Microsoft Advertising Channel Partner

Microsoft Advertising (Bing Ads) to system reklamowy Microsoft, który działa podobnie jak Google Ads. Firmy zajmujące się prowadzeniem kampanii reklamowych w tym ekosystemie, które spełniają określone kryteria, mogą ubiegać się o uczestnictwo w specjalnych programach Microsoft, nabywając różne poziomy partnerstwa. Ideo Force posiada status Microsoft Advertising Channel Partner.

Spis treści:

  1. Microsoft Advertising Channel Partner – co to jest?
  2. Program Microsoft Advertising Partner – zalety uczestnictwa
  3. Microsoft Advertising Channel Partner – dlaczego warto z nim współpracować?
  4. Zaufanie i transparentność, czyli Microsoft Advertising Channel Partner
  5. Jak zostać Microsoft Advertising Channel Partner?
  6. Microsoft Ads (Bing Ads) – dlaczego warto się tam reklamować?
  7. Podsumowanie

Microsoft Advertising Channel Partner – co to jest?

Microsoft Advertising Channel Partner to jeden z programów, wspomagających pracę specjalistów z obszaru PPC w agencjach, posiadających ten status. W ramach partnerstwa firmy mają zapewniony m.in. dedykowany support merytoryczny i techniczne wsparcie ze strony partnera. Uzyskują również dostęp do obszernej bazy zasobów szkoleniowych, które pozwalają jeszcze mocniej rozwijać umiejętności.

Program Microsoft Advertising Partner – zalety uczestnictwa

Jak podają oficjalne źródła Microsoft – udział w programie daje możliwość rozwoju biznesu w zakresie działalności cyfrowej. Firmy, które w nim uczestniczą, wstępują do społeczności partnerów reklamowych. Mogą brać udział w organizowanych dla nich wydarzeniach oraz korzystać z merytorycznej wiedzy ekspertów.

Ponadto partnerzy mają dostęp do bezpłatnych szkoleń i certyfikatów. Mogą uczestniczyć w konkursach partnerskich i stale zdobywać branżowe informacje. Udział w programie wiąże się także ze zdobyciem odznaki partnera i wpisem do katalogu partnerów.

Warto wiedzieć także, że firmy, które są partnerami marketingowymi na poziomie Select oraz Elite otrzymują dodatkowe korzyści, takie jak np. możliwość uczestniczenia w ekskluzywnych wydarzeniach partnerskich i szkoleniach osobistych.

 Uzyskują też dostęp do dedykowanego zarządzania kontami oraz wyników badań, dotyczących m.in. trendów w zachowaniu konsumentów. Mogą również mocniej współpracować z zespołami inżynieryjnymi.

Microsoft Advertising Channel Partner – dlaczego warto z nim współpracować?

Kampanie reklamowe w Microsoft Advertising (Bing Ads) to szansa na dotarcie do klientów, do których nie można dotrzeć w innych kanałach. To m.in. dlatego, że reklamy Microsoft Ads wyświetlają się w wyszukiwarkach, takich jak DuckDuckGo, Yahoo! czy Ecosia, czyli w miejscach, do których reklama nie trafi za pośrednictwem innych systemów.

By jednak skutecznie docierać do wybranych grup reklamowych – trzeba stosować się do najlepszych praktyk, związanych z prowadzeniem kampanii w Microsoft Ads.

Prowadzenie działań przez firmę, która blisko, a wręcz bezpośrednio współpracuje z Microsoft (poprzez uczestnictwo w programach, takich jak Microsoft Advertising Channel Partner) to pewność, że reklamy będą przygotowywane przez specjalistów o potwierdzonych i rosnących kompetencjach, w zakresie konfigurowania i optymalizacji kampanii.

Zaufanie i transparentność, czyli Microsoft Advertising Channel Partner

Firmy, które przynależą do programu Microsoft Advertising Channel Partner muszą spełniać szereg wymagań (np. posiadać certyfikowanych specjalistów), gdyż status ten jest przyznawany wyłącznie wykwalifikowanym agencjom oraz partnerom handlowym i technologicznym, działającym w branży reklamowej.

Agencje posiadające status Microsoft Advertising Channel Partner mają wiedzę potrzebną do tego, by optymalnie wykorzystać środki przeznaczone na działania promocyjne. Transparentna współpraca z dużą dozą pewności przełoży się na osiągnięcie wysokich celów reklamowych. W listopadzie 2023 roku status Microsoft Advertising Channel Partner w Polsce posiada 18 firm, wśród których znajduje się Ideo Force.

Jak zostać Microsoft Advertising Channel Partner?

Partnerski program Microsoftu jest dostępny w 29 krajach. Prócz Polski są to m.in. Stany Zjednoczone, Portugalia, Norwegia, Nowa Zelandia, Niemcy, Włochy czy Holandia. Do programu mogą przystąpić agencje, partnerzy handlowi oraz technologiczni. Program nie jest dostępny dla reklamodawców bezpośrednich. Jak wygląda proces aplikowania do programu w przypadku partnerów agencyjnych?

  • Odwiedzenie witryny www.microsoftadvertisingpartners.com i przesłanie aplikacji.
  • Po przesłaniu zgłoszenia, jest ono weryfikowane. Jeśli firma spełnia wymogi – otrzymuje e-mail, zawierający dalsze instrukcje.
  • Proces weryfikacji trwa 72 godziny. Po tym czasie firma powinna otrzymać informację o akceptacji lub odmowie członkostwa.
  • Po zalogowaniu w witrynie należy uzupełnić informacje profilowe, by firma mogła wyświetlać się w katalogu partnerów reklamowych Microsoft. Następnie można skontaktować się z zespołem ds. obsługi klienta, by uzyskać szczegóły, dotyczące korzyści płynących z poszczególnych poziomów partnerstwa.

Microsoft Ads (Bing Ads) – dlaczego warto się tam reklamować?

W ekosystemie Microsoft Ads firmy mogą docierać do klientów, którzy są realnie zainteresowani ich ofertą. System sprawdza się zarówno w przypadku rynku B2C, jak i B2B, choć sporo mówi się o tym, że szczególnie odpowiada on zwłaszcza drugiemu z wymienionych  sektorów. Dlaczego?

Przeczytaj artykuł pt. „Microsoft Advertising w kampaniach B2B – jak to działa?” i dowiedz się więcej!

Wykorzystamy Microsoft Ads do zwiększenia sprzedaży w Twoim e-commerce!
Zapytaj o ofertę

Do niewątpliwych zalet prowadzenia działań w tym systemie reklamowym zalicza się m.in.:

  • Atrakcyjny koszt za kliknięcie – stosunek wydatków na kampanię do kliknięć, może być nawet o kilkanaście procent niższy niż w Google Ads, choć wiele zależy tutaj od konkretnej branży.
  • Mniejsza konkurencja – miejsca, w których wyświetlają się reklamy Microsoft (np. wyszukiwarka Bing) są mniej popularne od Google, co sprawia, że mniejsza jest także liczba konkurujących ze sobą reklamodawców. Jednocześnie większe są też szanse na dotarcie do potencjalnych klientów ze swoją ofertą.
  • Precyzyjne targetowanie – w Microsoft Ads można kierować reklamy np. na regiony geograficzne, dni tygodnia, pory dnia czy nawet na podstawie danych demograficznych. Jest też możliwość targetowania na urządzenia oraz systemy operacyjne, z których korzystają użytkownicy.
  • Wyższy CTR (współczynnik klikalności) – w branżach takich jak finanse czy sprzedaż, reklamy w Bingu zapewniają wyższy współczynnik klikalności niż w Google. Mimo że kliknięcia nie zawsze wiążą się z ostatecznym skorzystaniem z oferty, to jest to jeden z kroków, niezbędnych do tego, by klient mógł zainteresować się ofertą.
  • Sprawny import kampanii z Google Ads – chcąc przetestować możliwości kampanii prowadzonych w ekosystemie Google także w Microsoft Ads, można łatwo przeprowadzić import kampanii. Nie ma więc potrzeby tworzenia kampanii w Microsoft od przysłowiowego zera, co wiąże się z oszczędnością czasu.
  • LinkedIn Profile Targetting – Microsoft Ads jest jedyną platformą poza samym LinkedInem, w której można kierować kampanie, opierając je o profil w serwisie. To zaleta zwłaszcza dla reklamodawców, którym zależy na tym, by targetować reklamy na bazie zajmowanego stanowiska – np. tworzyć komunikaty dedykowane marketingowcom. W Microsoft Ads występuje funkcja LinkedIn Profile Targetting, dzięki której reklamy wyświetlają się w Microsoft Search Network (wyniki wyszukiwania) i w sieci Microsoft Audience Network a nie bezpośrednio w portalu LinkedIn.
  • Planer słów kluczowych – w systemie dostępne jest rozwiązanie Microsoft Advertising Keyword Planner, które ułatwia m.in. zarządzanie stawkami czy kierowanie kampanii na wybrane słowa kluczowe.
  • Narzędzie reklamowe Audience Network Planner – to narzędzie, które pozwala precyzyjnie planować i analizować kampanie reklamowe. Można dzięki niemu określić, do kogo chce się kierować swoją reklamę i np. oszacować liczbę wyświetleń.

Na reklamy w Microsoft Ads warto spojrzeć także pod kątem dywersyfikowania źródeł pozyskiwania klientów i skalowania sprzedaży. Firmy, które chcą maksymalizować zyski, muszą szukać rozwiązań, które pozwolą docierać do nowych osób. Kampanie w Microsoft Advertising z pewnością mogą w tym pomóc, pod warunkiem precyzyjnego określenia grupy docelowej i zachowania najlepszych praktyk, związanych z przygotowaniem reklam.

Podsumowanie

Współpraca z agencją posiadającą status Microsoft Advertising Partner to gwarancja tego, że działania reklamowe będą prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów. Zwiększa to również szanse na to, że kampanie pozwolą osiągnąć zamierzony efekt i poskutkują uzyskaniem wysokiego ROI. Bo choć wyniki kampanii zależą od wielu czynników, to niezwykle ważna jest  także praca z zaufanym, doświadczonym partnerem reklamowym.


Powiązane frazy