Jednym z największych problemów, które zdarzają się w e-commerce jest problem z automatyzacją procesu sprzedażowego oraz z przekazem informacji – brak opisów produktów, powiadomień o statusie zamówienia, ukryte koszty (np. o cenie dostawy). Każda informacja, której brakuje potencjalnym klientom na stronie, wymusza na nich konieczność kontaktowania się z obsługą klienta. Problem narasta, gdy kontakt ten jest utrudniony, co dodatkowo zniechęca użytkowników. Wszystkie istotne z perspektywy konsumenta informacje na stronie powinny więc być łatwo dostępne – jeżeli odbiorca będzie w stanie samodzielnie znaleźć odpowiedzi, z większym prawdopodobieństwem skorzysta z oferty.
Sieć podlega ciągłemu udoskonalaniu, dlatego e-commerce wymaga zmian i dostosowywania się do nowych wymogów technicznych. Stosowanie przestarzałego oprogramowania może powodować problemy z integracją nowego sklepu z wiele lat wcześniej stworzonym na zamówienie programem księgowym lub magazynowym. Dostosowując e-sklep do najnowszych wymagań nie zapominaj także o wszystkich dodatkowych systemach, dzięki czemu zyskasz pewność, że Twój sklep internetowy będzie prawidłowo funkcjonował.