iParts udowadnia, że kampanie mailingowe i prosprzedażowe przynoszą realne zyski

Klient

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.

E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.

W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

iParts

Klient

iParts to sklep motoryzacyjny specjalizujący się w internetowej sprzedaży zamiennych części samochodowych. To zaawansowana technologicznie firma, która korzysta z nowoczesnych i skutecznych rozwiązań w zakresie prowadzenia handlu elektronicznego.

E-commerce oferuje klientom jedynie produkty od sprawdzonych i zaufanych producentów, w konkurencyjnych cenach. Firma stawia na budowanie trwałych relacji z konsumentami, wykorzystując w tym celu różne metody.

W swojej codziennej pracy sklep korzysta z TecDoc. To międzynarodowy system do katalogowania części samochodowych, zapewniający klientom sklepu wygodę przeglądania i identyfikacji konkretnych produktów z oferty oraz ułatwiający proces dokonywania zakupów.

O firmie

iParts jest jednym z najpopularniejszych e-commerce z branży motoryzacyjnej w Polsce. Zespół firmy to grupa osób posiadających wieloletnie doświadczenie w sprzedaży części samochodowych. W ofercie sklepu znajduje się ponad 2 000 000 produktów, wśród których są m.in. części do aut osobowych, terenowych oraz sportowych.

E-commerce zapewnia klientom nie tylko szeroki asortyment produktów, ale też dostęp do nowoczesnych funkcjonalności i profesjonalnego Centrum Obsługi Klienta, w którym swoją pomoc oferują doświadczeni specjaliści, doradzający na każdym etapie dokonywania zakupów.

Działania prokonsumenckie, czyli posiadanie oferty zgodnej z potrzebami odbiorców, użyteczność strony, odpowiedni kierunek promocji i analiza danych o klientach – są fundamentem aktywności iParts.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca z iParts trwa od początku działalności sklepu. Dzisiaj marka jest liderem w swojej branży. Rozpoczynaliśmy od zera – doradzaliśmy na etapie wyboru technologii, tworzenia serwisu oraz jego rozbudowy. Przeszliśmy niejedną zmianę algorytmów w Google oraz migrację serwisu. Ideo Force stanowi dla załogi sklepu wsparcie merytoryczne, ale także pełni funkcję zewnętrznego działu marketingu.

Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, stało się dopasowanie oferty i działań handlowych do grupy odbiorców, a także odpowiednia segmentacja pod względem ich zaangażowania, potrzeb i motywacji zakupowych. Komunikacja marki z klientami i potencjalnymi konsumentami przebiega wielopłaszczyznowo – od wyszukiwarki i strony internetowej po serwisy oceniające sklepy internetowe, social media, e-mail, działania content i inbound marketingowe, aż po kampanie prosprzedażowe.

Korzystanie z dostępnych w e-commerce kanałów, pozwoliło wypracować kształt dialogu, którego skutkiem jest zaangażowanie odbiorców wychodzące poza akcje promocyjne. Niezwykle istotnym było uczynienie strony miejscem funkcjonalnym, dostarczającym informacji oczekiwanych przez użytkowników. Zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki przyczyniło się do umocnienia relacji i utrzymania konwersji na zakładanym poziomie.

Grupa docelowa

Kampanie promocyjne marki wykorzystują różne profile konsumenckie. Wśród nich są klienci aktywni, okazjonalni, porzucający koszyki czy dawno nieodwiedzający strony iParts. Rozbudowana charakterystyka osób z segmentów grupy docelowej powstała na bazie gromadzonych i analizowanych danych empirycznych.

Sklep obsługuje zarówno klientów indywidualnych, którzy sami naprawiają swoje samochody, jak i tych jedynie kupujących części oraz warsztaty samochodowe. Marka z naszą pomocą definiuje użytkowników pod kątem ich zaangażowania, motywacji zakupowych i potrzeb.

Akcje promocyjne i mailing

Zwiększamy sprzedaż w sklepie poprzez kampanie mailingowe i newslettery. Korzystamy przy tym głównie z platform GetResponse oraz Edrone – dzięki nim realizujemy zaawansowane wysyłki z uwzględnieniem wszystkich segmentów klientów. W ramach narzędzi oprócz standardowych działań mailingowych są realizowane działania z zakresu marketing automation oparte o maile, pushe czy działania onsite (pop-upy, weblayery, social proof).

Wykonaliśmy szereg profili uwzględniających aktywność, wysokie OR i niskie CTR, przypomnienia czy ratowanie porzuconych koszyków. Większość kampanii mailingowych obejmuje jednoczesne testy wariantów (A/B), zróżnicowanych pod względem godzin wysyłki, tytułów wiadomości, treści czy projektu graficznego. Podczas każdej wysyłki otrzymujemy wartościowe dane, które powodują, że każdy kolejny mailing realizuje wszystkie założenia.

Przebieg działań

W imieniu marki iParts rozpoczęliśmy współpracę z największymi programami typu cashback w Polsce – Payback oraz Vitay. W drugim z programów wypracowaliśmy pozycję znaczącej marki, która często zostaje wybrana „sklepem tygodnia”. Współdziałamy z programami zniżkowymi oraz jesteśmy uczestnikami programów rabatowych największych podmiotów w Polsce z zakresie bankowości, ubezpieczeń czy edukacji. Obsługujemy sieci afiliacyjne dostarczające wartościową sprzedaż, takie jak Tradetracker, Admitad, CityAds, Sales Media oraz WeDare. Rozwiązaliśmy problem duplikacji konwersji, a dzięki narzędziom i prawidłowym przypisaniu ich do źródła „last click” – skutecznie rozliczamy i mierzymy działania.

Zajmujemy się również obsługą graficzną, koordynacją działań marketingowych i  opracowywaniem wytycznych polityki cenowej oraz długofalowej roadmapy promocji. Stale monitorujemy również feedback konsumencki i mierzymy efektywność.

Wyniki

  • Wzrost liczby transakcji.
  • Liczne zorganizowane akcje promocyjne.
  • Indywidualne kody rabatowe przyznawane użytkownikom biorącym udział w konkursach i akcjach rabatowych.

Wnioski

Przygotowywanie atrakcyjnych mailingów sprawiło, że wielu użytkowników zdecydowało się na otwarcie wiadomości, a co za tym idzie na zapoznanie się z ofertą sklepu. Działania w ramach sieci afiliacyjnych przełożyły się na zwiększenie liczby transakcji, za sprawą zwiększenia rozpoznawalności marki i przyciągnięcia do niej nowych klientów.

Rezultaty współpracy są wymierne zarówno dla twórców strategii wykonujących projekty, jak i dla właścicieli sklepu iParts. Jej wynikiem jest osiągnięcie pozycji marki wyznaczającej trendy, znanej i cenionej w branży oraz przez klientów.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.