Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie dla sklepów internetowych to jeden ze sposobów na większą sprzedaż. Frazy long tail generują wartościowy ruch na stronie, bo z rozbudowanych pytań korzystają użytkownicy, którzy wiedzą, co chcą kupić.

Pozycjonowanie strony internetowej staje się coraz popularniejsze przede wszystkim z uwagi rosnącą konkurencję. Coraz częściej właściciele stron e-commerce wybierają pozycjonowanie szerokie, zwłaszcza zarządzający rozbudowanymi witrynami z dużą ilością treści. Jeśli masz taką stronę, to poprzez pozycjonowanie long tail zwiększysz sprzedaż.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Long tail

Co to jest pozycjonowanie szerokie? Pozycjonowanie strony internetowej szerokie (tzw. long tail, czyli na długi ogon) to działanie, którego celem jest pojawienie się witryny na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania odpowiadającym wielowyrazowym frazom kluczowym. 

Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon? Pozycjonowanie szerokie bazuje na frazach mających więcej niż dwa słowa kluczowe. Cechą tego typu fraz jest niska konkurencyjność i objętość wyszukiwania, a także wysoka szansa dotarcia do osoby potencjalnie zainteresowanej produktem lub usługą. Inaczej mówiąc, w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które pasują do szczegółowego zapytania. Z fraz long tail korzystają użytkownicy, którzy mają już określoną potrzebę. Żeby pozyskać ich uwagę, wystarczy na nią odpowiedzieć w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie szerokie a e-commerce

Serwisy istniejące od lat mają zazwyczaj mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować przy wykorzystaniu klasycznych fraz kluczowych. Im bardziej ogólne (i teoretycznie popularniejsze) słowa, tym cięższa i bardziej czasochłonna praca. Zmienia się również podejście konsumentów. Badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje pytania. Taki trend wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza, tym mniej precyzyjne wyniki. W związku z tym potencjalny klient musi włożyć więcej „pracy własnej”, aby dotrzeć do poszukiwanego produktu. Długi ogon wykorzystują najczęściej użytkownicy będący bliżej punktu zakupu lub korzystający z wyszukiwania głosowego. 

 

pozycjonowanie long taill

Długi ogon w wynikach wyszukiwania

Słowa kluczowe krótkie mają ogólne znaczenie, np. "buty męskie" lub „książki dla dzieci”. Podczas gdy frazy kluczowe z długiego ogona są dłuższe, bardziej szczegółowe i opisują konkretną rzecz lub koncepcję, np. "tanie męskie buty do biegania" lub „książki dla chłopców 12-14 lat”. Nie ma wyraźnego punktu, w którym krótkie wyrażenie kluczowe stanie się długim ogonem – wszystko jest względne. Tak więc jedno i to samo hasło można określić jako długie lub krótkie w zależności od tego, z jakim innym terminem je porównasz. Pozycjonowanie szerokie (pozycjonowanie long tail) jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online oraz serwisów z dużą liczbą podstron i regularnie aktualizowanymi treściami.

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu szerokim
dla Twojej witryny!

Zalety pozycjonowania szerokiego

Jak wiemy, w pozycjonowaniu szerokim (long tail) i tradycyjnym występuje różnica w liczbie słów kluczowych. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z rozbudowanymi frazami, wpisywanymi przez użytkowników mających już sprecyzowany obraz swoich poszukiwań. Dlatego istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że taka osoba stanie się klientem. Opis ten dotyczy w dużej mierze produktu lub usługi znajdującej się na stronie. Słowa kluczowe w szerszej wersji mają zazwyczaj mniej wyników, co z kolei jest dobrym sygnałem – konkurencja jest mniejsza. Pomimo niższej liczby wyszukiwań taka strona jest częściej odwiedzana.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie tradycyjne ma mniejszą siłę przebicia, co z kolei przekłada się na większy koszt. Nie dotyczy też w sposób szczegółowy danego produktu. W tym przypadku dotarcie do potencjalnego klienta okazuje się trudniejsze. Wybór odpowiedniego sposobu pozycjonowania strony zależy jej możliwości i tego, co chcemy osiągnąć. 

Pozycjonowanie szerokie a sprzedaż w sklepie, czyli efekty pozycjonowania szerokiego: 

  • szybkie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce,
  • stabilne efekty pozycjonowania,
  • większe bezpieczeństwo pozycjonowania,
  • słowa long tail generują wyższe wyniki sprzedaży,
  • lepsza jakość ruchu,
  • niższy współczynnik odrzuceń,
  • dłuższy czas przeglądania strony (podstron) przez użytkowników.

Frazy z długiego ogona a współczynnik konwersji

Pozycjonowanie szerokie sprawia, że stronę sklepu odwiedzą osoby, które rzeczywiście poszukują oferowanego produktu – a więc są gotowe na zakup.

Użytkownicy, którzy szukają przy wykorzystaniu bardziej szczegółowych fraz najczęściej znajdują się wyżej w cyklu zakupów, niż osoby wyszukujące z użyciem haseł ogólnych. Zwykle więc, długie ogony przyciągają użytkowników, którzy lepiej konwertują.

Inwestowanie w słowa kluczowe o długim końcu cechuje się zwrotem z inwestycji (Return On Investment). Biorąc pod uwagę ten aspekt, pozycjonowanie szerokie okazuje się zwycięską strategią "jakości nad ilością".

Najczęściej frazy kluczowe z długiego ogona zawierają w sobie krótkie (generyczne) słowa, na które prawdopodobnie i tak jest potrzeba pozycjonwoania (głównie wizerunkowa). Możliwe jest  osiągnięcie obu celów - podniesienie pozycji rankingowyh zarówno generycznych słów kluczowych, jak i long tail. 

Jak pozycjonujemy?

Każdy projekt mający poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania zaczynamy od wykonania audytu SEO.

Case study

Pozycjonowanie szerokie serwisu branżowego.

Sprawdź! 

Dzięki temu możemy określić elementy wymagające zmiany lub optymalizacji i dobrać frazy kluczowe, które najlepiej sprawdzą się w danym serwisie.

Przed rozpoczęciem pozycjonowania szerokiego przygotowujemy listę precyzyjnych, wielowyrazowych fraz kluczowych, które z największym prawdopodobieństwem wpisują użytkownicy wyszukiwarki Google. Całość zoptymalizujemy tak, aby w miarę możliwości, każdej pojedynczej frazie odpowiadała dedykowana podstrona. Realizując projekt, stale monitorujemy efektywność działań – w razie konieczności modyfikujemy i optymalizujemy działania.

Często dokonujemy szkoleń redakcji serwisu z zakresu SEO copywritingu.


Pozycjonowanie szerokie

Koszt pozycjonowania szerokiego zależy od kilku czynników. Wśród nich możemy wymienić kondycję strony, konkurencyjności, liczby fraz i ich typu, dotychczasowych działań w zakresie pozycjonowania, monitorowanie procesu. Wycenę usługi przygotowujemy indywidualnie. Nasz specjalista przeanalizuje wszystkie możliwe okoliczności i dopasuje model rozliczenia adekwatny do Twoich potrzeb i celu, jaki chcesz zrealizować przy pomocy fraz z długiego ogona. 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i przedsiębiorstw z mniejszymi witrynami. Na koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google, również dla fraz z długiego ogona.

Efekty pracy naszych specjalistów SEO przedstawia poniższy print screen. Pracujemy nad portalem od momentu jego powstania, aż do chwili obecnej. Aktualnie serwis posiada ponad milion użytkowników z ruchu organicznego (naturalnego) w skali miesiąca. Zdecydowana większość tego ruchu pochodzi z fraz z długiego ogona (long tail).

 

efekty pozycjonowania szerokiego

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Pozycjonowanie dla iParts Sp. z o. o. – zajęliśmy się optymalizacją serwisu, doborem słów kluczowych, pozycjonowaniem i budową link popularity. Dzięki temu rosła świadomość marki i funkcjonalność samego serwisu. Zaprojektowaliśmy także szereg działań performance marketing, które miały aktywizować użytkowników serwisu, a docelowo zwiększać wskaźniki sprzedaży.
  • Pozycjonowanie i Ads dla Melvit – naszym zadaniem jest kreowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku firmy, jako lidera w branży zdrowej żywności. Prowadzimy przede wszystkim działania z zakresu pozycjonowania szerokiego oraz kampanie Google Ads. Odpowiadamy za część kreacji graficznych, a także stały konsulting w ramach prowadzonego na stronie bloga eksperckiego.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja strony www dla Instal-Projekt – aby zwiększyć docelową efektywność strony, przeanalizowaliśmy i zoptymalizowaliśmy witrynę pod kątem SEO już na etapie projektu funkcjonalnego. Następnie kontynuowaliśmy pozycjonowanie, co pozwoliło na osiągnięcie wysokich pozycji w Google oraz poprawę wskaźników behawioralnych dla ruchu organicznego (wysoki CTR na liście wyników, niski współczynnik odrzuceń).

Zapytaj o ofertę
 

 

Najczęstsze pytania

Czy można reklamować się w Google za darmo?

Usługa pozycjonowania niesie za sobą pewne koszty związane z copywritingiem, link buildingiem, dostosowaniem strony pod wyszukiwarki oraz wiele innych spraw niezbędnych w procesie pozycjonowani. Google nie pobiera jednak żadnej opłaty od właściciela witryny za to, że wyświetla on daną stronę w wynikach wyszukiwania.

Zupełnie inaczej wygląda sprawa reklam płatnych w Google Ads. Usługa ta odpowiedzialna jest za wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania oraz innych miejscach w sieci za pewną opłatę. Jest ona uzależniona od trudności danego słowa kluczowego oraz konkurencji. Im konkurencja większa tym stawki są analogicznie wyższe. Weźmy pod uwagę słowa kluczowe takie jak „kredyt hipoteczny”, a „fryzjer Rzeszów”. Z pewnością o wiele droższe będzie wyświetlenie w usłudze Google Ads słowa „kredyty hipoteczne”, gdyż jest to fraza o którą walczą firmy z całej Polski. Druga z nich, a dokładniej „fryzjer Rzeszów” jest frazą lokalną, dzięki czemu konkurencja jest o wiele mniejsza i koszt kliknięcia również będzie o wiele niższy.

Podsumowując reklamowanie w Google za darmo jest możliwe, gdyż nasza strona wyświetlać się będzie w wynikach organicznych zupełnie za darmo. Wybrać możemy jednak usługę pozycjonowania, która pomoże uzyskać wysokie pozycje na największą ilość słów kluczowych. Przełoży się to na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania.

Jak mogę uzyskać większy ruch na mojej witrynie?

Często zdarza się, że ruch na stronie internetowej pomimo wielu starań nie ulega zwiększeniu lub wręcz przeciwnie – maleje. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, jak chociażby zaniechanie działań w ramach SEO czy brak wartościowych treści angażujących użytkowników. Aby nie dopuścić do sytuacji, w której nasza strona będzie rzadko odwiedzana, konieczne jest wdrażanie rozwiązań systematycznie budujących ruch w witrynie.

Na częstotliwość odwiedzania witryny internetowej przez użytkowników, niewątpliwie wpływa pozycja strony w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku koniecznością jest pozycjonowanie strony. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na wyniki, które pojawiają się po wpisaniu frazy kluczowej. Być może modyfikacji musi ulec tytuł strony, opis i adres URL. Poniżej przykład wyniku na frazę „outreach marketing”. Jak widać Title, Description i adres strony są skonstruowane w sposób jasny, czytelny i zachęcający do kliknięcia w link.

Tym, co jest niezbędne do tego, by roboty Google widziały stronę, jest zindeksowanie jej. Nie tylko po stworzeniu nowej strony, ale także po dodaniu nowych treści, konieczne jest zgłoszenie do Google prośby o zaindeksowanie. Bez tego wyszukiwarka nie zauważy strony, a co za tym idzie, działania prowadzone na niej nie będą miały znaczenia – strona będzie niewidoczna.

W uzyskaniu ruchu w witrynie pomocne jest umieszczanie linków na innych stronach. Linkowanie jest jednym z aspektów pozycjonowania, dlatego komentowanie wpisów na innych stronach czy udział w dyskusjach prowadzonych na forach z pewnością zwiększy liczbę odsłon. Pozostając w wątku pozycjonowania, warto zastanowić się nad „długim ogonem”, czyli pozycjonowaniem szerokim. Pozycjonując w ten sposób, zyskuje się nie tyle większą liczbę wizyt, co bardziej wartościową. Użytkownicy szukający odpowiedzi poprzez rozubudowane wyrażenia są bardziej skłonni do zakupu, niż ci używający najpopularniejszych fraz kluczowych.

Ruch można pozyskiwać również poprzez prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads. Jednak tutaj trzeba mieć na uwadze to, że użytkownicy odwiedzają witrynę po kliknięciu w link sponsorowany, czyli jedynie w czasie trwania reklamy. Skuteczne jest również działanie w ramach wielu kanałów, takich jak mediach społecznościowe i umieszczenie w ich obrębie odnośników kierujących do strony. Jako, że treść na stronie jest czynnikiem przyciągającym użytkowników, dbałość o content to podstawa (również pod względem SEO). Treść powinna być unikalna, odpowiadać na potrzeby odbiorców i publikowana regularnie.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google?

Jeżeli wyszukiwarka internetowa jest miejscem, w którym pozyskujesz klientów należy monitorować, jak Twoja strona wypada na tle serwisów konkurencyjnych.

Sprawdzenie widoczności należy zacząć od wpisania site:twojadomena.pl. Wynikiem użycia tego operatora będzie lista podstron, które znajdują się w indeksie Google. Należy uważnie przejrzeć się tym adresom i sprawdzić, czy wszystkie ważne podstrony zostały zaindeksowane.

Sprawdzić pozycje strony na określone frazy można na kilka sposobów. Jedną z najbardziej popularnych metod jest ręczne sprawdzenie. Dana metoda jednak jest zbyt czasochłonna, a otrzymane wyniki mogą rozbiegać się z rzeczywistością, gdyż Google stara się dopasowywać strony w rankingu indywidualnych preferencji każdego użytkownika. Jeżeli chcemy otrzymać dokładne dane warto skorzystać z narzędzi umożliwiających analizę widoczności strony.

Aby otrzymać ogrom informacji na temat stanu witryny i jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania warto użyć Google Search Console. GSC jest darmowym narzędziem dla webmasterów, administratorów i właścicieli stron pozwalającym na monitorowanie wielu czynników zebranych w jednym miejscu. Dzięki GSC dowiesz się na jakie frazy kluczowe jest widoczna twoja domena, jakie podstrony generują największy ruch, jakie zapytania wpisują użytkownicy trafiające na daną witrynę oraz jeszcze szereg informacji nt. danych strukturalnych, szybkości ładowania strony, dostosowania do urządzeń mobilnych.

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Finalnym efektem naszej pracy ma być zwiększenie sprzedaży, w związku z tym bierzemy pod uwagę historię witryny, jej obecny charakter i planowany kierunek rozwoju firmy.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wykorzystujemy przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem optymalizujemy witryny.

Wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie m.in: SEMSTORM, Majestic, Searchmetrics, GSC.

Posiadamy kwalifikacje techniczne i doświadczenie za którym idą kompetencje w zakresie pozycjonowania.

Nasze analizy są precyzyjne i wieloaspektowe, a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i konkretne.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.