Facebook Ads

Z Facebooka w Polsce korzysta ponad 16 milionów użytkowników. 

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie, o czym świadczy ponad 2,5 miliarda aktywnych kont. Liczba użytkowników przekłada się na wyniki reklamowe. W ramach kampanii Facebook Ads możemy zaprezentować reklamę szerokiemu gronu odbiorców. 

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • tel. 601 467 351
Napisz do mnie

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy Facebooka. Reklama wyświetlana jest nie tylko na Facebooku, ale także w Messengerze, na Instagramie i w sieci Audience Network. Zaawansowane narzędzie Menadżer reklam (Facebook) pozwala tworzyć kampanie ukierunkowane na wybrane grupy odbiorców, co znacząco wpływa na ich efektywność.

Działania reklamowe na Facebooku docierają do aktywnych osób na różnych etapach procesu sprzedażowego. Z uwagi na precyzyjne kierowanie, każda z nich może stać się potencjalnym klientem. Oznacza to, że odpowiednia konfiguracja reklamy pozwala dotrzeć do grupy docelowej. Korzystanie z Facebook Ads nie tylko przyciągnie nowych klientów budując świadomość o marce, ale przypomni o firmie stałym klientom.

Cele kampanii

Jak zareklamować firmę na Facebooku? Przede wszystkim należy wybrać cel marketingowy zgodny z ogólnymi założeniami biznesowymi firmy. Cel reklamy na Facebooku określa czynność, do której ma zachęcić reklama. System Facebook Ads pozwala na zdefiniowanie celu kampanii w trzech ogólnych kategoriach: Rozpoznawalność, Branie pod uwagę, Konwersja. Określenie celu reklamy wpływa na jej lokalizację, format i wybór odbiorców, którym zostanie zaprezentowana. 

Cele kampanii zmieniają się. Wszystko zależy od tego, na jakim etapie rozwoju biznesowego jest firma.  Początkowo reklama może koncentrować się na budowaniu rozpoznawalności i zasięgu, a z czasem zachęcać do zakupu, udziału w wydarzeniu i pozyskiwaniu nowych klientów. 

Na koncie reklamowym Facebook Ads możemy określić cele w następujących obszarach:

  1. Rozpoznawalność – rozpoznawalność marki, zasięg.
  2. Działania – ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości.
  3. Konwersja – konwersje, sprzedaż z katalogu, ruch (wizyta) w firmie.

Zadaniem celów z kategorii Rozpoznawalność jest wzbudzenie zainteresowania marką i tym, co ma do zaoferowania (produkty/usługi). Można powiedzieć, że jest to pierwszy etap na lejku sprzedażowym. W przypadku kategorii Działania chodzi o dotarcie do osób, które są już zainteresowane tym, co firma ma im do zaoferowania. Jest to kolejny etap lejka sprzedażowego, na którym reklama zostanie skierowana do osób angażujących się lub chcących uzyskać więcej informacji na temat oferty. Cele z grupy Konwersja mają za zadanie wygenerowanie konkretnej, istotnej dla firmy akcji (konwersji) i domknięcie sprzedaży czy pozyskanie leada. 

Lejek sprzedażowy to narzędzie, które warto zastosować w każdym biznesie. System Facebook Ads możemy stosować na każdym etapie lejka.

Zapytaj o ofertę na kampanie
w Facebook Ads!

Formaty reklamy na Facebooku

Kampanie Facebook Ads dają możliwość tworzenia przekazu przy pomocy kilku uniwersalnych formatów reklam. Do użytkowników możemy docierać przy pomocy zdjęć, filmów, zdarzeń (stories), formatu karuzelowego (filmy lub obrazy), pokazu slajdów, kolekcji (przedstawienie oferty), demo (interaktywny podgląd aplikacji przed jej pobraniem), a także prezentując reklamę na Messengerze. 

Kampania reklamowa na Facebooku pozwoli nam osiągnąć cel dzięki dostępności uniwersalnych formatów reklam. 

  • Zdjęcie – prosty format reklamy w postaci obrazu, który możemy stworzyć bezpośrednio ze strony na Facebooku. Wystarczy opublikować i wypromować post z obrazem.
  • Filmy – reklamy wideo możemy przygotować z własnych zdjęć i filmów lub skorzystać z bazy. Filmy mogą być wyświetlane w aktualnościach, relacjach i jako In-Stream, czyli wideo targetowane według grup odbiorców. 
  • Zdarzenia/relacje – reklama Stories to dynamiczny, pełnoekranowy format, który może pojawić się zarówno na Facebooku i w Messengerze, jak i na Instagramie w postaci obrazu, filmu lub karuzeli wyświetlanej między relacjami.
  • Messenger – użytkownicy zobaczą reklamę na karcie Czaty w aplikacji. Reklama po kliknięciu przekieruje odbiorcę do widoku w Messengerze z wezwaniem do działania, a następnie do jednego z wybranych miejsc: witryna, aplikacja lub konwersacja w Messengerze.
  • Karuzela – format dostępny jest na  Facebooku i Messengerze oraz na Instagramie i w Audience Network. Pozwala na umieszczenie w jednej reklamie nawet 10 obrazów lub filmów z oddzielnymi linkami. 
  • Pokaz slajdów – format reklamy podobny do wideo, a więc tani, szybki do utworzenia i  odtwarzający się przy dowolnej prędkości łącza. Pokaz slajdów można utworzyć na podstawie istniejącego filmu lub korzystając z bezpłatnych obrazów Facebooka.
  • Kolekcja – pozwala na przejście od odkrycia produktu do jego zakupu. Reklama zawiera podstawowy film lub obraz z czterema mniejszymi obrazami. Facebook daje do dyspozycji 4 szablony reklamy w formacie kolekcji: błyskawiczny sklep, błyskawiczna prezentacja, narracja i błyskawiczne pozyskiwanie klientów.
  • Reklamy demo – interaktywna reklama wideo na Facebooku i w Audience Network, przeznaczona do promowania aplikacji mobilnych. Składa się z trzech części: zwiastun, demo gry i wezwanie do działania. 
  • Materiał błyskawiczny – format umożliwiający stworzenie pełnoekranowej, szybko ładującej się reklamy zoptymalizowanej pod urządzenia mobilne. W reklamie mogą znaleźć się zdjęcia, filmy, karty karuzeli, zdjęcia z oznaczonymi produktami. 

formaty reklamy na facebooku

Zalety reklam na Facebooku

Główne zalety systemu Facebook Ads i korzyści, jakie daje reklama firmy na Facebook to: 

  • Targetowanie – wybór grupy odbiorców na podstawie zachowań, zainteresowań i informacji takich, jak lokalizacja, dane demograficzne i połączenia (nawiązanie kontaktu z fanpage lub wydarzeniem na Facebooku). Oznacza to, że firma decyduje, kto zobaczy reklamę. 
  • Narzędzie do wyboru grup odbiorców – emisja reklam może być targetowana do trzech grup odbiorców: podstawowych, niestandardowych (osób, które już weszły w interakcję) i podobnych (użytkownicy o zainteresowaniach zbliżonych do klientów).
  • Dopasowanie miejsca emisji – Facebook Ads automatycznie umiejscowi reklamę w jednym miejscu lub kilku (np. Instagram, aplikacje mobilne). Nie ma konieczności ręcznego dopasowania miejsca emisji reklam, dzięki czemu uzyskujemy najwyższą skuteczność, eliminując ewentualne błędy wynikające z niewłaściwego skierowania.
  • Wiele formatów – reklamy angażujące różne grupy użytkowników: obrazy, filmy, kolekcje, kanwy – materiały błyskawiczne, pokazy slajdów, oferty, reakcje na wydarzenia, polubienia strony, reklamy kontaktowe.
  • Mierzenie skuteczności i zarządzanie kampanią – po uruchomieniu reklamy możemy mierzyć jej efekty i w razie potrzeby edytować. Menedżer reklam daje dostęp do statystyk, a więc wszystkie informacje o kampanii dostępne są w jednym miejscu, co znacząco ułatwia zarządzanie reklamą na Facebooku.
  • Tworzenie kampanii remarketingowych – możesz dotrzeć do osób, które już odwiedziły witrynę i wykonały na niej określone działanie, np. oglądały konkretne produkty w sklepie internetowym. 
  • Niski budżet minimalny – kampanię możesz rozpocząć z minimalnym budżetem kierując reklamę do precyzyjnie targetowanej grupy odbiorców, a po osiągnięciu zadowalającego efektu skalować wydatki. To reklamodawca ma pełną kontrolę nad wydatkami. 
  • Cross-device – użytkownicy korzystający z Facebooka są zalogowani, a więc nie ma problemu z identyfikowaniem tego samego użytkownika na różnych urządzeniach.
  • Budowanie stałej grupy odbiorców – reklamy na Facebooku zwiększają liczbę fanów, do których możesz docierać w sposób organiczny z kolejnymi komunikatami.
  • Generowanie leadów – masz możliwość pozyskiwania leadów na Facebooku bez konieczności przechodzenia użytkownika na Twoją stronę.

Jak pracujemy?

Pracę nad kampanią reklamową zaczynamy od poznania potrzeb naszego klienta. Na tym etapie zależny nam na uzyskaniu, jak największej ilości informacji o działalności biznesowej firmy i środowiska, tj. klientów, branży i konkurencji. Na podstawie tych danych określamy grupę docelową i wspólnie wyznaczamy cele kampanii. Następnie przygotowujemy propozycje pomysłów kampanii, określamy jej potencjał i wdrażamy w życie. Podczas tworzenia kreacji reklamowych i treści, nasi klienci mają dyspozycji grafików i copywriterów. Jesteśmy w stałym kontakcie z klientami, informując ich o szczegółach, w tym efektach i budżecie.

Realizując założenia kampanii optymalizujemy ją zgodnie z najnowszymi trendami, korzystając z dostępnych rozwiązań systemu Facebook Ads. Testujemy różne formaty i komunikaty reklamowe, aby wybrać jak najskuteczniejsze opcje. W zależności od potrzeb projektu, konfigurujemy Pixel Facebooka i z jego pomocą opracowujemy strategię działań remarketingowych, docieramy do użytkowników Lookalike Audiences (grup podobnych odbiorców). Dla e-commerce prowadzimy kampanie sprzedażowe i remarketingu dynamicznego, wykorzystujące katalogi produktów. Reklama tego typu pozwala zaprezentować użytkownikom Facebooka produkty, które już wcześniej oglądali na stronie sklepu. 

Jaka jest cena reklamy na Facebooku? Facebook działała na zasadzie aukcji. Koszt reklamy na fb może zostać ustalony w budżecie dziennym lub całkowitym przy określeniu emisji reklam. Na Facebooku płaci się za kliknięcie, wyświetlenie lub wykonanie akcji. Cena za kliknięcie uzależniona jest od konkretnych ustawień, np. od umiejscowienia i grupy docelowej.

Dlaczego my?

  • Zrealizowaliśmy już ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym działania social media dla e-commerce (np. reklama na Facebooku dla sklepu online).
  • Działamy kompleksowo – konfigurujemy narzędzia wspierające system Facebook Ads, zaczynając od konfiguracji konta reklamowego, po Pixel Facebooka i skomplikowaną integracji z API.
  • Kampanie Facebook Ads realizują specjaliści ds. social media, z zaawansowaną znajomością trendów i technologii, nie tylko na Facebooku, ale każdym innym medium (np. Instagram, LinkedIn).
  • Każdy z naszych klientów współpracuje z indywidualnym opiekunem, który zarządza projektem i pełni rolę doradcy marketingowego i biznesowego.
  • Gwarantujemy bieżące raportowanie działań, dzięki którym klienci mogą śledzić możliwości wdrażanych rozwiązań i przedstawiać własne propozycje z zmian.
  • W kampanie reklamowe na Facebook zaangażowani są graficy i copywriterzy specjalizujący się w obsłudze profili social media.
  • Wśród naszych klientów są firmy odnoszące sukcesy w swoich branżach, np.: Wolters Kluwer, Dyduś, ParadiseBaby, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.