Performance marketing

Performance marketing skłania konsumentów do działania. Kampanie projektujemy na podstawie danych i skupiamy się na efekcie. Korzystamy z różnych formatów, które dopasowujemy do celu kampanii.

Bezplatna konsultacja
Renata Grodzka
Renata Grodzka
Key Account Manager
  • tel. 601 240 168

O sprzedawaniu mówimy nie tylko wówczas, gdy mamy do czynienia z e-commerce. Każda strona internetowa sprzedaje. Równie dobrze mogą to być usługi lub informacje. Performance marketing (marketing efektywnościowy) obejmuje różne formy dotarcia do odbiorców, co pozwala dopasować strategię do konkretnego typu działań sprzedażowych.

Co to jest performance marketing?

Każda strona internetowa, niezależnie od jej charakteru powstaje po to, żeby zarabiać. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych, systemów składania zamówień, stron generujących leady, jak i witryn typowo informacyjnych, produktowych czy blogów. 

Definicja performance marketing, z którą najczęściej możemy się spotkać, mówi, że jest to forma działań reklamowych zmierzających do angażowania potencjalnych klientów. Nie jest natomiast konkretnym narzędziem, ani jasno określoną formą reklamy. Ten typ działalności w Internecie ma na celu skłonienie użytkownika do aktywności. Może to być wypełnienie formularza lub ankiety, kliknięcie w reklamę czy złożenie zamówienia, zakup, rejestracja w serwisie, zapisanie się na newsletter.

Formaty performance marketing

Performance marketing jest procesem ukierunkowanym na efekt. Reklamodawca wybiera najkorzystniejszą dla siebie formę reklamy i model rozliczania, który pozwoli uzyskać maksymalny zysk przy minimalnych kosztach. Istotne w marketingu efektywnościowym jest dokonanie wyboru na podstawie danych, a nie intuicji czy subiektywnych odczuć. Dlatego też niezbędnym elementem performance marketingu jest wybór narzędzi analitycznych pozwalających szybko i dokładnie ocenić i zoptymalizować koszt kampanii.

Performance marketing

Narzędzia są kwestią indywidualną, a dopasowanie najodpowiedniejszego związane jest z typem strony internetowej, polityką cenową firmy, środowiskiem działalności, grupą docelową, modelem rozliczania,kanałami promocji.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w performance marketingu, wiemy jaka reklama sprawdzi się w Twoim biznesie. Marketing efektywnościowy jest właściwym wyborem firmy, która dąży do maksymalizacji sprzedaży przy określonym budżecie.

Formaty performance marketing 

Najczęściej wykorzystywane obszary działań promocyjnych w ramach performance marketingu to:

  • reklama natywna, 
  • reklama w social media (np. Facebook Ads).  
  • programy afiliacyjne, 
  • porównywarki cen, 
  • serwisy ogłoszeniowe, 
  • giełdy online,
  • e-mail marketing,
  • retargeting.

Zapytaj o ofertę na performance marketing!

Zalety performance marketingu

  • Mierzalność – efekty każdego z działań promocyjnych podejmowanych w ramach performance marketingu są opisane konkretnymi wskaźnikami liczbowymi, na podstawie których można ocenić uzyskane korzyści.
  • Transparentność – dzięki regularnym raportom i jasnym modelom rozliczania, klient posiada pełną świadomość ponoszonych wydatków oraz uzyskiwanych korzyści. 
  • Dywersyfikacja – performance marketing generuje sprzedaż online bazując na różnych kanałach pozyskiwania klientów, dzięki czemu jest rozwiązaniem bezpiecznym (nie uzależnia tylko od jednego źródła ruchu) i gwarantuje stabilny rozwój biznesu.
  • Elastyczność – różnorodność form reklamy efektywnościowej umożliwia szybkie modyfikowanie założeń i intensywności prowadzonych działań w zależności od sezonu, strategii sprzedaży, polityki firmy i innych czynników.
  • Oszczędność – performance marketing dąży do działania w obszarach, które zapewniają zwrot z inwestycji. Oznacza to bardzo precyzyjne dobieranie grup odbiorców, kanałów komunikacji i formatów, co zabezpiecza przed „przepalaniem” budżetu reklamowego.
  • Dobra inwestycja – działania w ramach performance marketing zapewniają dużo wyższe prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji, niż kampanie wizerunkowe i  zasięgowe.
  • Natychmiastowy efekt – rezultaty marketingu efektywnościowego w postaci konkretnej sprzedaży lub leadów mogą być widoczne nawet po kilku godzinach od uruchomienia reklamy.
  • Lepsze planowanie – rozpoczęcie działań na podstawie modelu efektywnościowego wymusza określenie bardzo konkretnych reguł, wskaźników oceny efektów, celów i kosztów. 

 

Performance marketing - realizacja

Współpraca w zakresie performance marketingu rozpoczyna się od poznania produktów i usług klienta, strony internetowej/aplikacji, dotychczas wykorzystywanych narzędzi, wcześniej podejmowanych działań marketingowych oraz celów, które reklama efektywnościowa ma zrealizować. 

Przed rozpoczęciem kampanii efektywnościowej wybieramy narzędzia  analityczne i diagnostyczne. Dzięki nim otrzymamy konkretne dane marketingowe i możliwości monitorowania środowiska biznesowego w obszarze, na którym pracujemy. Przykładowe narzędzia performance marketing, z których korzystamy to Google Analytics, Google Ads, SEMSTORM, Sentione.

Następnie opisujemy intencję biznesową klienta konkretnymi metrykami, które pozwolą śledzić postęp realizacji planu. Na podstawie analizy środowiska biznesowego przygotowujemy plan określający obszary, w których potrzebna jest optymalizacja dotychczasowych działań marketingowych oraz wyznaczenie nowych płaszczyzn działania. 

Finalny etap przygotowawczy to stworzenie harmonogramu prac, określenie budżetu i ustalenie formy raportowania. Po omówieniu i zaakceptowaniu powyższych elementów następuje realizacja scenariusza działań. Podczas kampanii reklamowych korzystamy z wielu modeli rozliczeń: 

  • CPC (Cost Per Click), 
  • CPA (Cost Per Action), 
  • CPS (Cost Per Sale), 
  • CPL (Cost Per Lead), 
  • CPO (Cost Per Order).

W kampanii performance marketingowej skupiamy się nie tylko na kanałach i formatach reklamowych. W ramach współpracy monitorujemy funkcjonowanie strony internetowej lub aplikacji. Na bieżąco badamy zachowanie użytkowników konwertujących oraz przygotowujemy rekomendacje dotyczące poprawienia konwersji i wytyczne co do korygowania ewentualnych problemów z użytecznością witryny.

Performance marketing jest ściśle związany z przetwarzaniem danych osobowych. Każda mierzalna aktywność w ramach tego typu kampanii marketingowych niesie za sobą pozyskanie danych użytkowników (np. identyfikatory plików cookies, adresy IP). Przepisy dotyczące czynności mających na celu pozyskanie tego typu informacji muszą być przestrzegane zarówno przez reklamodawcę, jak i agencję e-marketingową. Współpracując z nami, możesz być pewny, że  dołożymy wszelkich starań, aby zasady kampanii były zgodne z obowiązującymi przepisami. 

Dlaczego Ideo Force?

  • Już kilkunastu lat pomagamy naszym klientom rozwijać biznes w internecie.
  • Mamy na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych, w tym działania reklamowe obejmujące performance marketing.
  • Wykorzystujemy zarówno nowe formy promocji w Internecie, jak i sprawdzone reklamy, skupiając się osiąganiu jak najlepszych wyników sprzedażowych naszego klienta.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie performance marketingu w naszym zespole pracują programiści i webdeveloperzy (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), graficy.
  • Mamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych i aplikacji mobilnych. W razie potrzeby jesteśmy w stanie przebudować bądź stworzyć nową witrynę/aplikację lub w celu zwiększenia efektywności sprzedażowej dorobić do niej brakujące funkcjonalności.
  • Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który jest jednocześnie kierownikiem projektu i doradcą w sprawach marketingu. Opiekun odpowiada za koordynację wszystkich prac, dzięki czemu w komunikacji panuje porządek. 
  • Jeśli w firmie naszego klienta wykorzystywane są aplikacje do zarządzania projektami, jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem. Posiadamy również własne aplikacje, na których bez dodatkowych opłat możemy pracować. 
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, KIR, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
     

Najczęstsze pytania

Czym jest performance marketing?

Performance marketing jest modelem reklamy, który od innych rodzajów marketingu wyróżnia sposób rozliczania za promocję. W performance marketingu płaci się za jasno określone działania, które mają nastąpić po wyświetleniu czy kliknięciu w reklamę. To tzw. marketing efektywnościowy, liczy się to, czy w wyniku reklamy odbiorca dokona zakupu, zapisze się do newslettera, zarejestruje się na portalu czy wypełni ankietę, a nie sama styczność z kreacją promocyjną.

Przygotowanie reklamy poprzedza analiza danych, dzięki której wiemy, jakie narzędzia, kanały promocji oraz model rozliczania, przyniosą spodziewane efekty.

Celem performance marketingu nie jest więc budowanie wizerunku marki, a nakłonienie użytkowników do wykonania konkretnych działań. Jeżeli konsument nie wykona określonej czynności (np. dołączenie do fanów na Facebooku, dodanie produktu do koszyka itp.), reklamodawca nie ponosi żadnych kosztów reklamy.

Jakie są zalety performance marketingu?

Performance marketing poparty jest danymi liczbowymi, a więc jego efekty łatwo ocenić na podstawie konkretnych wskaźników.

Otrzymujemy dokładną informację, ilu użytkowników zakończyło swoją ścieżkę zakupową na kliknięciu w reklamę i obejrzeniu produktu, ilu dokonało zakupu, a ilu porzuciło koszyk. Dzięki temu możemy lepiej przygotować następne kampanie reklamowe.

Marketing efektywnościowy, dzięki działaniu tylko w tych obszarach, w których ma największe szanse na uzyskanie oczekiwanych rezultatów, zapewnia większe prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji. Oprócz tego, efekty performance marketingu mogą być widoczne nawet w kilka godzin po uruchomieniu reklam.

Sposób rozliczania za działania promocyjne wymaga szczegółowego określenia reguł, celów oraz wskaźników oceny efektów. To sprawia, że masz pełną kontrolę nad prowadzonymi działaniami oraz z łatwością jesteś w stanie ocenić, czy przynoszą one oczekiwane rezultaty.

Jak oceniania jest skuteczność performance marketingu?

W przypadku performance marketingu dla oceny skuteczności nie ma znaczenia forma reklamy, ponieważ każą promocję, niezależnie od wybranego kanału reklamowego, można rozliczać za efekty.

Skuteczność kampanii w modelu efektywnościowym ocenia się poprzez wskaźniki konwersji – stosunek określonych działań do ilości kliknięć w daną reklamę. Zliczone konwersje pozwalają ocenić, jak wielu odbiorców kampanii promocyjnej zrealizowało oczekiwane przez nas działania. Uzyskując spodziewaną liczbę konwersji (np. celem promocji było 100 zapisów do newslettera i taki jest wynik po zakończeniu kampanii) możemy mówić o skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Do gromadzenia danych o konwersji niezbędne jest wprowadzenie do kodu strony odpowiednich tagów śledzących ruch oraz akcje wygenerowane przez użytkowników. Dzięki temu fragmentowi kodu, który jest odrębny dla każdego nośnika reklamy, możemy sprawdzić rezultaty promocji w różnych kanałach oraz z łatwością ocenić ich skuteczność.

Jakie są trendy w performance marketingu?

Z roku na rok marketing efektywnościowy zyskuje na znaczeniu. Dzięki możliwości rozliczania się jedynie za efekt, dokładnego mierzenia ścieżki zakupowej klientów i optymalizacji budżetu pod kątem konkretnych działań (np. sprzedaży produktów), performance marketing jest jedną z bardziej pożądanych form promocji.

Jednym z trendów, które z pewnością będą się rozwijać w tym modelu reklamy, jest współpraca z influencerami. Blogerzy i vlogerzy coraz chętniej zgadzają się na prowadzenie działań promocyjnych rozliczanych w modelu efektywnościowym. Mówiąc o influencerach, nie sposób nie wspomnieć o roli social mediów, które już od jakiegoś czasu są podstawowym kanałem promocji.

Portale społecznościowe ułatwiają dotarcie z ofertą do konkretnych grup użytkowników. Możemy też liczyć na polecenia od samych odbiorców, których opinie przyciągną nowych klientów. Warto także pamiętać o personalizacji oferty oraz odpowiednio dopasowanej do odbiorców komunikacji, dzięki którym buduje się zaufanie do marki.

 

Klienci o nas

Prowadzimy kampanie reklamowe z uwzględnieniem specyfiki branży klienta i mechanizmu wyszukiwania, tak aby reklama aukcji została wyświetlona jak największej grupie potencjalnych klientów.
Docieramy do potencjalnych klientów Twoich usług poprzez Gmail Sponsored Promotions, Google Display Network, Google Merchant Center, remarketing oraz kampanie promujące aplikacje i reklamę na YouTube.
Docieramy do użytkowników Lookalike - podobnych do konwertujących. Dla biznesu e-commerce prowadzimy kampanie sprzedażowe i remarketingu dynamicznego.
Znamy profil zachowań osób używających Instagrama, dzięki czemu doskonale wiemy jak targetować reklamy i co na nich zamieszczać.
Ogromną zaletą jest niespotykana w innych sieciach reklamowych precyzja targetowania reklam na podstawie wiarygodnych cech zawodowych. Docieramy precyzyjnie do potencjalnych klientów.
Podstawą efektywnego wykorzystania systemu reklamowego Twitter Ads jest przede wszystkim trafne wybranie grupy docelowej. Kolejnymi składnikami sukcesu są umiejętne zarządzanie budżetem oraz stosowanie skutecznych dla Twitter kreacji reklamowych.
Bing Ads to analogiczne rozwiązanie do Google Ads. Umożliwia prezentowanie reklam użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki Bing w krajach: Stany Zjednoczone, Japonia, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Kanada, Korea Południowa i Australia.
Użytkowanie serwisu jakim jest Pinterest polega głównie na zapisywaniu pinów i linków, czyli zdjęć z sieci, które uzyskały nasze uznanie lub takie, które chcemy sobie zachować do oglądnięcia na później. Serwis oparty jest na contencie graficznym.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.