Serwis Wolters Kluwer dopasowany do potrzeb użytkowników? Poprawa użyteczności strony pomogła w zwiększeniu wygody odbiorców

Klient

Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie, którego działalność obejmuje obszar ponad 180 państw. Firma obecna jest w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej i Południowej.

Jej priorytetem jest dostarczanie profesjonalnych informacji, rozwiązań programowych oraz usług w skali globalnej, dla branży prawniczej, finansowej, medycznej, a także dla oświaty, biznesu, administracji publicznej i innych.

Misja przedsiębiorstwa zawarta jest w haśle „Pomagamy podejmować właściwe decyzje we właściwym czasie”. Wydawnictwo skupia się na działaniach, których celem jest oferowanie rozwiązań, wspierających klientów w wykonywaniu obowiązków zawodowych.

Firma wspiera m.in. pracowników ochrony zdrowia, zapewniając im dostęp
do opartych na badaniach technologii, usprawniających ich codzienną pracę.

Wolters Kluwer

Klient

Wolters Kluwer to jedno z największych wydawnictw na świecie, którego działalność obejmuje obszar ponad 180 państw. Firma obecna jest w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej i Południowej.

Jej priorytetem jest dostarczanie profesjonalnych informacji, rozwiązań programowych oraz usług w skali globalnej, dla branży prawniczej, finansowej, medycznej, a także dla oświaty, biznesu, administracji publicznej i innych.

Misja przedsiębiorstwa zawarta jest w haśle „Pomagamy podejmować właściwe decyzje we właściwym czasie”. Wydawnictwo skupia się na działaniach, których celem jest oferowanie rozwiązań, wspierających klientów w wykonywaniu obowiązków zawodowych.

Firma wspiera m.in. pracowników ochrony zdrowia, zapewniając im dostęp
do opartych na badaniach technologii, usprawniających ich codzienną pracę.

O firmie

Wolters Kluwer to globalne przedsiębiorstwo, zatrudniające ok. 19 tys. osób na całym świecie. Personel firmy składa się z przedstawicieli wielu narodowości, w różnym wieku i o zróżnicowanych kompetencjach zawodowych. Jak podkreśla wydawnictwo, różnorodność jest kluczowa w pracy firmy, gdyż odzwierciedla także różnice występujące pomiędzy jej klientami, pochodzącymi z różnych branż i społeczności.

W zakresie działań internetowych, wydawnictwo prowadzi liczne witryny o tematyce informacyjnej i biznesowej. Od serwisu korporacyjnego, przez księgarnie online, platformy prawnicze, po szereg mniejszych stron z zakresu oprogramowania. Firma organizuje także liczne szkolenia i konferencje branżowe, podczas których dzieli się z odbiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem.

Wolters Kluwer wspiera m.in. rozwój światowego handlu, gdyż oferuje szereg rozwiązań dla specjalistów pracujących w branży księgowo-podatkowej, czy też w obszarze administracji publicznej i biznesu. Rozwiązania projektowane m.in. w celu lepszego zarządzania efektywnością w korporacjach, czy też mniejszych firmach, zawsze cechują się nie tylko wykorzystaniem eksperckiej wiedzy, ale też dopasowaniem do przepływu pracy (ang. workflow) u konkretnego klienta.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Nasza współpraca z Wolters Kluwer trwa już od niemal dekady. Ideo Force wspiera Wolters Kluwer merytorycznie oraz stanowi dodatkową, zewnętrzną siłę marketingową, o natężeniu dostosowywanym do bieżących potrzeb Klienta. Wspólnie przemierzamy drogę cyfrowej transformacji.

Na potrzeby Klienta zbudowany został zespół, w którego składzie znajdują się specjaliści, zajmujący się wieloma obszarami e-marketingu, takimi jak m.in. UX czy SXO. Dzięki temu Klient uzyskał kompleksowe i profesjonalne wsparcie w zakresie poprawy użyteczności swoich platform. Długoletnie doświadczenie Ideo Force w e-marketingu sprawia, że prowadzone działania przynoszą mierzalne efekty, a Wolters Kluwer uważany jest za cyfrowego lidera w swojej branży. Działania, które realizujemy w ramach współpracy, w głównej mierze oparte są na performance marketingu – rozumianym zarówno jako generowanie dobrze konwertującego ruchu, ale także jako ciągłe doskonalenie użyteczności platform internetowych, czyli punktów styku Wolters Kluwer ze swoimi klientami. Odpowiednie dbanie o touchpointy jest konieczne do całościowej optymalizacji Customer Experience.

Grupa docelowa

Wolters Kluwer to międzynarodowy dostawca eksperckich informacji, rozwiązań w zakresie oprogramowania oraz usług dla osób przeprowadzających badania kliniczne, takich jak m.in. pracownicy z branży prawniczej czy medycznej.

Poprawa użyteczności stron

Witryny, które sprzedają, muszą być przede wszystkim użyteczne i przyjemne w obsłudze. Podobnie jest ze stronami służącymi do generowania leadów, czy nawet platformami utrzymywanymi na potrzeby demand generation, będącymi na samym początku lejka sprzedażowego. User Experience, jako jeden z najważniejszych czynników, wpływających na konwersję, musi być jak najbardziej dopracowany. Nasi UX designerzy dbają o wszystkie elementy witryny, które są znaczące dla doświadczeń korzystających z niej użytkowników. W opracowywaniu i wdrażaniu optymalnych standardów  UX posługujemy się testami multiwariacyjnymi (w tym A/B), badaniami z użyciem "heatmap" i nagraniami wideo sesji użytkowników. Przeprowadzamy badania jakościowe i ilościowe użytkowników (wywiady, testowanie prototypów, śledzenie ruchu gałek ocznych) oraz przeprowadzamy testy scenariuszy "Call to Action".

Odpowiednio pokierowana strategia zwiększająca użyteczność przynosi długotrwałe efekty.

Dlaczego poprawa UX?

User Experience, czyli doświadczenia użytkownika wynikające z korzystania ze strony to jeden z kluczowych czynników oceny witryny. Użyteczność strony musi być jak najlepsza, aby użytkownicy mogli się po niej poruszać bez żadnych problemów i realizować przewidziane dla nich scenariusze – tj. spełniać założenia biznesowe. User Experience, które przecież jest częścią większej koncepcji określanej mianem Customer Experience, wpływa bezpośrednio na proces zakupowy w e-commerce, a także na pozyskiwanie leadów. Powierzenie optymalizacji witryny pod kątem UX  specjalistom sprawia, że użytkownicy przebywają na stronie dłużej, przeglądają więcej podstron, generują mniejszy współczynnik odrzuceń, a co za tym idzie, zwiększa się również współczynnik konwersji.

Przebieg działań

Dla nas, User Experience w naturalny sposób łączy się z SEO (Search Experience Optimization).  SEO + UX = SXO.

Proces optymalizacji użyteczności strony internetowej dzielimy na pięć zasadniczych etapów:

  1. Rozpoznanie i zdefiniowanie person, wraz  ich customer needs, touchpointami, lękami i obawami.
  2. Jakościowa (behawioralna) analiza danych UX.
  3. Ilościowe testy UX i użyteczności.
  4. Analiza  wyników i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji.
  5. Analiza powdrożeniowa.

Przeprowadziliśmy kompleksowe analizy, w tym badania użyteczności na użytkownikach, ekspercki audyt UX oraz testy A/B. Z pomocą przyszły nam również specjalistyczne narzędzia takie jak np. Hotjar. Wyniki badań pozwoliły określić obszary witryny stanowiące źródło dyskomfortu dla użytkowników. Wprowadziliśmy szereg zmian i poprawek, które miały pozytywny wpływ na ergonomię strony i konwersję, co znacznie zwiększyło przychody.

Zebrane informacje pozwoliły zobrazować ścieżkę klienta, na podstawie której mogliśmy wprowadzić zmiany dążące do zmaksymalizowania realizacji ustalonych celów.

Wyniki

  • Stały wzrost sprzedaży.
  • Wzrost średniej wartości koszyka (w przypadku sklepu).
  • Spadek współczynnika odrzuceń.
  • Zwiększenie liczby odwiedzanych stron na sesję.
  • Wydłużenie czasu przebywania na stronie.

Wnioski

Praca, którą należy wykonać w związku z poprawą UX czy CX zwiększa produktywność późniejszych działań, pozwala na optymalizację strony, a także w pewnym sensie otwiera drogę do kreatywnego spojrzenia na różnorodność form marketingowych.

Wyłonienie dedykowanego zespołu specjalistów po stronie agencji, skupionego i zaangażowanego w pracę nad jednym projektem, pozwala optymalizować koszty, poprzez szybsze i sprawniejsze zarządzanie działaniami dla Klienta.

Warsztaty briefujące to efektywne narzędzie do współpracy z Klientem. Mają one na celu zaangażowanie całego zespołu w tworzenie briefu. Można dzięki temu zaoszczędzić czas oraz lepiej poznać zespół po stronie Klienta. Dodatkowo takie warsztaty upewniają Klienta w tym, że wybrana agencja e-marketingowa doskonale wie, jakie potrzeby i oczekiwania powinna zaspokoić.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.