Stworzenie i wdrożenie chatbota to dopiero początek. Nie można zapominać, że czat z botem dotyczy komunikacji z żywymi ludźmi, których preferencje pod tym względem są zmienne. Warto więc na bieżąco śledzić je i dopasowywać do nich komunikację marki, chociażby przez poznanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników, na przykład te dotyczące produktów i usług.
Oferujemy kompleksowe podejście do tworzenia chatbotów. Uwzględnia ono również działania w ramach marketingu internetowego. Projektujemy złożone kampanie promocyjne z wykorzystaniem chatbotów, organizujemy quizy i wdrażamy działania wizerunkowe, pomagamy zdobywać nowych użytkowników. Wykonujemy także zaawansowane audyty użyteczności istniejących już programów, a informacje uzyskane na ich podstawie pozwalają nam sugerować zmiany, które podniosą komfort użytkowników.
Proces powstawania chatbota można podzielić na etapy:
-
analiza potrzeb,
-
organizacja zespołu projektowego,
-
realizacja projektu,
-
zakończenie projektu,
-
utrzymanie projektu.
W pierwszej kolejności jesteśmy doradcami. Każde wdrożenie aplikacji poprzedzone jest dokładną diagnozą problemów oraz analizą potrzeb i celów klienta. Na przykład sklep internetowy ma całkowicie inne potrzeby niż uczelnia. Ten pierwszy wykorzysta chatbota do odpowiadania na najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych klientów lub obsługę reklamacji. Z kolei uczelnia, chatbota może wykorzystać do przeprowadzania procesu wdrażania nowych studentów w swoje struktury. Z naszego doświadczenia wynika również, że chatbot idealnie nadaje się do przeprowadzania procesów onboardingowych w większości firm.
W początkowym etapie prac bardzo często powstaje dokument uszczegóławiający pierwotną wizję i doprecyzowujący kwestie takie jak: wybór platformy, na której oprzemy prace (Bostify, Chatfuel, Beep Boop, Flow XO, Motion AI, Bottr, QnA Maker, Chattypeople, Botkit, Octane.ai lub innej) bądź decyzja o programowaniu niezależnego bytu. Należy również zdecydować, z którym komunikatorem zintegrować powstającego chatbota (najczęściej jest to na Messengerze).
Niezwykle ważne w kontekście RODO jest również analiza przedwdrożeniowa w zakresie ochrony danych osobowych i podjęcie decyzji o tym, jakie dane będą przetwarzane i przez kogo (obejmuje również zgodę odbiorcy w tym zakresie). Istotne jest zaplanowanie działania tworzonego chatbot – kluczowe jest, aby chatbot wiedział czego chcą od niego użytkownicy i potrafił im pomóc (na przykład odpowiadając na ich pytania). Konieczne jest przemyślenie sekwencji działań, które może wykonać użytkownik i ustalenie, jaka powinna być reakcja chatbota (lista scenariuszy użycia chatbota).
Gdy już znamy specyfikę projektu, posiadamy wszelkie niezbędne informacje, możemy dobrać optymalny zespół projektowy. Mamy do dyspozycji specjalistów z różnych dziedzin, wśród nich są analitycy, architekci informacji, administratorzy sieci, projektanci, programiści, webmasterzy, graficy komputerowi, testerzy oraz osoby, które spojrzą na projekt z biznesowego punktu widzenia. Zawsze zespół projektowy składa się z kierownika projektów (indywidualny opiekuna klienta) oraz specjalisty ds. chatbotów (projektanta chatbotów). Warto jednak wiedzieć, że czasami niezbędna jest również pomoc programistów - zwłaszcza przy integracjach z bazami danych lub systemami zewnętrznymi.
Przed wdrożeniem projektu dokładnie testujemy mechanizmy oraz ich działanie. Gdy jesteśmy pewni, że wszystko działa poprawnie, następuje wdrożenie online. To moment, w którym Klient otrzymuje skuteczne i efektywne rozwiązanie biznesowe. Co więcej w ramach naszej oferty, zapewniamy kompleksowe podejście do tworzenia chatbotów, które uwzględnia także marketing. Projektujemy złożone kampanie promocyjne z wykorzystaniem chatbotów, organizujemy quizy i działania wizerunkowe, pomagamy zdobyć nowych użytkowników. Wykonujemy także zaawansowane audyty użyteczności już istniejących programów oraz sugerujemy zmiany, które pozwolą podnieść komfort ich użytkowników.