Ruch w sklepie internetowym dzielimy ze względu na źródła. Użytkownik może dotrzeć na stronę internetową z bezpłatnych wyników wyszukiwania (Organic Search), płatnych wyników (Paid Search), poprzez wpisanie adresu lub otwarcie strony z zakładki (Direct), z linków znajdujących się na innych stronach (Referral), mediów społecznościowych, wiadomości e-mail.
Zwiększanie ruchu w sklepie online możemy uzyskać poprzez wdrożenie rozwiązań takich, jak chociażby:
- Pozycjonowanie w wyszukiwarce – wysokie pozycje w Google generują ruch na stronie, a pierwsza pozycja otrzymuje większość kliknięć – im niższa pozycja, tym mniejszy ruch.
- Google Ads – w zależności od rodzaju kampanii, reklama może pojawić się w wyszukiwarce, na poczcie Gmail, w serwisie YouTube, jako przekaz remarketingowy (ponowne zaprezentowanie produktu), reklama graficzna, w formie kampanii produktowych (Google Merchant Center).
- Reklama w social media – reklama, ale i aktywna obecność na kanałach social media (np. stały kontakt z obserwatorami, publikowanie angażujących postów) przyciągają użytkowników na stronę sklepu.
- Newsletter – wiadomości e-mail, które sklep wysyła w ramach newslettera mogą informować klientów o nowych produktach i wydarzeniach związanych z marką, oferować specjalne promocje, zachęcać do przejścia na stronę sklepu (np. personalizowanymi rabatami).
- Zarządzanie treścią – content marketing w e-commerce należy do działań związanych z pozycjonowaniem strony (np. wpisy na blogu, opisy produktów i kategorii, grafika i elementy multimedialne).
- Porównywarki cen (CSS) – to dodatkowy kanał sprzedaży i promocji sklepu internetowego, a transakcja może mieć miejsce na stronie porównywarki lub w witrynie sklepu.
- Chatboty na Facebooku i stronie – stały kontakt klienta z wirtualnym asystentem dostarcza informacji niezbędnych do rozpoczęcia lub podtrzymania procesu zakupowego.
- Powiadomienia push i web push – aplikacja lub przeglądarka wysyła powiadomienia, których główną korzyścią jest wysoki wskaźnik otwarcia.
- Współpraca z influencerami – kampanie reklamowe z udziałem znanych osób promują produkty wśród ich fanów.