Budowa trwałych relacji Apetete z odbiorcami? Social Media zgromadziły wokół marki zaangażowaną społeczność

Klient

Marka działa na polskim rynku od 2014 roku, skupiając się na sprzedaży artykułów zoologicznych. W ofercie firmy znajdują się zarówno akcesoria dla psów, jak i kotów, ale też dla różnego rodzaju gryzoni i ptactwa.

Sklep oferuje klientom dostęp do najwyższej jakości produktów, takich jak m.in. karmy, legowiska, klatki, kojce oraz artykuły do higieny i pielęgnacji zwierząt, pochodzące od uznanych producentów. Szeroki asortyment sklepu pozwala klientom na całościowe skompletowanie potrzebnej wyprawki, dla swoich pupili.

Apetete

Klient

Marka działa na polskim rynku od 2014 roku, skupiając się na sprzedaży artykułów zoologicznych. W ofercie firmy znajdują się zarówno akcesoria dla psów, jak i kotów, ale też dla różnego rodzaju gryzoni i ptactwa.

Sklep oferuje klientom dostęp do najwyższej jakości produktów, takich jak m.in. karmy, legowiska, klatki, kojce oraz artykuły do higieny i pielęgnacji zwierząt, pochodzące od uznanych producentów. Szeroki asortyment sklepu pozwala klientom na całościowe skompletowanie potrzebnej wyprawki, dla swoich pupili.

O firmie 

Zespół sklepu tworzą osoby łączące swoją pracę z pasją oraz obszerną wiedzą i doświadczeniem, w zakresie doboru odpowiednich artykułów dla zwierząt. Firma stale współpracuje ze specjalistami weterynarii oraz behawiorystyki, wykazując się holistycznym podejściem do zapewnienia klientom jak najwyższych standardów.

Zespół stawia na ciągłe podnoszenie swoich kompetencji i skupia się na regularnych szkoleniach, których celem jest stała aktualizacja wiedzy. Znajomość potrzeb zarówno psów, jak i kotów pozwala na jak najlepsze przystosowanie asortymentu do czworonogów, przy zachowaniu jakości i bezpieczeństwa.

Apetete podkreśla, że każdy z produktów, które można zakupić w sklepie, jest dokładnie weryfikowany pod kątem tego, czy nie stanowi zagrożenia dla pupila. Firma dba o zdrowie czworonogów, sprzedając nie tylko wysokiej klasy karmę, ale także suplementy diety  i preparaty lecznicze.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca z Apetete trwa od 2016 roku. Rozpoczęliśmy ją od dokładnego audytu sytuacji wyjściowej, obejmującego analizę działań i schematów, które klient wykorzystywał dotychczas. Wyniki audytu stały się bazą do przygotowania skutecznej strategii działań w mediach społecznościowych, w której sprecyzowaliśmy główne cele biznesowe klienta, takie jak budowanie świadomości marki i jej wartości, wśród grupy docelowej oraz wzrost liczby fanów i zwiększenie ich zaangażowania względem profilu firmy na Facebooku. Ważnym elementem współpracy było także prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w serwisie, dzięki którym nie tylko pozyskaliśmy nowych użytkowników, ale też osiągnęliśmy cele, takie jak m.in. wzrost liczby konwersji.

Grupa docelowa

Sklep kieruje swoją ofertę głównie do właścicieli psów i kotów, jednak od niedawna prowadzi także sprzedaż artykułów przeznaczonych dla ptactwa i małych ssaków. Grupą docelową działań klienta są więc głównie właściciele tego rodzaju zwierząt.

Social Media

Działania w Social Media to jeden z najlepszych sposobów na nawiązanie interakcji oraz budowę relacji z grupą docelową marki. Aktywne prowadzenie profili w social media to już niemal stały element działań z zakresu e-marketingu, praktykowanych przez firmy z różnych branż. Do ich grona zalicza się m.in. Apetete. Od kilku lat prowadzimy na rzecz klienta profil na Facebooku, skupiając się nie tylko na angażowaniu społeczności marki, ale też przyciąganiu do niej nowych odbiorców, m.in. poprzez obsługę płatnych kampanii.

Przebieg działań

Głównym celem naszych działań jest promocja marki na Facebooku i budowa trwałych relacji z miłośnikami (właścicielami zwierząt), którzy są lub mogą stać się potencjalnymi klientami Apetete. Skupiamy się nie tylko na efektywnym prowadzeniu konta, ale także organizowaniu płatnych kampanii reklamowych w obrębie serwisu, nastawionych na pozyskanie większej liczby użytkowników i polubień postów.

W ramach obsługi Facebooka odpowiadamy za tworzenie koncepcji postów, dobór form promocji, tworzenie materiałów wizualnych i prowadzenie  płatnych działań promocyjnych,  w celu zwiększenia zasięgów. Kampanie targetujemy na dwie grupy docelowe: właścicieli psów oraz właścicieli kotów. Prowadzimy kompleksowe działania, sprzyjające budowaniu świadomości marki oraz wizerunku Apetete, jako eksperta w branży.

W ramach działań stworzyliśmy dla marki nowy, przyjazny key visual i wypracowaliśmy taktykę publikacji, w której skupiliśmy się na tematyce edukacyjno-rozrywkowej. Prowadzoną przez nas komunikację cechuje humor i zabawa. Posty zawsze są merytoryczne, ale sposób prezentacji i język używany do opisu poszczególnych zagadnień często zawiera wątki humorystyczne. 

Opracowaliśmy też kategorię działań dodatkowych opartą na grywalizacji/rywalizacji. Są to m.in. konkursy #zwierzakMiesiąca, zagadki „Co to za rasa?” i otwarte pytania w treści postów (zachęcające do pozostawienia komentarzy), które cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników. Tak kompleksowe prowadzenie działań w obrębie Facebooka, pozwoliło nam zbudować profil ze stale rozwijającą się społecznością, która wciąż się powiększa.

Wyniki

  • Aktywizacja fanów zgromadzonych wokół profilu.
  • Duża aktywność organiczna pod postami.
  • Zwiększenie świadomości marki.
  • Dotarcie do nowych użytkowników.

Wnioski

Wyznaczenie głównych idei i kierunków komunikacji oraz dobór odpowiednich narzędzi pozwolił na osiągnięcie celów biznesowych klienta, takich jak m.in. wzrost sprzedaży, pojawienie się Facebooka na ścieżce konwersji oraz pozyskanie pytań o produkty w wiadomościach prywatnych. Profil na Facebooku przez cały czas dynamicznie się rozwija. Działania organiczne, wsparte płatnymi promocjami przyczyniły się do zwiększenia zaangażowania użytkowników i pozyskania nowych fanów.

Kluczem do efektywności jest m.in. stosowanie komunikacji opartej na humorze, przy jednoczesnym zachowaniu merytoryki. Ważna jest także atrakcyjna szata graficzna oparta na spójnych elementach wizualnych - co przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności marki. Największym wyzwaniem współpracy jest dobór tematów do postów, tak by były one oryginalne, wyróżniały się spośród konkurencji i nie powielały tematyki podejmowanej przez inne sklepy z branży zoologicznej.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.