Większy ruch organiczny w PROT. Pozycjonowanie pomogło dotrzeć do osób zainteresowanych turystyką w rejonie Podkarpacia

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.
PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

Podkarpacka ROT

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której celem jest promocja regionu i rozwój turystyki w obrębie województwa podkarpackiego. Jedną z misji organizacji jest wzmacnianie wizerunku Podkarpackiego, jako miejsca, do którego warto podróżować.
PROT zajmuje się odkrywaniem i rozwijaniem produktów turystycznych oraz organizacją wydarzeń, których celem jest m.in. promocja walorów turystycznych województwa. Organizacja przygotowuje wiele branżowych szkoleń przeznaczonych dla osób pracujących w sektorze turystyki, które mogą dzięki nim podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

O firmie

Organizacja działa już od ponad 20 lat, opracowując produkty turystyczne, takie jak np. Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej. Eksperci PROT chętnie dzielą się swoją wiedzą zarówno w mediach, jak i uczestnicząc w branżowych spotkaniach. Regularnie prowadzą też badania nad ruchem turystycznym i wizerunkiem turystycznym, dzieląc się nie tylko przemyśleniami i opiniami na temat turystyki w Podkarpackiem, ale też specjalistycznymi ekspertyzami.

Jednym z zadań stowarzyszenia jest certyfikowanie punktów informacji turystycznej na terenie województwa. Organizacja podejmuje szereg aktywności na rzecz promowania Podkarpackiego zarówno wśród mieszkańców Polski, jak i innych krajów, wykorzystując do tego m.in. działania z zakresu e-marketingu.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Głównym celem współpracy z Klientem jest wypromowanie walorów turystycznych województwa podkarpackiego, wśród osób zainteresowanych turystyką. W ramach współpracy podejmujemy na rzecz organizacji szereg zróżnicowanych działań z zakresu e-marketingu, w których skupiamy się na dotarciu do osób, które mogą być skłonne do skorzystania z atrakcji turystycznych Podkarpackiego.

Zapewniamy nie tylko efektywność podejmowanych działań, ale także fachowe doradztwo na etapie tworzenia strategii promocyjnych. Prowadzimy na rzecz Klienta m.in. działania z zakresu pozycjonowania, których celem jest zwiększenie widoczności strony PROT w sieci.

Grupa docelowa

Grupą docelową PROT są wszystkie osoby zainteresowane turystyką, a także samym Podkarpackiem, które są ciekawe kultury, historii, architektury i oferty turystycznej tego regionu Polski. Do grupy odbiorców działań organizacji zaliczają się zarówno osoby, które już znają region, jak i te, które jeszcze nigdy go nie odwiedziły. Komunikacja kierowana jest jednak głównie do osób zamieszkujących województwa: podkarpackie, lubelskie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Wybrane rodzaje kampanii kierowane były także do osób mieszkających w krajach, takich jak Austria, Holandia, Czechy, Norwegia, Ukraina czy Niemcy.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to długofalowy proces, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania i dotarcie do osób, potencjalnie zainteresowanych informacjami o regionie. Im większa widoczność strony, tym większa szansa na zwiększenie świadomości marki oraz wzrost liczby konwersji, co w konsekwencji przekłada się na realizację celów Klienta. Witryny, które wyświetlają się na czołowych miejscach listy adresów SERP osiągają duży ruch organiczny i są znajdowane przez osoby, realnie zainteresowane ich ofertą.

Przebieg działań

Celem prowadzenia działań z zakresu pozycjonowania, było zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google na frazy, którymi posługują się osoby zaciekawione określonymi atrakcjami turystycznymi Podkarpackiego.

Dużą rolę w efektywnym pozycjonowaniu stron internetowych odgrywa wartościowy i dobrze zoptymalizowany content. Z tego względu jednym z naszych działań było stworzenie tekstów, właściwie zoptymalizowanych pod kątem SEO. Są to nie tylko treści odpowiadające na rzeczywiste potrzeby odbiorców, ale też zawierające elementy, takie jak m.in. nagłówki i frazy kluczowe, tagi semantyczne czy odpowiednio zoptymalizowaną grafikę.

Pracę rozpoczęliśmy od analizy zapytań, które są kierowane do Google i dotyczą regionu. Na tej podstawie opracowaliśmy content plan, który następnie był sukcesywnie realizowany. Byliśmy odpowiedzialni za tworzenie treści, optymalizację SEO oraz implementację na stronę www.

Wszystko to związane było z odważną decyzją Klienta – stworzeniem nowej odsłony witryny, która stała się platformą turystyczną, pełniącą funkcję praktycznej wyszukiwarki regionalnych atrakcji, będącej przydatnym narzędziem dla osób planujących zwiedzanie Podkarpacia. Platforma powstała we współpracy z Ideo.

Wyniki

  • Wzrost pozycji w TOP3 na wybrane i istotne frazy kluczowe związane z turystyką i regionem.
  • Zwiększenie widoczności strony w Google.
  • Wzrost ruchu organicznego w witrynie.
  • Efektywna promocja walorów turystycznych województwa podkarpackiego.

Wnioski

Tworzenie contentu zoptymalizowanego pod kątem SEO i dobór odpowiednich fraz kluczowych poskutkowały zwiększeniem ruchu organicznego w witrynie PROT. Dzięki zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce organizacja osiągnęła rezultaty w postaci zwiększenia świadomości o marce i jej działalności, a co za tym idzie, wypromowania regionalnych atrakcji turystycznych, wśród osób zainteresowanych zwiedzaniem Podkarpacia.

Pozycjonowanie to długofalowy proces, który przyczynia się do realizacji zamierzonych celów promocyjnych w niemal każdej branży. Tworzenie treści zgodnie z zasadami SEO pozwala nie tylko osiągać wysokie pozycje w Google, ale też przyciągać uwagę użytkowników i skłaniać ich do zapoznania się z ofertą witryny.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.