Google Ads jest narzędziem elastycznym – to klienci Ideo Force (z naszym wsparciem) wybierają rodzaj reklamy, która będzie odpowiadała potrzebom wizerunkowym ich marki i przedstawi ofertę w najkorzystniejszy dla nich sposób. Poniżej prezentujemy możliwe formy kampanii reklamowe w Google:
Reklama tekstowa
Znana również pod nazwą linku sponsorowanego, to reklama, która wyświetla się powyżej i poniżej organicznych wyników wyszukiwania w Google oraz na stronach korzystających z mechanizmów Google. Inaczej mówiąc, reklama odpowiada na potrzebę danej chwili, czyli tuż po wpisaniu przez użytkownika fraz kluczowej dotyczącej produktu czy usługi.
Pojawienie się reklamy, jako wyniku wyszukiwania znacząco zwiększa szansę na skorzystanie z oferty. Korzyści płynące z wykorzystania reklamy tekstowej to przede wszystkim bardzo szybki efekt – wyświetla się zaraz po opłaceniu kampanii, przy czym na bieżąco umożliwia sprawne wprowadzanie zmian w budżecie, treści i ustawieniach. Reklama rozliczna jest w modelu PPC (Pay Per Click), czyli płacimy wówczas, gdy użytkownik przejdzie na naszą witrynę, a nie jedynie wyświetli reklamę.
Reklama graficzna
Wyświetlana jest w sieci reklamowej Google Display Network. Kliknięcie w baner przenosi użytkownika na stronę internetową z ofertą. Google oferuje nam ogromny wybór rozmiarów grafiki dla komputerów i urządzeń mobilnych. Możemy także zdecydować się na konkretny typ reklamy graficznej. I w tym przypadku mamy do wyboru reklamę graficzną, elastyczną, dynamiczną oraz format lightbox. Co więcej, kampania Google Ads w tym formacie reklamowym umożliwia kierowanie przekazu do konkretnych grup odbiorców.
W tworzeniu reklamy graficznej nie możemy zapominać o skłonieniu do reakcji na nią, czyli umieszczeniu przycisku „call to action”. Do korzyści płynących z zastosowania reklamy graficznej z pewnością możemy zaliczyć niski koszt przy jednoczesnym docieraniu do licznej grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych ofertą. Reklama ta jest doskonałym sposobem na informowanie o nowościach w ofercie, remarketing i zaprezentowanie korzystnego wizerunku firmy w wirtualnym świecie.
Reklama video
Kampanie video umożliwiają wyświetlanie reklam w YouTube. Co skłania reklamodawców do promowania oferty w wersji wideo? Z pewnością jest to zasięg. YouTube to serwis należący do Google, z którego korzysta większość Polaków. Jest drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie! Zdarza się, użytkownicy udostępniają reklamy na swoich stronach lub innych kanałach społecznościowych, co naturalnie przekłada się na zwiększenie zasięgu. Wszystko dlatego, że reklama video stwarza ogromne możliwości kreowania obrazu, na tyle atrakcyjnego, że odbiorca przekazuje go dalej.
Reklamę video można bardzo dokładnie targetować. Dotarcie do grup docelowych odbywa się poprzez wykorzystanie informacji wynikających ze słów kluczowych, kategorii tematycznych, danych lokalizacyjnych oraz demograficznych, zainteresowań użytkowników czy konkretnych filmów i kanałów. Skuteczność reklamy na YouTube możemy weryfikować. Google Ads udostępniając szczegółowe raporty, umożliwia mierzalność reklamy. Na YouTube możemy prowadzić również remarketing, kierując kampanię do użytkowników już mających za sobą pierwszy kontakt z marką.
Reklama w poczcie Gmail
GSP, czyli Gmail Sponsored Promotions. Reklama jest wyświetlana na karcie „Oferta” lub „Społeczności” na górze listy skrzynki odbiorczej, tuż nad otrzymanymi wiadomościami. Wygląda jak e-mail i wyświetla się wraz z nazwą reklamodawcy (na urządzeniach mobilnych będzie to również logo), tematem i tekstem. Po kliknięciu możemy zobaczyć tekst, obraz, odtworzyć wideo, wypełnić formularz lub przejść do witryny z ofertą. Opłaty naliczane są za kliknięcia (Cost Per Click) rozwijające reklamę – nie płacimy za konkretne interakcje użytkowników z rozwiniętą reklamą.
Kampanie GSP stwarzają możliwości precyzyjnego skierowania oferty. Google analizuje ruch użytkowników i na tej podstawie dopasowuje reklamy do konkretnych grup odbiorców. Brane są pod uwagę, podobnie jak w przypadku innych kampanii Google Ads, dane dotyczące: wieku, płci, położenia terytorialnego czy używanego urządzenia. Wysoką skuteczność zapewniają kampanie prowadzone w oparciu o frazy kluczowe znajdujące się w wiadomościach e-mail. Możliwość połączenia GSP z Google Analytics i Google AdWords pozwala na dokładne śledzenie konwersji i tym samym badanie skuteczności obranej strategii (mierzalność). Jako, że reklama dociera do użytkowników codziennie przeglądających pocztę, jest duża szansa, że przyciągnie uwagę i skłoni do reakcji.
Kampanie produktowe
Kampanie reklamowe w Zakupach Google dedykowane są środowisku e-commerce. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów oraz w zakładce „Zakupy”. Jest to graficzne ujęcie prezentowanego produktu, jego nazwa wraz z nazwą sprzedawcy oraz cena. Kampanie produktowe znacząco zwiększają ruch w sklepie internetowym, nawet tym z małym asortymentem.
Są atrakcyjne pod względem wizualnym i praktycznym. Reklama na niewielkim formacie pokazuje najistotniejsze dla potencjalnego klienta informacje potrzebne mu do zakupu. Kampanie zakupowe Google Ads prowadzone są z wykorzystaniem narzędzia Google Merchant Center, służącego do przesyłania danych o produktach i sklepie. Koszt reklamy rozliczany jest w modelu PPC, czyli płacimy za kliknięcie w reklamę.
Zapytaj o rozwiązanie dedykowane dla Ciebie