Snapchat Ads

20% użytkowników Snapchata jest skłonnych kupować przez urządzenie mobilne.

Snapchat to aplikacja mobilna, która służy do przesyłania zdjęć i filmów. Każdego dnia korzysta z niej średnio 229 milionów użytkowników, spędzając na przeglądaniu ponad 30 minut. Może właśnie w tym czasie z aplikacji korzystają Twoi klienci?

Paweł Szczyrek
Paweł Szczyrek
Creative and Content Manager
  • tel. 665 157 583
Napisz do mnie

Snapchat Ads

Co to jest Snapchat Ads? To system reklamowy stworzony z myślą o markach, które chcą promować się w aplikacji Snapchat. Użytkownikami Snapchata są głównie osoby młode. Dlatego wśród reklamodawców odnajdą się w szczególności marki oferujące produkty pokoleniu Z. Snapchat jest trzecim kanałem social media w Polsce pod względem zasięgu reklamowego (12% w 2019 r.) zaraz po Facebooku i Instagramie.

Za pomocą platformy Snapchata, czyli Menedżera reklam (Ads Manager) firmy mogą tworzyć reklamy i zarządzać kampaniami, w tym wieloma reklamami jednocześnie. Promocję na Snapchat możemy realizować na dwa sposoby, korzystając przy tym z kilku formatów reklam – pojedynczy obraz lub film, Story Ads, Commercials, Collection Ads.

Cele kampanii w Snapchat Ads

Pierwszym modelem kampanii reklamowej jest Instant Create (natychmiastowe tworzenie), pozwalającym na szybkie utworzenie reklamy w postaci pojedynczego obrazu lub wideo. Drugi to Advanced Create (zaawansowane tworzenie), który umożliwia przygotowanie kampanii dając pełną kontrolę nad budżetem i optymalizacją. 

W ramach kampanii Instant Create Snapchat Ads oferuje 4 cele reklamowe:

  • Wizyty w witrynie (Website Visits) – kieruje użytkowników Snapchata do strony internetowej.
  • Połączenia i wiadomości (Calls & Texts) – koncentruje się na kontakcie telefonicznym i SMS-owym użytkowników z firmą. 
  • Zainstalowanie aplikacji (App Installs) – zachęca użytkowników do pobrania aplikacji.
  • Ponowne korzystanie z aplikacji (App Visits) – ma skłonić użytkowników do powrotu do aplikacji.

Reklama Advanced Create ma 3 główne cele, z których każdy realizuje kolejne:

  • Budowanie świadomości (Awareness) – reklama ma zwiększyć świadomość o marce, aplikacji i produktach oraz zaprezentować nowe produkty klientom lub potencjalnym klientom.
  • Rozważanie zakupu (Consideration) – z celem związane jest zachęcanie użytkowników do podjęcia działań takich, jak instalacja aplikacji, ruch w witrynie i aplikacji, zwiększanie zaangażowania użytkowników, wyświetlanie filmów, jak również generowanie potencjalnych klientów. 
  • Zwiększanie konwersji (Conversion) – celem są konwersje w witrynie i sprzedaż katalogów. Wymaga zainstalowania fragmentu kodu JavaScript. Snap Pixel jest konieczny do mierzenia konwersji,  a więc śledzenia działań użytkowników po obejrzeniu przez nich reklamy (np. subskrypcje, sprzedaż), konwersji związanych z aplikacjami (np. instalacje i działania następujące po instalacji) i monitorowania skuteczności kampanii.
     
Porozmawiajmy o kamapanii w Snapchat Ads!

Zalety Snapchat Ads

Reklama na Snapchacie nie jest zarezerwowana dla wybranych. Wręcz przeciwnie mimo wykluczenia z promocji niektórych produktów i usług (m.in.: napoje alkoholowe, serwisy hazardowe, leki) sprawdza się w e-commerce, usługach finansowych, telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, zdrowotnych, w branży turystycznej i rozrywkowej. Korzystają z niej także instytucje rządowe i politycy, restauracje i firmy zajmujące się technologiami. Promocja na Snapchacie służy również do reklamowania aplikacji.  

Korzyści, jakie daje reklama na Snapchat  to przede wszystkim większa sprzedaż i  rozpoznawalność. Każdego dnia średnio 229 mln osób na świecie korzysta, z aplikacji poświęcając na to około 30 minut. W Polsce Snapchata używa ponad 3 mln osób.

Główne zalety Snapchat Ads to:

  • pełna kontrola nad kampanią – reklamodawcy mają dostęp do statystyk i raportów zawierających wskazane przez nich dane (wybrane kampanie, zestawy reklam, reklamy w dolnym przedziale czasowym),
  • segmentowanie odbiorców – użytkowników do których kierujemy reklamę z pomocą Snapchat Ads można dzielić według stopnia ich zaangażowania (np. na podstawie list adresów e-mail, użytkowników podobnych klientów, w oparciu o wzorce zakupowe),
  • retargeting – funkcja kierowania na odbiorców zaangażowanych w reklamę pozwala na wyświetlanie się reklam snapchatterom, którzy już ją widzieli lub skorzystali z oferty,
  • targetowanie – Snapchat pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy osób na podstawie lokalizacji, wieku użytkowników, ich zainteresowań, języka, wydawcy treści, urządzeń.
  • poznawanie odbiorców – firma jest w stanie na Snapchacie śledzić konwersję według urządzeń, poznając w ten sposób zachowania użytkowników w miejscu do jakiego odsyła reklama,
  • remarketing – Snapchat umożliwia osadzenie na stronie pixela zawierającego dane o użytkownikach i na podstawie uzyskanych w ten sposób informacji wyświetla reklamę,
  • niski koszt pozyskania ruchu – cechą charakterystyczną reklamy na Snapchat jest generowanie dużej ilości ruchu na stronę internetową przy małym koszcie jego pozyskania,
  • szybki wgląd w płatności – Snapchat Ads daje łatwy dostęp do faktur, podglądu transakcji i wydatków na koncie.

Jak pracujemy?

Jeśli Twoją grupą odbiorców są głównie lub chociaż w części osoby młode, albo gdy planujesz rozszerzenie odbiorców oferty, warto wykorzystać potencjał reklamy na Snapchacie.

Nie musisz robić tego samodzielnie. Zajmiemy się przygotowaniem kampanii na Snapchat od postaw. Aby skorzystać z funkcji Snapchat Ads konieczne jest posiadanie konta firmowego. Dlatego pracę zaczynamy od założenia i konfiguracji konta, czyli wprowadzenia informacji o firmie i danych dotyczących rozliczania kampanii. Zajmiemy się zarządzaniem płatnością w zależności od formy na którą zdecydujesz się: podpięciem karty płatniczej, podłączeniem konta Paypal lub linią kredytową (opcja zalecana dla największych firm).

Wybierzemy cel kampanii zgodny z celem, jaki chcesz zrealizować (np. kierowanie użytkowników Snapchata do strony internetowej lub budowanie świadomości o produktach), a także sposób jej przygotowania (Instant Create lub Advanced Create). Następnie zaimportujemy grafikę ze strony internetowej, bazy lub specjalnie przygotowaną przez naszych grafików – to Ty wybierasz źródło obrazu w reklamie. Dopasujemy nagłówek, tekst i przycisk CTA, dodamy logo firmy. Kolejnym krokiem będzie określenie czasu trwania kampanii i budżetu oraz opcji kierowania. Nasi specjaliści ds. social media dostosują format reklamy do oczekiwanych efektów. 

Będziesz od nas regularnie otrzymywał raporty z kampanii, a w nich informacje dotyczące między innymi liczby wyświetleń poszczególnych reklam, ilość przesunięć do góry powodujących przejście na stronę, dane o osobach, które wyświetliły reklamę.

Wnikliwie analizujemy zmiany, jakie zachodzą w reklamach na Snapchat, jak i w samym narzędziu do obsługi kampanii. Dbamy o przestrzeganie wytycznych serwisu i korzystamy ze wszystkich dostępnych rozwiązań Ads Manager. Od uruchomienia reklamy jesteśmy na bieżąco z informacjami dostarczanymi przez Snapchat – optymalizujemy wszelkie działania związane z kampanią.

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy już ponad 1500 e-marketingowych dla wielu branż, w tym e-commerce. Wiemy, jak zarządzać kanałami social media, by firmy sprzedawały i budowały wizerunek w sieci.
  • 4 miliony złotych – tyle wynosi łączna kwota obsługiwanych przez nas kampanii Ads w ubiegłym roku kalendarzowym.
  • Prowadzimy kampanie reklamowe w social media działania całościowo – od przygotowania strategii i kreacji po wdrożenie i monitoring kampanii.
  • Mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań e-marketingowych z wykorzystaniem narzędzi i systemów reklamowych (np. Facebook Ads, Instagram Ads).
  • Nasi klienci od początku współpracy kontaktują się z indywidualnym opiekunem, który jest kierownikiem projektu, a także doradcą marketingowym i biznesowym. 
  • Stawiamy na kompleksowość – kampaniami w mediach społecznościowych zajmują się specjaliści ds. reklamy, zarządzania treścią, graficy, copywriterzy.
  • Wśród naszych klientów są liderzy na rynku w Polsce i Europie, np.: Wolters Kluwer, Dyduś, ParadiseBaby, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.