[Prasówka #78] Nowe wskaźniki konwersji w Google Ads

Konwersje to jeden z najważniejszych wskaźników dla e-commerce. To właśnie na ich zwiększeniu skupia się znaczna część działań reklamowych, podejmowanych przez firmy działające online. Tymczasem w Google Ads pojawiły się 3 nowe wskaźniki konwersji.
24 października 2022

W świecie mediów społecznościowych jak zwykle nowości. Instagram testuje opcję, dzięki której w BIO, będzie można umieszczać wiele linków, a TikTok ogłasza partnerstwo z Linktree. Nowe opcje również na Twitterze. Od teraz użytkownicy będą mogli decydować o tym, kto wspomina o nich w swoich wpisach lub całkowicie zablokować możliwość oznaczania swojego profilu. W obszarze SEO warto zwrócić uwagę na aktualizację Google SPAM, po której przeprowadzeniu, może dojść do zmian w rankingu wyników wyszukiwania. Wiele nowości również w świecie PPC. Google Ads przygotowuje się do gorącego okresu sprzedażowego, oddając do dyspozycji użytkowników nowe, specjalne szablony do reklam video. Więcej informacji w poniższym przeglądzie.

 

Spis treści:

1. Instagram rozszerza test wielu linków w opisie BIO użytkowników.
2. TikTok ogłasza nowe partnerstwo z Linktree.
3. Twitter testuje nową opcję ograniczenia, kto może wspomnieć o Tobie w aplikacji.
4. TikTok dodaje tryb fotograficzny dla zdjęć oraz dłuższe napisy wideo.
5. YouTube ogłasza nowe opcje reklamowe, w tym "Moment Blast" i rozszerzone miejsca na reklamy audio.
6. Tekst alternatywny obrazu, a SEO.
7. Google zastępuje tagi tytułu nazwami witryny w wynikach wyszukiwania.
8. Google zastępuje Wskazówki dla webmasterów na Podstawy wyszukiwarki Google.
9. Google podaje więcej przykładowych kategorii witryn, na które może mieć wpływ aktualizacja opinii o produktach.
10. Aktualizacja Google SPAM.
11. TikTok wprowadza nowe, w pełni zautomatyzowane kampanie Smart Performance Campaign.
12. Nowe formaty reklamowe w Shopping Ads na TikToku.
13. 3 nowe wskaźniki w raportowaniu konwersji w Google Ads.
14. Google Ads od 2023 roku wycofuje kierowanie reklam na treści w kampaniach video generujących konwersje.
15. Nowe sezonowe szablony reklam video są już dostępne w Google Ads.
16. 4 nowe funkcje i narzędzia dostępne w reklamach na Instagramie.
17. Podsumowanie.


Instagram rozszerza test wielu linków w opisie BIO użytkowników


IInstagram linki

Instagram od jakiegoś czasu jest w fazie testów, natomiast już rozszerzył dostęp do nowej opcji, która umożliwia niektórym twórcom dodawanie wielu linków do ich biografii, aby pomóc rozwinąć im potencjał budowania biznesu w aplikacji.

Wśród różnych testów i dodatków, jest opcja dodania linku do strony Facebook oraz prawie nieskończonej liczby innych adresów URL do dowolnych witryn. Na tym etapie testów jeszcze nie jest jasne, ile linków użytkownicy będą mogli oficjalnie dodać.

To bardzo zła wiadomość dla zewnętrznych aplikacji, jak chociażby Linktree, z których użytkownicy korzystali, by umieszczać dodatkowe linki w swoim BIO.

Więcej: https://www.socialnationnow.com/instagram-expanding-to-multiple-links-in-user-bios/


TikTok ogłasza nowe partnerstwo z Linktree


TikTok ogłosił nowe partnerstwo z Linktree, które zapewni użytkownikom platformy więcej opcji dodawania linków polecających, bezpośrednio zintegrowanych z ich profilem TikTok, co pomoże zwiększyć ruch polecający z aplikacji.

Twórcy TikTok od zawsze mogli dodawać linki Linktree do swojej biografii, aby zapewnić więcej opcji łączenia się odwiedzających profil. Ta nowa integracja jeszcze bardziej ułatwi jednak połączenie, pomiędzy tymi dwiema platformami.

Nowo zintegrowana oferta Linktree zapewni więcej opcji, w tym możliwość logowania się do swoich kont TikTok za pośrednictwem Linktree i wyświetlania do sześciu filmów w swoim wyświetlaczu Linktree. Twórcy będą mogli również wyświetlać swoje najnowsze lub najpopularniejsze filmy oraz ręcznie wybierać te, które chcą wyświetlać w swoim link-in-bio.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Announces-New-Partnership-with-Linktree/634091/


Twitter testuje nową opcję ograniczenia, kto może wspomnieć o Tobie w aplikacji


Twitter ograniczenia

Twitter opracowuje kolejną opcję kontroli odbiorców dla tweetów, z nowym przełącznikiem, który pozwoli Ci zablokować możliwość wspominania Twojego profilu przez innych lub ograniczyć ją, umożliwiając to tylko tym użytkownikom,  których obserwujesz w aplikacji.

Nowa opcja, z którą obecnie eksperymentuje Twitter, dałaby większą kontrolę nad tym, jak ludzie mogą wchodzić w interakcje z twoimi tweetami.

Powodem, dla którego Twitter dodał wszystkie te elementy, jest pomoc użytkownikom w uniknięciu negatywnych skutków publicznych publikacji, ponieważ wiele osób decyduje się nie udostępniać swoich opinii w aplikacji z obawy przed „anulowaniem”, jeśli powiedzą coś niewłaściwego.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Twitter-Tests-Option-to-Restrict-Who-Can-Mention-You-in-the-App/634113/


TikTok dodaje tryb fotograficzny dla zdjęć oraz dłuższe napisy wideo


TikTok fotografai

TikTok dodaje nowy tryb fotograficzny dla zdjęć, co jest kolejnym elementem konkurencyjności wobec Instagrama. Nowy tryb zdjęć wygląda dokładnie tak, jak na Instagramie. Użytkownicy mogą publikować karuzele nieruchomych obrazów, które można przewijać w aplikacji.

Tryb fotograficzny umożliwia udostępnianie karuzeli zdjęć, które są automatycznie wyświetlane. Można  dodać muzykę do ścieżki dźwiękowej obrazów, którą widzowie mogą przewijać we własnym tempie.

W ciągu ostatniego miesiąca, TikTok udostępnił użytkownikom również dłuższe opisy. Twórcy mają teraz do dyspozycji do 2200 znaków, co jest dużą różnicą, w porównaniu do  wcześniejszych możliwości, kiedy można było dodać jedynie 300 znaków.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Adds-Photo-Mode-for-Still-Images-Longer-Video-Captions/633663/


YouTube ogłasza nowe opcje reklamowe, w tym "Moment Blast" i rozszerzone miejsca na reklamy audio


YouTube reklamy

YouTube ogłosił trzy nowe opcje reklamowe, w trakcie Tygodnia Reklamy w Nowym Jorku. Wśród nich znalazł się m.in. „Moment Blast”, który umożliwia reklamodawcom lepsze prezentowanie ofert widzom, korzystającym  z Connected TV. Platforma przedstawiła też nowe opcje reklam dźwiękowych, aby umożliwić dotarcie do widzów, słuchających treści w YouTube.

Moment Blast jest przeznaczony dla marek, które chcą zwiększyć świadomość podczas kluczowych momentów - takich jak główne wydarzenia sportowe, premiery filmowe lub premiery produktów. YouTube Select to prezentacja treści wideo z całej platformy, która umożliwia reklamodawcom dotarcie do konkretnych odbiorców, w oparciu o różne nisze i kategorie.

Platforma rozszerza także globalnie swoje reklamy audio, a w tym targetowanie podcastów, zapewniając reklamodawcom więcej sposobów na dotarcie do zaangażowanych odbiorców w aplikacji. To ciekawe opcje, które otwierają przed twórcami nowe możliwości.

Więcej: https://www.semtek.com.vn/youtube-announces-new-ad-options-including-moment-blast-and-expanded-audio-placements/


W obszarze SEO również wiele kwestii, na które warto zwrócić uwagę. Jedną z nich jest aktualizacja Google SPAM, po której przeprowadzeniu warto prześledzić ranking widoczności. Dodatkowo Google zastępuje tagi tytułu, nazwami witryny w wynikach wyszukiwania mobilnego. Jak na razie funkcja dostępna jest tylko dla wybranych języków, jednak wkrótce ma być dostępna dla wszystkich.


Tekst alternatywny obrazu, a SEO


Tekst alternatywny

Według World Wide Web Consortium (W3C) oficjalnego organu standardów HTML, ALT służy do zrozumienia obrazów przez czytniki ekranu. Dodaje jednak, że ma on znaczenie dla SEO. W tej sprawie wypowiedział się John Mueller i jak powiedział „czasami nawet dowolny tekst alternatywny jest lepszy niż nic”.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-alt-text-seo-accessibility/468044/#close

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google zastępuje tagi tytułu nazwami witryny w wynikach wyszukiwania


Google tagi

Google wyświetla tylko nazwę witryny w wynikach wyszukiwania mobilnego, dotyczących całej witryny. Jak na razie funkcja jest dostępna w języku angielskim, francuskim, japońskim i niemieckim, a w najbliższym czasie będzie dostępna również w innych językach. Oficjalne ogłoszenie Google podaje: „Dzisiaj wyszukiwarka wprowadza nazwy witryn w wynikach wyszukiwania mobilnego, aby ułatwić identyfikację witryny powiązanej z każdym wynikiem…”.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-site-names/467892/


Google zastępuje Wskazówki dla webmasterów na Podstawy wyszukiwarki Google


Google webmaster

Google uważa, że termin webmaster nie jest często używany i dodatkowo jest zbyt zawężony. Google przeprowadziło wiele aktualizacji dokumentacji, jednak chce sprawić, aby wskazówki były łatwiejsze do zrozumienia. Dodatkowo chce, aby właściciele stron skoncentrowali się na elementach, które mają znaczenie. Obecne zmiany przyniosły również nowe wskazówki, które zawierają metody tworzenia treści przydatne ludziom.

Więcej: https://searchengineland.com/google-replaces-its-webmaster-guidelines-with-google-search-essentials-388676


Google podaje więcej przykładowych kategorii witryn, na które może mieć wpływ aktualizacja opinii o produktach


Google kategorie

Google w dokumentacji  pomocy dodało nowe przykłady, które wyjaśniają, na jakie typy witryn aktualizacja algorytmu recenzji mogła mieć wpływ. Wymienione przykłady to m.in. ekspert handlowca, który kieruje kupujących pomiędzy konkurencyjnymi produktami, a drugi to bloger, dostarczający niezależnych opinii o produktach. Ostatnim jest członek redakcji w witrynie informacyjnej. W przeszłości było wiele nieporozumień, a Gogole stara się jak najbardziej przedstawić wskazówki o aktualizacji.

Więcej: https://searchengineland.com/google-adds-more-example-categories-of-sites-that-may-be-impacted-by-the-product-reviews-update-388659


Aktualizacja Google SPAM


Google spam

Google potwierdza, że aktualizacja algorytmu, związana ze zwalczaniem spamu jest wdrażana. Szacuje się, że aktualizacja zajmie kilka dni. Warto śledzić pozycję witryn i monitorować zmiany, do których w najbliższym czasie, może dojść w rankingu. Jeśli pozycje spadną w październiku, to warto poszukać elementów sugerujących spam.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-spam-algorithm-update-rolling-out-now/468297/


Co słychać w świecie płatnych kampanii reklamowych? Google Ads przygotowuje się do gorącego okresu sprzedażowego przed świętami i Black Friday, oddając do dyspozycji użytkowników sezonowe szablony reklam video. Nowe formaty reklamowe również w Shopping Ads na TikToku. Od teraz platforma umożliwi bardziej precyzyjne targetowanie reklam, co ma pomóc użytkownikom w dotarciu do odbiorców docelowych.


TikTok wprowadza nowe, w pełni zautomatyzowane kampanie Smart Performance Campaign


TikTok ogłosił niedawno wprowadzenie nowego typu kampanii o nazwie Smart Performance Campaign. Jest to pierwsze tego typu narzędzie w tym systemie reklamowym.

Smart Performance Campaign mają na celu zwiększenie efektywności kampanii, prowadzonych na dużą skalę, przy jednoczesnym ograniczeniu działań koniecznych do wykonania, podczas ich konfiguracji. Istotne jest  wykorzystanie systemów AI oraz uczenia maszynowego do optymalizacji kampanii, pod kątem najlepszych wyników oraz celów marketingowych.

Nowe kampanie mają być wyjątkowo proste w konfiguracji. Reklamodawcy będą musieli określić jedynie cel marketingowy, budżet, kraj oraz zasoby kreatywne, wykorzystywane w kampanii.

TikTok uważa, że tego typu kampanie będą idealne dla:

  • reklamodawców, którzy dopiero rozpoczynają swoje działania w aplikacji;
  • średnich i małych przedsiębiorstw, które nie posiadają praktycznych zasobów do zarządzania kampaniami;
  • reklamodawców zorientowanych na wysokiej skuteczności kampanii i ich optymalizacji;
  • promocji gier w aplikacji, szczególnie nowości z tej branży.

W testach Smart Performance Campaign wzięła udział marka Bolt, w kampanii pozyskującej nowych kierowców w RPA. Marka przeprowadziła test A/B, w którym zastosowanie Smart Performance Campaign obniżyło CPA o 27% i wygenerowało o 40% więcej konwersji zakupowych.

Nowy typ kampanii ma być dostępny globalnie, dla kampanii promujących aplikacje na Androida, jeszcze przed końcem miesiąca. Dla kampanii promujących aplikacje iOS oraz witryny internetowe będzie dostępny do końca roku.

Więcej: https://www.tiktok.com/business/en-US/blog/tiktok-world-smart-performance-campaign


Nowe formaty reklamowe w Shopping Ads na TikToku


Nowe formaty

TikTok ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych w kampaniach zakupowych. Shopping Ads to prostsze i bardziej zaawansowane rozwiązanie reklamowe, które pozwala na promocję produktów w dowolnym miejscu na ścieżce zakupu klienta, wzbudzając popyt wśród odbiorców reklam i zwiększając sprzedaż.

Nowe formaty reklamowe opierają się na bardziej zaawansowanym targetowaniu, które pozwala na dotarcie do osób bardziej skłonnych do dokonania konwersji.

1. Video Shopping Ads – umieszczają video z możliwością zakupu, w zakładce For You w aplikacji. Nowi klienci będą mogli odkrywać i kupować reklamowane produkty. Kreacja video wraz z powiązanym produktem wyświetlana jest użytkownikom, którzy są bardziej skłonni do podjęcia działania. Rozwiązanie jest już dostępne globalnie w fazie testów.
2. Catalog Listing Ads – wykorzystując ten format reklamowy, nie potrzebujesz dodatkowych zasobów. Wystarczy feed produktowy. Reklamy produktów będą wyświetlane obok innych sprzedawców, w nowych miejscach docelowych, dobranych na podstawie zainteresowań użytkowników i ich zamiarów zakupowych.
3. LIVE Shopping Ads – mają na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników zakładki For You i przekierowanie ich do strony LIVE Shopping. Dzięki temu użytkownicy będą mogli w łatwy sposób przejść do eksploracji nowych produktów. Reklamy tego typu nie tylko zwiększają ruch w wydarzeniach na żywo, ale również są zaprojektowane tak, aby wyświetlać produkty osobom skłonnym do zakupu.

Aby korzystać z reklam produktowych na platformie TikTok, konieczne jest podłączenie sygnałów zdarzeń na ścieżce użytkownika oraz synchronizacja katalogu produktów wewnątrz aplikacji. Więcej informacji na temat konfiguracji zdarzeń zakupowych, można znaleźć w tym artykule: https://www.tiktok.com/business/en/blog/signals-catalog-ecommerce-sales.

Więcej: https://www.tiktok.com/business/en/blog/tiktok-world-shopping-ads


3 nowe wskaźniki w raportowaniu konwersji w Google Ads


Nowe wskaźniki

Google właśnie ogłosił wprowadzenie nowych wskaźników konwersji w raportach Kampanii Google Ads:

  • Wyniki,
  • Wartość wyników,
  • Cele konwersji.

1. Wyniki – kolumna pokazuje liczbę pozyskanych konwersji, w ramach głównych działań powodujących konwersję, ustalonych dla każdego ze standardowych celów na koncie Google Ads.

2. Wartość wyników – kolumna pokazuje wartość pozyskanych konwersji, w ramach głównych działań powodujących konwersję, ustalonych dla każdego ze standardowych celów na koncie Google Ads.

Cele konwersji – kolumna pokazuje listę celów, ustawionych na poziomie danej kampanii.

Nowe wskaźniki są dostępne w zakładce Kampanie, w widoku tabeli i wykresów oraz w niestandardowych raportach Google Ads. Są dostępne również z poziomu Managera Kont.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12849470


Google Ads od 2023 roku wycofuje kierowanie reklam na treści w kampaniach video generujących konwersje


Google reklamy

Artykuł pomocy Google pt. „Optimize your Video campaign for more conversions”, zaleca zrezygnowanie z kierowania według słów kluczowych, tematów lub miejsc docelowych w tego typu kampaniach. Ponadto informuje również, że od 2023r. wszystkie istniejące opcje kierowania w aktywnych kampaniach zostaną automatycznie usunięte.

Aktualnie wielu reklamodawców korzysta z opcji szczegółowego kierowania reklam video, ze względu na możliwość dotarcia do odbiorców konkretnych kanałów YouTube, określonych filmów, czy adresów URL i aplikacji. Takie rozwiązanie pozwala na dopasowanie kreacji video zamieszczonej w reklamie, do zainteresowań jej docelowych odbiorców. Wycofanie opcji kierowania reklam na treści, mocno ograniczy opcje targetowania reklam w kampaniach video, które generują konwersje.

Więcej: https://searchengineland.com/google-ads-to-discontinue-content-targeting-for-youtube-conversion-campaigns-in-2023-388683


Nowe sezonowe szablony reklam video są już dostępne w Google Ads


Sezonowe szablony

Nawiązując do nadchodzącego sezonu świątecznego, Google udostępnił nowe szablony reklam video, dostosowane do nadchodzących wydarzeń. Szablony zawierają utwory muzyczne oraz grafiki, nawiązujące do świąt, takich jak Boże Narodzenie, czy sezonowe wyprzedaże na Black Friday i Cyber Monday.

Szablony video mogą być wykorzystywane do tworzenia zasobów  kampanii Performance Max, kampanii video generujących konwersje, czy promujących aplikacje mobilne. Aby utworzyć kreację video, potrzebujesz przesłać grafiki reklamowe, logo oraz określić kolory odpowiadające Twojej marce. Szablony pozwalają również na automatyczne skalowanie materiału video do formatu YouTube Shorts.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12847010


4 nowe funkcje i narzędzia dostępne w reklamach na Instagramie


Funkcje Instagram

W ostatnich kilku tygodniach Instagram udostępnił kilka nowych funkcji i narzędzi reklamowych, które mają na celu zwiększyć możliwości promocji firm w aplikacji.

1. Dodanie muzyki w rolkach

Reklamy obejmujące umiejscowienie w rolkach (Reels) mogą zostać dostosowane do tego formatu, poprzez dodanie darmowych utworów muzycznych z biblioteki, udostępnionej w bibliotece utworów Meta. Możesz sam wybrać odpowiedni utwór lub pozwolić na automatyczny wybór utworu, spośród dostępnych na liście.

2. Wyświetlanie reklam w feedzie profilowym

Reklamy będą mogły być wyświetlane w feedzie dowolnego profilu. Użytkownicy, przeglądając treści danego twórcy, będą mogli zobaczyć treści promowane przez reklamodawców o podobnym profilu.

3. Multi-advertiser ads

Nowe narzędzie pozwala na wyświetlanie reklam użytkownikom Instagrama, którzy wykazują skłonność do zakupu produktów innych reklamodawców, powiązanych z promowanymi przez nas produktami. Jeżeli użytkownik wykaże zainteresowanie reklamą innego profilu, algorytmy sztucznej inteligencji będą kierować do niego reklamy innych firm, które dotyczą powiązanych produktów.

4. Reklamy AR

Instagram testuje w wersji beta reklamy AR dostępne w aktualnościach i relacjach, które oferują immersyjne wrażenia w rzeczywistości rozszerzonej.

Więcej: https://business.instagram.com/blog/new-instagram-ads-help-businesses/ 


Podsumowanie

Konkurencja w branży e-commerce wciąż rośnie, dlatego warto śledzić aktualne trendy, by wprowadzać nowe rozwiązania, czy korzystać z innowacyjnych funkcjonalności, jeszcze przed konkurencją. Nasza prasówka jest źródłem najnowszych newsów, istotnych z perspektywy firm, zajmujących się handlem online. Nowe opcje tworzenia komunikatów reklamowych, innowacyjne funkcje, które pojawiają się w mediach społecznościowych, czy zmiany, które wciąż zachodzą w świecie SEO, mogą mieć wpływ na strategie prowadzenia działań e-marketingowych w wielu firmach. Warto więc być na bieżąco. Już teraz zapraszamy do lektury kolejnej prasówki.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy