Konkursy na Facebooku cieszą się ogromną popularnością. Media społecznościowe w prosty sposób pozwalają dotrzeć do dużej grupy odbiorców, a konkursy i loterie – poprzez zaangażowanie użytkowników – znacznie zwiększają zasięg marki. Jednak organizacja zgodnego z prawem konkursu na Facebooku wymaga przemyślanej strategii. Oprócz zapoznania się z Ustawą o grach hazardowych, należy również zapoznać się z regulaminem samego portalu, który także stawia pewne wymagania przed organizatorami.
Czego wymaga Facebook? Przede wszystkim konkretnego zadania konkursowego, a także regulaminu, który będzie zawierał dwa punkty:
- zwolnienie amerykańskiego portalu społecznościowego z odpowiedzialności przez każdego uczestnika
- informację, że dany konkurs/loteria nie są sponsorowane, popierane, czy związane z Facebookiem.
Co więcej, regulamin Facebooka zabrania wykorzystywania osi czasu użytkowników i połączeń ze znajomymi, jako warunków uczestnictwa w konkursie. Co to oznacza? Konkursy/loterie polegające na udostępnianiu postów oraz oznaczaniu znajomych w komentarzach, które pojawiają się bardzo często na fanpage’ach są… po prostu nielegalne.