[Prasówka #29] Zmiany w zliczaniu konwersji Google Ads, na Fb nowe funkcje audio

W Google Ads zmiany zliczania konwersji podczas braku zgody na pliki cookie, zmienia się również sposób organizacji strategii inteligentnego określania stawek, a na Fb nowe rozwiązania dla firm. Więcej w poniższej prasówce!
26 kwietnia 2021

Nowy tydzień, to nowa dawka newsów ze świata digital marketingu. Facebook wprowadza nowości w rozwiązaniach dla stron biznesowych, a także planuje rozszerzyć formaty audio w serwisie. W Google Ads również liczne zmiany. Dodane zostają dynamiczne listy wykluczeń, które dotyczyć mają miejsc wyświetlania reklam. Ponadto zmiany w zliczaniu konwersji podczas braku zgody na pliki cookie. Więcej na temat szczegółów tych i innych newsów znaleźć można w poniższym przeglądzie!

 

Spis treści:

1. Dynamiczne listy wykluczeń (Google Ads).
2. Zmiany w zliczaniu konwersji w Google Ads.
3. Zmiany w sposobie organizacji strategii inteligentnego określania stawek.
4. Nowe funkcje asystenta Google.
5. Skrót klawiaturowy Google [/], aby wprowadzić nowe wyszukiwanie.
6. Aktualizacja algorytmu Google Page Experience rozpocznie się w połowie czerwca.
7. Google zyskuje raport na temat nowych wrażeń strony w Search Console.
8. Google testuje nowy projekt wyszukiwarki lokalnej i przycisk czatu za pomocą przycisku.
9. Nowe funkcje audio na Fb.
10. Instagram – nowe naklejki na Stories.
11. Nowe tła w funkcji Fleets.
12. Nowe rozwiązania dla firm na Fb.
13. Podsumowanie.


Dynamiczne listy wykluczeń (Google Ads)


Listy dynamiczne

Google ogłosił wprowadzenie dynamicznych list wykluczeń dotyczących miejsc wyświetlania reklam.

Reklamodawcy będą mogli samodzielnie tworzyć takie listy lub powierzyć to zadanie zaufanym podmiotom zewnętrznym. Po przesłaniu dynamicznej listy wykluczeń na swoje konto Google Ads, reklamodawca może zaplanować automatyczne aktualizacje w miarę dodawania do niej nowych stron lub domen internetowych. Dzięki temu lista wykluczeń pozostanie skuteczna i aktualna.

Funkcja ta zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom w ciągu najbliższych tygodni.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10602822


Zmiany w zliczaniu konwersji w Google Ads


Zmiany konwersji

Google poinformował o zmianach dotyczących zliczania konwersji podczas braku zgody na pliki cookie.

Brak zgody na pliki cookie powodowały utrudnienia dla reklamodawców w pomiarach ścieżki użytkowników w witrynie, a dokładniej nie byliby w stanie powiązać bezpośrednio interakcji użytkowników z reklamami, niezależnie od tego, czy są to użytkownicy powracający czy też pochodzą z płatnych lub bezpłatnych źródeł ruchu. Aby pomóc wypełnić tą lukę, Google wprowadza modelowanie konwersji w trybie zgody.

Modelowanie w trybie zgody ma pomóc odzyskać średnio ponad 70% ścieżek utraconych w wyniku decyzji użytkowników o wyrażeniu zgody.

Jak modelowanie w trybie zgody wypełnia te luki?

Modelowanie tego typu wykorzystuje uczenie maszynowe do analizowania danych i trendów historycznych w celu określenia ilościowego relacji między użytkownikami, którzy wyrazili na to zgodę, a użytkownikami bez zgody na pliki cookie. Następnie, korzystając z obserwowanych ścieżek użytkowników, którzy wyrazili zgodę, modele w trybie zgody uzupełniają brakujące ścieżki atrybucji.

Więcej: https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/conversion-modeling-through-consent-mode-google-ads/
https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/conversion-modeling-through-consent-mode-google-ads/


Zmiany w sposobie organizacji strategii inteligentnego określania stawek


Inteligentne

Google informuje, że strategie inteligentne określania stawek docelowy CPA oraz docelowy ROAS będą powiązane odpowiednio ze strategiami „Maksymalizuj liczbę konwersji” i „Maksymalizuj wartość konwersji”.

Nadal będzie można używać docelowego CPA i docelowego ROAS jako strategii ustalania stawek i nie będzie to miało wpływu na ich zachowanie.

Opcje te zaczną być widoczne w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10512715


Nowe funkcje Asystenta Google


Asystent Google

Google ogłasza nowe funkcje Asystenta Google. Jednym z najważniejszych jest funkcjonalność, która pozwoli dokończyć zakup w zaledwie kilku krokach.Wszystko dzięki technologii Duplex.

Przy użyciu aplikacji Google na Androidzie, znaleźć można restauracje, która to obsługuje, następnie przeglądnąć wyniki, zamówić i wykonać wszystkie kroki aby zrealizować zamówienie. Kolejno, Asystent Google będzie potrafił poruszać się po stronie, uzupełniać dane kontaktowe i płatności.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-assistantrestaurant-orders-takeout-duplex-31258.html


Skrót klawiaturowy Google [/], aby wprowadzić nowe wyszukiwanie


Skrót klawiaturowy

Google dodało nowy skrót klawiszowy, pomagający użytkownikom szybciej przeskakiwać w pole wyszukiwania. W momencie rozpoczęcia pisania, Google powiadamia o tej funkcjonalności.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-keyboard-shortcut-31269.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Aktualizacja algorytmu Google Page Experience rozpocznie się w połowie czerwca


Page experience

Wprowadzenie nadchodzącej aktualizacji algorytmu Google Page Experience zostało przesunięte z maja na połowę czerwca 2021 roku. Witryny nie powinny spodziewać się drastycznych zmian po wprowadzeniu tej aktualizacji, mówi Google, ponieważ jakość strony będzie jednym z wielu czynników branych pod uwagę podczas ustalania rankingu stron internetowych.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-page-experience-algorithm-update-launching-in-mid-june/403023/


Google zyskuje raport na temat nowych wrażeń strony w Search Console


Wrażenia strony

Google dodało nową funkcjonalność w  Search Console o nazwie Raport na temat wyglądu strony. Firma Google dodała również nowe filtry w raportach wydajności, w których można porównywać ze sobą skuteczność zielonych/żółtych/czerwonych stron. Wszystko to wiąże się z wiadomością, że Google opóźnił uruchomienie i wdrożenie aktualizacji strony od maja do końca sierpnia.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-page-experience-report-in-search-console-31279.html


Google testuje nowy projekt wyszukiwarki lokalnej i przycisk czatu za pomocą przycisku


Projekt wyszukiwarki

Google testuje nowe funkcje lokalne w wyszukiwarce. Nowy projekt wyszukiwarki lokalnej zachęca użytkowników do używania przycisku czatu firmowego w lokalnym panelu.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-new-local-finder-design-use-chat-button-31284.html


Nowe funkcje audio na Fb


Funkcje audio

Popularność formatów audio stale rośnie – również na Facebooku! W serwisie mają pojawić się nowe produkty audio, które jak mówi sam Facebook - mają mu pomóc konkurować z popularną społecznościową aplikacją Clubhouse. Wprowadzone narzędzia będą obejmować pokoje audio do czatów na żywo, nagrania dźwiękowe do udostępniania krótkich wiadomości głosowych oraz funkcję podcastów.

Co ciekawe, Facebook zastanawia się również nad umożliwieniem zarabiania poprzez te narzędzia, np. dzięki możliwości oferowania płatnych subskrypcji dostępu do pokojów.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-pracuje-nad-nowymi-funkcjami-audio


Instagram – nowe naklejki na Stories


Nowe naklejki

Instagram chce zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poszerzyć możliwość prezentacji treści – chce to zrobić dodając nowe naklejki w Stories oraz nowe motywy tła o tematyce Gwiezdnych Wojen w bezpośrednich wiadomościach.

Serwis testuje m.in naklejkę „Link”, pozwalającą na umieszczanie linku w ramce Stories w dowolnym miejscu.  Najprawdopodobniej jednak, taka opcja nie byłaby dostępna dla osób z mniejszą liczbą odbiorców.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-pracuje-nad-nowymi-naklejkami-i-nowymi-obrazami-tla-w-bezposrednich-czatach


Nowe tła w funkcji Fleets


Nowe tła

Twitter rozwija funkcję Fleets i wprowadza opcję zmiany tła  w formie obrazu i wideo.

Materiały będzie można dodać z rolki aparatu, jak również robiąc zdjęcie/nagrywając wideo w czasie rzeczywistym.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/04/twitter-dodaje-tla-wideo-w-funkcji-fleets


Nowe rozwiązania dla firm na Fb


Firma Fb

Facebook wprowadza kilka nowych rozwiązań dla firm, takich jak nowe funkcje w Business Suite, narzędzia do zarządzania stroną biznesową czy wyszukiwanie firm.

Nowe funkcje w Facebook Business Suite mają umożliwić: publikowanie i planowanie relacji na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, zapisywanie postów jako wersji roboczych oraz edytowanie zaplanowanych postów.

Kolejną nowością i ułatwieniem ma być rozdzielenie aktualności firmowych od prywatnych aktualności administratora. Serwis chce również pomóc firmom w  pozyskaniu nowych klientów – wprowadza m.in. nowe cele optymalizacyjne dla kampanii reklamowych.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-z-nowymi-rozwiazaniami-dla-firm


Podsumowanie

Warto śledzić na bieżąco zmiany, jakie zostają wprowadzone z tygodnia na tydzień. Coraz to nowsze udoskonalenia w świecie digital marketingu ułatwiają działanie na co dzień z narzędziami i platformami.

Już za tydzień wracamy z kolejną dawką newsów!

 

Ocena artykułu:
[Prasówka #29] Zmiany w zliczaniu konwersji Google Ads, na Fb nowe funkcje audio
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 1 ocen

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.