciągnie uwagę i skłoni do reakcji.

Kampanie produktowe

Kampanie reklamowe w Zakupach Google dedykowane są środowisku e-commerce. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów oraz w zakładce „Zakupy”. Jest to  graficzne ujęcie prezentowanego produktu, jego nazwa wraz z nazwą sprzedawcy oraz cena. Kampanie produktowe znacząco zwiększają ruch w sklepie internetowym, nawet tym z małym asortymentem.

Są atrakcyjne pod względem wizualnym i praktycznym. Reklama na niewielkim formacie pokazuje najistotniejsze dla potencjalnego klienta informacje potrzebne mu do zakupu. Kampanie zakupowe Google Ads prowadzone są z wykorzystaniem narzędzia Google Merchant Center, służącego do przesyłania danych o produktach i sklepie. Koszt reklamy rozliczany jest w modelu PPC, czyli płacisz za kliknięcie reklamy. 

Reklamy Discovery 

Reklamy Discovery łączą atrakcyjne elementy wizualne z rozbudowanymi funkcjami kierowania na odbiorców, tworząc środowisko reklamowe, z dużymi możliwościami targetowania reklam.

Kanał Google Discover jest użytkownikom znany już od 2016 roku, jednak pierwotnie pod nazwą Google Now, a następnie Google Feed. Jest to przydatna funkcja, jednak wyłącznie dla użytkowników mobile, a w Polsce tylko dla tych, którzy korzystają z aplikacji Google (w innych krajach działa także w przeglądarce).

Google Discovery służy do wyświetlania internautom materiałów ściśle związanych z ich zainteresowaniami. Aby było to możliwe, Google zbiera informacje na temat aktywności oraz historii wyszukiwań indywidualnych użytkowników. W ten sposób na przykład malarz amator, wyszukujący często zapytań o takiej tematyce będzie mógł znaleźć w zakładce Discover materiały dla początkujących malarzy.

Ważne jest jednak to, że Google Discover nie wyświetla treści z tytułami czy też obrazkami clickbaitowymi, czyli takimi, które wywołują silne emocje, jak zachwyt lub kontrowersyjnymi. Ponadto kanał Discover nie posiada paska wyszukiwania, zatem wyświetlane materiały są dobierane na podstawie algorytmów Google. Bez wątpienia jednak są to wartościowe treści, które rzeczywiście posiadają charakter informacyjny.

Kampania śledzące, czyli remarketing w Google Ads

Remarketing jest jednym ze sposobów na dotarcie do użytkownika, który opuścił witrynę. Oznacza to, że był wstępnie zainteresowany ofertą. W związku z tym istnieje spora szansa na to, że reklama skłoni go do powrotu i wykonania czynności mającej znaczenie dla firmy. Może to być rejestracja na stronie lub zakup.

Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi reklamowych Google Ads (dawniej Google AdWords). Umożliwia ponowne pokazanie oferty użytkownikom, którzy mieli już kontakt z marką – odwiedzili stronę internetową, aplikację mobilną lub sklep online. Remarketing ma na celu nie tylko sprzedawanie albo rejestrację użytkowników w serwisie, ale wpływa na budowanie rozpoznawalności. Firma, z którą internauta miał styczność, przypomina mu o sobie w innych miejscach niż strona internetowa. Remarketing prowadzimy w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania Google.

Reklama remarketingowa dociera do użytkownika, który odwiedził stronę internetową, ale nie wykonał na niej żadnego działania. Jej celem jest skłonienie go do powrotu, tak by mógł ponownie rozpatrzeć ofertę czy wrócić do zakupów. Przykładem może być sytuacja, w której osoba dodała produkty do koszyka, ale nie zdecydowała się na dokonanie płatności. Po opuszczeniu strony wciąż pozostaje w sieci, przeglądając inne witryny. To właśnie na tych stronach zobaczy reklamę produktów, które obejrzała lub chciała kupić (remarketing dynamiczny). Przyczyn porzucenia koszyka zakupowego może być wiele i nie zawsze jest to całkowita rezygnacja z zakupów, dlatego zawsze warto ponownie dotrzeć do użytkownika z przekazem reklamowym.

Kierowanie reklam opiera się na listach remarketingowych, które konstruowane są na podstawie danych pozyskanych dzięki konfiguracji tagu Google Ads w witrynie. Listy remarketingowe są grupami odbiorców, które tworzone są dzięki źródłom danych o odbiorcach (np. Google Analytics, Tag Google Ads, YouTube, analityka aplikacji) oraz danych demograficznych, lokalizacyjnych czy informacji na temat wykorzystywanych przez użytkowników urządzeń.

W ramach remarketingu Google Ads możemy prowadzić zróżnicowane kampanie. Google umożliwia dopasowanie reklamy do celu, który chcemy zrealizować, na podstawie rodzajów remarketingu, do których zaliczamy:

  • Remarketing standardowy – reklama towarzyszy użytkownikowi po opuszczeniu strony, w czasie kiedy korzysta z innych witryn i aplikacji w sieci reklamowej. Pozwala ponownie zainteresować użytkownika, zachęcając go do powrotu na stronę i wykonanie akcji, którą może być pobranie pliku, rejestracja czy zakup – jest przedłużeniem ścieżki zakupowej klienta. 
  • Remarketing dynamiczny – użytkownikowi zostanie zaprezentowana reklama przedstawiająca konkretne produkty  lub usługi przeglądane przez niego podczas wizyty na stronie. Ten typ remarketingu pozwala docierać do osób, które nie dokończyły zakupów, budując rzeczywistą sprzedaż. Remarketing dynamiczny można również prowadzić aplikacjach mobilnych. W tym przypadku tworzymy nową kampanię lub korzystamy z tej już prowadzonej w witrynie.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) – umożliwiają wyświetlanie reklamy osobom, które opuściły witrynę, ale wciąż korzystają z wyszukiwarki. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania. RLSA pozwala dostosowywać stawki słów kluczowych pod kątem użytkowników znajdujących się na listach remarketingowych.
  • Remarketing wideo – wyświetlanie reklam w YouTube oraz w witrynach wideo Google i wyszukiwarce na podstawie aktywności użytkowników na YouTube. Po połączeniu konta z Google Ads możemy tworzyć listy remarketingowe grupujące internautów według czynności, które wykonali (np. objerzenie określonych filmów, odwiedziny strony kanału czy zasubskrybowanie).
  • Remarketing kierowany na listę klientów – kierowanie reklamy opiera się na bazie adresów e-mail, które firma ma w swoim posiadaniu. Użytkownicy zalogowani w i korzystający z usług Google (np. YouTube, Gmail, Zakupy Google, sieć wyszukiwania) zobaczą w tych miejscach reklamę. Ten sposób kierowania wpływa na przede wszystkim na zwiększenie konwersji i budowanie świadomości marki.

Firma, która zdecyduje się na kampanię remarketingową zwiększy szansę na pozyskanie potencjalnych i rzeczywistych klientów oraz zbuduje rozpoznawalność marki w internecie. Korzyści, jakie daje prowadzenie w sieci kampanii remarketingowej to przede wszystkim:

  • Docieranie do użytkowników w odpowiednim momencie – remarketing jest wydłużeniem procesu zakupowego, a więc reklama pojawi się tuż po odwiedzeniu przez użytkownika witryny oraz w przypadku remarketingu dynamicznego – prezentując oglądane wcześniej produkty.
  • Budowanie świadomości marki – użytkownicy po opuszczeniu strony lub aplikacji wciąż mają styczność z wizerunkiem firmy w innych witrynach, co nie pozwala o niej łatwo zapomnieć.
  • Mierzenie efektowności kampanii – podobnie, jak inne formy reklamy w Google Ads, kampanię remarketingową można kontrolować dzięki raportom i statystykom.
  • Dokładne kierowanie reklam – listy remarketingowe pozwalają na prezentowanie przekazu konkretnym grupom odbiorców, co sprawia, że reklama jest skuteczna.
  • Określenie stawek – w kampaniach remarketingowych możemy korzystać z automatycznego określania stawek na podstawie wyznaczonego celu, którym może być zwiększenie wizyt na stronie czy większa wartość konwersji w ramach ustalonego budżetu.

Opieka specjalistów

Jako Ideo Force świadczymy kompleksowe usługi z zakresu kampanii reklamowych i wizerunkowych. Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów, poprawią konwersję oraz zapewnią efektywne wykorzystanie budżetu.

Gwarantujemy monitoring prowadzonych działań, regularne raporty oraz dostęp do panelu administracyjnego. Zadbamy dla Ciebie o każdy szczegół kampanii!

Inwestujesz dużo w Google Ads,
a jednak nie widzisz zadowalających efektów?
Pomożemy!

 

Dzięki optymalizacji obniżysz koszty działań i zwiększysz ich efektywność. Skuteczna promocja to nasz priorytet!

Wykorzystujemy Google Data Studio do maksymalizacji ROI z Google ADS

Większość naszych raportów opieramy na Google Data Studio tworząc zoptymalizowane pod każdy projekt indywidualne dashboard'y. Dzięki temu w jednym miejscu istnieje dostęp do wszystkich kluczowych danych na temat kampanii reklamowej: stawek słów kluczowych, skuteczności grupy reklam, kosztu pozyskania i innych.

W przypadku szerszych kampanii łączących wiele kanałów dotarcia w tworzonych przez nas widokach w GSC uwzględniamy każdy z kanałów wraz z informacjami o wzajemnym przenikaniu się ich i konwersjach wspomaganych.

Mierzenie efektów reklam w Google

Jedną z cech kampanii reklamowej Google jest mierzalność. Mierzenie efektywności reklam wymaga ciągłej analizy, co też w Ideo Force ma miejsce. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszymi klientami – informujemy i doradzamy. Chcemy, aby na bieżąco mogli reagować i wprowadzać ewentualne zmiany w działalności biznesowej swojej firmy.

Case study

Wzrost świadomości marki, wzrost ROI oraz większa konwersja w e-sklepie dzięki Google Ads.

Sprawdź! 

Dla każdego klienta zakładamy nowe konto z dostępem, tak by miał sposobność w każdym momencie śledzić efekty kampanii. Na żądnie klienta sporządzamy i dostarczamy dokładne raporty. Raportowanie prowadzimy z użyciem narzędzia Google Data Studio, eksportując dane i zestawiając je z innymi typami reklam – tak, by móc spojrzeć na kampanię z jak najszerszej perspektywy.

Stosowane przez KPI są zawsze indywidualnie ustalane z klientem i optymalizowane pod konkretny biznes – mogą to być przykładowo: sprzedaż (dzienna, tygodniowa, miesięczna, kwartalna), średnia liczba zamówień, średnia marża, współczynnik konwersji, średnia wartość koszyka, stosunek sprzedaży obecnym klientom do sprzedaży nowym klientom, średnia liczba pozycji w koszyku, ruch w witrynie, powracający i nowi użytkownicy,  zapisy do newslettera, wskaźniki wydajności partnerów.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest pomiar, analiza i działania prowadzące do synergii wszystkich kanałów marketingowych.

Status Google Partner

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej.

Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!

Najczęstsze pytania

Co to jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu zwiększa się szansa na wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej. System umożliwia reklamy w różnych postaciach. Najpopularniejsze z nich to reklamowa tekstowa w sieci wyszukiwania, graficzna w sieci reklamowej Google, Wideo w YouTube, produktowa, czyli. Zakupy Google.

Reklamy w Google mogą wyświetlać się na samej górze lub na samym dole wyników wyszukiwania oraz w wielu innych witrynach należących do sieci reklamowej Google.

Według badań, Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce, a korzysta z niej około 98% Polskich Internautów.  To zdecydowanie bezkonkurencyjny kanał promocji o ogromnym zasięgu.  Kampanie pozwalają wygenerować wartościowe leady sprzedażowe dzięki swoim założeniom: reklama wyświetla się tylko wtedy, gdy dana osoba szuka, bądź szukała (remarketing) zagadnień związanych z Twoją firmą lub ofertą, a opłata za reklamę pobierana jest wg ustawionej opcji: za wyświetlenie (CPM), kliknięcie (CPC), akcję (CPA), obejrzenie filmu (CPV), bądź jako zwrot nakładów na reklamę (ROAS).

Jak działa Google Ads?

Główną rolę grają tutaj słowa kluczowe. W momencie wpisywania przez Internautę hasła w wyszukiwarkę, Google przeszukuje miliony stron internetowych w poszukiwaniu treści, które pasują do danej frazy. W wynikach wyświetlają się setki stron internetowych firm o takim samym profilu, co Twoja. Dodając odpowiednie słowa kluczowe w panelu Google Ads masz pewność, że osoba wpisująca te konkretne lub powiązane z nimi hasła do wyszukiwarki, zobaczy Twoją stronę na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, nawet jeśli nie zajmuje najwyższego miejsca w wynikach organicznych.

Poza wynikami wyszukiwania Twoja reklama może pojawiać się również w serwisie YouTube przy filmach o podobnej tematyce do Twojej działalności oraz na stronach ściśle związanych z branżą, w której się reklamujesz. Będą one miały postać filmików lub bannerów reklamowych odsyłających na witrynę internetową. Dzięki temu możesz wykreować potrzebę u konsumenta podczas jego codziennego surfowania po Internecie, co zwiększa prawdopodobieństwo, że zostanie Twoim klientem.

Jakie są korzyści Google Ads?

System reklamowy od Google został przygotowany tak, by zapewnić pełny komfort użytkowania zarówno z perspektywy reklamodawcy, jak i odbiorcy. Przede wszystkim, jako reklamodawca, sam decydujesz o tym, jakie słowa kluczowe będą przypisane do Twojej reklamy oraz kto będzie jej odbiorcą. Możesz zaplanować również harmonogram oraz lokalizację jej wyświetlania tak, by była jak najbardziej skuteczna.

Po drugie, masz pełną kontrolę nad swoimi pieniędzmi. Dzięki systemowi pay per click (PPC) Twoja reklama może wyświetlić się wiele razy, ale Ty płacisz za nią tylko wtedy, gdy zostanie kliknięta przez potencjalnego klienta. Nie ma z góry narzuconych kwot, jakie musisz przeznaczyć na kampanię. Wybierasz stawkę biorąc pod uwagę możliwości finansowe Twojej firmy i konkurencję.

Po trzecie, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Twoich przyszłych klientów: ułatwia im znalezienie najlepszej odpowiedzi na wyszukiwane zagadnienia, podając ją już na szczycie listy. Jest też całkowicie nieinwazyjna, ponieważ nie różni się znacząco od organicznych wyników wyszukiwania.

Jak sprzedawać więcej dzięki Google Ads?

Dzięki Google Ads potencjalny klient widzi Twoją reklamę tylko wtedy, gdy jest nią zainteresowany. Musi ona zatem być dokładnie dostosowana do jego oczekiwań, odpowiadać na jego pytania i potrzeby. Tworząc treści, przede wszystkim należy zadbać o staranne i trafne dobranie słów kluczowych oraz kreacji. Należy się zastanowić, co wpisują osoby szukające Twoich produktów oraz na czym najbardziej im zależy.

Ważne jest skupienie się na najmocniejszych cechach firmy. W treści reklamy (oraz przy użyciu dodatkowych rozszerzeń reklamy) dobrze jest poinformować o tym, co wyróżnia daną ofertę od konkurencji. Może to być np. dostępność limitowanej kolekcji lub aktualnej promocji na zakupy, darmowa dostawa lub natychmiastowa wysyłka – wtedy oferta już od pierwszych linijek tekstu sprawi wrażenie bardziej atrakcyjnej niż inne.

Robiąc zakupy przez Internet konsumenci są „nastawieni na produkt” – to znaczy, że mniej uwagi poświęcają stronie oferującej daną rzecz, a skupiają ją na wybranie najkorzystniejszej, najlepiej widocznej oferty.

Jaki jest koszt reklam Google Ads?

Umieszczając reklamę w systemie Google Ads, dzięki systemowi PPC (pay per click) płaci się tylko za najbardziej wartościowych konsumentów, czyli tych, którzy zainteresowali się Twoimi materiałami i zostali przekierowani na stronę internetową. Nie istnieje najmniejsza ani największa kwota, którą musisz zapłacić za jedno kliknięcie – wyznaczasz ją sam na podstawie własnych możliwości oraz analizy stawek ustalonych wcześniej przez konkurencję na te same słowa kluczowe.

Każda z reklam początkowo bierze udział w aukcji. System bierze pod uwagę przede wszystkim wynik jakości, czyli między innymi zgodność słów kluczowych z zapytaniem wpisanym do wyszukiwarki przez Internautę oraz jakość treści marketingowych i strony docelowej. Nawet jeśli stawka będzie niższa niż u konkurencji, ale trafność będzie na wyższym poziomie, szansę na wygranie aukcji są znacznie większe na wyświetlenie reklamy. Zatem jeśli nie tylko środki finansowe mają wpływ na przebieg kampanii. Warto jak najlepiej zoptymalizować kampanię i zadbać o wysoką jakość treści umieszczanych na stronie internetowej.

Jakie są sposoby płatności w Google Ads?

Tworząc konto Google Ads, w jednym z pierwszych kroków Google poprosi Cię o dodanie karty kredytowej lub debetowej, która będzie stanowiła podstawową formę płatności za reklamy. Opłacenie reklam następuje automatycznie po wyświetleniu reklam lub po 30 dniach od ostatniego obciążenia. Płatność następuje także wtedy, gdy koszty na koncie osiągną wcześniej ustalony limit. Wszystko zależy od tego, co nastąpi wcześniej.

Inną opcją, dostępną dla reklamodawców, którzy spełniają kryteria Google Ads, jest fakturowanie miesięczne, czyli możliwość skorzystania z limitu kredytowego. W tym przypadku reklamodawca najpierw generuje koszty, a co miesiąc otrzymuje fakturę, którą może opłacić przelewem lub czekiem. Jakie kryteria należy spełnić? Reklamodawca powinien mieć firmę zarejestrowaną co najmniej od roku, przez taki sam okres aktywne konto reklamowe, dobrą historię płatności i przestrzegania zasad, a miesięczne wydatki na reklamę w ciągu ostatnich trzech z ostatnich 12 miesięcy muszą wynosić 5 tys. USD. Po zgłoszeniu Google sprawdza historię kredytową reklamodawcy i przesyła do niego ofertę.

Jakie są różnice między Google AdSense a Google Ads?

Podstawową różnicą pomiędzy tymi dwoma usługami to przede wszystkim to dla kogo są przeznaczone. Google Ads to usługa przeznaczona dla reklamodawców, natomiast Google AdSense to usługa skierowana dla wydawców, właścicieli witryn.

Google AdSense pozwala wydawcom zarabiać na swoich witrynach internetowych. Właściciele witryn udostępniają część swojej witryny jako powierzchnię reklamową, w której będą emitowane reklamy displayowe lub tekstowe reklamodawców korzystających z Google Ads.

Google Ads umożliwia reklamodawcom stworzenie własnej kampanii reklamowej. Między innymi kampanie w sieci reklamowej, którą w dużej mierze tworzą wydawcy udostępniający swoje powierzchnie reklamowe w Google AdSense.

Reklamodawca płaci Google za każde kliknięcie reklamy. Kiedy reklamodawcy płacą za kliknięcie reklamy, pewna część tej kwoty przeznaczona jest dla wydawcy, który udostępnił powierzchnie reklamową a kliknięcie reklamy odbyło się właśnie z jego witryny. Zgodnie z powyższym druga różnica pomiędzy dwoma platformami wynika z rodzaju opłat. W Google Ads ponosimy koszty reklamowe za emisje swoich reklam. Natomiast w Google AdSense to wydawcy otrzymują środki od Google w zamian za udostępnienie powierzchni reklamowej.

Kolejną istotną różnicą jest sposób konfiguracji ww. usług. Proces tworzenia i optymalizacji kampanii Google Ads wymaga większego doświadczenia i kontroli na wielu płaszczyznach, aby kampanie przynosiły zamierzone efekty. Dlatego jeśli nie posiadamy odpowiedniego doświadczenia to warto pomyśleć o powierzeniu tego agencji marketingowej. W Google AdSense sprawa jest nieco prostsza. Wymaga od nas jedynie wgrania odpowiedniego kodu na stronę internetową. I to tak naprawdę tyle. W miejsca gdzie wkleimy kod będą automatycznie wyświetlać się reklamy reklamodawców.

 

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego_warto_z_nami_wspolpracowac_ideo_force

Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów, poprawią konwersję oraz zapewnią efektywne wykorzystanie budżetu.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który jest również doradcą marketingowym.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Wszyscy nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami Google Ads.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Nasze kompetencje potwierdzone są certyfikatami: Google Partner i Meta Business Partners.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Bing Ads, jest istotnym uzupełnieniem kampanii reklamowych w Google Ads. Wyszukiwarka Bing mimo mniejszego zasięgu jest popularna w wielu krajach i przynosi reklamodawcom zyski.
W zależności od celu reklama na YouTube sprawi, że staniesz się rozpoznawalny, zwiększysz ruch na stronie, zbudujesz świadomość marki. Pozwala docierać do użytkowników na całym świecie.
Reklama na Seznam da Ci szansę zainteresowanie użytkowników w Czechach. Jeśli sprzedajesz swoje produkty i oferujesz usługi w tym kraju, reklama pomoże Ci pozyskać klientów.
Reklama w social media jest wciąż najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klientów. Każdy z serwisów ma system reklamowy, który pozwala w pełni wykorzystać jego możliwości.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.