Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie dla sklepów internetowych to sposób na większą sprzedaż. Zwiększ szansę na dotarcie do klienta poprzez pozycjonowanie long tail.

Pozycjonowanie strony internetowej staje się coraz popularniejsze. Przede wszystkim z uwagi na ciągle powstające serwisy internetowe i rosnącą konkurencję. Coraz częściej właściciele e-commerce wybierają pozycjonowanie szerokie, znane również jako pozycjonowanie long tail.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Long tail

Co to jest pozycjonowanie szerokie? Pozycjonowanie strony internetowej szerokie (long tail, czyli na długi ogon) to działanie, którego celem jest pojawienie się witryny na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania odpowiadającym wielowyrazowym frazom kluczowym. 

Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon? Pozycjonowanie szerokie bazuje na frazach mających więcej, niż dwa słowa. Cechą tego typu fraz jest niska konkurencyjność i objętość wyszukiwania, a także wysoka szansa dotarcia do osoby potencjalnie zainteresowanej produktem lub usługą. Inaczej mówiąc, w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które odpowiadają szczegółowemu zapytaniu. 

Pozycjonowanie szerokie a e-commerce

Serwisy istniejące od lat mają zazwyczaj mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować przy wykorzystaniu klasycznych fraz kluczowych. Im bardziej ogólne (i teoretycznie popularniejsze) słowa, tym cięższa i bardziej czasochłonna praca. Zmienia się również podejście konsumentów. Badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje pytania. Taki trend wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza, tym mniej precyzyjne wyniki. W związku z tym potencjalny klient musi włożyć więcej „pracy własnej”, aby dotrzeć do poszukiwanego produktu. Długi ogon wykorzystują najczęściej użytkownicy będący bliżej punktu zakupu lub korzystający z wyszukiwania głosowego. 

 

pozycjonowanie long taill

Długi ogon w wynikach wyszukiwania

Słowa kluczowe krótkie mają ogólne znaczenie, np. "buty męskie" lub „książki dla dzieci”. Podczas gdy frazy kluczowe z długiego ogona są dłuższe, bardziej szczegółowe i opisują konkretną rzecz lub koncepcję, np. "tanie męskie buty do biegania" lub „książki dla chłopców 12-14 lat”. Nie ma wyraźnego punktu, w którym krótkie wyrażenie kluczowe stanie się długim ogonem – wszystko jest względne. Tak więc jedno i to samo hasło można określić jako długie lub krótkie w zależności od tego, z jakim innym terminem je porównasz. Pozycjonowanie szerokie (pozycjonowanie long tail) jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online oraz serwisów z dużą liczbą podstron i regularnie aktualizowanymi treściami.

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu szerokim
dla Twojej witryny!

Zalety pozycjonowania szerokiego

Jak wiemy, w pozycjonowaniu szerokim (long tail) i tradycyjnym występuje różnica w liczbie słów kluczowych. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z rozbudowanymi frazami, wpisywanymi przez użytkowników mających już sprecyzowany obraz swoich poszukiwań. Dlatego istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że taka osoba stanie się klientem. Opis ten dotyczy w dużej mierze produktu lub usługi znajdującej się na stronie. Słowa kluczowe w szerszej wersji mają zazwyczaj mniej wyników, co z kolei jest dobrym sygnałem – konkurencja jest mniejsza. Pomimo niższej liczby wyszukiwań taka strona jest częściej odwiedzana.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie tradycyjne ma mniejszą siłę przebicia, co z kolei przekłada się na większy koszt. Nie dotyczy też w sposób szczegółowy danego produktu. W tym przypadku dotarcie do potencjalnego klienta okazuje się trudniejsze. Wybór odpowiedniego sposobu pozycjonowania strony zależy jej możliwości i tego, co chcemy osiągnąć. 

Pozycjonowanie szerokie a sprzedaż w sklepie, czyli efekty pozycjonowania szerokiego: 

  • szybkie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce,
  • stabilne efekty pozycjonowania,
  • większe bezpieczeństwo pozycjonowania,
  • słowa long tail generują wyższe wyniki sprzedaży,
  • lepsza jakość ruchu,
  • niższy współczynnik odrzuceń,
  • dłuższy czas przeglądania strony (podstron) przez użytkowników.

Frazy z długiego ogona a współczynnik konwersji

Pozycjonowanie szerokie sprawia, że stronę sklepu odwiedzą osoby, które rzeczywiście poszukują oferowanego produktu – a więc są gotowe na zakup. Użytkownicy, którzy szukają przy wykorzystaniu bardziej szczegółowych fraz najczęściej znajdują się wyżej w cyklu zakupów, niż osoby wyszukujące z użyciem haseł ogólnych. Zwykle więc, długie ogony przyciągają użytkowników, którzy lepiej konwertują. Inwestowanie w słowa kluczowe o długim końcu cechuje się zwrotem z inwestycji (Return On Investment). Biorąc pod uwagę ten aspekt, pozycjonowanie szerokie okazuje się zwycięską strategią "jakości nad ilością".

Jak pozycjonujemy?

Każdy projekt mający poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania zaczynamy od wykonania audytu SEO. Dzięki temu możemy określić elementy wymagające zmiany lub optymalizacji i dobrać frazy kluczowe, które najlepiej sprawdzą się w danym serwisie. Przed rozpoczęciem pozycjonowania szerokiego przygotowujemy listę precyzyjnych, wielowyrazowych fraz kluczowych, które z największym prawdopodobieństwem wpisują użytkownicy wyszukiwarki Google. Całość zoptymalizujemy tak, aby w miarę możliwości, każdej pojedynczej frazie odpowiadała dedykowana podstrona. Realizując projekt, stale monitorujemy efektywność działań – w razie konieczności modyfikujemy i optymalizujemy działania.  Często dokonujemy szkoleń redakcji serwisu z zakresu SEO copywritingu.


Pozycjonowanie szerokie

Koszt pozycjonowania szerokiego zależy od kilku czynników. Wśród nich możemy wymienić kondycję strony, konkurencyjności, liczby fraz i ich typu, dotychczasowych działań w zakresie pozycjonowania, monitorowanie procesu. Wycenę usługi przygotowujemy indywidualnie. Nasz specjalista przeanalizuje wszystkie możliwe okoliczności i dopasuje model rozliczenia adekwatny do Twoich potrzeb i celu, jaki chcesz zrealizować przy pomocy fraz z długiego ogona. 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i przedsiębiorstw z mniejszymi witrynami. Na koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google, również dla fraz z długiego ogona.

Efekty pracy naszych specjalistów SEO przedstawia poniższy print screen. Pracujemy nad portalem od momentu jego powstania, aż do chwili obecnej. Aktualnie serwis posiada ponad milion użytkowników z ruchu organicznego (naturalnego) w skali miesiąca. Zdecydowana większość tego ruchu pochodzi z fraz z długiego ogona (long tail).

 

efekty pozycjonowania szerokiego

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Pozycjonowanie dla iParts Sp. z o. o. – zajęliśmy się optymalizacją serwisu, doborem słów kluczowych, pozycjonowaniem i budową link popularity. Dzięki temu rosła świadomość marki i funkcjonalność samego serwisu. Zaprojektowaliśmy także szereg działań performance marketing, które miały aktywizować użytkowników serwisu, a docelowo zwiększać wskaźniki sprzedaży.
  • Pozycjonowanie i Ads dla Melvit – naszym zadaniem jest kreowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku firmy, jako lidera w branży zdrowej żywności. Prowadzimy przede wszystkim działania z zakresu pozycjonowania szerokiego oraz kampanie Google Ads. Odpowiadamy za część kreacji graficznych, a także stały konsulting w ramach prowadzonego na stronie bloga eksperckiego.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja strony www dla Instal-Projekt – aby zwiększyć docelową efektywność strony, przeanalizowaliśmy i zoptymalizowaliśmy witrynę pod kątem SEO już na etapie projektu funkcjonalnego. Następnie kontynuowaliśmy pozycjonowanie, co pozwoliło na osiągnięcie wysokich pozycji w Google oraz poprawę wskaźników behawioralnych dla ruchu organicznego (wysoki CTR na liście wyników, niski współczynnik odrzuceń).

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Finalnym efektem naszej pracy ma być zwiększenie sprzedaży, w związku z tym bierzemy pod uwagę historię witryny, jej obecny charakter i planowany kierunek rozwoju firmy.
  • W zależności od stopnia rozbudowania serwisu przeprowadzamy audyty SEO podstawowe lub zaawansowane.
  • Jesteśmy elastyczni – audyt SEO może być realizowany w ramach umowy na pozycjonowanie lub jako osobne zlecenie.
  • Od kilkunastu lat pomagamy naszym klientom budować pozycję w wyszukiwarkach internetowych, sprawnie łącząc pozycjonowanie z marketingiem (SEM).
  • Wykorzystujemy przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem badamy witryny internetowe.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne, a w naszym zespole pracują specjaliści ds. SEO, marketingu internetowego, e-commerce, a także programiści, webdeweloperzy (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), graficy.
  • Nasze analizy są rzetelne, a rekomendacje zmian szczegółowe pod kątem technicznym, natomiast audyty obejmują również infrastrukturę serwerową.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych. W razie konieczności jesteśmy w stanie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności, tak by proces pozycjonowania przebiegał efektywnie.
  • Wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie m.in: SEMSTORM, Majestic, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione.
  •  Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas