Business Site Google

Business Site Google jest bezpłatnym kreatorem stron internetowych, dostępnym z poziomu Profilu Firmy w Google. Pozwala zwiększyć widoczność w mapach Google, a tym samym przyciągnąć nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Jest to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwom budowanie i hostowanie własnych stron internetowych za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu. Dzięki Business Site Google firmy mogą promować swoje produkty i usługi w Internecie oraz dotrzeć do potencjalnych klientów.

Spis treści:

  1. Co to jest Business Site Google?
  2. Jak stworzyć stronę w Business Site Google?
  3. Konfiguracja wizytówki Profilu Firmy w Google
  4. Zalety Business Site Google
  5. Jakie wady ma witryna w Business Site Google?
  6. Dla kogo zostały stworzone strony internetowe od Google?
  7. Podsumowanie

Co to jest Business Site Google?

Google My Business to bezpłatna platforma, która pozwala firmom na skuteczne pozycjonowanie się w sieci i zwiększanie dostępności dla potencjalnych klientów. Poprzez tworzenie i optymalizację profilu firmy, przedsiębiorstwa mogą znacząco poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce Google, co przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie i potencjalnie przyciąga więcej klientów.

Platforma ta desygnuje do promowania lokalnych firm i umożliwia prezentację podstawowych informacji, takich jak godziny otwarcia, lokalizacja, opinie klientów, a także zdjęcia i inne istotne szczegóły dotyczące biznesu. Z tego powodu, Google My Business jest kluczowym elementem strategii SEO dla firm – szczególnie tych, którym zależy na ruchu lokalnym.

Choć proces tworzenia profilu firmy na Google My Business jest intuicyjny i nie wymaga dużej ilości czasu, to jednak skupienie się na starannej optymalizacji tego profilu może przynieść znaczące korzyści. Pamiętając o tym, że czas to pieniądz, warto zainwestować go w skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi do promocji firmy

Platforma umożliwia prezentację podstawowych informacji firmowych, takich jak nazwa firmy, godziny otwarcia, numer telefonu, adres e-mail, lokalizacja, opinie klientów, zdjęcia czy opisy produktowe. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. To narzędzie jest szczególnie przydatne dla lokalnych firm, które chcą zostać odnalezione przez osoby, zainteresowane pozyskaniem wytworzonych przez nie dóbr lub oferowanych usług.

Jak stworzyć stronę w Business Site Google?

Stronę Business Site Google stworzyć można z poziomu wyszukiwarki na komputerach lub urządzeniach mobilnych. Dzięki temu można szybko i łatwo wykreować prostą i intuicyjną w obsłudze witrynę o własnej nazwie w domenie business.site (np. NazwaTwojejFirmy.business.site).

Zwiększymy widoczność Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania!
Zapytaj o ofertę

Business Site Google można stworzyć w kilku prostych krokach:

  • Rejestracja konta – konto zakłada się automatycznie, ponieważ informacje są pobierane z wizytówki Profilu Firmy w Google, która nie musi być zweryfikowana. Warto jednak pamiętać, że bez pozytywnej autoryzacji – strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania w Google Maps. Stronę BSG generuje się poprzez edycję profilu w sekcji „Witryna”.
  • Konfiguracja – w tym kroku wybiera się motyw, URL witryny oraz publikuje unikalne zdjęcia, treści i opisy. Można również zarządzać nagłówkami, dopasować wersję kolorystyczną oraz czcionkę i jej wielkość. Strona internetowa jest automatycznie responsywna, co oznacza, że intuicyjnie dopasowuje się do różnych rodzajów urządzeń, na których będzie wyświetlana. W zakresie konfiguracji BSG nie jest potrzebna wiedza z zakresu języków programowania, takich jak HTML, CSS czy Java.
  • Publikacja – jeśli wszystko zostało wprowadzone poprawnie, wystarczy opublikować witrynę. Można w każdej chwili cofnąć publikację strony w BSG.

Konfiguracja wizytówki Profilu Firmy w Google

Proces tworzenia strony w Business Site Google warto rozpocząć od uzupełnienia wizytówki w Profilu Firmy w Google. W tym celu należy wypełnić formularz i wyrazić chęć dołączenia do tej platformy. W przypadku otrzymania komunikatu informującego, że firma już istnieje po wpisaniu nazwy, należy wybrać opcję zgłoszenia praw do strony. Istnieje możliwość, że Google już wcześniej pozyskało dane z ogólnodostępnych baz danych, takich jak CEIDG lub inny użytkownik zgłosił istnienie tej firmy.

W celu wykonania poprawnej konfiguracji wizytówki Profilu Firmy w Google, należy uzupełnić następujące pola:

  • Nazwa firmy – w tym polu należy wpisać nazwę działalności. Jest to doskonałe miejsce, aby umieścić słowo kluczowe, które odnosi się do profilu firmy. Ważne jest, aby nie zagęszczać słów kluczowych (keyword density) – wystarczy jedna trafna fraza. O tym samym podejściu należy pamiętać w przypadku pola dotyczącego lokalizacji, które nie powinno być umieszczane w tym obszarze.
  • Adres i lokalizacja – w kolejnym kroku, konieczne jest podanie dokładnego adresu firmy, aby klienci mogli łatwo odnaleźć jej lokalizację. Ważne jest, aby podać prawdziwy i aktualny adres, ponieważ na ten adres zostanie wysłany kod weryfikacyjny. Nie jest konieczne wyświetlanie adresu w wizytówce, jednak warto go podać dla celów dokładniejszego pozycjonowania. Dla profesji wykonywanych zdalnie istnieje opcja podania zakresu lokalizacji, takiego jak region, powiat, województwo lub całe państwo. Jednak dla lepszego pozycjonowania zaleca się podanie bardziej precyzyjnego adresu. Przykładowo, użytkownik z Zakopanego nie zobaczy firm z Gdańska w wynikach wyszukiwania. Podanie zakresu całego kraju zalecane jest przede wszystkim dla sklepów internetowych. Dodatkowo, można zaznaczyć opcję realnego adresu firmy oraz obszaru, w którym działa przedsiębiorstwo. Takie rozwiązanie jest często wykorzystywane przez restauracje, które świadczą swoje usługi w określonej lokalizacji oraz oferują dostawę jedzenia na określonym obszarze.
  • Kategoria – w tym polu należy wybrać główną kategorię, która opisuje działalność firmy. W późniejszym etapie konfiguracji konta Profilu Firmy w Google, istnieje możliwość dodania dodatkowych kategorii. Jeśli branża jest unikalna i nie jest jasne, która kategoria jest najodpowiedniejsza, warto zbadać rynek i zainspirować się konkurencją. Ważne jest, aby wybrane kategorie jak najdokładniej odzwierciedlały działalność firmy, co pozwoli użytkownikom znalezienie informacji o firmie w wynikach wyszukiwania Google. Na przykład, po wpisaniu frazy „restauracja japońska Rzeszów” – wizytówki firm z kategoriami, takimi jak „Restauracja japońska” lub „Kuchnia japońska” pojawią się w wynikach.
  • Dane kontaktowe – w tej rubryce należy umieścić wszystkie dane kontaktowe, które umożliwią klientom skontaktować się z firmą. Może to obejmować numer telefonu komórkowego lub stacjonarnego, numeru faks, adres e-mail czy adres URL prowadzący do strony internetowej. Ważne jest, aby nie umieszczać prywatnych numerów, ponieważ może to narażać klientów na dodatkowe koszty połączenia.
  • Weryfikacja – aby utworzyć nowego konto, konieczna jest weryfikacja. Istnieje kilka sposobów przeprowadzania tego procesu. Właściciele firm mogą potwierdzić konto za pomocą poczty tradycyjnej, telefonu, e-mail lub zbiorczego potwierdzenia, jeśli posiadają kilka sklepów internetowych. Lokalne firmy mają możliwość tylko weryfikacji listowej.

Zalety Business Site Google

Tworzenie stron internetowych wymaga dużego nakładu czasu, dlatego warto rozważyć skorzystanie z bezpłatnej witryny Business Site Google, w wyniku czego można wykreować przejrzysty landing page. Wprowadzone dane do wizytówki będą automatycznie aktualizowane. Witryna utworzona w BSG jest łatwa w obsłudze i ma prosty układ, co sprawia, że jest czytelna i umożliwia każdej firmie stworzenie swojego własnego miejsca w sieci.

Jeśli posiada się standardową stronę internetową, można utworzyć stronę Business Site Goole, aby wpisy z wizytówki mogły zostać zindeksowane i powiązane z główną stroną WWW. W przypadku takiego rozwiązania nie należy jednak bezpośrednio linkować z wizytówki do strony BSG, lecz do tradycyjnego adresu strony firmowej. W przypadku braku standardowej strony WWW – nie wyklucza to możliwości osiągnięcia wysokich pozycji w mapach i wynikach organicznych.

Jakie wady ma witryna w Business Site Google?

  • Narzucona domena – strona w Business Site Google umożliwia tworzenie witryny z domeną business.site, do której można dodać własną subdomenę. Jednakże, wybór domeny jest ograniczony.
  • Brak możliwości rozbudowy – szablon strony jest ustalony i nie można go rozszerzyć. Strona składa się z pojedynczej strony, bez opcji tworzenia podstron. Nie ma również możliwości dodania zakładki z blogiem. Ta funkcjonalność jest korzystna dla nowych firm, które chcą budować swoją witrynę, jednocześnie pozostając widocznymi w Internecie.
  • Brak optymalizacji SEO – strony stworzone w Business Site Google nie mogą być zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Mogą być tylko udostępniane jako wizytówka w Mapach Google, co oznacza, że nie pojawią się w wynikach wyszukiwania.
  • Brak możliwości dodawania narzędzi i wtyczek – nie można podpiąć dodatkowych narzędzi lub wtyczek do witryny utworzonej w Business Site Google, które analizują statystyki. Takie informacje są ważne przy tworzeniu płatnych kampanii reklamowych, na przykład w Google Ads.
  • Średnia jakość doświadczeń użytkownika (UX) – strony stworzone w BSG mają ograniczone możliwości dostosowania i interakcji. Można umieścić pliki w popularnych formatach, takich jak JPG czy PNG, ale nie można dodać odnośników do mediów społecznościowych.

Dla kogo zostały stworzone strony internetowe od Google?

Strony internetowe od Google zostały stworzone głównie dla właścicieli niewielkich firm, którzy jeszcze nie posiadają własnej witryny, a nie mają wystarczającego czasu ani środków finansowych na jej stworzenie. Panel Business Site Google oferuje prosty sposób na stworzenie witryny internetowej, który jest szczególnie atrakcyjny dla lokalnych przedsiębiorców, takich jak np. wulkanizatorzy czy fryzjerzy. Tworzenie takiej strony zajmuje niewiele czasu i pozwala na przygotowanie witryny, zawierającej podstawowe dane kontaktowe. Osoby posiadające jedynie fanpage firmy na Facebooku również mogą skorzystać z kreatora stron od Google.

Jednak oferta Google Business Site nie przyciągnie właścicieli profesjonalnych serwisów lub sklepów internetowych. Posiadanie własnej strony daje większe możliwości rozwoju. Pozwala na optymalizację pod kątem SEO, aby strona wyświetlała się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, można ją dowolnie rozbudowywać, dodawać i usuwać zakładki, umieszczać alternatywne tagi, teksty kotwiczące i słowa kluczowe. Własny landing page kojarzy się przede wszystkim z profesjonalizmem, lepszym wizerunkiem i kompetencjami.

Podsumowanie

Business Site Google jest interesującym rozwiązaniem dla niewielkich firm o lokalnym zasięgu, które jeszcze nie posiadają własnej strony internetowej. Darmowy kreator witryn oferowany przez Google jest dedykowany mikro przedsiębiorcom. Dzięki niemu właściciele lokalnych firm mogą zwiększyć swoją widoczność w sieci, zwłaszcza że stworzenie takiej witryny nie wiąże się z żadnymi kosztami. Posiadanie wirtualnej wizytówki ułatwia klientom dotarcie do informacji o godzinach otwarcia, produktach, usługach, lokalizacji czy nawet pozwala na przeglądanie galerii zdjęć.


Powiązane frazy