Reklama na Seznam

Reklama na Seznam da Ci szansę zainteresowanie użytkowników w Czechach. Jeśli sprzedajesz swoje produkty i oferujesz usługi w tym kraju, reklama pomoże Ci pozyskać klientów i budować rozpoznawalność na czeskim rynku.

W wielu krajach to nie Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką. Seznam.cz to największy czeski serwis internetowy i zarazem wyszukiwarka z szeregiem usług. Podobnie, jak Google, umożliwia prowadzenie kampanii w wyszukiwarce i witrynach internetowych, udostępniając firmom zaawansowane narzędzia reklamowe.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Key Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Reklama w Seznam

Firmy mogą promować się za pośrednictwem przestrzeni reklamowej Seznam, sieci partnerskiej, w systemie reklamowym Sklik i w usługach Seznam. Platforma Sklik to odpowiednik Google Ads. Obsługuje Seznam.cz, a reklama stworzona za pomocą tego systemu pojawia się w sieci wyszukiwania, czyli wyszukiwarce Seznam.cz i wyszukiwarkach partnerskich oraz w sieci partnerskiej, która obejmuje czeskie witryny internetowe i partnerskie. Sklik oferuje firmom reklamowanie się w modelu PPC, a więc płatność następuje po kliknięciu reklamy. Natomiast kampanie displayowe rozliczane są modelu CPM, co oznacza, że opłata zostaje naliczona za każde 1000 wyświetleń.

Seznam pozwala firmom i sklepom internetowym na precyzyjne targetowanie reklam, udostępnianie reklam na stronach najczęściej odwiedzanych przez czeskich użytkowników, przegląd wyników kampanii i pełną kontrolę nad budżetem. Wszystko to w ramach szczegółowo określonych celów kampanii.

Rodzaje reklam w Seznam

Typ reklamy uzależniony jest od miejsca jej wyświetlenia, czyli usług z jakich korzystają firmy w ramach Seznam (np. zbozi.cz, Sklik, firmy.cz, sport.cz, Seznam e-mail). Seznam udostępnia kilka rodzajów reklam:

  • dynamiczny baner HTML,
  • kod zewnętrzny,
  • HTML5,
  • wizerunek
  • rich media,
  • synchroniczne,
  • tekstowe,
  • graficzne.

Przykładowo na stronie głównej Seznam.cz możemy wdrożyć następujące typy reklam:

  • tapeta (wallpaper) – reklama widnieje w prawym górnym rogu pod polem logowania do poczty e-mail,
  • ekskluzywny (exclusive) – baner pojawia się poniżej paska wyszukiwania i rozciąga się na większej części ekranu w środku pola widzenia użytkownika; po raz pierwszy wszystkim, przy kolejnej wizycie na stronie, po najechaniu na baner myszką,
  • reklama natywna – wyświetla się na dole strony na 4 pozycji w interesujących artykułach, a następnie na 11 pozycji przy kolejnych pobraniach,
  • strona główna TV – reklama pojawia się w prawym górnym rogu pod polem logowania e-mail i na stronie głównej; po najechaniu myszką film powiększa się i odtwarza,
  • skyscraper – reklama znajduje się po prawej stronie sekcji Inne interesujące artykuły z czeskiego Internetu,
  • centralne logowanie – baner umiejscowiony po prawej stronie logowania do konta Seznam.
  • mobilna karuzela – obrotowy format, który umożliwia wyświetlanie wielu obrazów w jednej reklamie.
  • mobilny plac – pojawia się na 8 pozycjach w interesujących artykułach, a następnie na 16 pozycjach przy kolejnych pobraniach.

Dzięki Sklik reklama będzie widoczna w sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej w formacie tekstowym i jako reklama produktowa. Natomiast w sieci partnerskiej jako reklama łączona (pola tekstowe i graficzne), banery i banery HTML5, specjalny typ reklamy graficznej (branding), dynamiczny baner i dynamiczny retargeting.

Porozmawiajmy o reklamie w Seznam!

Cele kampanii reklamowych w Seznam

Reklamy w Seznam pozwalają na osiąganie firmom korzyści, którymi są większa sprzedaż, rozpoznawalność i aktywność użytkowników na stronie sklepu. Seznam kategoryzuje rodzaje reklam i miejsce ich wyświetlania w zależności od celów. Możemy prowadzić dla Ciebie kampanię nastawioną na realizację jednego z trzech celów (każdy cel wymaga założenia konta):

  • Budowanie świadomości o marce (widoczności) – skorzystanie z opcji Full Seznam pozwala na wyświetlenie wizytówki firmy na stronie głównej Seznam, w wynikach wyszukiwania i górze strony na seznam.cz i firmy.cz (jeśli aukcja na wybrane słowa kluczowe znajduje się w pierwszej trójce), w panelu bocznym na stronie wyszukiwania, jako wizytówka firmy i  w wynikach mapy.cz. Do wizytówki firmy można załączyć: logo, informacje kontaktowe, do 5 adresów e-mail i 20 zdjęć przedstawiających firmę oraz link do profili w social media.
  • Przyciąganie ruchu do witryny – dzięki platformie Sklik reklama wyświetlana jest w sieci wyszukiwania, jako tekstowa i produktowa oraz w sieci partnerskiej w formacie reklamy łączonej, banerowej (w tym banery HTML5), graficznej lub wideo, a także na stronie głównej seznam.cz i z wykorzystaniem dynamicznego retargetingu. 
  • Promocja sklepu internetowego – to odpowiednik kampanii produktowej Google. Sklep pojawi się na stronie zbozi.cz (porównywarka cen) obok sklepów oferujących te same produkty (do każdego produktu wyświetlanych jest 8 ofert), w wynikach wyszukiwania (jeśli produkt nie pasuje do słowa kluczowego lub jest unikalny, wyświetli się jako osobna oferta), po połączeniu seznam.cz z kontem Sklik reklama wyświetli się na stronie głównej wyników wyszukiwania. Każdy sklep, który zarejestruje się na zbozi.cz i poda ID sklepu, automatycznie uzyskuje dostęp do remarketingu dynamicznego.
     

Zalety reklamy w Seznam

Na świecie Google nie ma sobie równych. Jednak (tak jak ma to miejsce w Czechach), walczy o użytkowników z innymi, popularnymi w różnych krajach wyszukiwarkami. Pod koniec 2018 roku udział ruchu organicznego z Google w Czechach wynosił 75%, reszta należała do Seznam. Przy czym liczby te wahają się w zależności od urządzeń. Największa różnica dotyczy desktopu, gdzie Seznam zgarniał w 2019 roku 30% ruchu. Seznam.cz rejestruje codziennie ponad 15 milionów zapytań, a zasięg wyszukiwarki obejmuje 95% użytkowników Internetu w Czechach.

Co jeszcze obok zasięgu sprawia, że firmy korzystają z rozwiązań jakie daje Seznam?

  • Efektem reklamy w czeskim Seznam jest rozpoznawalność marki, ruch w witrynie i sklepie internetowym, co skutkuje większą liczbą transakcji i wzrostem przychodów. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest dynamiczny retargeting, za pomocą którego użytkownicy zobaczą produkty oglądane w sklepie internetowym lub na stronie innej, niż e-sklep, ale zawierającej w ofercie minimum 50 produktów.
  • Reklama PPC w wynikach wyszukiwania umożliwia targetowanie na osoby, które aktywnie poszukują określonych informacji, produktów lub usług. Następuje to poprzez precyzyjne kierowanie reklamy do grupy docelowej na podstawie wcześniejszej aktywności na stronie (retargeting), według zainteresowań, zamiarów (zainteresowanie ofertą w krótkim okresie), tematów, płci i wieku, umiejscowienia reklamy, słów kluczowych, urządzeń (48% użytkowników odwiedza Seznam za pomocą urządzenia mobilnego), systemu operacyjnego, regionu.
  • Platforma Sklik daje reklamodawcy kontrolę na inwestowanymi środkami (płaci się za wyniki, czyli kliknięcia i obejrzenia) i pozwala na śledzenie postępów kampanii. Firmy otrzymują statystki mówiące o tym, ile osób kliknęło reklamę, dokonało rejestracji i kupiło produkt – dzięki czemu z łatwością ocenisz skuteczność kampanii. 
     

Jak pracujemy?

Zaczynamy od założenia konta reklamowego dla Twojej firmy. Każdy cel wymaga utworzenia osobnego konta. Dlatego bez względu na to, co chcesz dzięki reklamie osiągnąć, zajmiemy się obsługą każdego z nich. Jeszcze przed planowaniem kampanii analizujemy rynek, którego Twoja firma jest częścią, również konkurencję. Wybieramy sposoby, typy promocji, opcje kierowania (lokalne lub na cały kraj) i miejsca, w których warto pokazać reklamę. Na podstawie analizy klientów firmy, ustalamy Twoją grupę docelową na rynku czeskim.

Przygotujemy dla Ciebie reklamę w dowolnym formacie. Jeśli chcesz reklamować sklep, skonfigurujemy feed produktowy (plik ze szczegółowymi danymi dotyczącymi oferowanego produktu). Obsługa kampanii w Seznam obejmuje również opracowanie szczegółowego planu kampanii, zarządzenie budżetem, monitorowanie wyników, reagowanie na ewentualnie (mogące pojawić się w trakcie) nieprawidłowości osłabiające kampanię, wykluczanie nieskutecznych reklam, dobór słów kluczowych. 

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dlaczego_warto_z_nami_wspolpracowac_ideo_force

Finalnym efektem naszej pracy ma być zwiększenie sprzedaży, w związku z tym bierzemy pod uwagę historię witryny, jej obecny charakter i planowany kierunek rozwoju firmy.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wykorzystujemy przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem optymalizujemy witryny.

Wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie m.in: SEMSTORM, Majestic, Searchmetrics, GSC.

Posiadamy kwalifikacje techniczne i doświadczenie za którym idą kompetencje w zakresie pozycjonowania.

Nasze analizy są precyzyjne i wieloaspektowe, a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i konkretne.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Pozwala na prowadzenie kampanii nie tylko w wyszukiwarce Bing. Systemu obejmuje Yahoo i MSN oraz Microsoft Audience Network i witryny partnerów.
Reklama w Seznam jest okazją do promowania firmy na rynku czeskim. Reklama w Seznam dotyczy zarówno poszczególnych usług, jak i sieci partnerskiej.
Google Ads umożliwia reklamowanie się w sieci wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej Google, do której należą strony internetowe, aplikacje i filmy.
Reklama wyświetlana jest nie tylko na Facebooku, ale także w Messengerze, na Instagramie i w sieci Audience Network.
Platforma jest jednym z popularniejszych kanałów social media preferowanych przez młodych odbiorców, również w Polsce.
System reklamowy (podobnie, jak narzędzie Facebook Ads), daje zaawansowane opcje targetowania reklamy, w tym targetowania automatycznego.
LinkedIn ze względu na swój mocno profesjonalny charakter, zdecydowanie różni się od serwisów typu Facebook, Instagram czy Twitter, również w kwestii reklamy i zasięgu.
To system reklamowy stworzony z myślą o markach, które chcą promować się w aplikacji mobilnej Snapchat, służącej do przesyłania zdjęć i filmów.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.