Bing

Bing to wyszukiwarka internetowa, należąca do Microsoftu, która wyewoluowała z poprzednich produktów firmy, takich jak MSN Search i Live Search. Umożliwia różne opcje wyszukiwania – np. wyszukiwanie wideo, obrazów i map. Wyszukiwarka jest także jednym z miejsc, w którym wyświetlają się reklamy Microsoft Advertising (Bing Ads), działające na zasadach podobnych do Google Ads.

Spis treści:

  1. Jak rozwijał się Bing?
  2. Bing obecnie – co wyróżnia wyszukiwarkę?
  3. Bing – co oferuje użytkownikom?
  4. Bing – lista dostępnych funkcjonalności
  5. Pozycjonowanie w Bingu – co warto wiedzieć?
  6. Reklamy w Bing – dlaczego warto korzystać z Microsoft Ads (Bing Ads)?
  7. Podsumowanie

Jak rozwijał się Bing?

Pierwsza wersja wyszukiwarki Microsoft funkcjonowała, jako MSN Search. Nazwa ta wiązała się z należącym do Microsoftu portalem MSN, podzielonym na różne działy tematyczne (m.in. pogoda, sport itp.), z którym początkowo zintegrowane było wyszukiwanie.

MSN Search działało na bazie technologii Inktomi, określanej, jako prototyp komercyjnej wyszukiwarki, która wykorzystywała metodę obliczeń równoległych. W dalszym okresie Microsoft korzystał także z rozwiązań, stosowanych przez popularne wtedy wyszukiwarki, takie jak AltaVista czy Looksmart.

Dopiero w 2006 roku zdecydowano się wdrożyć własne rozwiązanie, a MSN Serach zmieniło nazwę na Windows Live Search. Niespełna rok później, bo już w 2007 roku nazwa ponownie została zmieniona. Tym razem na Live Search. W 2009 roku na bazie wcześniejszych produktów Microsoft stworzył wyszukiwarkę Bing.

Bing obecnie – co wyróżnia wyszukiwarkę?

Na komputerach z systemem Windows 10 i 11 automatycznie instalowana jest przeglądarka Edge, w ramach której działa wyszukiwarka Bing. Jej nowa wersja została zintegrowana z modelem OpenAI, jednak to tylko jedna z kilku cech, wyróżniających „nowego” Binga.

  • Nowa generacja modelu OpenAI

Dostępny w wyszukiwarce – Bing Chat działa na bazie modelu językowego ChatGPT-4, co sprawia, że wyszukiwarka jest jeszcze bardziej wszechstronna niż wcześniej.

  • Microsoft Prometheus

Wykorzystanie modelu Prometheus zapewnia nie tylko dokładniejsze i aktualne wyniki, ale też zwiększa bezpieczeństwo osób korzystających z chatu.

  • AI w głównym algorytmie wyszukiwania

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w głównym algorytmie wyszukiwarki sprawiło, że wyniki wyszukiwania są dokładniejsze, nawet jeśli chodzi o proste pytania.

  • Doświadczenia użytkownika

Wprowadzenie tak wielu nowych rozwiązań redefiniuje sposób korzystania z Binga, integrując środowisko przeglądarki, wyszukiwarki oraz chatbota.

Bing – co oferuje użytkownikom?

Na głównej stronie wyszukiwarki Bing, prócz pola do wyszukiwania można znaleźć także zakładki, takie jak „praca”, „obrazy”, „wideo”, „mapy”, „wiadomości” oraz „narzędzia”. W zakładce „więcej” znajdują się z kolei kategorie, takie jak „zakupy”, „loty”, „podróże” oraz „hotele”.

Na pierwszy rzut oka zakres zakładek tematycznych jest więc podobny do Google, ale jedną z kluczowych różnic stanowi zakładka „Czat”, w której użytkownicy mają dostęp do Bing Chat Enterprise.

Czat ten jest obsługiwany przez sztuczną inteligencję i jak określa go Microsoft, ma pełnić rolę pomocnika w sieci, odpowiadając na najróżniejsze pytania użytkowników.

Bing służy użytkownikom głównie do wyszukiwania informacji w sieci (zapewniając także możliwość wyszukiwania głosowego i wizualnego), jednak lista dostępnych funkcjonalności jest dłuższa. Poniżej tylko niektóre z nich:

  • Muzyka Bing  – albumy, filmy czy biografie artystów są zebrane w jednym miejscu, a ponadto użytkownik ma możliwość bezpośredniego przejścia do wybranej przez siebie kategorii, gdzie utwory są pogrupowane według filtrów.
  • Mapy Bing
  • Tłumacz – podobnie jak w Google, użytkownicy Binga mają do swojej dyspozycji narzędzie, pełniące rolę tłumacza.

Pozycjonowanie w Bingu – co warto wiedzieć?

Największą popularnością wśród internautów cieszy się Google, jednak Bing plasuje się tuż za nim, będąc drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie. Po tym, jak wprowadzono w niej usprawnienia związane z wykorzystywaniem AI, oczy wielu osób zwróciły się w kierunku produktu Microsoftu, który odnotował blisko 15-procentowy wzrost ruchu. Dzięki funkcji Bing Chat Enterprise liczba aktywnych użytkowników Binga wzrosła do 100 milionów dziennie, co wskazuje, że jego pozycja na rynku wyszukiwarek rośnie.

To m.in. ta rosnąca popularność sprawia, że coraz więcej osób zaczyna interesować się także prowadzeniem działań digital marketingowych w tym obszarze. Mowa m.in. o pozycjonowaniu. Mimo że pomiędzy SEO w Bingu i Google występują pewne różnice, to część z podejmowanych prac pozycjonerskich skupia się na tych samych kwestiach.

Wykorzystamy Microsoft Ads do zwiększenia sprzedaży w Twoim e-commerce!
Zapytaj o ofertę

Podobnie jak w Google, tak i w Bingu istotna jest optymalizacja techniczna strony. Liczy się więc m.in. struktura witryny. Ważne są także słowa kluczowe (co ciekawe – Bing może brać pod uwagę tag meta keywords, a dokładniej jego zawartość). Do ważnych składowych pozycjonowania zalicza się również tworzenie wysokiej jakości, unikalnego contentu oraz  budowanie linkowania zewnętrznego i wewnętrznego.

Jakie różnice występują pomiędzy pozycjonowaniem w Bingu i Google?

  • W Bingu jeszcze większe znaczenie niż w Google mają treści wizualne. Strony, które posiadają dobrej jakości grafiki i filmy (ważna jest nie tylko ich wysoka jakość, ale też szybkie wczytywanie), mogą być pozycjonowane efektywniej.
  • Do różnic zalicza się także nieco inne podejście do autorytetu i wieku domeny. Bing w pierwszej kolejności może przedstawiać użytkownikom informacje ze starszych witryn, gdyż może uznać je za bardziej wiarygodne. Znaczenie ma też rozszerzenie domeny – np. strony z „gov.” są uznawane przez Bing za bardziej godne zaufania.
  • Podczas gdy Google twierdzi, że social media nie są czynnikiem rankingowym, w Bingu sytuacja wygląda inaczej. Wyszukiwarka jasno wskazuje, że sygnały z mediów społecznościowych są ważne, w kontekście ustalania rankingu wyników wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że strony powiązane z profilami w mediach społecznościowych, które regularnie publikują wysokiej jakości content, mogą być pozycjonowane skuteczniej.

Zarówno Bing, jak i Google mają inne algorytmy rankingowe, co sprawia, że waga poszczególnych czynników, wpływających na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania jest różna.

Reklamy w Bing – dlaczego warto korzystać z Microsoft Ads (Bing Ads)?

  • Mniejsza konkurencja niż w Google, a co za tym idzie często także atrakcyjne CPC w ekosystemie reklamowym.
  • Możliwość skorzystania z funkcji LinkedIn Profile Targetting, dzięki której, bazując  na danych z LinkedIn można kierować do odbiorców reklamy, które będą wyświetlać się im np. w sieci wyszukiwania czy w Microsoft Audience Network, a nie na kanale LinkedIn. Reklamy mogą być kierowane np. według firm czy zajmowanych w nich stanowisk.
  • Reklamując markę w różnych ekosystemach reklamowych, można dywersyfikować źródła pozyskiwania klientów i skalować sprzedaż. W Microsoft Ads można dotrzeć do zupełnie innych użytkowników niż w Google.
  • Microsoft Advertising to jeden z ekosystemów, którym firmy interesują się m.in. podczas przejścia na model sprzedaży cross-border. Wtedy jedna z największych obaw, które dotyczą działań w tym ekosystemie (stosunkowo niska popularność miejsc, w których wyświetlają się reklamy, wśród polskich odbiorców) jest uznawana za jedną z jego największych zalet. Dla przykładu Bing odpowiada za 26,25% wyszukiwań na urządzeniach desktopowych w Stanach Zjednoczonych. W Niemczech jest to 24% a w Wielkiej Brytanii 21,8%.

Przeczytaj artykuł pt. „Microsoft Ads (Bing Ads) – nieszablonowy kanał promocji Twoich usług w sieci” i dowiedz się więcej o tym ekosystemie!

Podsumowanie

Bing jest wyszukiwarką o wciąż rosnącym potencjale, który może zostać wykorzystany przez firmy, chcące dywersyfikować źródła pozyskiwania klientów. Zarówno działania reklamowe prowadzone z wykorzystaniem systemu Microsoft Advertising (Bing Ads), jak i inne rodzaje digital marketingu, takie jak pozycjonowanie w Bingu, mogą przynieść firmom wiele korzyści, choćby w postaci zwiększenia świadomości o marce czy maksymalizacji zysków.


Powiązane frazy