Jak generować sprzedaż w e-commerce
Prezentacja
e-book
Jesteś o krok od pobrania prezentacji "Prezentacja: Jak generować sprzedaż w e-commerce". Wypełnij poniższy formularz, a my wyślemy Ci link z plikiem do pobrania na podany adres e-mail. Życzymy miłej lektury!

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Co znajdziesz w prezentacji?

Jest to prezentacja omawiana w ramach wykładu otwartego, który miał miejsce na Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie. O sprzedawaniu w e-commerce opowiedział Wojciech Szymański, Managing Director Ideo Force.

Zaznajamiając się z prezentacją, poznasz metody i narzędzia, dzięki którym wyeliminujesz błędy i opracujesz skuteczną strategię sprzedaży. Prezentacja pozwala zapoznać się z wiedzą o narzędziach stworzonych do planowania, wprowadzania i śledzenia rozwiązań mających generować transakcje w e-commerce.

  1. Błędy.

    Prezentacja rozpoczyna się od wymienienia najczęściej popełnianych błędów przez firmy funkcjonujące w branży e-commerce. Ustalenie niedociągnięć i szkodliwych poczynań podczas prowadzenia działań jest bardzo ważnym etapem, który umożliwia modyfikację strategii nieprzynoszącej zakładanych wyników. Wymienione zostały nie tylko typowe braki w zarządzaniu sklepem online, ale także błędy technologiczne i te wynikające z nieumiejętnego podejścia do klientów, jak chociażby pomijanie ich potrzeb czy nieumiejętne zarządzanie obsługą.
     
  2. Rozwiązania.

    Kolejna część to zebrane i usystematyzowane metody, których wdrożenie pozwoli na redukcję błędnych posunięć. W pierwszej kolejności wskazano na znaczenie wiedzy marketingowej i ścieżki zakupowej klienta, które to powinny stanowić bazę wyjściową do ustalenia koncepcji mającej przynosić zysk. W tym miejscu dowiesz się, jak ważne jest to, by stale analizować konkurencję. Na przykładach, zobrazowane zostały najpopularniejsze narzędzia do monitorowania firm z branży e-commerce, a wśród nich Majestic, Senuto czy SimilarWeb. Kolejnym wątkiem był sposób planowania działań, ich ocena i metody przekształcania wdrażanych założeń oraz model atrybucji.
     
  3. Narzędzia.

    W części skupiającej się na narzędziach wykorzystywanych w e-commerce przedstawiono wątek badania zachowań klientów ze szczególnym wskazaniem powodów, dla których odchodzą od transakcji. Zwrócono uwagę na narzędzia takie jak Hotjar i Google Analytics oraz prowadzenie ankiet przy wyjściu ze sklepu. Zaprezentowano rozwiązania mające ogromne znaczenie w zarządzaniu sklepem internetowym. Wymieniono i przeanalizowano oferty ograniczone czasowo i ilościowo oraz korzyści wynikające z prowadzenia dosprzedaży czy umieszczania na stronie sklepu wyszukiwarki produktów. W strategii sprzedaży, jaką powinien przyjąć sklep, uwzględniono m.in. content i wymieniono przyczyny, jakie skłaniają klientów do podejmowania określonych decyzji zakupowych (np. promocje, recenzje użytkowników i przystosowanie strony do urządzeń mobilnych). Prezentacja zawiera również podsumowanie i zalecenia, z którymi warto się zapoznać, jeśli chcemy sprzedawać skutecznie.