Zbudowanie wizerunku UTH im. H. Chodkowskiej jako marki otwartej na nowe kanały promocji poprzez wykorzystanie chatbota

Klient

Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.

Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.

Klient

Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie to wyższa uczelnia niepubliczna, założona przez Helenę Chodkowską w 1992 roku. W ofercie studiów można znaleźć liczne kierunki na stopniach licencjackich, inżynierskich, magisterskich i podyplomowych.

Niektóre z nich to Business Marketing Management, inżynieria oprogramowania, analityka finansowa czy e-Marketing. Ponadto, UTH oferuje także kursy i szkolenia w zakresie operowania dronami. Zauważalne jest więc zdecydowane połączenie tradycji z nowoczesnością.

O firmie

Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej W Warszawie jest niepubliczną placówką szkolnictwa wyższego, która oferuje kształcenie na poziomie licencjackim, inżynierskim, magisterskim oraz podyplomowym na kierunkach technicznych i społecznych.

Misją uczelni jest utrzymanie poziomu kształcenia na najwyższym poziomie, działając w oparciu o obowiązujące zasady dotyczące upowszechniania wiedzy. Uczelnia założona została w 1992 roku i przez ten czas stała się jedną z najchętniej wybieranych placówek edukacyjnych w centralnej Polsce.

Działania promocyjne skupiają się na budowaniu wizerunku i pozyskaniu studentów poszukujących możliwości kształcenia w jednej z oferowanych dziedzin. Ze względu na specyfikę podmiotu edukacyjnego podejmowane działania promocyjne muszą sprostać połączeniu wieloletniej tradycji z panującymi obecnie trendami.

Oferta edukacyjna skierowana jest głównie do maturzystów, którzy są na etapie poszukiwania uczelni wyższej, która spełni ich oczekiwania. Stąd też to właśnie ta grupa docelowa stała się głównym odbiorcą przekazów reklamowych.

Najważniejszym celem podejmowanych działań jest konwersja, która w tym przypadku oznacza aplikowanie kandydata na kierunek studiów prowadzony na UTH.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca Ideo Force z Uczelnią Techniczno-Handlową im. H. Chodkowskiej rozpoczęła się w 2014 roku. Od samego początku najważniejszym założeniem jest kompleksowość obsługi. Przed rozpoczęciem działań musieliśmy jednak poznać Klienta bliżej.

Podstawą działań są regularne spotkania, podczas których możliwe jest poznanie specyfiki jednostki, jej misji oraz wizji i celów, do których dąży Klient. Dzięki temu możemy tworzyć najbardziej skuteczną i zadowalającą strategię działań i łatwiej podejmować decyzje strategiczne.

Poza obsługą kampanii reklamowych nasze działania mają również charakter kreatywny. Odpowiadamy za tworzenie koncepcji materiałów promocyjnych dla kierunków studiów licencjackich, magisterskich, inżynierskich oraz podyplomowych, tworzenie materiałów graficznych, a następnie wprowadzanie działań marketingowych.

Zatem projekt łączy w sobie prace techniczne z kreatywnymi. Nie traktujemy tej współpracy jako zdefiniowanego, konkretnego pakietu działań, gdyż stale poszukujemy nowych rozwiązań oraz metod dotarcia do grupy docelowej, w celu maksymalizacji skuteczności promocji, przy jednoczesnym utrzymaniu określonego budżetu i powagi Uczelni.

Grupa docelowa

Uczelnia Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej realizuje kierunki kształcenia z zakresu nauk technicznych oraz społecznych, między innymi bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni, psychologię w biznesie czy analitykę finansową. Grupą docelową są potencjalni studenci i osoby, które w najbliższych 2-3 latach staną przed wyzwaniem wyboru studiów. Zatem kampania skierowana jest głównie do: 

  • maturzystów, gdzie celem jest pozyskanie zapisów na studia,
  • nieco młodszych odbiorców, gdzie celem jest zbudowanie wiedzy na temat działań edukacyjnych oferowanych przez uczelnię,
  • absolwentów studiów I stopnia, wykazujących chęć dalszego kształcenia.

Promocja skupia się głównie na województwie mazowieckim, w którym zlokalizowana jest Uczelnia oraz województwach ościennych.

Chatbot w e-marketingu

Chatboty to zagadnienie, o którym mówi się dużo. Nie zawsze towarzyszy jednak temu wnikliwa znajomość tematu. Z uwagi na swoją unikalność technologia ta stała się modna, co sprawia, że często traktowana jest ze zbyt dużym optymizmem. Kiedy chatboty naprawdę zdają egzamin?

Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej czy fanpage’a, które regularnie otrzymują od użytkowników powtarzające się pytania, chatbot pozwoli Ci zautomatyzować odpowiedzi i zaoszczędzić sporo czasu. Podobnie jest w sytuacji, gdy użytkownicy powinni wykonywać określone scenariusze konwersacyjne czy przejść przez pewne procesy, np. reklamacji.

Osadzenie chatbota na witrynie internetowej lub w mediach społecznościowych, odciąża obecnych konsultantów i pozwala udzielić natychmiastowej odpowiedzi na najczęstsze i powtarzające się pytania czy obsłużyć zdefiniowane procesy.

W sytuacji bardziej skomplikowanych zagadnień chatbot może połączyć użytkowników z ludzkim konsultantem dbając o user experience.

Istnieją jednak również inne, kreatywne możliwości wykorzystania tego typu technologii w działaniach marketingowych. Jedną z nich wykorzystaliśmy do celu wypromowania naboru na studia o specjalności kryminologia i kryminalistyka.

Przebieg działań

W przypadku współpracy z Uczelnią Techniczno-Handlową postawiliśmy na nietypowe wykorzystanie chatbota. Bot osadzony w Messengerze posłużył jako medium konkursowe, którego celem było wypromowanie naboru na studia o specjalności kryminologia i kryminalistyka.

Zautomatyzowane komunikaty układały się w storytelling, którego bohaterem był użytkownik biorący udział w zabawie. Jego zadaniem było rozwiązanie zagadki pewnego morderstwa, wytypowanie sprawcy i uzasadnienie swojego stanowiska. Bot osadzony został w Messenegrze marki, co sprawiło, że wszyscy zainteresowani mieli do niego łatwy dostęp. Dzięki możliwościom, jakie daje chatbot komunikacja była personalizowana, bot zwracał się do użytkowników po imieniu lub nazwisku, dzięki czemu same komunikaty były bardziej dostrzegalne. Powiązanie zainteresowań użytkowników z tematyką konkursową pozwoliło na zbudowanie świadomości wśród grupy odbiorców zainteresowanej tą dziedziną kształcenia, która w dalszych etapach mogła zostać przekuta na realną konwersję w postaci zapisu na studia o tej specjalności.

Oczywiście poza samym wykonaniem bota konieczna była również odpowiednia komunikacja i promocja.

Wyniki

  • Pozytywne komentarze użytkowników na temat interakcji z chatbotem.
  • Zwiększenie zainteresowania marką i promowanym obszarem kształcenia. 
  • Wzbudzenie oczekiwania grupy docelowej na kolejne edycje aktywizacji w bocie związanej z kryminologią i kryminalistyką.
  • Wzrost świadomości i zaangażowania użytkowników.
  • Budowanie relacji z kandydatami, studentami oraz absolwentami. 
  • Zbudowanie wizerunku marki otwartej na nowe kanały promocji i mówiącej językiem swojej grupy docelowej.

Wnioski

Nieustanna konieczność szukania nowych kanałów przekazu oraz redefiniowania działań marketingowych to zdecydowanie największe wyzwania, którym należy stawić czoła w przypadku działań marketingowych realizowanych dla uczelni wyższych. Pogodzenie komunikacji, która będzie trafiała do młodych osób z powagą instytucji, jaką jest uczelnia, stanowi paradygmat wszystkich podejmowanych działań.

Chatbot jest działaniem, który pozwolił osiągnąć te cele, a jednocześnie zbudował wyrazistą komunikację marki w obszarze kryminologii i kryminalistyki. Dzięki połączeniu chatbota, grywalizacji, personalizacji oraz merytoryki związanej z tą dziedziną wiedzy udało się osiągnąć efekt, dzięki któremu zrealizowano cele wizerunkowe, a jednocześnie stworzono aktywizację, na którą czekają przedstawiciele grupy docelowej (co zgłaszają podczas indywidualnych rozmów z przedstawicielami Uczelni).

Dziś śmiało możemy stwierdzić, że Ideo Force oraz Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej to więcej niż tylko współpraca. Po tylu latach wspólnego osiągania celów jest to już rodzaj przyjaźni biznesowej z obopólnymi korzyściami.

uth - realizacje

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.