Klient
Witryna lazienkionline.pl to e-sklep oferujący klientom armaturę kuchenną i łazienkową. E-commerce jest częścią firmy Eko-Instal, będącej jedną z największych hurtowni grzewczych, sanitarnych i instalacyjnych w kraju. Przedsiębiorstwo ma 30 lat doświadczenia w sprzedaży, a o jego profesjonalizmie świadczy m.in. posiadanie udziałów w Grupie Instal – Konsorcjum.
W asortymencie sklepu znajdują się akcesoria, przydatne w trakcie aranżowania kuchni i łazienek. W ofercie są m.in. kabiny prysznicowe, umywalki, baterie, a także produkty niezbędne do właściwego zainstalowania elementów armatury. E-commerce oferuje swoim klientom produkty, pochodzące wyłącznie od polskich oraz europejskich producentów, takich jak np. Franke, Cersanit, Koło, czy Geberit.
Klient
Witryna lazienkionline.pl to e-sklep oferujący klientom armaturę kuchenną i łazienkową. E-commerce jest częścią firmy Eko-Instal, będącej jedną z największych hurtowni grzewczych, sanitarnych i instalacyjnych w kraju. Przedsiębiorstwo ma 30 lat doświadczenia w sprzedaży, a o jego profesjonalizmie świadczy m.in. posiadanie udziałów w Grupie Instal – Konsorcjum.
W asortymencie sklepu znajdują się akcesoria, przydatne w trakcie aranżowania kuchni i łazienek. W ofercie są m.in. kabiny prysznicowe, umywalki, baterie, a także produkty niezbędne do właściwego zainstalowania elementów armatury. E-commerce oferuje swoim klientom produkty, pochodzące wyłącznie od polskich oraz europejskich producentów, takich jak np. Franke, Cersanit, Koło, czy Geberit.
O firmie
Marka koncentruje się na potrzebach klientów, dlatego oferuje im profesjonalną pomoc na każdym z etapów dokonywania zamówień. Firma zapewnia nie tylko szeroki wybór produktów, ale też konkurencyjne ceny i szybką wysyłkę.
Sklep lazienkionline.pl to e-commerce o stabilnej pozycji w branży, który wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozwinął m.in. asortyment grzejników i innych akcesoriów, przeznaczonych do ogrzewania pomieszczeń. W ofercie e-sklepu znajdują się zarówno rozwiązania dopasowane do zwolenników klasycznych, jak i nowoczesnych rozwiązań, w zakresie wykańczania wnętrz.
Asortyment jest pełen także akcesoriów (np. grzałek, termostatów i zaworów), pozwalających na podłączenie odpowiednich urządzeń grzewczych oraz sterowanie temperaturą w pomieszczeniach. Firma przykłada dużą uwagę do tego, by zapewniać klientom wyłącznie produkty najwyższej jakości, dlatego oferowana armatura jest odpowiednio testowana.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Współpraca z klientem obejmuje obsługę kampanii e-marketingowych, prowadzonych z wykorzystaniem ekosystemu Google Ads oraz Facebook Ads. Kluczem do osiągnięcia zamierzonych rezultatów biznesowych, wynikających z podjęcia współpracy, było m.in. precyzyjne określenie grupy produktów, które będziemy promować. Jednym z formatów reklamowych, które realizowaliśmy w zakresie Google Ads były kampanie DSA. W tym rodzaju kampanii (generowane automatycznie komunikaty tekstowe, wyświetlane użytkownikom w organicznych wynikach wyszukiwania), duże znaczenie miała także optymalizacja treści w witrynie, m.in. pod kątem fraz kluczowych. Celem naszej współpracy, zarówno w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, jak i Facebook Ads jest systematyczne zwiększenie przychodów firmy, jednak równocześnie realizujemy także cel związany z budową rozpoznawalności i świadomości marki, wśród jej klientów.
Grupa docelowa
Grupą docelową działalności e-commerce są głównie klienci detaliczni, którzy urządzają swoje domy i mieszkania lub dokonują okresowej wymiany armatury, np. w trakcie przeprowadzania remontów. To właśnie do nich kierujemy przekaz marketingowy firmy.
Google Ads
Kampanie realizowane z wykorzystaniem systemu Google Ads, dają reklamodawcom szerokie możliwości dotarcia do odbiorców z grupy docelowej. Możliwość korzystania z różnych formatów reklamowych, pozwala zwiększyć zasięg marki oraz osiągnąć zakładane cele sprzedażowe, dzięki kierowaniu komunikatów reklamowych, do osób realnie zainteresowanych ofertą firmy. Prowadzenie płatnych kampanii w Google to jedna z najbardziej efektywnych form promocji firmy w sieci.
Przebieg działań
Działania rozpoczęliśmy od ustalenia szczegółów, dotyczących oczekiwań klienta oraz celów, które chce osiągnąć, wykorzystując reklamy w ekosystemie Google Ads. Po określeniu założeń, zajęliśmy się dobraniem optymalnych formatów reklamowych, które umożliwiły nam ich efektywną realizację. Kluczowa okazała się wiedza i doświadczenie zespołu specjalistów PPC, którzy skutecznie skonfigurowali kampanie i określili stawki. Ważną częścią działań było również ustalenie celu pośredniego, w postaci współczynnika kosztów reklam, względem przychodów. Dzięki temu mogliśmy na bieżąco monitorować rentowność działań, a w razie potrzeby dokonywać ich optymalizacji. Stale analizowaliśmy przebieg kampanii, uwzględniając nie tylko dane, takie jak np. koszty reklam, ale też przychody brutto, marże i podatki.
Wyniki
- Realizacja celów biznesowych klienta, na poziomie wykraczającym ponad pierwotne ustalenia.
- Wzrost liczby konwersji w witrynie.
- Zwiększenie wysokości przychodów, generowanych dzięki reklamie.
- Wzrost świadomości dotyczącej oferty firmy, wśród użytkowników sieci.
- Obniżenie kosztów związanych z wydatkami na reklamę, względem przychodów.
- Wzrost rozpoznawalności marki.
Wnioski
Niezwykle ważnym elementem promowania firmy w Google Ads jest reagowanie w czasie rzeczywistym na wskaźniki, które obserwujemy, w trakcie analizowania przebiegu kampanii.
Dzięki szybkiemu wychwyceniu momentów, w których pojawiają się bestsellery, możliwości podnoszenia stawek, a czasami nawet rezygnowania z formatów reklamy, które nie przynoszą konwersji, na rzecz skuteczniejszych działań – jesteśmy w stanie ponosić sprzedaż z miesiąca na miesiąc.
Główną rolę odgrywa tutaj jednak doświadczenie i umiejętności specjalistów, czuwających nad przebiegiem kampanii, ale też bieżący kontakt z klientem. Wyzwaniem, które pojawiło się w trakcie współpracy był okres uruchomienia nowego sklepu internetowego firmy, jednak dzięki uzyskaniu synergii pomiędzy działaniami specjalistów PPC, jak i tych zajmujących się analityką internetową – osiągnęliśmy cele związane nie tylko z wypromowaniem działalności klienta w sieci, ale też obniżeniem kosztów względem przychodów do zakładanego poziomu.