[Prasówka #105] Threads w Unii Europejskiej?

Wprowadzenie aplikacji Threads, będącej alternatywą dla X w Unii Europejskiej dotychczas nie było możliwe ze względu na rygorystyczne prawo. Teraz aplikacja Mety ma być dostępna dla użytkowników z UE, jednak pod pewnymi warunkami. Jakimi? Sprawdź.
4 grudnia 2023

Meta ogłosiła rynkową ekspansję Threads, czyli aplikacji uważanej za główną konkurencję X. Dotychczas przepisy dotyczące usług internetowych, obowiązujące w UE nie pozwalały na to, by platforma była dostępna na obszarach, objętych tym prawem. Teraz Threads będzie wprawdzie dostępny dla użytkowników, ale z wieloma ograniczeniami. Nie będzie można publikować własnych postów, a jedynie korzystać z aplikacji w celach „konsumpcji”, czyli np. przeglądania treści na platformie.

Spis treści:

  1. Meta wkrótce uruchomi aplikację Threads w Unii Europejskiej
  2. Instagram umożliwia wszystkim użytkownikom pobieranie publicznych rolek
  3. TikTok dodaje nowe „konta artystów”, aby promować wschodzących muzyków
  4. X przywraca nagłówki postów do podglądu linków In-Stream
  5. November 2023 Reviews Update
  6. GPTs od OpenAI
  7. Raport „Jakość strony” w Google Search Console
  8. Kampanie wideo w Google Ads  - możliwość wyboru konkretnych rodzajów reklam wieloformatowych
  9. Kampanie Video Views dostępne w planerze zasięgu
  10. Microsoft Advertising – nadchodzące funkcje
  11. Reklama elastyczna – nowy format w Meta Ads
  12. Podsumowanie

Meta wkrótce uruchomi aplikację Threads w Unii Europejskiej


Meta planuje wprowadzić Threads w Unii Europejskiej, oferując użytkownikom alternatywę dla Twittera. Początkowo aplikacja nie była dostępna w UE z powodu zmieniających się przepisów dotyczących prywatności, ale teraz platforma twierdzi, że spełni wymagania DSA.

W ramach zgodności z przepisami UE, użytkownicy będą mogli korzystać z Threads jedynie w celach „konsumpcyjnych”, bez możliwości tworzenia własnych postów.

Mark Zuckerberg, Dyrektor Generalny Meta ogłosił, że Threads ma już 100 milionów użytkowników. Ponadto sezon świąteczny może być idealnym czasem na udostępnienie Threads szerszej publiczności, zwłaszcza że ludzie będą więcej korzystać w tym okresie z aplikacji społecznościowych.

Choć nie było oficjalnego komunikatu, to przypuszcza się, że Meta wprowadzi Threads w UE już wkrótce.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/metas-set-to-launch-threads-in-the-eu-next-month/701177/


Instagram umożliwia wszystkim użytkownikom pobieranie publicznych rolek


Instagram wprowadza nową opcję umożliwiającą pobieranie i udostępnianie publicznych filmów w formacie rolek. Wcześniej było to możliwe jedynie w USA, a teraz będzie dostępne dla wszystkich użytkowników.

Gdy twórca zezwoli na pobieranie swoich klipów, inni będą mogli je kopiować i udostępniać np. na TikToku. Choć na pobranych materiałach znajdzie się logo Instagrama i nazwa twórcy, wielu użytkowników może tego nie zauważyć i potraktować klip, jako należący do osoby, która go opublikowała. Algorytm TikToka może jednak ograniczyć widoczność postów z wyraźnym oznaczeniem marki.

Ta funkcja nie jest przełomowa, ale może skłonić użytkowników do bardziej aktywnego tworzenia oryginalnych filmów w formacie rolek, co jeszcze bardziej zwiększy popularność tego formatu.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-enable-all-users-download-publicly-posted-reels-clips/700640/


TikTok dodaje nowe „konta artystów”, aby promować wschodzących muzyków


TikTok wprowadza "Konto artysty", jako narzędzie wspierające muzyków, umożliwiając im promocję i budowanie obecności w aplikacji. To zestaw funkcji pozwalający na bliższy kontakt z fanami, poprzez prezentację muzyki, procesu twórczego oraz nowych wydawnictw.

Konto artysty oferuje funkcje takie, jak tag "Artysta" dla profili czy specjalną zakładkę z muzyką do prezentacji nowych utworów. Twórcy mogą wyróżniać swoje najnowsze utwory przed i po premierze, używając tagu "Nowy" oraz przypinać preferowane posty na górze strony odkryć z ich muzyką.

Dodatkowo twórcy będą mogli tworzyć klipy "Behind the Song" wyświetlane w strumieniach wyszukiwania oraz korzystać z innych funkcji wyróżniania muzyki.

To ulepszenie jest kolejnym krokiem TikToka do tego, by stać się głównym miejscem do promocji i odkrywania muzyki.

Więcej: https://techcrunch.com/2023/11/30/tiktok-launches-dedicated-account-tags-for-artists-and-new-promotional-tools/


X przywraca nagłówki postów do podglądu linków In-Stream          


Elon Musk zapowiedział przywrócenie nagłówków postów z adresami URL w aplikacji X.

Wcześniej, na jego wniosek nagłówki zostały usunięte, co miało wpływ na sposób udostępniania linków. Musk uważa, że podgląd linków wygląda bardziej estetycznie bez tekstowych elementów, jednak brak nagłówków utrudnia zrozumienie treści.

Decyzja o ich przywróceniu może wynikać z zamieszania spowodowanego wcześniejszymi postami Muska. To zaskakujący krok, jednak może oznaczać nowy rozdział dla aplikacji lub być wynikiem osobistych preferencji. W rezultacie decyzja ta została pozytywnie odebrana przez użytkowników.

Więcej: https://www.redmention.com/news/x-is-bringing-submit-headlines-again-to-hyperlink-previews-in-stream/


W świecie SEO jak zawsze wiele nowości i zmian. Te dotyczą m.in. Google Search Console, a dokładniej modyfikacji poszczególnych obszarów tego narzędzia. O jakich zmianach mowa? Sprawdź w poniższym przeglądzie.


November 2023 Reviews Update


Aktualizacja Reviews Update rozpoczęła się 8 listopada 2023 roku o godzinie 17:59 czasu miejscowego. To właśnie od tej daty Google ogłosiło dynamiczne ulepszanie systemu rankingowego recenzji. Kolejne modyfikacje będą wprowadzane regularnie, bez wcześniejszego informowania o terminach. Aktualizacja ma związek z witrynami publikującymi treści, które posiadają w swoim obrębie opinie na temat produktów czy usług. November 2023 Reviews Update dotyczy m.in. stron z recenzjami, porównaniami czy listami TOP.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-109


GPTs od OpenAI


OpenAI wprowadziło do użytku GPTs, czyli dedykowane warianty ChatGPT specjalizujące się w konkretnych zadaniach, zagadnieniach i tematach. Teraz, dzięki ChatGPT Plus, każdy użytkownik może tworzyć swoich własnych indywidualnych asystentów. Niestandardowy GPT może być wyposażony w dodatkowe informacje z pliku tekstowego, „przeglądać” Internet, generować obrazy z DALL-E czy interpretować kod. Ponadto może wykonywać różnorodne akcje, poprzez integrację z zewnętrznymi rozwiązaniami (wtyczkami).

Niezwykle ciekawą opcją jest możliwość nadania własnemu GPT - indywidualnego charakteru i stylu prowadzenia konwersacji, który jest definiowany za pomocą promptu instrukcji. Proces tworzenia własnych GPTs jest prosty i dostępny zarówno z poziomu widocznej na screenie konfiguracji, jak i z poziomu interaktywnego czatu z GPT Builderem.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Co więcej, użytkownicy mogą udostępniać swoich asystentów innym osobom za pomocą linku. Mogą też podpiąć asystenta pod własną domenę. Otwiera to nowe możliwości w zakresie personalizacji i wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej działalności.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-109


Raport „Jakość strony” w Google Search Console


Dawniej

Dzisiaj

W zakładce „Jakość strony” w narzędziu Google Search Console doszło do sporych zmian. W wyniku metamorfozy zakładka stała się nowoczesnym źródłem informacji, stanowiącym punkt wyjścia do szczegółowych analiz (bardziej rozbudowanych niż pozwalał na to wcześniejszy raport).

Warto przypomnieć, że już w kwietniu 2023 roku Google zapowiedziało wycofanie raportu „Jakość strony”. Aktualne przekształcenia idą w parze z tym zobowiązaniem. Dodatkowo, na grudzień 2023 roku planowane jest wycofanie raportu „Obsługa na urządzeniach mobilnych” oraz Test Optymalizacji Mobilnej od GSC. To istotne zmiany, które korelują z wprowadzonymi modyfikacjami.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-109


W Microsoft Advertising (Bing Ads) już wkrótce pojawią się nowe możliwości. Będzie to m.in. automatyzacja stawek dla urządzeń. Wiele mówi się także o planowanym wprowadzeniu Performance Max. To tylko część ze zmian w obszarze PPC.


Kampanie wideo w Google Ads  - możliwość wyboru konkretnych rodzajów reklam wieloformatowych


W Google Ads pojawiła się możliwość wyboru różnych rodzajów reklam wieloformatowych w kampanii wideo. Na ten moment wspomniana opcja jest dostępna tylko na niektórych kontach reklamowych. 

Więcej: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-ppcchat-activity-7134846098250039296-ZWUI/


Kampanie Video Views dostępne w planerze zasięgu


W planerze zasięgu w Google Ads można teraz uzyskać prognozy dla kampanii Video Views.

Więcej: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7133416399791632384-mlzO/


Microsoft Advertising – nadchodzące funkcje


Firma Microsoft zapowiedziała, że już wkrótce na kontach Microsoft Ads pojawią się nowe funkcje. W kampanii searchowej wśród nowych opcji znajdziemy m.in. automatyzację stawek dla urządzeń. Pojawiła się również informacja o planowanym wprowadzeniu Performance Max.

W kampaniach displayowych otrzymamy możliwość targetowania po słowach kluczowych. Oprócz tego możemy spodziewać się rozwinięcia sieci partnerskiej, co wiąże się z wprowadzeniem nowych umiejscowień.

Wśród nadchodzących funkcji znajdą się m.in. nowe sposoby targetowania odbiorców (Affinity Targeting), rozszerzenie grup podobnych odbiorców na nowe rynki czy rozszerzone konwersje. Wprowadzone zostaną również reklamy hoteli oraz ofert pracy.

Więcej: Microsoft Advertising


Reklama elastyczna – nowy format w Meta Ads


W Menedżerze reklam Meta w kampanii z celem „Ruch” pojawił się nowy format reklamowy – reklama elastyczna.

Więcej: Menedżer reklam Meta


Podsumowanie


W branżach, takich jak e-commerce i digital marketing bycie na bieżąco z najnowszymi trendami to jedna z podstaw, pozwalających utrzymać konkurencyjność. Zarówno nowe technologie, jak i ewoluujące oczekiwania użytkowników sprawiają, że firmy, które nie dostosowują się do zmian, zostają w tyle i nierzadko mają problemy z efektywnym rozwijaniem działalności. Warto więc regularnie śledzić branżowe newsy i zastanowić się nad tym, czy firmowa strategia nie wymaga wdrożenia nowych narzędzi i rozwiązań.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy