Microsoft Ads

Microsoft Advertising (Bing Ads) to system reklamowy Microsoft, który działa na zasadach podobnych do Google Ads. Różnice między tymi dwoma systemami dotyczą jednak m.in. miejsc, w których wyświetlają się reklamy. W przypadku Microsoft docierają one do użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarek, takich jak Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy Ecosia.

Spis treści:

  1. Co to jest Microsoft Advertising?
  2. Rodzaje reklam w Microsoft Ads
  3. Microsoft Ads w B2B
  4. Microsoft Ads – do kogo można dotrzeć?
  5. Co wyróżnia Microsoft Ads na tle innych ekosystemów?
  6. Jak stworzyć kampanię w Microsoft Ads? Krok po kroku
  7. Jak tworzyć skuteczne kampanie? 3 wskazówki
  8. Zalety reklam w Microsoft Ads
  9. Podsumowanie

Co to jest Microsoft Advertising?

Microsoft Advertising (Bing Ads) to platforma przeznaczona dla reklamodawców, którzy chcą docierać do użytkowników, korzystających z wyszukiwarek innych niż Google. I mimo że to właśnie w Google Ads większość osób dostrzega największy potencjał reklamowy, to korzystając z tego ekosystemu, nie ma możliwości dotarcia do użytkowników, do których dociera się dzięki Microsoft Ads. Zarówno to, jak i mniejsza konkurencja ze strony innych firm reklamujących swoje produkty czy usługi zalicza się do największych zalet tego systemu.

Rodzaje reklam w Microsoft Ads

  • Reklamy tekstowe (elastyczne reklamy w wyszukiwarce) – to jedna z podstawowych form reklamy w systemie Microsoft Ads (Bing Ads). Podobnie jak w przypadku tego formatu w Google – elementy reklamy są automatycznie dopasowywane do danego zapytania w wyszukiwarce. Tworząc taką reklamę, można przygotować maksymalnie 15 nagłówków (max. 30 znaków) i 4 opisy (max. 90 znaków), a system sam dobierze optymalne połączenie.
  • Reklamy produktowe – są wyświetlane w formie graficznej, wraz z nazwą produktu i firmy oraz ceną w wynikach wyszukiwania. Do konfiguracji tego formatu wymagany jest Microsoft Merchant Center.
  • Reklamy natywne Microsoft Audience Ads – wyświetlane na stronach internetowych, dlatego wyglądają naturalnie i nie narzucają się użytkownikom. Są oznaczane, jako „reklamy”, by mogły zostać odróżnione od innych treści na stronie.
  • Reklamy z zachęceniem do zainstalowania aplikacji mobilnej – są kierowane do użytkowników urządzeń mobilnych, celem zachęcenia ich do zainstalowania aplikacji na urządzeniu.
  • Multimedia Ads – to format reklamy, który nie ma swojego odpowiednika w innych ekosystemach. Tego typu komunikaty wyświetlają się po prawej stronie wyników wyszukiwania w atrakcyjnej wizualnie formie, przyciągającej uwagę użytkowników.

Microsoft Ads w B2B

Specyfika odbiorców reklam w systemie Microsoft Ads – inny profil klienta niż w Google oraz dodatkowe funkcjonalności, takie jak np. opcje LinkedIn Audience sprawiają, że Microsoft Advertising jest efektywnym kanałem reklamowym dla firm, działających w sektorze B2B.

Warto zaznaczyć, że wyszukiwarka Bing, jako produkt należący do Microsoft jest preinstalowana na wielu komputerach stacjonarnych (często służbowych), dlatego firmy, które chcą reklamować swoją działalność w Microsoft Advertising, mają szanse na to, by trafić do użytkowników B2B, nawet w momencie, w którym korzystają z firmowego sprzętu, będąc w pracy.

Microsoft Ads – do kogo można dotrzeć?

Prowadząc kampanie w Microsoft Ads, można dotrzeć do innej grupy docelowej niż w Google Ads. W Polsce aż 41% użytkowników wyszukiwarki Bing cechuje się najwyższymi dochodami gospodarstwa domowego, podczas gdy w Google jest to 19% użytkowników.

Spora część odbiorców, do których docierają reklamy Microsoft Ads, korzysta z zasobów sieci na urządzeniach desktopowych (w 2022 roku – 91% internautów korzystało z urządzeń z zainstalowanym systemem Windows). Ponad 40% posiada wykształcenie wyższe, a 69% jest poniżej 45 roku życia. Oficjalne dane Microsoftu wskazują także, że reklamy mogą docierać nawet do 6 milionów użytkowników, z czego 57% to kobiety a 43% mężczyźni.

Co wyróżnia Microsoft Ads na tle innych ekosystemów?

  • Moduły dostosowania reklam – wprawdzie w Google Ads są one dostępne od lat, jednak w Microsoft Ads wyróżniają się tym, że można wykorzystywać je także według odbiorców. Można dynamicznie tworzyć różne odmiany komunikatów, korzystając z jednego zestawu elementów. To spora oszczędność czasu, gdyż proces jest automatyczny i pozwala tworzyć reklamy, dopasowane np. do list odbiorców czy lokalizacji. Im mocniej reklamy będą dostosowane do odbiorcy, tym większe szanse na osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji.
  • Eksperymenty – reklamodawcy mogą korzystać z opcji eksperymentów, czyli zduplikowanych wersji kampanii. Dzięki temu mogą testować zmiany w danym środowisku, bez modyfikowania całej kampanii. Eksperymentom mogą podlegać np. adresy URL stron docelowych czy teksty.
  • Metryki widoczności – pozwalają lepiej ocenić to, gdzie wyświetlają się reklamy.
  • LinkedIn Profile Targetting – to unikalna funkcja, która pozwala wyświetlać reklamy w sieci wyszukiwania oraz w Microsoft Audience Network (np. w Outlooku), a nie bezpośrednio na kanale LinkedIn (mimo wykorzystywania pochodzących z serwisu danych). Reklamy mogą być kierowane np. na bazie informacji o stanowisku czy firmie, w której pracują docelowi odbiorcy. Dla przykładu – jeśli celem reklamodawcy jest sprzedaż szkoleń sprzedażowych dla specjalistów z branży motoryzacyjnej, może kierować swoje reklamy np. do handlowców działających w tym sektorze.

Jak stworzyć kampanię w Microsoft Ads? Krok po kroku

Tworzenie kampanii w Microsoft Advertising (Bing Ads) jest podobne do przygotowywania kampanii w Google Ads. Chcąc sprawnie reklamować firmę w kilku systemach, można skorzystać np. z platformy Search Ads 360, która pozwala stworzyć jedną kampanię, a następnie uruchomić ją jednocześnie w ekosystemie Microsoft i Google.  Korzystanie z takiego rozwiązania to tylko jedna z opcji, gdyż działania można rozpocząć także bezpośrednio z poziomu Microsoft Advertising. Jak krok po kroku stworzyć kampanię?

  • Założenie konta reklamowego – należy zrobić to na stronie: https://ads.microsoft.com/.
  • Konfiguracja konta – należy podać informacje o firmie, preferencjach i płatności. Trzeba ustawić parametry, takie jak strefa czasowa czy waluta, by raporty były zgodne z potrzebami danej osoby.
  • Przygotowanie kampanii – w panelu, w zakładce „Kampanie” należy kliknąć „Utwórz kampanię” i przejść do wyboru celu (np. ruch na stronie), by dać systemowi informacje, pod jakim kontem ma optymalizować kampanię.
  • Ustawienia – w kolejnym kroku należy nazwać kampanie, określić budżet oraz czas jej trwania. Trzeba też skonfigurować geolokalizację oraz targetowanie demograficzne.
  • Tworzenie grup reklam – użytkownik może stworzyć jedną lub kilka grup reklam, które zawierają powiązane komunikaty i określone frazy kluczowe, na które będą wyświetlać się reklamy. 
  • Stworzenie reklam – po tym, gdy grupy zostaną już utworzone, należy przejść do stworzenia odpowiedniej liczby reklam, wyświetlanych na dane słowa kluczowe. To na tym etapie dochodzi także do wyboru formatów (np. reklama tekstowa czy produktowa).
  • Monitorowanie i optymalizacja – po uruchomieniu kampanii trzeba na bieżąco monitorować wyniki. Warto sprawdzić m.in. wskaźniki, takie jak CTR i CPC, obserwować konwersje oraz ROAS.
  • Korzystanie z narzędzi analitycznych – w systemie trzeba skorzystać z raportów dotyczących demografii urządzeń lub lokalizacji, by lepiej zrozumieć potrzeby grupy docelowej i dostosować do niej kampanie.

Jak tworzyć skuteczne kampanie? 3 wskazówki

  • Wyróżnienie oferty – należy skupić się na czynnikach związanych z produktem czy usługą, które sprawią, że użytkownik będzie chciał skorzystać z tej konkretnej oferty, a nie z usług konkurencji. Być może do takich czynników zalicza się np. wysoką jakość produktów czy konkurencyjną cenę? Warto zastanowić się nad wyróżnikami oferty.
  • Jasny przekaz – reklama musi jasno wskazywać konkretne korzyści, które użytkownik zyska, jeśli zdecyduje się wybrać daną ofertę. W komunikatach nie warto więc stosować  ogólnikowych zwrotów.
  • CTA – to element reklamy, jasno wskazujący to, co powinien zrobić użytkownik w odniesieniu do danej reklamy, czyli np. „Zapisz się!” lub „Dowiedz się więcej!”.
Wykorzystamy Microsoft Ads do zwiększenia sprzedaży w Twoim e-commerce!
Zapytaj o ofertę

Zalety reklam w Microsoft Ads

  • Dywersyfikacja kanałów reklamowych – chcąc rozwijać sprzedaż, trzeba stale szukać rozwiązań, które pozwolą pozyskiwać nowych klientów. Microsoft Ads daje szanse na dotarcie do osób, do których nie można trafić z pomocą innych systemów. Warto zaznaczyć, że często cechuje się też wysoką rentownością prowadzonych działań.
  • Mniejsza konkurencja – w 2023 roku ok. 90% udziału w rynku należy do wyszukiwarki Google. Tuż za nią jest Bing, DuckDuckGo i Yahoo!. Mimo mniejszej popularności tych wyszukiwarek z danych Microsoft wynika, że reklamy Microsoft Ads mogą docierać nawet do 6 milionów użytkowników (16% populacji). Mniejsza popularność wśród internautów to też mniejsza konkurencja ze strony reklamodawców, co jest jedną z głównych zalet Microsoft Advertising. Zwłaszcza że w wielu branżach mniejsza konkurencja wiąże się z niższymi kosztami kliknięcia reklamy.
  • Wysoka skuteczność w B2B – profil klienta inny niż w Google czy choćby funkcja LinkedIn Profile Targetting sprawia, że Microsoft Ads jest polecany reklamodawcom, działającym w obszarze B2B. Tworzenie reklam w tym systemie pozwala dotrzeć do pożądanej grupy docelowej, maksymalizując tym samym zyski.

Podsumowanie  

Microsoft Advertising (Bing Ads) to system o sporym potencjale, w zakresie docierania do docelowych klientów danej marki. Możliwość kierowania reklam Microsoft Ads na rynek polski istnieje dopiero od 2022 roku, dlatego warto zainteresować się tym systemem, jeszcze zanim zdąży zrobić to konkurencja. Wiele firm już przekonało się o sile jego inkrementalności, znacznie zwiększając zyski – nie tylko w świecie online, ale i offline.


Powiązane frazy