Większa świadomość marki lazienkionline.pl, dzięki Facebook Ads

Klient

Witryna lazienkionline.pl to e-sklep oferujący klientom armaturę kuchenną i łazienkową. E-commerce jest częścią firmy Eko-Instal, będącej jedną z największych hurtowni grzewczych, sanitarnych i instalacyjnych w kraju. Przedsiębiorstwo ma 30 lat doświadczenia w sprzedaży, a o jego profesjonalizmie świadczy m.in. posiadanie udziałów w Grupie Instal – Konsorcjum.

W asortymencie sklepu znajdują się akcesoria, przydatne w trakcie faranżowania kuchni i łazienek. W ofercie są m.in. kabiny prysznicowe, umywalki, baterie, a także produkty niezbędne do właściwego zainstalowania elementów armatury. E-commerce oferuje swoim klientom produkty, pochodzące wyłącznie od polskich oraz europejskich producentów, takich jak np. Franke, Cersanit, Koło, czy Geberit.

https://lazienkionline.pl/

Klient

Witryna lazienkionline.pl to e-sklep oferujący klientom armaturę kuchenną i łazienkową. E-commerce jest częścią firmy Eko-Instal, będącej jedną z największych hurtowni grzewczych, sanitarnych i instalacyjnych w kraju. Przedsiębiorstwo ma 30 lat doświadczenia w sprzedaży, a o jego profesjonalizmie świadczy m.in. posiadanie udziałów w Grupie Instal – Konsorcjum.

W asortymencie sklepu znajdują się akcesoria, przydatne w trakcie faranżowania kuchni i łazienek. W ofercie są m.in. kabiny prysznicowe, umywalki, baterie, a także produkty niezbędne do właściwego zainstalowania elementów armatury. E-commerce oferuje swoim klientom produkty, pochodzące wyłącznie od polskich oraz europejskich producentów, takich jak np. Franke, Cersanit, Koło, czy Geberit.

O firmie

Marka koncentruje się na potrzebach klientów, dlatego oferuje im profesjonalną pomoc na każdym z etapów dokonywania zamówień. Firma zapewnia nie tylko szeroki wybór produktów, ale też konkurencyjne ceny i szybką wysyłkę.

Sklep lazienkionline.pl to e-commerce o stabilnej pozycji w branży, który wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozwinął m.in. asortyment grzejników i innych akcesoriów, przeznaczonych do ogrzewania pomieszczeń. W ofercie e-sklepu znajdują się zarówno rozwiązania dopasowane do zwolenników klasycznych, jak i nowoczesnych rozwiązań, w zakresie wykańczania wnętrz.

Asortyment jest pełen także akcesoriów (np. grzałek, termostatów i zaworów), pozwalających na podłączenie odpowiednich urządzeń grzewczych oraz sterowanie temperaturą w pomieszczeniach. Firma przykłada dużą uwagę do tego, by zapewniać klientom wyłącznie produkty najwyższej jakości, dlatego oferowana armatura jest odpowiednio testowana.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca z klientem obejmuje obsługę kampanii e-marketingowych, prowadzonych z wykorzystaniem ekosystemu Google Ads oraz Facebook Ads. Kluczem do osiągnięcia zamierzonych rezultatów biznesowych, wynikających z podjęcia współpracy, było m.in. precyzyjne określenie grupy produktów, które będziemy promować oraz dobór grupy docelowej.  Prowadząc kampanie Facebook Ads skupiliśmy się na dotarciu do użytkowników, znajdujących się na różnych etapach procesu zakupowego. Po doborze odpowiednich formatów reklamowych, jak i skonfigurowaniu kampanii, uruchomiliśmy reklamę, skutecznie docierając do odbiorców, wykazujących wysoki potencjał konwersji. Naszym celem było nie tylko zwiększenie świadomości o marce, ale też przyciągnięcie do niej nowych klientów, a w konsekwencji – większa sprzedaż produktów.

Grupa docelowa

Grupą docelową działalności e-commerce są głównie klienci detaliczni, którzy urządzają swoje domy i mieszkania lub dokonują okresowej wymiany armatury, np. w trakcie przeprowadzania  remontów. To właśnie do nich kierujemy przekaz marketingowy firmy.

Facebook Ads

Facebook Ads to system, który umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, nie tylko w portalu Facebook, ale również w komunikatorze Messenger, w serwisie Instagram oraz w sieci Audience Network. Wykorzystując Facebook Ads tworzymy kampanie kierowane do wybranych grup odbiorców, z celem na rozpoznawalność marki, konwersje, czy ruch w witrynie. Cel zawsze zależy jednak od założeń biznesowych, które określamy wraz z klientem.

Przebieg działań

Po ustaleniu strategii działań, przystąpiliśmy do przygotowania kampanii. Określiliśmy grupy docelowe, dobraliśmy formaty reklam i  stworzyliśmy ich kreacje. Bazując na wytycznych przygotowanych przez specjalistę w zakresie płatnych reklam, skonfigurowaliśmy kampanie i określiliśmy budżety, skupiając się na optymalnym wykorzystaniu środków finansowych, przy osiągnięciu maksymalnej efektywności działań. Skupiliśmy się nie tylko na zwiększeniu zasięgu marki i poszerzeniu bazy klientów, ale też obniżeniu współczynnika kosztów związanych z wydatkami na reklamę, względem przychodów, które sklep generuje, dzięki jej wykorzystaniu. Kluczowym celem było jednak zwiększenie sprzedaży. Dzięki stałemu monitorowaniu przebiegu kampanii, analizowaniu zachowania użytkowników i bieżącemu podejmowaniu działań optymalizacyjnych – zrealizowaliśmy założenia biznesowe klienta.

Wyniki

  • Zwiększenie przychodów w e-sklepie.
  • Wzrost liczby konwersji w witrynie.
  • Mniejsze koszty związane z wydatkami na reklamę, względem osiąganych przychodów.
  • Większa świadomość marki, wśród użytkowników sieci.

Wnioski

Skuteczne zarządzanie kampaniami w systemie Facebook Ads, dobór efektywnych formatów reklamowych i precyzyjne określenie grupy docelowej, pozwoliło nam zwiększyć ruch i liczbę transakcji w e-sklepie.

Płatne kampanie reklamowe dały nam możliwość skutecznego dotarcia do docelowych odbiorców marki i wygenerowania wartościowych leadów sprzedażowych. Zwiększeniu uległa nie tylko sprzedaż, ale także wzrost rozpoznawalności firmy. Rezultaty te udało się osiągnąć m.in. dzięki bieżącej optymalizacji komunikatów reklamowych, dokonywanej przez zespół specjalistów, czuwających nad przebiegiem kampanii. 

Wyzwaniem, które pojawiło się w trakcie współpracy był okres uruchomienia nowego sklepu internetowego firmy, jednak dzięki uzyskaniu synergii pomiędzy działaniami specjalistów PPC, jak i tych zajmujących się analityką internetową – osiągnęliśmy cele związane nie tylko z wypromowaniem działalności klienta w sieci, ale też obniżeniem kosztów względem przychodów do zakładanego poziomu.

Konkretny plan działań, który opracowaliśmy na początku współpracy, przyczynił się do realizacji celów biznesowych klienta.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.