Google Ads dla e-commerce

Kampanie reklamowe w Google Ads dla branży e-commerce różnią się od tych realizowanych dla innych typów biznesów i witryn internetowych.

Skuteczna sprzedaż produktów w Internecie jest uzależniona od umiejętności dotarcia do jak największej ilości osób zainteresowanych Twoją ofertą, także prowadzenie skutecznych kampanii remarketingowych dla osób, które już zapoznały się z oferta, ale nie podjęły jeszcze ostatecznej decyzji zakupowej. Właśnie dlatego dla większości sklepów internetowych Google Ads jest jednym z głównych i najbardziej kalorycznych kanałów marketingowych.

Katarzyna Augustyn-Szurek
Katarzyna Augustyn-Szurek
Account Manager
  • tel. 512 170 206
Napisz do mnie

Google Ads

Google Ads to obecnie najskuteczniejszy dla e-commerce i wielu innych branż system reklamowy w Internecie. Szacuje się, że odpowiada za ponad 25% wszystkich reklam jakie pojawiają się w sieci. Rekomendujemy wykorzystanie tego systemu w połączeniu z klasycznym pozycjonowaniem w celu pełnego zagospodarowania możliwości jakie dają wyszukiwarki internetowe. Aczkolwiek w niektórych przypadkach możliwości jakie daje Google Ads w pełni realizują zakładane cele.

Ważne jest, aby wykorzystywać wszystkie możliwości dla e-commerce jakie daje Google Ads - począwszy od reklamy produktowej a kończąc na remarketingu. Przeprowadzone przez nas testy pokazują, że spora ilość przychodów sklepów internetowych pochodzi od powracających użytkowników. Dlatego tak ważna jest strategia, która przyciąga odwiedzających z powrotem do Twojej witryny.


Zalety Google Ads dla e-commerce

  • Formy reklamowe dostosowane dla e-sklepów – możliwości reklamowe oferowane przez system idealnie wpasowują się w zachowania zakupowe konsumentów.
  • Mierzalność - reklama PPC to jedna z najbardziej mierzalnych i przejrzystych metod reklamowych, pozwalająca szybko dowiedzieć się, czy realizowana kampania marketingowa skutecznie i efektywnie dociera do grupy docelowej.
  • Elastyczność - Kampanie Google Ads można łatwo dostosować, dzięki czemu można skupić się na określonych grupach docelowych i realizacji bardzo konkretnych celów sprzedażowych i ogólnomarketingowych.
  • Zasięg - Google stało się częścią codziennego życia ludzi. Jest wiodącą i najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, ale także system pozwala na prowadzenie wysublimowanych kampanii remarketingowych w modelu display.
  • Inteligentne określanie stawek – system oferuje możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji (i systemów uczących się) do wdrożenia strategii automatycznego określania stawek nakierowanej na zwieszenie liczby i wartości konwersji (sprzedaży).
  • Alternatywa bądź rozszerzenie dla pozycjonowania – wiele sklepów internetowych łączy pozycjonowanie organiczne z reklamą płatną w wynikach wyszukiwania uzyskując w ten sposób efekt synergii działań SEM.

Porozmawiajmy o kampanii Google Ads Twojego sklepu

Formy reklamy jakie wykorzystujemy

W pracy ze sklepami internetowymi korzystamy głównie z następujących form promocji dostępnych w Google Ads:

Reklama w wyszukiwarce

Znana również pod nazwą linku sponsorowanego, to reklama, która wyświetla się powyżej i poniżej organicznych wyników wyszukiwania w Google oraz na stronach korzystających z silnika Google. Reklama może być prowadzona w ramach różnych typów kampanii, co daje wiele możliwości docierania do potencjalnych klientów.

Reklamy produktowe PLA (Product Listing Ads)

Kampanie reklamowe w Zakupach Google dedykowane są środowisku e-commerce. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów oraz w zakładce "Zakupy". O ile zwykłe reklamy Google mogą być używane przez wszystkie firmy i organizacje tak reklamy na liście produktów w Zakupach Google są przeznaczone tylko dla marek sprzedających produkty online.

kampania produktowa

Kampanię produktową może prowadzić zarówno mały sklep internetowy, jak i e-commerce z rozbudowaną ofertą.

Własne Comparison Shopping Services (CSS) - Force Shop

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i chcąc jeszcze skuteczniej prowadzić działania reklamowe stworzyliśmy własną porównywarkę cenową. Force Shop to rozwiązanie opracowane z myślą o kampaniach reklamowych dla e-commerce. Dzięki temu nasi klienci mogą prezentować swoje produkty poprzez CSS dostosowany do potrzeb swojej firmy, w tym celów sprzedażowych.

Decydując się na współpracę z nami w ramach usługi porównywania cen oraz skorzystanie z naszego narzędzia pozwala na uzyskanie nawet o 20% niższych stawek za reklamy w stosunku do kampanii korzystających z CSS Google, a także większy udział wyświetleń reklamy w aukcji.

Reklama remarketingowa

Przewaga tej formy reklamy polega na tym, że wyświetla się ona tylko użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili sklep internetowy co korzystanie wpływa na współczynnik konwersji. Wyświetlana jest w sieci reklamowej Google Display Network oraz w wynikach wyszukiwania (RLSA).

Korzystamy również z list remarketingowych w Zakupach Google.

Najczęstsze pytania

Jaki jest koszt Google Ads dla sklepu internetowego?

Google Ads zapewnia reklamodawcom pełną elastyczność w kwestii budżetu, jaki chcą przeznaczyć na działania marketingowe. Co więcej, koszt reklamy ogranicza się jedynie do kliknięć, a nie do wyświetleń. Mówiąc prościej – płacisz wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę, a nie wtedy, gdy wyświetli się ona w wyszukiwarce.

W związku z brakiem określonej stawki za reklamę, to Ty decydujesz, ile możesz wydać na kampanię. Ustalając stawki należy jednak mieć na uwadze konkurencję, która również korzysta z tej formy promocji. Wyświetlanie reklam w Google odbywa się na zasadzie aukcji: wygrywa ten, kto zaoferuje wyższą kwotę. Nie jest to jedyny czynnik decydujący o wyświetleniu reklamy. Istotny jest także wynik jakości, jaki uzyska strona w oczach algorytmów Google, na który składa się wiele elementów, m.in. dostosowanie strony docelowej, czy obecność konkretnych słów kluczowych, które nas interesują.

W Google Ads możesz skorzystać z opcji prognoz, które wskażą Ci budżet niezbędny do uzyskania konkretnych wyników.

Jak promować sklep internetowy w Google Ads?

Google wychodząc naprzeciw potrzebom swoich reklamodawców oferuje szereg różnych typów kampanii, które mogą wykorzystać właściciele stron i sklepów internetowych: od reklam tekstowych, poprzez reklamy produktowe i remarketingowe, aż do promocji aplikacji.

W przypadku sklepów internetowych najlepszą opcją będzie połączenie reklam tekstowych z produktowymi wraz z uwzględnieniem reklam remarketingowych.

By przygotować reklamy tekstowe i remarketingowe wystarczy dostęp do konta Google Ads, jednak reklamy produktowe wymagają więcej pracy – oprócz konta reklamowego należy stworzyć konto Google Merchant Center, dołączyć do programu reklam produktowych oraz skonfigurować produkty. Dopiero po zatwierdzeniu działań można przystąpić do przygotowania kampanii produktowej w Google Ads.

Jak dobrać strategię Google Ads do sklepu internetowego?

Jak każde działania marketingowe, również kampania w Google Ads wymaga stworzenia strategii. Google Ads sprawdzi się zarówno w przypadku małych sklepów internetowych, jak i tych z bardzo rozbudowanym asortymentem.

Strategia kampanii Google Ads powinna być indywidualnie dopasowana do możliwości finansowych danej firmy i specyfiki branży, w której działa. Należy zastanowić się, jakich efektów oczekujemy po kilku miesiącach, pół roku lub roku oraz zaplanować odpowiedni budżet na osiągnięcie zamierzonych celów. Do tego warto również przeprowadzić analizę konkurencji oraz przygotować listę fraz kluczowych odpowiednich dla danego biznesu.

Wybrane cele powinny być łatwe do zmierzenia (np. wzrost sprzedaży o 15% w ciągu 6 miesięcy) oraz muszą być mocno osadzone w rzeczywistości – jeśli dopiero zaczynasz sprzedawać online i nie dysponujesz dużym budżetem, nie możesz oczekiwać, że w kilka miesięcy dogonisz markę, która ugruntowała już swoją pozycję na rynku.

Które kampanie wybrać dla sklepu internetowego?

Rozpoczynając kampanię reklamową w Google dla sklepu internetowego, warto swoją uwagę skupić na reklamach tekstowych, produktowych oraz remarketingowych. Połączenie tych trzech działań pozwoli w pełni wykorzystać możliwości jakie daje Google Ads.

Niektórzy użytkownicy omijają wyświetlające się produkty w pasku Zakupów Google i swoją uwagę kierują niżej do linków tekstowych. Dzięki równoczesnemu działaniu w tych dwóch obszarach (Zakupy Google i linki sponsorowane) zwiększamy szansę na kliknięcie w odnośnik reklamowy prowadzący do naszej oferty. Z kolei reklamy remarketingowe pozwolą na dotarcie do tych osób, które odwiedziły sklep, jednak z jakiegoś powodu opuściły go bez dokonania zakupów. Reklamy te będą wyświetlać się na innych stronach, by przypomnieć użytkownikom o produkcie i sklepie.

Wyświetlanie reklam nie tylko nowym, ale i powracającym użytkownikom zwiększa szansę na podjęcie decyzji zakupowej. Przeprowadzone przez nas testy pokazują, że spora liczba konwersji pochodzi właśnie od tych drugich, dlatego nie należy o nich zapominać.

Czy dzięki Google Ads (AdWords) można zwiększyć sprzedaż?

Google Ads jest obecnie jednym z najskuteczniejszych systemów reklamowych dla e-sklepów i innych firm, które swoją działalność przeniosły do Internetu. Szacuje się, że reklamy Google Ads stanowią ponad 25% wszystkich reklam, jakie pojawiają się w sieci. Co więcej, Google jest wiodącą wyszukiwarką nie tylko w Polsce, ale i na świecie, nic więc dziwnego, że reklama w wyszukiwarce cieszy się dużym zainteresowaniem.

Te same powody sprawiają, że Google Ads może zwiększyć sprzedaż: duża liczba użytkowników, to większa szansa na zdobycie klientów. Jednak skuteczność reklam jest zależna od ich przygotowania i ustalonej strategii działania. Nieumiejętne poruszanie się po panelu zarządzania reklamami i wprowadzanie różnych zmian bez analizy problemu, zły dobór słów kluczowych czy źle ustalone stawki, mogą przyczynić się do uzyskania słabych wyników oraz stwierdzenia, że „reklama Google nie działa”. Chcąc zwiększyć sprzedaż, pracę nad kampaniami reklamowymi Google Ads najlepiej powierzyć specjalistom.

 

Google Partner PREMIER

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads. Spełniamy najwyższe standardy i kryteria Google, utrzymując bardzo wysoki poziom jakości w naszych kampaniach Google Ads. Dołączając do nas, będziesz mieć dostęp do naszej wiedzy i możesz skorzystać z naszego dostępu do produktów Google Beta.

Możesz powierzyć nam marketing swojego sklepu internetowego. Wiemy jak promować sklepy internetowe, podnosić ich rozpoznawalność i zwiększać ich sprzedaż.

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.