Potencjał i moc podcastów

Wartościowe porady i szeroki wybór tematów z różnych branż w jednym miejscu. O czym mowa? O podcastach! Wszystko to możesz mieć w swoim smartfonie - dosłownie na wyciągnięcie dłoni.
21 września 2018

Podcast to forma publikacji internetowej pod postacią audycji radiowej lub filmowej. Za początek ery podcastów uznaje się 2004 r., kiedy to mistrz programowania Dave Winer i mistrz słowa Adam Curry stworzyli program (iPodder) służący do agregowania plików. Skąd pomysł na taką nazwę? Jest to połączenie skrótów „pod” jako iPod (odtwarzacz) oraz „cast” jako broadcast, czyli przekaz, transmisja. Tak powstała internetowa audycja, emitowana w odcinkach w formie plików audio czy video.
 

Potencjał podcastów

Potencjał drzemiący w tej formie wykorzystują marketingowcy. Powstał podvertising – czyli reklamowy świat dla podcastów. Jeszcze Cię tam nie ma? Sprawdź czy Twoja konkurencja już tam nie działa, być może właśnie nadaje dla milionów słuchaczy.

Nie jest to jedyne miejsce w którym znajdziemy takie materiały. Coraz częściej blogerzy decydują się na przedstawienie swoich wpisów w takiej formie, wówczas materiały można znaleźć zazwyczaj bezpośrednio na stronie autora.

Dlaczego użytkownicy wybierają podcasty zamiast przeczytać bloga? Odpowiedź jest prostsza niż wielu z nas mogłoby przypuszczać. W obecnych czasach, liczy się multizadaniowość. Podcastów można słuchać wykonując równocześnie inne czynności, np.  prowadząc samochód, robiąc zakupy czy też podczas spaceru w parku. Są także dobrą alternatywą dla muzyki. Z kolei przeczytanie bloga wymaga od użytkownika skupienia się jedynie na tej jednej rzeczy. W dzisiejszym świecie, gdzie dla wielu osób czas znacznie się kurczy i niejednokrotnie nam go brakuje, podcasty to idealne rozwiązanie.  
 

Podcasty w marketingu

Jeśli zależy nam na dostarczaniu wysokiej jakości contentu użytkownikom, przyłóżmy wiele serca w ich tworzenie. Wbrew pozorom nie jest to łatwy kawałek chleba. Nagrywanie audycji jest czasochłonnym zajęciem, potrzeba także sporej dawki charyzmy i doświadczenia w przemówieniach. Należy pamiętać, aby ustalić harmonogram, a później go ściśle przestrzegać, tak aby nie stracić słuchaczy. Wartościowe nagranie, z cennymi opiniami, czy sporą dawką humoru może przyciągnąć publiczność dużo bardziej niż wysokobudżetowa reklama.

Co ciekawe łatwość wejścia na rynek, jest taka sama jak w przypadku serwisu YouTube, co sprawia, że idea jest jeszcze bardziej kusząca.

Wg danych z artykułu "The Mission Podcasts 4" odnoszącego się do ankiety przeprowadzonej przez IAB / Edison Research w 2016 r. na temat reklamy podcastów i sponsoringu wynika, że słuchacze podcastów chętnie odwiedzają witrynę sponsora audycji, zapoznają się z ofertą i rozważają zakup czy też skorzystanie z jego usług lub produktów.

Aktywność użytkowników podcastów
Źródło: https://findsomewinmore.com/podcasting/the-power-of-podcasting-why-your-company-should-be-paying-attention/#.W6MzWfYwiUm
 

***

Należy pamiętać, że podcasty najczęściej tworzone są, aby podzielić się swoimi doświadczeniami w danej dziedzinie życia. Wartościowy podcast może na stale wpisać się w strategie marketingową i być jej mocnym wsparciem, uzupełnieniem oraz nowym sposobem na dotarcie do naszego targetu. Usłyszany raz, przyciągnie słuchaczy na dłużej i będzie im rozbrzmiewał w uszach… i to dosłownie! 
 

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy