Wartościowy ruch w witrynie PROT i zwiększenie popularności produktów turystycznych regionu dzięki kampaniom Google Ads

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.
PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

Podkarpacka ROT

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.
PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

O firmie

Organizacja działa już od ponad 20 lat, opracowując produkty turystyczne, takie jak np. Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej. Eksperci PROT chętnie dzielą się swoją wiedzą zarówno w mediach, jak i uczestnicząc w branżowych spotkaniach. Regularnie prowadzą też badania nad ruchem turystycznym i wizerunkiem turystycznym, dzieląc się nie tylko przemyśleniami i opiniami na temat turystyki w Podkarpackiem, ale też specjalistycznymi ekspertyzami.

Jednym z zadań stowarzyszenia jest certyfikowanie punktów informacji turystycznej na terenie województwa. Organizacja podejmuje szereg aktywności na rzecz promowania Podkarpackiego zarówno wśród mieszkańców Polski, jak i innych krajów, wykorzystując do tego m.in. działania z zakresu e-marketingu.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Głównym celem współpracy z Klientem jest wypromowanie walorów turystycznych województwa podkarpackiego, wśród osób zainteresowanych turystyką. W ramach współpracy podejmujemy na rzecz organizacji szereg zróżnicowanych działań z zakresu e-marketingu, w których skupiamy się na dotarciu do osób, które mogą być skłonne do skorzystania z atrakcji turystycznych Podkarpackiego.

Zapewniamy nie tylko efektywność podejmowanych działań, ale także fachowe doradztwo na etapie tworzenia strategii promocyjnych. Prowadzimy na rzecz Klienta m.in. kampanie Google Ads, których celem jest zwiększenie świadomości o marce wśród grupy docelowej organizacji i zachęcenie użytkowników, do zapoznania się z ofertą turystyczną województwa podkarpackiego.

Grupa docelowa

Grupą docelową PROT są wszystkie osoby zainteresowane turystyką, a także samym Podkarpackiem, które są ciekawe kultury, historii i architektury tego rejonu Polski. Do grupy odbiorców działań organizacji zalicza się zarówno osoby, które już znają region, jak i te, które jeszcze nigdy go nie odwiedziły. Komunikacja kierowana jest jednak głównie do osób zamieszkujących województwa: podkarpackie, lubelskie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Wybrane rodzaje kampanii kierowane były także do osób mieszkających w krajach, takich jak Austria, Holandia, Czechy, Norwegia, Ukraina czy Niemcy.

Google Ads

Płatne kampanie w Google to jedna z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Precyzyjne targetowanie pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ofertą marki i produktami turystycznymi regionu. Ekosystem Google Ads daje możliwość tworzenia różnych formatów reklamowych, takich jak m.in. reklamy tekstowe, produktowe, displayowe (banerowe) czy wideo, które pojawiają się w serwisie YouTube.

Przebieg działań

Celem prowadzenia kampanii Google Ads dla PROT było zbudowanie świadomości na temat oferty turystycznej Podkarpacia i konkretnych produktów turystycznych wśród grupy docelowej marki. Kampanie były prowadzone w celu przyciągnięcia użytkowników do witryny i zachęcenia ich do tego, aby zapoznali się z opisem atrakcji turystycznych województwa podkarpackiego.

Na rzecz Klienta realizowaliśmy zarówno kampanie tekstowe, banerowe, jak i te w serwisie YouTube. Każdą z nich kierowaliśmy do osób zainteresowanych turystyką. Obszar prowadzenia promocji obejmował nie tylko Polskę, ale również kraje takie jak: Norwegię, Niemcy, Austrię oraz Holandię.

Prowadzone przez nas działania były kompleksowe. Odpowiadaliśmy za konfigurację kampanii i przygotowanie wszelkich materiałów (tekstowych, graficznych, wideo). Na potrzeby prowadzenia promocji w serwisie YouTube stworzyliśmy specjalną animację, która przedstawiała wyszukiwarkę atrakcji turystycznych Podkarpacia, dostępną na stronie Klienta.

Regularnie prowadziliśmy także działania analityczne,  raportując Klientowi wyniki kampanii. W przypadku kampanii w Google, raportowanie opieraliśmy na Google Data Studio. Do naszych obowiązków należało przygotowanie raportu z wszystkimi istotnymi informacjami dotyczącymi działania kampanii oraz jej efektów po stronie witryny internetowej (np. średni czas sesji, ilość sesji, ilość określonych konwersji, współczynnik odrzuceń, lokalizacja użytkowników wchodzących na stronę z kampanii oraz lokalizacja użytkowników, którzy dokonują konwersji).

Raporty były na bieżąco udostępniane Klientowi tak, aby w czasie rzeczywistym mógł weryfikować wyniki prowadzonych przez nas działań. Ponadto w niektórych kampaniach wykonywaliśmy dodatkowe tagowanie witryny za pomocą Google Tag Managera, co pozwoliło dokładnie śledzić liczbę konwersji na stronie, na których osiągnięciu zależało Klientowi, (np. zakup biletu na spływ Sanem).

Wyniki

  • Wzrost świadomości dotyczącej oferty turystycznej regionu i działalności PROT.
  • Wzrost liczby konwersji na stronie internetowej PROT.
  • Wzrost zainteresowania produktami turystycznymi partnerów PROT oraz generowanie wejść na ich strony internetowe, gdzie znajduje się szczegółowa oferta.
  • Wzrost rozpoznawalności regionu oraz marki PROT w grupie docelowej.
  • Zapewnienie osobom poszukującym w sieci informacji o regionie, kompleksowych wiadomości oraz propozycji produktów turystycznych.

Wnioski

Dzięki przygotowaniu skutecznych kampanii Google Ads efektywnie dotarliśmy do osób zainteresowanych ofertą PROT i turystyką w rejonie województwa podkarpackiego. Uzyskaliśmy liczne konwersje, które przyczyniły się do realizacji celów Klienta związanych m.in. z promocją poszczególnych atrakcji turystycznych Podkarpacia.

Dzięki promowaniu animacji w serwisie YouTube zyskaliśmy dostęp do dużej bazy użytkowników, co miało istotne znaczenie w kontekście zwiększenia świadomości marki wśród odbiorców.

Systematyczne analizowanie danych dotyczących kampanii, pozwoliło na bieżące podejmowanie działań w zakresie maksymalizacji efektów. Kluczowy był dobór odpowiednich formatów reklamowych oraz precyzyjne określenie grupy docelowej, dzięki czemu wygenerowaliśmy wartościowy ruch na stronie.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.