Optymalizacja ścieżki zakupowej w Black Red White

Klient

Black Red White (BRW) to największy w kraju producent i dystrybutor mebli oraz artykułów przeznaczonych do wyposażenia wnętrz, posiadający ok. 20 % udziału w rynku. To jedna z najbardziej znanych polskich marek, która zdobyła uznanie wśród klientów, dzięki oferowaniu wysokiej jakości produktów, w konkurencyjnych cenach.

Działalność produkcyjna odbywa się na terenie 19 zakładów, z których każdy wyposażony jest w zaawansowany technologicznie park maszynowy, a także własne zaplecze logistyczne (powierzchnia magazynowa wynosi aż 160 000 m2). Stały rozwój przedsiębiorstwa przyczynił się do tego, że obecnie klienci mogą dokonywać zakupów zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online.

Oferta firmy jest bardzo szeroka. W asortymencie znajdują się m.in. meble kuchenne, pokojowe i tapicerowane. Klienci mają również możliwość zakupu mebli na wymiar oraz akcesoriów potrzebnych do wykończenia wnętrz.

Black Red White

Klient

Black Red White (BRW) to największy w kraju producent i dystrybutor mebli oraz artykułów przeznaczonych do wyposażenia wnętrz, posiadający ok. 20 % udziału w rynku. To jedna z najbardziej znanych polskich marek, która zdobyła uznanie wśród klientów, dzięki oferowaniu wysokiej jakości produktów, w konkurencyjnych cenach.

Działalność produkcyjna odbywa się na terenie 19 zakładów, z których każdy wyposażony jest w zaawansowany technologicznie park maszynowy, a także własne zaplecze logistyczne (powierzchnia magazynowa wynosi aż 160 000 m2). Stały rozwój przedsiębiorstwa przyczynił się do tego, że obecnie klienci mogą dokonywać zakupów zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online.

Oferta firmy jest bardzo szeroka. W asortymencie znajdują się m.in. meble kuchenne, pokojowe i tapicerowane. Klienci mają również możliwość zakupu mebli na wymiar oraz akcesoriów potrzebnych do wykończenia wnętrz.

O firmie

Black Red White to firma, której produkty można znaleźć nie tylko w Polsce, ale także na 55 rynkach zagranicznych, takich jak m.in. Serbia, Stany Zjednoczone, Japonia, Izrael, Czechy, Słowacja i Węgry. W Polsce działa blisko 70 salonów firmowych, a sprzedaż prowadzona jest także przez punkty partnerskie i handlowe, oferujące artykuły różnych marek. Największe sklepy producenta zlokalizowane są w miastach, takich jak m.in. Rzeszów, Lublin, Kraków i Gdańsk.

W działalności firmy bardzo ważna jest dbałość o ekologię. BRW stosuje więc nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym przyczynia się do ochrony środowiska, jednocześnie zapewniając klientom wysoką jakość oferowanych produktów. Każda z fabryk, w której odbywa się produkcja, kieruje się proekologicznym systemem zarządzania (zarówno materiały używane do wytwarzania mebli, jak i procesy technologiczne, spełniają określone  normy ekologiczne).

Black Red White oferuje klientom najbardziej rozbudowany asortyment artykułów wyposażenia wnętrz, jaki jest dostępny na rynku, wyróżniając się nie tylko nowoczesnością, ale też atrakcyjnym designem produktów.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca przy projekcie dla Black Red White miała wyjątkowy charakter. Na jej potrzeby powstał interdyscyplinarny zespół ekspertów, w którym znaleźli się zarówno specjaliści Ideo Force, jak i naszej partnerskiej firmy – Ideo. Jednym z celów współpracy była optymalizacja ścieżki zakupowej w e-sklepie, co wpływa m.in. na zwiększenie wolumenu sprzedaży.

W celu zoptymalizowania ścieżki zakupowej dokładnie przeanalizowaliśmy zarówno zachowania użytkowników e-commerce, jak i konkurencję, co stało się bazą do przeprowadzenia dalszych prac projektowych. Ważną częścią współpracy było również przygotowanie klikalnych makiet e-sklepu, a następnie przeprowadzenie badania na użytkownikach, które pozwoliło odkryć błędy, negatywnie wpływające na ich doświadczenia (np. niezbyt klarownie przedstawione formy płatności).

Specjaliści ds. UX wydali szereg zaleceń (dotyczących m.in. modyfikacji karty produktowej), których wdrożenie wpłynęło na poprawę użyteczności serwisu, ułatwiając jego użytkownikom realizację celów, takich jak np. zakup określonych produktów.

Grupa docelowa

Grupą docelową działalności klienta są zarówno przedstawiciele sektora B2C, jak i B2B. Zważywszy na asortyment e-sklepu, wśród docelowych odbiorców marki mogą znajdować się m.in. osoby urządzające domy lub mieszkania oraz te, chcące zmienić dotychczasową aranżację swoich wnętrz.

Optymalizacja ścieżki zakupowej   

Ścieżka zakupowa użytkowników e-commerce składa się z wielu etapów. Do podstawowych z nich należy m.in. poznanie oferty e-sklepu, kompletowanie zamówienia, logowanie lub wprowadzenie danych, wybór dostawy i płatności oraz podsumowanie zakupów. Ścieżka powinna być wygodna, przejrzysta i bezpieczna dla każdego użytkownika, pozwalając mu na intuicyjne korzystanie z witryny. Jej odpowiednia optymalizacja pozytywnie przekłada się na doświadczenia osób odwiedzających stronę, a co za tym idzie, na konwersję i sprzedaż w e-sklepach.

Przebieg działań

Działania rozpoczęliśmy od dokładnego przeanalizowania danych statystycznych e-sklepu (m.in. demograficznych, czy geograficznych), a także zachowania użytkowników (zaangażowanie, czy ruch mobilny). Ważnym krokiem była także analiza konkurencji, pod kątem wykorzystywanych przez nią rozwiązań w zakresie użyteczności i funkcjonalności (skupiliśmy się m.in. na stronie głównej, kartach produktowych oraz karcie koszyka zakupowego). Wskazaliśmy, które elementy mają wpływ na wysoki wskaźnik konwersji. Na podstawie przeprowadzonej analizy wyciągnęliśmy wnioski, stanowiące bazę do przygotowania klikalnej makiety e-sklepu, którą wykorzystaliśmy w późniejszym badaniu na użytkownikach. Badanie zostało przeprowadzone w celu ocenienia makiety pod kątem UX oraz wykrycia błędów, pojawiających się na etapie dotychczasowego koszyka zakupowego. Pozwoliło to zdiagnozować problemy, z którymi mierzyli się użytkownicy e-sklepu i poznać ich zdanie, na temat nowej wersji projektu.

Ścieżka zakupowa została zoptymalizowana m.in. dzięki modyfikacjom wprowadzonym w karcie produktu i karcie koszyka. Tutaj duże znaczenie miało m.in. zapewnienie klientom intuicyjnej nawigacji (usunięcie elementów, odwracających uwagę użytkownika od procesu zamówienia, jasna informacja o tym, na którym z etapów składania zamówienia znajduje się klient). Uproszczona została także finalizacja zakupów (bez konieczności rejestracji na stronie). Usprawnienie ścieżki zakupowej, jak i wdrożenie nowych funkcjonalności w witrynie przyniosło efekty, m.in. w postaci wzrostu konwersji.

Wyniki

  • Wzrost współczynnika konwersji.
  • Mniejszy współczynnik odrzuceń na stronie głównej.
  • Mniejsza liczba porzucanych koszyków.
  • Zwiększenie użyteczności witryny.

Wnioski

Przebudowa ścieżki zakupowej, jak i nowe funkcjonalności w witrynie, usprawniły proces dokonywania zakupów w e-sklepie. Duży wpływ na wzrost konwersji miało wprowadzenie zmian w oparciu o informacje, pozyskane w wyniku badania na użytkownikach. Przeprowadzenie badań pozwoliło wyeksponować mocne strony koszyka zakupowego, a uproszczenie jego budowy, wspomogło finalizację zakupów. 

Duże znaczenie miały również modyfikacje w obrębie karty produktu. Dzięki dostosowaniu jej do oczekiwań użytkowników (podaniu informacji o dostępności produktu, ewentualnych dodatkowych kosztach dostawy, czy czasie oczekiwania na przesyłkę, w zależności od wybranej metody jej dostarczenia), użytkownicy otrzymali niezbędną wiedzę o produkcie, jeszcze przed włożeniem go do koszyka.

Logiczna i intuicyjna architektura informacji przyczyniła się do wzrostu zaufania użytkowników do e-sklepu (zwłaszcza w procesie zakupowym), a także do poprawy ich doświadczeń, w wyniku ułatwienia procesu kupna i zamawiania towarów.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.